MuscleMeat

Is een voedingsschema echt nodig?

Yoshuba

Freaky Bodybuilder
Waardering
234
Hallo, ik heb nu al een hele lange tijd dingen zitten lezen over voedingsschema's, cutschema's,...

Maar is dat eigenlijk wel nodig? want ik geraak er gewoon niet aan uit, door school bv.
Heb ook al de sticky's gelezen.

Ligt eraan wat je wilt bereiken jongen. Ik hou me er niet echt aan, maar vreet wel gewoon zo om de 2-3uur. Weeg niks af enz, en wordt niet pia als ik toch een maaltijd over moet slaan. Denk wel dat ik meer had bereikt met een goed voedingsschema. Het is dus afhankelijk van wat je wilt bereiken denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben van plan om wel een trainingsschema te volgen maar geen voedingsschema, pas beginnen daarmee als ik volgroeid ben en er dan volop voor gaan, is dat slim ?

Laatst bewerkt:
Idd, lichte (niet te licht natuurlijk) allround training nu en over een jaartje of 2 knallen.

Zo zou ik 't ook doen tenminste.

Zie gewoon dat je per dag goed eet en genoeg proteïnen binnekijgt.
In het begin is zo'n voedingsschema nog niet echt een must.

Je bepaalt zelf hoe veel je er voor over hebt.

een voedingsschemais niet perse nodig, je haalt er wel de beste resultaten mee maar het is wel veel moeite om steeds alles aftewegen enzo. Ikzelf heb wel steeds bepaalde dingen die ik elke dag eet zoals brinta bij en een shake bij het ontbijt en een banaan, voorderest gewoon zorgen dat je elke 2a 3 uur eet en veel eiwit eet. Minstens 2g voor iedere kilo lichaams gewicht.

tijdens de bulk is het niet echt nodig.
als je cut is het best dat je weet hoeveel je eet

• Topic Starter Topic Starter
Ok

Laatst bewerkt:
er zijn een paar regels dat je in je hoofd moet houden maar je moet niet perse altijd je schema volgen

200gr kipfilet of 140gr tonijn, toch ongeveer hetzelfde ! :)

Het ken geen kwaad om eerst even te leven via een schema om aan een eetpatroon te wennen, in het begin ken je alles een beetje wegen. Daarna ben je wel gewend qua hoeveelheden en de verschillende producten die je eet en word het gewoon hoef je ook niet steeds op je schema te kijken wat nu wel of niet kan.

Bereken zowieso je eiwit behoefte en houd je hier aan.
Als je wilt bulken eet dan gewoon heel veel goed voedsel :)
Als je wil cutten raad ik je aan deze 7 regeltjes te volgen:

'' 1. Eat every 2-3 hours, no matter what. You should eat between 5-8 meals per day.

2. Eat complete (containing all the essential amino acids), lean protein with each meal.

3. Eat fruits and/or vegetables with each food meal.

4. Ensure that your carbohydrate intake comes from fruits and vegetables. Exception: workout and post-workout drinks and meals.

5. Ensure that 25-35% of your energy intake comes from fat, with your fat intake split equally between saturates (e.g. animal fat), monounsaturates (e.g., olive oil), and polyunsaturates (e.g. flax oil, salmon oil).

6. Drink only non-calorie containing beverages, the best choices being water and green tea.

7. Eat mostly whole foods (except workout and post-workout drinks).
So what about calories, or macronutrient ratios, or any number of other things that I’ve covered in other articles? The short answer is that if you aren’t already practicing the above-mentioned habits, and by practicing them I mean putting them to use over 90% of the time (i.e., no more than 4 meals out of an average 42 meals per week violate any of those rules), everything else is pretty pointless. ''

Bron:http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/7habits.htm

Het helpt zeker maar ik ken er genoeg die wel gewoon goed eten maar er verder niet mee bezig zijn. Dus niks afwegen of uitrekenen en die groeien als kool.
Ik ken er ook die de hele dag met een rekenmachine alles zitten uit te rekenen en er een wetenschap van maken, maar geen gram massa winnen.
Voeding is een belangrijk onderdeel maar wel slechts 1 onderdeel.
Je ontkomt echter niet aan een goed voedingsschema als je voor het uiterste wilt gaan.
Genetische aanleg staat mijlen ver boven welk trainings-of voedingsschema en daar kunnen we helaas niks aan doen.

Terug
Naar boven