Dat het een ondankbare sport is is maar deels waar, want dit komt grotendeels door "onze" eigen verstoorde beeldvorming over wat AAS gebruik zou betekenen. De gemiddelde natty denkt inderdaad dat hij met een paar kuurtjes een epic esthetisch fysiek zal hebben. Maar niets is minder waar (de mega genetic freaks uitgezonderd), het bouwen van een fysiek dat ook maar enigszins in de buurt komt van de foto's zoals wij die zien in de bladen en op instragram, duurt voor iemand die kuurt ook al snel 10 jaar. Je moet dan al erg vroeg begonnen zijn wil je er de "vruchten" van plukken. Nogmaals de genetic freaks daargelaten, want ze zijn er weldegelijk, gasten die na 2-3 kuurtjes een epic fysiek hebben gecreëerd. Vergeet overigens niet dat naast die genetics, deze gasten zeer vaak ook echt alles laten voor de sport en verder helemaal niets doen in het leven, behalve werken aan hun fysiek.
Ergens houdt de gebruiker van AAS zijn eigen verslaving hiermee in stand, het fysiek wat hij wil bereiken, zal hij immers nagenoeg nooit bereiken. Maar de droom om daar toch (in de buurt) bij te geraken, is genoeg voor 99% van de AAS gebruikers om er toch mee door te blijven gaan.
Of ik er zelf spijt van heb? Nee, ik was altijd een heel iel dun mannetje. Toen ik 21 was, leek ik nog steeds 12. De AAS heeft mij in elk geval een verlate pubertijd gegeven, al kan ik nu nog steeds geen volle baard groeien overigens

Naast dat ik groter wilde worden dan ik ooit natty zou kunnen bereiken, had het voor mij dus meer voordelen dan alleen maar massa. Verder hou ik teveel van de slechte dingen in het leven, waardoor ik als ik natty zou trainen steeds een jojo zou blijven. Ja inderdaad, op papier eigenlijk alleen maar de "verkeerde" redenen om aan AAS te beginnen of blijven te gebruiken. Verkeerd als in waar men enigszins snapt dat je AAS gebruikt omdat je wedstrijd allures hebt, of als in omdat men er alles uitgehaald heeft wat er natty in zou zitten. Maar ik ben hier ook niet om jullie voor de gek te houden, waar velen dit (begrijpelijk of niet) wel willens en wetens doen. Feit blijft dat ik me op AAS, sinds ik cruise en blast, gewoon stukken beter voel dan zonder. Of dat nou komt omdat mijn eigen test aanmaak beneden peil was, zal ik nooit weten is ook een heel makkelijke drogreden om maar te blijven gebruiken.
Ik accepteer de risico's en maak voor mezelf uit waar ik naartoe wil qua fysiek en of de bijbehorende risico's het mij waard zijn. Familie en gezondheid komen op de eerste plaats, maar zolang dat goed blijft gaan, zal ik ook gewoon AAS blijven gebruiken.
Inmiddels heb ik wel geleerd, dat ik nooit een "posterfysiek" zal bereiken.