MuscleMeat

Is het een beperking als je zwaar wilt deadliften met beide handpalmen naar binnen?

Maar die strongman gasten, die trainen functioneel, maar die zie je in die competities toch altijd overal strappies eromheen wikkelen? Scheelt dat echt zoveel dan? kwa functionaliteit?

Functonaliteit?

Straps worden gebruikt bij onderdelen die ook hun gripkracht te boven gaat maar dan meestal in duur.

Maw 1*400kg optilen is iets anders dan 30sec lopen met 400kg (ik noem maar wat getallen)

• Topic Starter Topic Starter
Nee nooit geen straps, puur of niet.
begin nu bij 200kg al met om en om grip. zo ben ik naar 1RM 270 gegaan begin vorigjaar. dan houd me grip op. komt ook door me relatief kleine handen en dikke baar:)

Ok, dat is wel knap dan, zonder straps zo zwaar kunnen liften. Ik denk dat ik zonder straps blijf liften, de om en om grip ga aanleren, en tevens apart grip-werk erbij ga doen zoals 3XL zegt.

Wat betekent maw ?

Ok, dat is wel knap dan, zonder straps zo zwaar kunnen liften. Ik denk dat ik zonder staps blijf liften, de om en om grip ga aanleren, en tevens apart grip-werk erbij ga doen zoals 3XL zegt.

Goed idee.

Ik ben geholpen door zwaar en lang up-right rows te doen.

Ik zeg ik wil bruut sterk worden, daarom gebruik ik straps bij de deadlift en doe ik appart gripwerk.

Zitten daar nog speciale oefeningen bij? Ik doe standaard al een aantal jaren reverse curls, waardoor ik dikke onderarmen heb gekregen, en mijn polsgewricht (ivm boksen) stuk sterker is geworden. Maar dit is schijnbaar niet genoeg geweest om voldoende grip te creeeren voor een zware deadlift.
Of moet je dan met die COCgrippers aan de slag?

Functonaliteit?

Straps worden gebruikt bij onderdelen die ook hun gripkracht te boven gaat maar dan meestal in duur.

Maw 1*400kg optilen is iets anders dan 30sec lopen met 400kg (ik noem maar wat getallen)

Met functionaliteit bedoelde ik: iemand die een zware deadlift heeft, maar wel met straps, kun je dan zeggen die traint niet functioneel, ondanks het zware gewicht dat die van de grond tilt.

Zitten daar nog speciale oefeningen bij? Ik doe standaard al een aantal jaren reverse curls, waardoor ik dikke onderarmen heb gekregen, en mijn polsgewricht (ivm boksen) stuk sterker is geworden. Maar dit is schijnbaar niet genoeg geweest om voldoende grip te creeeren voor een zware deadlift.
Of moet je dan met die COCgrippers aan de slag?

Je moet onderscheid maken tussen duur en kracht op zich.

Met functionaliteit bedoelde ik: iemand die een zware deadlift heeft, maar wel met straps, kun je dan zeggen die traint niet functioneel, ondanks het zware gewicht dat die van de grond tilt.

Imo is dat zeker functioneel. Ik zou het dan eerder niet functioneel noemen waneer je de grotere spiergroepen afhankelijk laat zijn van de kracht van je handen.

Ben geen fan van Grippers, heb veel last gehad aan m'n handen. door daarmee te trainen.

Imo is dat zeker functioneel. Ik zou het dan eerder niet functioneel noemen waneer je de grotere spiergroepen afhankelijk laat zijn van de kracht van je handen.

Gebruik je die spiergroepen dan in een functionele situatie zonder dat je daarbij ook je handen gebruikt?

Kan je trainen functioneel noemen.

Zo ja ,dan kan je prima squaten zonder je handen te gebruiken.

Ja ok daar heb je een punt.

Eerlijk gezegd geloof ik nog steeds niet dat dit een beperking zou zijn, tenminste als je wel de "hook grip"wilt gebruiken.

Nu zegt wat ik geloof ook niet alles, alle PLers blijven tegen me aan praten dat ze menen dat ik nog meer zou moeten kunnen met om en om. Als ik zelf enigszins de indruk kreeg dat het waar was zou ik zker naar ze luisteren want ik zou ook best eens fatsoenlijk gewichten willen deadliften;)

Wel vind ik de om en om grip soms helpen als de stang echt glad is maar als dit niet zo is heb ik toch altijd nog meer problemen om het gewicht van de grond te krijgen, dan om het vast te houden.
Dat je helemaal niets schuin draait vind ik toch prettiger tillen
Het lijkt zelfs eigenlijk wel of je zelfs iets dieper moet starten voor de om en om grip, het is me ook wel eens verteld dat dit ook zo zou zijn. Als dat waar is(of dat zo is zullen de echte experts hier wel weten...:) )dan zou deze greep zelfs een klein voordeeltje geven bij het tillen, net als dunne schoenzolen;)

Ik zal eens met straps proberen. Vroeg me gewoon af of der mensen zijn die (echt) zwaar liften met beide palmen naar binnen.

Ik. Op een gegeven moment werd het wel een probleem, toen ging ik met mixed liften, en deed aparte training voor grip. Op een gegeven moment was grip niet meer het zwakste punt met hook grip maar mn rug. Toen werden het GMs...

Straps lijkt me echt zo...ugh. Je went snel genoeg aan mixed grip, en als je bang bent dat je spieren verkeerd ontwikkelen dan wissel je gewoon iedere set.

Ohja en grip trainen verbeterd de bench. Gek genoeg.

magnesium lijkt me het beste.

bij het maxen zijn straps ook handig natuurlijk, maar hier zou ik geen gewoonte van maken bij trainen op herhalingen.

Welke dag voeg je griptraining toe aan je schema? Na het deadliften zelf? Of een andere dag?

Terug
Naar boven