- Waardering
- 699
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 101kg
- Vetpercentage
- 10%
Ik zeg ik wil bruut sterk worden, daarom gebruik ik straps bij de deadlift en doe ik appart gripwerk.
Succes met bruut sterk worden

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zeg ik wil bruut sterk worden, daarom gebruik ik straps bij de deadlift en doe ik appart gripwerk.

Maar die strongman gasten, die trainen functioneel, maar die zie je in die competities toch altijd overal strappies eromheen wikkelen? Scheelt dat echt zoveel dan? kwa functionaliteit?
Nee nooit geen straps, puur of niet.
begin nu bij 200kg al met om en om grip. zo ben ik naar 1RM 270 gegaan begin vorigjaar. dan houd me grip op. komt ook door me relatief kleine handen en dikke baar![]()
Ok, dat is wel knap dan, zonder straps zo zwaar kunnen liften. Ik denk dat ik zonder staps blijf liften, de om en om grip ga aanleren, en tevens apart grip-werk erbij ga doen zoals 3XL zegt.
Goed idee.
Ik ben geholpen door zwaar en lang up-right rows te doen.
Functonaliteit?
Straps worden gebruikt bij onderdelen die ook hun gripkracht te boven gaat maar dan meestal in duur.
Maw 1*400kg optilen is iets anders dan 30sec lopen met 400kg (ik noem maar wat getallen)
Zitten daar nog speciale oefeningen bij? Ik doe standaard al een aantal jaren reverse curls, waardoor ik dikke onderarmen heb gekregen, en mijn polsgewricht (ivm boksen) stuk sterker is geworden. Maar dit is schijnbaar niet genoeg geweest om voldoende grip te creeeren voor een zware deadlift.
Of moet je dan met die COCgrippers aan de slag?
Goed idee.
Ik ben geholpen door zwaar en lang up-right rows te doen.
Met andere woorden
---------- Toegevoegd om 20:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:19 ----------
Ik ben een tijdje terug begonnen met 1-arm shrug in de Smith (voor m'n traps) en moet zeggen ndat dit ook prima gewerkt heeft op m'n grip
Met functionaliteit bedoelde ik: iemand die een zware deadlift heeft, maar wel met straps, kun je dan zeggen die traint niet functioneel, ondanks het zware gewicht dat die van de grond tilt.
Imo is dat zeker functioneel. Ik zou het dan eerder niet functioneel noemen waneer je de grotere spiergroepen afhankelijk laat zijn van de kracht van je handen.
)dan zou deze greep zelfs een klein voordeeltje geven bij het tillen, net als dunne schoenzolen
Ik zal eens met straps proberen. Vroeg me gewoon af of der mensen zijn die (echt) zwaar liften met beide palmen naar binnen.