MuscleMeat

Is het echt nodig...een week rust pauze?

jefferey1

Cool Novice
Waardering
2
Hallo,

Het was 8 weken geleden toen ik een week niet ben gaan sporten. Is het belangrijk om om de 8 weken weekje pauze te houden? Want ik heb best zin op te trainen vandaag

Luister naar je lichaam, zelf doe ik zelden een rustpauze.

Je kunt ook een deload doen...

als je er geen behoefte aan hebt, gewoon lekker door knallen :D

Ik doe wel eens een weekje rustiger aan door minder te gaan of een enkele training lichtere gewichten te pakken. Als ik echt extreem veel spierpijn heb in 1 lichaamsdeel en dan na een ander lichaamsdeel te trainen daar ook nog spierpijn heb, neem ik meestal 2 dagen rust voor het herstel.

een weekje maar? Ik doe het nu 3 jaar en het bevalt uitstekend. Ik maak de gains van mijn leven!

Als je altijd als een p*ssy traint is het niet nodig.

Maar daar waar zware arbeid verricht wordt is een rustweek/deload op z'n tijd wel op z'n plaats.

Ik denk dat ts bedoelt om om de 6 a 8 weken een hele week rust (geen training dus) nemen. Dit heb ik namelijk ook eens ergens gelezen. Ikzelf doe na twee maanden een `rustweek`. Ik doe dan 2xFB (bv dinsdag en vrijdag) met veel reps en relatief lage gewichten. Ik merk dat ik daarna weer makkelijker progressie maak. Ik doe dit omdat ik door diensten te werken niet voldoende rust krijg en het werkt voor mij. Ik stop nooit een hele week.

Laatst bewerkt:
Als je altijd als een p*ssy traint is het niet nodig.

Maar daar waar zware arbeid verricht wordt is een rustweek/deload op z'n tijd wel op z'n plaats.
Ligt er aan, ik werk in de ict en kan dus zoveel rust nemen als ik wil.

ik bedoel zware arbeid in the gym natuurlijk.

zware arbeid als werk moet je sowieso niet doen.
Dat bedoel ik ook, na een zware training neem ik genoeg rust doordat ik als ict-er weinig tot geen fl**ker hoef te doen.
Daarom ga ik nooit een week off, ik heb altijd genoeg energie om te knallen, hoe erg ik mezelf ook 'sloop' tijdens een training.

Hallo,

Het was 8 weken geleden toen ik een week niet ben gaan sporten. Is het belangrijk om om de 8 weken weekje pauze te houden? Want ik heb best zin op te trainen vandaag

Als je goed begonnen bent (In een goed beginnersschema blijf je ver van maximale belasting af) zou je het wat op kunnen rekken. Maar als je direct begonnen bent met knallen is het idd aan te raden een week rust te pakken of wat gas terug te nemen.

Terug
Naar boven