MuscleMeat

is dit schema goed? ik ben net begonnen met trainen

Bokitofrank

Novice
Waardering
0
Van de week heb ik me ingeschreven bij een sportschool, mijn doel is het om spiermassa op te bouwen. Ik heb een half jaar weinig aan sport gedaan. Ik ben 1,92m lang en weeg 70Kg, wil breeder en gespierder worden:D. In de gym hebben we veel machines en losse gewichten. Ik kan trainen op: MA WO VR

-----------------------------------

Het schema:

Van de sportschool heb ik een standaard schema voor spiergroei gekregen om de komende 10-12 weken mee te gaan trainen.

Het is geen persoonlijk schema, ik heb gevraagd waarom er geen oefeningen voor beenspieren in zitten, die zouden er naar 6weken bijkomen.

2maal weeks, alle oefeningen, 2 setjes van 15-20 reps. Op het schema staat: "Indien u 13 herhalingen behaalt, verhoogt u het trainingsgewicht."

Warming up van 10min: loopband fiets of roeimachine

Borst: Chestpress machine
Borst: Hi-power Peck deck
bovenrug: Lat pull down, front
bovenrug: long pull small
Onderrug: Hi-power back extensio
Buik: Hi-Power Abdominal machine.
Buik: Hi-Power Rotary Torso mach.
schouders: schoulder press smal
schouders: HI Power Deltoïd raise
Biceps: Preacher curl, ez-bar
Triceps: Hi-power Triceps extensio.

Cardio: Roeimachine 10min
Cooling down: fiets 10min

---------------------------------

Is dit schema goed?

Gebruik losse gewichten ipv al die machines. Train je benen ineens van in het begin mee, geen excuses.

Ik zie dat je beschikt over 3 niet opeenvolgende dagen!

Smijt dat Fitness-schema weg!
Begin met Rippetoe, echt een schitterend beginnersschema wat ik zelf ook gebruik. En, het bevalt mij schitterend!

Voor meer info over Rippetoe, open een van de bovenste stickies bovenste stickies, en wees verbaasd door de 'simpliciteit' van het schema.

Gebruik het, en sta nog meer verbaasd van de effectiviteit! :D

Ik zou nog leg press en leg curl toevoegen. Dan is het voor de eerste paar weken een goed schema om mee te beginnen.

Daarna zou ik overstappen op wat meer losse gewicht dus meer zoiets als het schema van Porterhouse gaan volgen.

ik zou beginnen met goed te eten ,dan de basis oefeningen doen en zeker met losse gewichten gaan werken .want eens je die losse gewichten kunt ,kan je zowiso de machines. dan mss 3 a 4 oef/spier van 8-10 reps.

Met welke gewichten werk je bij elke oefening? Ik volg bijna exact hetzelfde schema.
Over 2-3 weken voeg ik ook wat oefeningen in met losse gewichten. De variatie van machines en losse gewichten kan volgens mij prima.

• Topic Starter Topic Starter
ik voeg er nog de leg press en leg curl aan toe dan kan ik er de eerste weken wel mee door. In de volgende weken kan ik dan een nieuw schema samenstellen of in gebruik nemen met meer losse gewichten.

Moet ik mijn lichaam (pezen, spieren) niet eerst laten wennen aan het trainen voordat ik aan een zwaar schema als rippetoe begin, ik had namelijk al een tijd niets aan sport gedaan?

ik voeg er nog de leg press en leg curl aan toe dan kan ik er de eerste weken wel mee door. In de volgende weken kan ik dan een nieuw schema samenstellen of in gebruik nemen met meer losse gewichten.

Moet ik mijn lichaam (pezen, spieren) niet eerst laten wennen aan het trainen voordat ik aan een zwaar schema als rippetoe begin, ik had namelijk al een tijd niets aan sport gedaan?

Je pezen moeten inderdaad minimaal een maand of 3 wennen als je nooit getrained heb. Blijf deze periode nog in een rep range van 8-12 herhalingen.

Ik mis echt vaak benen in een schema. Why?

zonder genoeg beenoefeningen geen bokito he ;)

Misschien om enkele weken te doen. Je pezen die sterker worden, je lichaam dat went aan krachttraining....

Daarna toch sqaut en los roeien.

Heb jij geen benen?!

Hij heeft al leg press en leg curl toegevoegd.

Squaten tot je erbij neer valt!

• Topic Starter Topic Starter
meneer spillebeen

Ik mis echt vaak benen in een schema. Why?

Daar heb ik ook over nagedacht, en dit is mijn theorie: Luie mannen trainen alleen hun bovenlichaam omdat ze hun benen kunnen verstoppen met een broek (in het zwembad of strand met een lange zwembroek), zo kunnen ze met minder trainen de vrouwen mislijden met hun bovenlichaam :p

Goed uitgedachte theorie. Maar knappen de vrouwen dan niet af op die spillepootjes als hij zich uitkleed om met haar het bed in te duiken? Of houd hij dan ook ze broek aan

ik heb laatst de ultieme motivatie gekregen om mn benen nog beter te trainen
ben al tijdje vrijgezel en heb laatst een lekkere dame in mn bed gekregen
en dat mens kon gewoon niet van mn dijen blijven, ze kickte er echt op..
vrouwen knappen echt af op spillebeentjes, ik kan et weten want ik had ze vroeger..

Terug
Naar boven