Fitness Seller

Is de Islam een achterlijke godsdienst?

Peiling Peiling Is de Islam een achterlijke godsdienst?

• Ja

Stemmen: 33 55,9%
  • Nee

Stemmen: 3 5,1%
  • Nee, enkel sommige groeperingen en leiders in achterlijke landen

Stemmen: 23 39,0%

• Totaal stemmers
    59
Status
Niet open voor verdere reacties.
EricR zei:
De extremisten binnen die godsdienst zijn achterlijk, degenen die normaal hun geloof belijden doen niemand kwaad dus wie ben ik om hun geloof als achterlijk te bestempelen? Ik ben atheist maar iedereen moet verder zelf weten waar hij wel of niet in gelooft.

De extremisten? Er waren honderden Pakistani en duizenden Indonesiers die in opstand kwamen tegen die paar cartoons, gooiend met rauwe eieren naar het Deense consulaat, een spoor van geweld achterlatend in de straten.

Dat zijn niet een paar extremisten. Dat zijn gewoon moslims.

Jizza zei:
De extremisten? Er waren honderden Pakistani en duizenden Indonesiers die in opstand kwamen tegen die paar cartoons, gooiend met rauwe eieren naar het Deense consulaat, een spoor van geweld achterlatend in de straten.

Oke, maar dat is niet de Islam.

Jizza zei:

Ja,inderdaad. Want het staat in de Islam dat je met rotte eieren moet gooien als er een tekening wordt gemaakt.

Jizza zei:

Ja en? Er zijn 164 miljoen Pakistani en 245 miljoen Indonesiers, niet echt verbazend als er dan enkele honderden of duizenden gaan demonstreren. Maar zijn ze dan allemaal ook gelijk extremistisch in die landen? Lijkt me niet. Het is wel zo dat zeker in Pakistan een grote groep extremisten woont, maar genoeg moslimlanden waar het percentage extremisten vrij laag is.

Die paar duizend vind ik dan inderdaad wel representatief voor de rest van het land ja. Als in nederland de bom barst, zie je ook 90% van nederland voor de buis hangen en maar een handjevol dat daadwerkelijk gaat protesteren/demonstreren, terwijl iedereen hetzelfde denkt/voelt.

Ik zeg niet dat ze allemaal extremistisch zijn, ik zeg wel dat ze allemaal dezelfde kromme gedachtengang hebben. Het is zo'n verschrikkelijk opgeblazen item, deze 'cartoonhype'. Cartoonisten worden betaald om op een humoristische, doch kritische wijze actuele zaken in een of enkele plaatjes te tekenen.

Actueler dan 'de islam' kan op het moment niet en de plaatjes zijn absoluut niet 'over the top'. Er is hier twee dagen geleden een topic geopend met 'Jezus grappen' als titel. In een van de plaatjes wordt Jezus zelfs als pedofiel neergezet. Zie jij grote opstanden in de wereld?

Ik kan op deze manier de Islam nog maar heel moeilijk serieus nemen.

Ik denk dat op het moment elke druppel te veel is, en het heeft weinig of niks met islam te maken. ongeschoolde en arme mensen maak je wijs wat je wil, dikwijls als ik op tv zo'n woedende menigte zie dan vraag ik mij af: moeten die mensen niet gaan werken? Als je elke dag haat preken tegen het westen te horen krijgt en er fluistert iemand dat het westen je land, geloof of wat dan ook wilt aanvallen, dan ontploft de bom, en neem er dan nog is bij dat die mensen niks anders te doen hebben, dus die lopen dan maar mee.
Dit zijn zaken waar wij westerlingen weinig tegen kunnen doen, de stap dient gezet te worden door moslims die wel geschoold zijn en wel op een goede manier willen samenleven met westerlingen of anders gelovige. Maar het blijft te stil aan die kant.

Greetzzzz.

Als het echt allemaal extremisten zijn dan was er al lang een veel grotere bom gebarsten, massale rellen en aanslagen op ambassades in de moslimlanden zijn dan aan de orde van de dag. Natuurlijk zullen veel moslims niet blij zijn met die spotprenten, maar dat maakt ze nog niet tot extremist.

Nog niet zo lang geleden had je in de USA een achterlijk beleid dat gekleurde mensen niet op dezelfde banken mochten zitten in de bus als de blanken. En iets meer dan 60 jaar geleden roeide een cultuur bijna gelijk aan de onze bijna een hele bevolkingsgroep uit. We mogen ons dan ontwikkeld noemen, maar zo ver staan we ook niet af van barbaarse en achterlijk praktijken. Als ik dan de denktrant doorvoer van moslim = extremist dan was tot voor kort iedere blanke ook een achterlijke antisemistische apartheidsaanhanger. Maar dat is natuurlijk ver bezijden de waarheid. Net zo goed als niet iedere moslim extremistische denkbeelden heeft.

Hier in Nederland is laatst een serie afgeschaft omdat er negatief werd gedaan over Jezus. (en dan hoef ik nog niet eens te beginnen over dingen waar ze in Amerika boos over zijn geworden ivm het christendom). Ze gooien niet met eieren maar dat hoeft ook niet, want ze krijgen daar gewoon hun zin.

Het enige achterlijke vind ik deze poll, even serieus jongen wat probeer je ermee te bereiken? Dus als een paar dbb'ers kiezen voor de optie 'ja' dan is de islam achterlijk :roflol:

(ik zeg er even bij dat ik zelf niet gelovig ben)

Jizza zei:
Die paar duizend vind ik dan inderdaad wel representatief voor de rest van het land ja. Als in nederland de bom barst, zie je ook 90% van nederland voor de buis hangen en maar een handjevol dat daadwerkelijk gaat protesteren/demonstreren, terwijl iedereen hetzelfde denkt/voelt.

Ik zeg niet dat ze allemaal extremistisch zijn, ik zeg wel dat ze allemaal dezelfde kromme gedachtengang hebben. Het is zo'n verschrikkelijk opgeblazen item, deze 'cartoonhype'. Cartoonisten worden betaald om op een humoristische, doch kritische wijze actuele zaken in een of enkele plaatjes te tekenen.

Actueler dan 'de islam' kan op het moment niet en de plaatjes zijn absoluut niet 'over the top'. Er is hier twee dagen geleden een topic geopend met 'Jezus grappen' als titel. In een van de plaatjes wordt Jezus zelfs als pedofiel neergezet. Zie jij grote opstanden in de wereld?

Ik kan op deze manier de Islam nog maar heel moeilijk serieus nemen.

Boeiend punt!

Denk je dat moslims die hier geboren zijn zich ook zo zullen uitspreken over die cartoons?

Imo is het meer een cultuurkwestie die in origine weinig met godsdienst te maken heeft. Leiders in ontwikkelingslanden misbruiken godsdienst dikwijls als powertool. Ze laten maw mensen geloven in hun ideologie en gebruiken godsdienst om hun opvattingen te staven. Soort van manipulatie om mensen dom te houden en de macht van de oppositie te minimaliseren.

Het in vraag stellen daarvan staat dan toch onrechtstreeks gelijk met het in vraag stellen van het gezag van de leider. Vind je het dan gek dat er zoveel protest komt op de kritisch benadering van het geloof? Dat de bevolking meedoet wil enkel zeggen dat ze goed gebrainwashed zijn, ze zijn immers zelf de dupe van dat systeem...

guardian zei:
Leiders in ontwikkelingslanden misbruiken godsdienst dikwijls als powertool.

Helemaal juist. En dat is dus juist HELEMAAL fout. Welk land wordt er geregeerd door een God? Geen enkel.
Een leider die zegt 'onder God' te zullen regeren, what lult die dan voor bullshit. De enige leider is God.

Ik ben het helemaal met je eens dat het gebruik van het geloof door regeringsleiders puur is om mensen te kunnen blijven manipuleren en ze te laten geloven dat dat wat hun leider doet, goed is.

guardian zei:
Denk je dat moslims die hier geboren zijn zich ook zo zullen uitspreken over die cartoons?

Moslims die hier geboren zijn, zullen er ook niet om lachen. Ze zullen het echter wel met een grote korrel zout nemen.

Jizza zei:
Helemaal juist. En dat is dus juist HELEMAAL fout. Welk land wordt er geregeerd door een God? Geen enkel.
Een leider die zegt 'onder God' te zullen regeren, what lult die dan voor bullshit. De enige leider is God..

Dat wilde ik juist vertellen ja, al kan je moeilijk een godsdienst en haar gelovigen veroordelen voor de waanzin gecreëerd door haar leiders. Dat was zowat mn punt...

Jizza zei:
Ik ben het helemaal met je eens dat het gebruik van het geloof door regeringsleiders puur is om mensen te kunnen blijven manipuleren en ze te laten geloven dat dat wat hun leider doet, goed is.

Ghehe we zijn het wel ongeveer eens denk ik ;)

Jizza zei:
Een leider die zegt 'onder God' te zullen regeren, what lult die dan voor bullshit. De enige leider is God.

Moslims die hier geboren zijn, zullen er ook niet om lachen. Ze zullen het echter wel met een grote korrel zout nemen.

Jij veralgemeniseert te veel, en dat is sowieso een grote fout. Hoe weet jij dat zo zeker dat het de meerderheid is die zo extremistisch is, in hoeverre is jouw standpunt beïnvloedt door wat jij op tv ziet over moslims? Ik denk dat moslims die het westen haten net dezelfde fout maken van het veralgemeniseren, in hun ogen hebben wij ook lak aan respect en normen en waarden. En dat is logisch want als je westerse films ziet, westers nieuws hoort/leest/ziet is het ook één en al gemoord, kommer en kwel en miserie. Een buitenstander neemt dit aan als een algemene regel. Het is nu eenmaal de aard van de mens om impressies te vormen aan de hand van informatie die ons regelmatig bereikt. Zij kennen weinig westerlingen, net zoals wij moslims kennen, en zijn er op aangewezen om een stereotypsich beeld te vormen van ons gebaseerd op de frequente info. Wij als westerlingen weten dat wat we op het nieuws zien zelden voor onszelf opgaat, net zoals zij waarschijnlijk ook dat gevoel hebben voor henzelf. Het zal idd zo zijn dat er meer moslimextremisten zijn dat katholieke extremisten (die bestaan ook nog), maar om iedere moslim met de vinger te wijzen is natuurlijk heel ver van de waarheid verwijderd.

ik heb gekozen voor : Nee, enkel sommige groeperingen en leiders in achterlijke landen.

De Islam is niet achterlijker dan andere godsdiensten, maar helaas zijn er nogal wat moslims die de Islam veel te letterlijk nemen. Als de bijbel zo letterlijk werd genomen waren christenen niet veel minderr achterlijk geweest.

Maar feit blijft dat de Islam om die reden nu voor een hoop onrust en ellende in de wereld zorgt.

Suicide Sid zei:
Jij veralgemeniseert te veel, en dat is sowieso een grote fout. Hoe weet jij dat zo zeker dat het de meerderheid is die zo extremistisch is, in hoeverre is jouw standpunt beïnvloedt door wat jij op tv ziet over moslims? Ik denk dat moslims die het westen haten net dezelfde fout maken van het veralgemeniseren, in hun ogen hebben wij ook lak aan respect en normen en waarden. En dat is logisch want als je westerse films ziet, westers nieuws hoort/leest/ziet is het ook één en al gemoord, kommer en kwel en miserie. Een buitenstander neemt dit aan als een algemene regel. Het is nu eenmaal de aard van de mens om impressies te vormen aan de hand van informatie die ons regelmatig bereikt. Zij kennen weinig westerlingen, net zoals wij moslims kennen, en zijn er op aangewezen om een stereotypsich beeld te vormen van ons gebaseerd op de frequente info. Wij als westerlingen weten dat wat we op het nieuws zien zelden voor onszelf opgaat, net zoals zij waarschijnlijk ook dat gevoel hebben voor henzelf. Het zal idd zo zijn dat er meer moslimextremisten zijn dat katholieke extremisten (die bestaan ook nog), maar om iedere moslim met de vinger te wijzen is natuurlijk heel ver van de waarheid verwijderd.

Jij vind dat ik generaliseer? Dan ken je mij echt nog niet goed, en dan ben ik blijkbaar nog niet duidelijk genoeg geweest met mijn posts. Maar ik ben het zat om 'voorzichtig' en met 'tere handschoentjes' om te gaan met deze cultuur. Waar het mij puur om te doen is, is dat op basis van een paar tekeningen, 17(!!!) moslimlanden eisen dat de persvrijheid in Denemarken (en het liefst in het hele westen) aan banden wordt gelegd.
Dat gaat mij echt te ver. Er is geen geloof in de wereld dat ons nu gaat bepalen wat we mogen zeggen en wat niet.

Het feit dat er dan ook nog DUIZENDEN moslims overal ter wereld de Deense ambassades aanvallen en daarbij geen geweld schuwen, doet mij inzien dat het dus niet om een PAAR extremisten gaan, maar er dus een representatief deel van de hele moslimbevolking op een volledig verkeerde manier tekeer gaat tegen het westen. Hierbij opgeruid door imams met megafoons die het 'hele westen' daarbij in een kwaad daglicht stellen.

Suicide Sid zei:
Jij veralgemeniseert te veel, en dat is sowieso een grote fout.

En waarom dan wel?

Zonder veralgemenisering zouden menswetenschappen als psychologie en sociologie nooit kunnen bestaan. Voor verschillende psychologisch verklaarbare fenomenen zijn btw al DNA-markers in de menselijke genetica gevonden die de juistheid van eerdere veralgemeniseringen aantoonden.

De theorieën van alle menswetenschappers staan er btw bol van. Denk maar eens hoeveel psychologisch verklaarbare verschijnselen als uitgelegd worden aan de hand van experimenten, bij gebrek aan puur wetenschappelijke kennis. Hierbij staan enkele proefpersonen als model staan voor de gehele mensheid, over veralgemenisering gesproken ;)

Geloof en politiek altijd gescheiden houden.
Dan verhelp je een hoop problemen

IKKE zei:
Geloof en politiek altijd gescheiden houden.
Dan verhelp je een hoop problemen

Helaas regeren sommige landen op basis van een geloof en degenen die dat doen zijn meestal niet de meest flexibele mensen.

• Topic Starter Topic Starter
Corazon zei:
Het enige achterlijke vind ik deze poll, even serieus jongen wat probeer je ermee te bereiken? Dus als een paar dbb'ers kiezen voor de optie 'ja' dan is de islam achterlijk :roflol:

(ik zeg er even bij dat ik zelf niet gelovig ben)
Ik probeer er helemaal niets mee te bereiken. Ik stel mezelf deze vraag nadat ik beelden en reacties zie van Moslims die niet extremistisch zijn maar zich wel als barbaren gedragen. Ik wil graag weten hoe mede dbb'ers erover denken.

En als jij dat achterlijk vindt dan zegt dat meer over jou dan over mij. Maar goed gezien je afkomst vind ik het niet vreemd :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven