AndroidHealthClinic

Is dit Goed?

MuscularPigeon

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
77kg
Vetpercentage
11%
Ok, sinds ik allerlei verwijten heb gekregen ( je weet er niks van, VOEDING, omg noob omg ... enz enz) heb ik nu een voedingsschema gemaakt.
Ik ben 16, stats zie je links =), ik gebruik twinlab amino fule anabolic liquid(TAFAL als afkorting), graag zou ik tot 10 kg willen bijkomen in spieren en dus breder worden.

Ontbijt 8:00: 3x grijs brood sneetje met tonijnsalade (100g=16g eiwit)
Glas melk 250 ml
1 lepel TAFAL

Middag 12:05: 5x grijs brood gesneden met tonijnsalade
(kan niet uitgebreid eten want ik zit op school en lunchpauze = 20 min)

Namiddag (na school) 17:00 : 75 gram tonijn in eigen nat (100g = 27 g eiwit)

Avond 18:00 een salade met wat brood

19:00 Variëteit tss spaghetti / Puree / rijst met vis-droge kip & een lepeltje zilvervliesrijst (31g/100g)

20:00 banaan + red bull
20:15-21:30 training
21:30 Shake met 300 ml melk / 80 g pindakaas Calvé / 1 lepel lijnzaadolie & 2 lepels TAFAL

22:30 voor ik ga slapen nog 2 broodjes met tonijn / kipfilet

---------- Toegevoegd om 17:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:06 ----------

dus, is het goed of slecht? wat kan ik veranderen enz enz.

Ok, sinds ik allerlei verwijten heb gekregen ( je weet er niks van, VOEDING, omg noob omg ... enz enz) heb ik nu een voedingsschema gemaakt.
Ik ben 16, stats zie je links =), ik gebruik twinlab amino fule anabolic liquid(TAFAL als afkorting), graag zou ik tot 10 kg willen bijkomen in spieren en dus breder worden.

Glas melk 250 ml
1 lepel TAFAL

19:00 Variëteit tss spaghetti / Puree / rijst met vis-droge kip & een lepeltje zilvervliesrijst (31g/100g)

21:30 Shake met 300 ml melk / 80 g pindakaas Calvé / 1 lepel lijnzaadolie & 2 lepels TAFAL

---------- Toegevoegd om 17:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:06 ----------

niet gek dat tonijn bijna uitgestorven is met mensen met een voedingsschema als jou :lol:

trouwens, hoe kom je op je 16e aan het geld om zoveel tonijn te kopen? is best duur..

zou sochtends het bij melk+whey en een banaan laten. smiddags rijst met kip of vis en dan savonds wat de pot schaft, en voor het slapen gaan 500gr kwark. als je dat elke dag volhoud ben je al een heel eind op weg ;)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
niet gek dat tonijn bijna uitgestorven is met mensen met een voedingsschema als jou :lol:

trouwens, hoe kom je op je 16e aan het geld om zoveel tonijn te kopen? is best duur..

zou sochtends het bij melk+whey en een banaan laten. smiddags rijst met kip of vis en dan savonds wat de pot schaft, en voor het slapen gaan 500gr kwark. als je dat elke dag volhoud ben je al een heel eind op weg ;)

mijn ouders zijn een beetje aan de rijkere kant en hun boeit het niet echt als ik maar niet meer dan 200 euro per maand uitgeef aan extra voeding.

---------- Toegevoegd om 17:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:17 ----------

ik kan niet echt rijst met kip meenemen naar school XD

mijn ouders zijn een beetje aan de rijkere kant en hun boeit het niet echt als ik maar niet meer dan 200 euro per maand uitgeef aan extra voeding.

is zien dat ze dat volhouden tot je 18:D
ik zei dat bullshit ook toch betaal ik mijn eten zeluf nu

dus goed schema ?

Hoeveel kcal zijn dat nou dan? En eiwitten, koolhydraten en vetten.

lol, als ze zo rijk zijn en jij 200euro (WTF!!) per maand mag besteden aan EXTRA voeding.. koop elke dag een maaltijdsalade KIP (450gr) bij de appie van 3euro. superlekker en erg voedsaam voor op school.

ik neem altijd vis en rijst mee naar school, problem?

appie ? zijn er zo van die "appies" in belgie?

is zien dat ze dat volhouden tot je 18:D
ik zei dat bullshit ook toch betaal ik mijn eten zeluf nu

zelfde hier, na een tijdje mag je het zelf gaan betalen :p

Glas melk 250 ml
1 lepel TAFAL

zijn ze zo rijk.. geven ze je grijs brood :trollface:

zou het brood savonds weghalen en daarvoor magere kwark ipv van brood rijst
redbull om 8 uur weg doen. misschien wat meer melk en als ontbij brinta ipv brood

Jezus wat k*t. Begin de dag met wat eieren, fruit en brinta wat je wegspoelt met water. Daarnaast kan je gerust je glaasje melk nog drinken. Eet het over het algemeen meer eiwitten, neem dus ook eieren mee naar school, of kwark. Geen redbull en banaan voor je training, maar whey (en wat dextro). GEEN lijnzaad of pindakaas na je training maar koolhydraat en eiwitrijke producten. De opname van vetten duurt te lang en je wilt liever zo snel mogelijk je glycogeen aanvullen. Havermout + melk (en mogelijk kwark) zou hier beter passen. Neem die noten dan voor je gaat slapen en mogelijk nog wat kwark. Laat het brood bij de laatste maaltijd weg.

Nou nou. als je toch al zoveel uit te geven hebt, zou ik meer gevarieerd eten. ipv 10x tonijn te eten zou ik gewoon 1x tonijn, 1x kipfilet, 1x pindakaas, 1x kaas. heeft veel meer effect.

(correct me if im wrong, ben ook pas een groentje :))

Of het echt meer effect is weet ik niet, gaat erom dat het allemaal mooi in balans is. Je ziet hier vaak dat ze te hoog in eiwit zitten en te laag in vetten. En geen fruit & groente nemen.

is het niet zo dat er meerdere soorten eiwitten bestaan? het kan zijn dat ik het mis heb. :)

en ik denk dat je op een gegeven moment al dat tonijn wel zat gaat worden.

tja D=

Haha, ik zou jouw schema niet te lang volhouden, zoveel tonijn :p

Nu probeer wat te variëren, ipv tonijn gewoon biefstuk, kippeborst, zalm, vis.
En als geld toch niet boeit, ga dan af en toe eens een braadkieke halen(vel niet opeten). Kost maar 6 euro in de colruyt en in de meeste slagers kunt ge ook braadkip op zondag halen

Ge kunt dan de helft zo eten, en al het vlees van de andere pelen en in de koelkast leggen(dat kun je makkelijk koud eten en ook meedoen naar school)

Terug
Naar boven