MuscleMeat

Is de Islam een achterlijke godsdienst?

Peiling Peiling Is de Islam een achterlijke godsdienst?

• Ja

Stemmen: 33 55,9%
  • Nee

Stemmen: 3 5,1%
  • Nee, enkel sommige groeperingen en leiders in achterlijke landen

Stemmen: 23 39,0%

• Totaal stemmers
    59
Status
Niet open voor verdere reacties.

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
69
Ik hoor net in het nieuws geloof de president? van Iran een toespraak houden en deze brabbelt iets van: "het Westen wil via de cartoons wraak nemen op de Islam" en daarna nog wat dreigementen...

Ik stel me dan serieus de vraag: is de Islam een achterlijke godsdienst? Ik bedoel, hoe haal je het gvd in je stomme kop om te denken dat één cartoonist opzettelijk deze tekeningen heeft gemaakt om namens heel het Westen wraak te nemen op de Islam???

Als je dat echt gelooft dan ben je niet alleen achterlijk, dan ben je een schande voor heel je volk.

Islamieten zijn goed op weg om zichzelf steeds minder populair te maken, ze gooien gewoon hun eigen ruiten in op deze manier en ik zie de toekomst zeer somber in als dit zo doorgaat.

een schande is het en nu ga ik slapen

edit: JA

Nee, hij wordt alleen achterlijk geïnterpreteerd door een paar debielen.

Die Iraanse president is achterlijk, niet de godsdienst. Je gelooft wat je wilt, dat is een goed recht, maar idd de interpretatie zit bij velen gewoon helemaal fout. Je kan echter wel zeggen dat sommige landen gewoon nog in de middeleeuwen zitten op dat vlak en het Westen is nu eenmaal die tijd gepasseerd.

De islam is ok er lopen alleen teveel mensen met zieke ideeën mee.

(check die rijm btw)

Denk dat elke godsdienst achterlijk is!

Waarom geloven in iets waar je hier nooit achter zal komen.

Godsdiensten brengen alleen maar ellende met zich mee.

enkel sommige extremistische imams die mensen brainwashen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

denk dat het hier wel mee gezegt is...

De pol had beter kunnen zijn "Godsdiensten achterlijk?" dan had ik hetzelfde antwoord gegeven als nu.

Waar je al dan niet grapjes over kan maken is toch gewoon cultureel bepaald. Ik krijg er soms ook schijt van als ik geen racistische, coïtusistische of homograp kan vertellen zonder daar klotecommentaar op te krijgen van debielen die zichzelf veels te serieus nemen.

In dezelfde zin is het in vraag stellen van godsdienst, denk ik, een taboe in Iran en in vele andere moslimlanden. Ik heb dus geen probleem met de godsdienst 'an sich' maar wel met het beleid dat een kritische kijk op de koran verbiedt.

Islam is geen achterlijke godsdienst net als andere godsdiensten.

Het gaat om de manier waardoor het door sommige mensen wordt uitgelegd. Door deze idioten krijgt het een slechte naam en dat is zeer spijtig.

Emile zei:
Islam is geen achterlijke godsdienst net als andere godsdiensten.

Het gaat om de manier waardoor het door sommige mensen wordt uitgelegd. Door deze idioten krijgt het een slechte naam en dat is zeer spijtig.

Islam is achterlijk zoals alle andere Godsdiensten...heb je ze gister op TV bezig gezien door die karikatuur van Mohammed??

AAAAAAAAAAAACHTERLIJJJJJJJJJJJJJJJJJJJK:cool:

grtz

De extremisten binnen die godsdienst zijn achterlijk, degenen die normaal hun geloof belijden doen niemand kwaad dus wie ben ik om hun geloof als achterlijk te bestempelen? Ik ben atheist maar iedereen moet verder zelf weten waar hij wel of niet in gelooft.

De manier waarop er mee omgegaan wordt is achterlijk, niet de godsdienst op zich.
We moeten wel duidelijk stellen dat we andere waarden hebben.
Voor hun mag er in geen geval gespot worden met godsdienst terwijl wij vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel dragen. Dat zijn in deze zaak 2 tegenstrijdigheden en we vinden beiden dat we gelijk hebben.

Alle godsdiensten zijn achterlijk. :yes: Daarom dus ook de Islam.

EricR zei:
De extremisten binnen die godsdienst zijn achterlijk, degenen die normaal hun geloof belijden doen niemand kwaad dus wie ben ik om hun geloof als achterlijk te bestempelen? Ik ben atheist maar iedereen moet verder zelf weten waar hij wel of niet in gelooft.
Helemaal mee eens. Hoe kan je iets dat geschreven staat trouwens achterlijk noemen? De persoon die het heeft geschreven daarentegen. Ik zie geen verschil in de godsdiensten, alleen in het aantal extremisten.

Je moet wel rekening houden met het feit dat mensen er vaak niet zelf voor kiezen (klinkt raar misschien)
Stel je maar eens voor dat je in een Moslimgezin wordt geboren, dan is de kans 99% dat je zo sterk beïnvloed wordt dat je zelf Moslim wordt. Zo gaat het ook in de extremere vormen denk ik.

RichardV zei:
Denk dat elke godsdienst achterlijk is!

Waarom geloven in iets waar je hier nooit achter zal komen.

Godsdiensten brengen alleen maar ellende met zich mee.

Godsdienst heeft niet alleen ellende met zich meegebracht. Het diende vroeger als een bescherming tegen SOA, misvormde kinderen (want het geloof heeft van incest een taboe gemaakt), pedocoïtusualiteit (de plechtige communie = het onttreden van het kind zijn), het geloof heeft er voor gezorgd dat we het handige codex formaat als boek kennen in plaats van de oude rolvormen, het bestaan van geloof doet ons allen nadenken over vrede/haat en de (on)zin van het leven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven