XXL Nutrition

Is dit goed genoeg?

smartyboy

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Hallo allemaal,

Ik schrijf hieronder even wat ik allemaal eet op een dag.

Ik ben 1m80 groot en weeg 83 kg (waarvan veel vet)

Ik wil zo veel mogelijk vet verbranden maar ik ben redelijk onervaren.
2 jaar train ik al met weinig resultaat.

Maar nu wil ik er volledig vor gaan. (ps: ik ben 16 jaar)

Ik start elke dag met een bakje yoghurt en bord havermout.
Rond 10 uur stuk fruit (meestal banaan)
's middags eet ik ofwel warm (patat met stukje kip,vis,... (of pasta of rijst)) ofwel volkorenbrood met kippenwit en andere magere dingen.
Om 3 uur ook een stuk fruit of vezelkoek ofzo.
17 uur: Hetheen ik 's middags niet eet. warm of boterhammen dus.
19 TRAINEN (ik drink in training een fatburner drankje van maximize)
Na de training eet ik meestal nog een kleinigheid bestaande uit een bord rijst of yoghurt of cornflakes (ook mager enz)

Voor het slapengaan nog een bakje groene thee drink ik ook wel.

In een ander topic vraag ik of ik er effectief supplementen aan kan toevoegen maar hier wil ik eerder eens zien wat er bij en wat er af moet.

Caloriën berekenen enzo kan ik niet echt omdat deze van dag tot dag verschillen. (Moet bv eten wat er is hé.)

bedankt alvast!!

Ga 4 maal per week 3 kwartier hardlopen.

16 jaar ? en al 2 jaar trainen en niets zien?
Je bent 16 ! Geef je lichaam ook de kans om te worden wat het moet worden...
Prober op je eten te letten en doe genoeg cardio. Minimaal 3x in de week en neit een lullig rondje vn 10 minuten maar op zijn minst 3 kwartier.
Als je echt met je voeding verantwoord bezig wil zijn, lees de stickys hier op DBB. Bereken wat je verbruikt in rust met de benedictus methode. Staat een mooi excel van in de stickys. En probeer per dag toch uit te reken wat je eet en mag eten. Denk eraan, je bent nog wel in de groei !!

• Topic Starter Topic Starter
16 jaar ? en al 2 jaar trainen en niets zien?
Je bent 16 ! Geef je lichaam ook de kans om te worden wat het moet worden...
Prober op je eten te letten en doe genoeg cardio. Minimaal 3x in de week en neit een lullig rondje vn 10 minuten maar op zijn minst 3 kwartier.
Als je echt met je voeding verantwoord bezig wil zijn, lees de stickys hier op DBB. Bereken wat je verbruikt in rust met de benedictus methode. Staat een mooi excel van in de stickys. En probeer per dag toch uit te reken wat je eet en mag eten. Denk eraan, je bent nog wel in de groei !!

Volgens dokter ben ik de groei bijna volledig door (op een cm of 3 na).
Ik heb 2 jaar getraind zonder echt iets te snappen wat ik doe en gewoon zonder doel wat te sporten.

Maar nu lees ik het boek BFFM (staat ook ergens in een sticky).

Ik ga een voedingsschea proberen uitbalanceren (kijken of daar enige supplementen in passen) en een trainingsschema maken.

Ik ben het beu dik te zijn en ik wil en ZAL vet verliezen. Zo veel mogelijk en zo snel mogelijk.

Daarom zoek ik nu veel info en lees ik dus het boek etc.

iig heel goed dat je je er in verdiept !! Kennis is belangrijk, de rest volgt.
je bent 180 met 83 kg. Weet je ook je vetpercentage? Dat zegt meer over hoe vet (zoals je het zegt) bent.
Kijk goed naar de koolhydraten, eiwitten en vetten die je binnen krijgt en dan natuurlijk ook of het snelle, langzame eiwitten en complexe of snelle koolhydraten zijn.
Heel veel succes ermee !! En ik ben benieuwd naar de resultaten !

iig heel goed dat je je er in verdiept !! Kennis is belangrijk, de rest volgt.
je bent 180 met 83 kg. Weet je ook je vetpercentage? Dat zegt meer over hoe vet (zoals je het zegt) bent.
Kijk goed naar de koolhydraten, eiwitten en vetten die je binnen krijgt en dan natuurlijk ook of het snelle, langzame eiwitten en complexe of snelle koolhydraten zijn.
Heel veel succes ermee !! En ik ben benieuwd naar de resultaten !

Ik stond vorige week bij de dokter op de weegschaal en daar stond 21%.

Dit lijkt voor mij relatief weinig. Maar waarschijnlijk is het veel.
iig ik wil naar ongeveer 12-15% (liefst 12 :P )

Ik wil er idd volledig voor gaan. Alleen m'n ouders stribbelen nog wat tegen.
Dit 1 Ander eten moeten maken. 2 het idee aan supplementen (die mss niet nodig is dan)

grt en bedankt al aan de mensen die reageerden.

Zo een weegschaal is onnauwkeurig!

Je kan zelf je maaltijden maken en supplementen zijn zoals de naam zelf zegt toevoegingen dus zonder kan ook.

Jij moet doen waar je je het beste mee voelt

Probeer de zaken als patat, rijst en cornflakes te vervangen door koolhydraatbronnen die wat minder snel worden opgenomen. Je eet al havermout, dus dat is een goed voorbeeld van een trage koolhydraatbron.

Je bent ook al gewend om op meer dan drie keer per dag te eten en dat is een goede manier om de stofwisseling aan de gang te houden. Wat je op die momenten eet is dan nog iets wat je via de info die je hier kan vinden kan aanpassen.

IK heb het al een deel helemaal anders gezet nu.

Ontbijt---> Havermout

10u Stuk fruit of vezelkoek

12u Boterhammen met kippenwit etc. (volkoren)

14u Vezelkoek of stuk fruit.

16a17u Gaan trainen met drankje (Fatburner(maximize))

20u Aardappels, rijst of pasta met Stuk vlees (kip, steak of vis) ********
Met iets van groente. (wortel, spinazie, rode kool, bloemkool, ...)
22u Yoghurt (kwark etc.)

Lijkt dit er al wat op?
*******= Andere voorstellen, ideeën?

Wat moet er nog bij? Voorstellen worden HEEL ERG dankbaar aangenomen.

Ik dacht dat rijst, patat, ... heel erg goed waren. Door wat vervang je ze dan best?

Geef aub zo veel mogelijk ideeën.

grts

je traint op een lege maag? ...is toch krachttraining he?
die maaltijd van 20:00 naar 16:00/17:00 en om 20:00 ook nog iets redelijks eten maar niet een hele zware maaltijd zoals nu

en rijst...ZILVERVLIESrijst dus, is inderdaad heel goed
patat is troep, dat voegt echt niets toe behalve vet en kanker

Je ontbijt bestaat door het weghalen van de yoghurt nu alleen uit koolhydraten. Bedenk dat je na het slapen dus al een behoorlijk aantal uur niets hebt gegeten. Om te voorkomen dat je spiermassa wordt afgebroken door je lichaam zou je je ontbijt wat kunnen uitbreiden met een eiwitbron, kwark bijvoorbeeld.

je traint op een lege maag? ...is toch krachttraining he?
die maaltijd van 20:00 naar 16:00/17:00 en om 20:00 ook nog iets redelijks eten maar niet een hele zware maaltijd zoals nu

en rijst...ZILVERVLIESrijst dus, is inderdaad heel goed
patat is troep, dat voegt echt niets toe behalve vet en kanker

Dus eerst eten en dan gaan trainen.
IS omdat ik las dat trainen op een lege maag sneller de vetreserves aanspreekt. (tell me if i'm wrong)

Dat is de rijst die ik eet idd.
Aardappelen moet ik jammer genoeg eten vn m'n ouders.

Terug
Naar boven