AndroidHealthClinic

is dit een goed schema? reacties meer dan welkom

manis

Novice
Waardering
0
Hallo ik heb zonet een schema opgesteld en wil graag weten of het goed is.
Mijn doel is mijn vetpercentage te verlagen en gespierder te worden.
Ik ga 4 keer per week trainen.
Ik doe van elke oefening 3 sets.

Ik ga proberen mijn schema te oploaden hier.

Ik ben benieuwd of ik het schema goed is.

groetjes

Bijlagen

Waarom fullbody gecombineerd met split? heb je daar een speciale reden voor?
Bodypump & fullbody = hetzelfde, dus niet specifiek nuttig (is mij ook afgeraden).

Vetpercentage verlaag je met name door 1) goed te eten 2) krachttraining te doen 3) cardio ná krachttraining te doen.

Cardio mag ook op dagen dat je geen krachttraining doet hoor, zeker als je vet wil verliezen.

Cardio mag ook op dagen dat je geen krachttraining doet hoor, zeker als je vet wil verliezen.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Jammer zou alleen zijn om op de ene dag kracht, en de andere cardio te doen. Doe dan KT & cardio op de ene dag, en cardio op de andere dag zou ik zeggen. En tel bodypump niet bij cardio ;)

Idd vreemd dat je split en fb combineert, hoe kom je daarbij?

d

wat mij dan nog t meest verbaast is waarom je na de fullbody meteen de volgende dag op relatief hoog volume borst schouiders tricpes benen doet, die nog volop aant herstellen zijn van de dag ervoor.

• Topic Starter Topic Starter
wat mij dan nog t meest verbaast is waarom je na de fullbody meteen de volgende dag op relatief hoog volume borst schouiders tricpes benen doet, die nog volop aant herstellen zijn van de dag ervoor.
Er is geen speciale reden voor fullbody samen met een split. Ik dacht als ik 2 dagen fullbody doe dan doe ik maar 1 oefening per spiergroep gevolgd door bodypump en 20 min lopen.
Op de splitdagen wou ik de spiergroepen apart en extra aanpakken.
Maar cardio doe ik sowieso alle 4 dagen. Enkel bij de 2 split dagen doe ik nog eens extra 20 min cardio.

Als je je full-body goed aanpakt dan hebben je spieren die rustdag er tussen écht nodig, dan hoef je ze niet extra te trainen.
Bodypump zou ik in plaats van een full-body trainingsdag doen. Cardio op alle dagen is prima om vet te verbranden.

• Topic Starter Topic Starter
ok bedankt.
Maar het splitschema dat ik heb opgesteld, is dat goed? Want ik las hier dat met losse gewichten veel effectiever is. Is dat echt zo? Of geven de machines evenveel resultaat?
Nadeel is met de losse gewichten dat die in een aparte zaal helemaal boven zijn en dat zit daar vol met struise mannen.
Ik weet niet hoe jullie in NL zijn maar bij ons in Antwerpen voel je daarboven als leek en als vrouw niet echt welkom.
Ik denk altijd: "ach, suck it up", maar ben toch een watje.

Ik sta ook gewoon tussen de gozers, met een insteek van 'Ik sta hier niet mooi te wezen, ik sta hier mooi te WORDEN'!
Vandaag nog 2 gozers laten zien hoe je moet squatten, en ze vonden het impressive, ook al was het met een lege barbell (wel eentje van 20 kg).
Trainen met losse gewichten is beter (vind ik dan) aangezien je alle corrigerende spieren ook meetraint, die je met apparaten overslaat. Ook leer je de oefeningen beter te doen. Voor de afwisseling (wanneer je al een paar weken / maanden een schema hebt gehad kun je natuurlijk wel afwisselen met apparaten, maakt het minder saai.
Zelf train ik nu elke week 3x full-body, met er achteraan een flinke cardio - met het doel om naar een splitschema te gaan wanneer ik merk dat dat nodig is (op dit moment is er al 1 spiergroep waarvan ik merk dat 1 rustdag niet genoeg is voor herstel).
Dit wil ik je ook adviseren, zoals ook de anderen die gereageerd hebben op dit topic.

als je als vrouw serieus en hard traint dan hebben die kerels bewondering hoor!

d

Ik sta ook gewoon tussen de gozers, met een insteek van 'Ik sta hier niet mooi te wezen, ik sta hier mooi te WORDEN'!
Vandaag nog 2 gozers laten zien hoe je moet squatten, en ze vonden het impressive, ook al was het met een lege barbell (wel eentje van 20 kg).
Trainen met losse gewichten is beter (vind ik dan) aangezien je alle corrigerende spieren ook meetraint, die je met apparaten overslaat. Ook leer je de oefeningen beter te doen. Voor de afwisseling (wanneer je al een paar weken / maanden een schema hebt gehad kun je natuurlijk wel afwisselen met apparaten, maakt het minder saai.
Zelf train ik nu elke week 3x full-body, met er achteraan een flinke cardio - met het doel om naar een splitschema te gaan wanneer ik merk dat dat nodig is (op dit moment is er al 1 spiergroep waarvan ik merk dat 1 rustdag niet genoeg is voor herstel).
Dit wil ik je ook adviseren, zoals ook de anderen die gereageerd hebben op dit topic.
Waarom zijn er geen jonge dames in mijn sportschool die trainen in de hardcore zaal? @DwarvenWarrior & DwarvenWarrior kom eens bij All Sports Body Gym trainen;)

Laatst bewerkt:
Waarom zijn er geen jonge dames in mijn sportschool die trainen in de hardcore zaal? @DwarvenWarrior & DwarvenWarrior kom eens bij All Sports Body Gym trainen;)

Dat wil ik best, alleen is het oosten van het land & Middelburg wel een heel eind uit elkaar!
Zijn er in Middelburg trouwens wel gozers die snappen dat een trainingsschema én een voedingsschema een goede combi is? En dat KT voor vrouwen ook goed is? Heb dat menige man al uit moeten leggen...

En dat terwijl de wijzen uit het Oosten kwamen....:D
Zijn allemaal weggetrokken zeker...

Dat wil ik best, alleen is het oosten van het land & Middelburg wel een heel eind uit elkaar!
Zijn er in Middelburg trouwens wel gozers die snappen dat een trainingsschema én een voedingsschema een goede combi is? En dat KT voor vrouwen ook goed is? Heb dat menige man al uit moeten leggen...
KT kan prima voor dames zolang de vrouwelijke vormen blijven;)
In Zeeland weten we dat uiteraard, heeveel sterke uit de kluiten gewassen boeren komen hier vandaan om aan NL te laten zien wat een sterke man inhoud, Mijn maat WWE en ik zijn de volgende generatie die het waar gaan maken:D

onzin! gewoon zwaar trainen. Ik heb weinig vrouwen gezien die te gespierd zijn hoor. keep up!

Doe ik ook! Met mijn lijf moet ik eerst de spieren maar eens zien, dan praten we daarna wel weer verder. ;)
Een of andere domme muts die ik tegen kwam bij bodypump wist me te vertellen dat je beter niet al te zware gewichten kan gebruiken 'want voor je het weet train je je borsten er af'. :rolleyes:
...sommige mensen begrijpen er helemaal niks van...

Terug
Naar boven