MuscleMeat

Is het kuren je achteraf waard geweest?

Denk dat dat vooral komt omdat men een doorsnee AAS gebruiker gaat vergelijken met de supersterren die we op TV en in de boekjes afgebeeld zien. Dat zijn mannen met gifted genen en de doorsnee AAS gebruiker zal idd niet op dat niveau komen. Ook zullen de elite bodybuilders wel betere gear ter beschikking hebben dan wij ;)

Feit is dat je de situatie per persoon moet bekijken. Als ik naturel 80 kg weeg met 12% VP en na een aantal kuurtjes 90 kg met 8% VP, dan bestaat de kans dat jij nog steeds denkt dat mijn fysiek niet jouw droomfysiek is maar voor mij persoonlijk is het dan wel waard geweest om te gebruiken. Ik heb dan namelijk mijn eigen lichaam naar een hoger niveau gebracht.

Maar zoals ik al zei, de kans bestaat dat 'kritische' mensen mijn fysiek nog steeds niets vinden vergeleken met de mannen op TV en in de boekjes en dat die dan gaan denken dat mijn AAS gebruik niet nodig is geweest of nutteloos. Hetgeen dus zo niet is.

Te veel instagram kijken met fitness models helpt ook niet ;) dat fysiek gaan de meesten hier niet halen. Er moet ook gewerkt / gestudeerd worden of een gezin onderhouden.

genoeg meisjes die grote spiere waw vinden, en heb het dan ook over echte bitches he; jersey shore wijfe die juiceheads zoeke, ga eens nr loret of sunny beach en je ziet zo dat die zware jonges chicmagnets zijn, en de wijve die je niet willen; den boom in!

Met al.dat geld vr aas, voeding en gym kunde elk jaar een ticket booken nr een sextoeristisch land

Je bent toch nooit tevreden over jezelf . Stel je begint met 80kilo , je bent 1,80 en je doel is bijv 90 kilo worden met hetzelfde vet percentage, of iets lager "dan ben ik tevreden" NOT!
Op naar je volgende doel: 100kilo, "dan ben ik echt tevreden"
Yeah right:rolleyes:
Tis idd een verslaving op t laatst, zoals al eerder aangegeven

ik vind het soms jammer dat ik aan 18jarige leeftijd de spuit erin geramd heb... door deze obsessieve levensstijl heb ik school verwaardeloosd. veel problemen met vroegere vriendinnetjes... liep ook rond met een hoop acne...

maar aan de andere kant ben nu 23j 1m93 en 110kg en 12% en de momenten dat ik mij superman voel zijn veel sterker tov mijn mindere tijden... gezondheidsgewijs enkel door te veel power mijn schouderpees afgescheurd maar is geopereerd en trug goed... acne is weg... door de jaren heen kuren leer je toch een hoop ivm je eigen lichaam... nu kan ik het gevoel van.kuren nooit meer missen...

Heb zelf twee lichte kuurtjes gedaan. Twee keer eigenlijk voor de zomer om wat droger te staan met evt wat spierwinst. Heb er nog geen spijt van buiten het feit dat ik gepakt ben bij een controle jaar na einde nakuur :) elk jaar 1 licht kuurtje (test max 500) van 10 weken is niet zo heel erg. Ook nooit een dip of terugval oid gehad

• Like
Waarderingen: Boca
on/off cycles waren een ramp, maar nu cruise/blast zou ik niet meer anders willen. Geen grote dipjes meer en massa blijft relatief goed zitten.
En nee, ik ben geen pro dus voor mij hoeft niet alles te wijken ten koste wat het kost. Als ik vandaag geen tijd heb, dan ga ik morgen wel of ik pak het weekend een extra ochtend gym erbij. M'n gezin blijft wel op 1 staan.

Misschien dat ik er over 10jaar anders over denk maar dat zie ik dan wel. Tot nog toe geen spijt en kan het prima combineren met werk, gezin en sociaal leven.

• Topic Starter Topic Starter
Met deze sport is het lastig de balans te houden met je sociaal leven vind ik.
Het uurtje in de sportschool daar gaat het geen eens om. Het zijn de andere uren die minstens zo hard tellen.

Nee. Had me fijner gevoeld als ik uberhaupt nooit begonnen was met trainen. Obsessieve sport en daarnaast begin ik me steeds meer een junk/addict te voelen door aas.

Soms heb ik dat ook eerlijk gezegd. Heel obsessief is het geworden. Vaak denk ik gast doe normaal je verdient er niks mee maar als ik niet alles getraind heb in de week word ik geen vrolijk mens. Is toch een verslaving.

Dit heb ik soms wel (lost van het feit dat niks lekkerders voelt dan je gepompt en fit te voelen). Dan denk ik weleens, wat een kutsport. Tis gewoon een verplichting geworden want anders is het huilen in een hoekje. Vraag mij soms af waar ik zou zijn geweest had ik mijn tijd en energie in een andere sport gestopt ipv lomp gewicht verplaatsen.

• Like
Waarderingen: Boca
Ik kan eigenlijk (na jaren en jaren) alleen maar zeggen dat het me waard is geweest dat ik nooit aan kuren ben begonnen!

Ik heb 15-20 jaar terug heel veel bekenden/kennissen gehad die ook trainden en (stevig) gebruikten.
Deze lieden zijn op dit moment geen van alleen nog enigszins in vorm. Een aantal hebben er ook permanente psychische en fysieke gezondheidsproblemen aan over gehouden.
Als ik ook de reacties op dit topic van sommigen zie -en dan met name het mentale aspect en motivatie- dan geeft dat te erg denken over de 'waarde' van een bepaald fysiek in relatie tot psychische, emotionele en sociale stabiliteit/balans in het leven.

Opa de eeuwige natural, ik train nog steeds probleemloos vrolijk door (inmiddels ga ik m'n 32e trainingsjaar in)
Ik blijf nog steeds redelijk in vorm en ben daar tevreden mee.....

Stats na 32 jaar trainen? @harpep

Heb zelf twee lichte kuurtjes gedaan. Twee keer eigenlijk voor de zomer om wat droger te staan met evt wat spierwinst. Heb er nog geen spijt van buiten het feit dat ik gepakt ben bij een controle jaar na einde nakuur :) elk jaar 1 licht kuurtje (test max 500) van 10 weken is niet zo heel erg. Ook nooit een dip of terugval oid gehad
Hoe bedoel je "gepakt"?

on/off cycles waren een ramp, maar nu cruise/blast zou ik niet meer anders willen. Geen grote dipjes meer en massa blijft relatief goed zitten.
En nee, ik ben geen pro dus voor mij hoeft niet alles te wijken ten koste wat het kost. Als ik vandaag geen tijd heb, dan ga ik morgen wel of ik pak het weekend een extra ochtend gym erbij. M'n gezin blijft wel op 1 staan.

Misschien dat ik er over 10jaar anders over denk maar dat zie ik dan wel. Tot nog toe geen spijt en kan het prima combineren met werk, gezin en sociaal leven.

Vroeger ook on/off cycles en damn als ik dat vergelijk met nu dan voel en en zie ik er helemaal anders (beter) uit. Maar vroeger maakte ik echt ruzie in het midden van de straat omdat ik NU écht wel moest eten!! Die tijden zijn voorbij en gezin komt op de eerste plaats al moeten ze ook wel begrijpen dat ik op 1 dag wel graag 90 minuten wil hebben voor mezelf. Men vrouw krijgt die tijd ook elke dag voor zichzelf.

Gisterenavond had ik een verjaardagsfeestje van men dochter en dan sta ik om 21 uur inderdaad gewoon mijn kalkoen te bakken in de keuken terwijl iedereen gezellig aan tafel zit. Dan zit je daar aan tafel je maaltijd op te eten terwijl de rest aan de koffie met koekjes zit. Krijg je hier en daar wel een opmerking van de vrouw maar dan kan je best zwijgen want als je daar op reageert dan is het feest en doet heel de tafel mee.

Maar om op de vraag van TS te antwoorden; JA het was met het waard. Ben 5 jaar gestopt met kuren en ik heb altijd gezegd dat ik er nooit spijt van heb gehad. Nu ben ik terug bezig met kuren maar nu is het cruisen en blasten want deze "sport" is iets dat van de lange adem en als je écht groot wilt worden hoort dat aspect er gewoon bij. Als een jonge gast (nu voel ik me oud...) iets aan me vraagt zeg ik altijd dat ze er beter af kunnen blijven. Klinkt raar maar dat vertelden de grote gasten vroeger ook tegen me en nu begrijp ik hun volledig. Eenmaal je ermee start is er geen weg terug als je er al een BB'er wil uitzien en blijven uitzien.

Dat het een ondankbare sport is is maar deels waar, want dit komt grotendeels door "onze" eigen verstoorde beeldvorming over wat AAS gebruik zou betekenen. De gemiddelde natty denkt inderdaad dat hij met een paar kuurtjes een epic esthetisch fysiek zal hebben. Maar niets is minder waar (de mega genetic freaks uitgezonderd), het bouwen van een fysiek dat ook maar enigszins in de buurt komt van de foto's zoals wij die zien in de bladen en op instragram, duurt voor iemand die kuurt ook al snel 10 jaar. Je moet dan al erg vroeg begonnen zijn wil je er de "vruchten" van plukken. Nogmaals de genetic freaks daargelaten, want ze zijn er weldegelijk, gasten die na 2-3 kuurtjes een epic fysiek hebben gecreëerd. Vergeet overigens niet dat naast die genetics, deze gasten zeer vaak ook echt alles laten voor de sport en verder helemaal niets doen in het leven, behalve werken aan hun fysiek.

Ergens houdt de gebruiker van AAS zijn eigen verslaving hiermee in stand, het fysiek wat hij wil bereiken, zal hij immers nagenoeg nooit bereiken. Maar de droom om daar toch (in de buurt) bij te geraken, is genoeg voor 99% van de AAS gebruikers om er toch mee door te blijven gaan.

Of ik er zelf spijt van heb? Nee, ik was altijd een heel iel dun mannetje. Toen ik 21 was, leek ik nog steeds 12. De AAS heeft mij in elk geval een verlate pubertijd gegeven, al kan ik nu nog steeds geen volle baard groeien overigens :o Naast dat ik groter wilde worden dan ik ooit natty zou kunnen bereiken, had het voor mij dus meer voordelen dan alleen maar massa. Verder hou ik teveel van de slechte dingen in het leven, waardoor ik als ik natty zou trainen steeds een jojo zou blijven. Ja inderdaad, op papier eigenlijk alleen maar de "verkeerde" redenen om aan AAS te beginnen of blijven te gebruiken. Verkeerd als in waar men enigszins snapt dat je AAS gebruikt omdat je wedstrijd allures hebt, of als in omdat men er alles uitgehaald heeft wat er natty in zou zitten. Maar ik ben hier ook niet om jullie voor de gek te houden, waar velen dit (begrijpelijk of niet) wel willens en wetens doen. Feit blijft dat ik me op AAS, sinds ik cruise en blast, gewoon stukken beter voel dan zonder. Of dat nou komt omdat mijn eigen test aanmaak beneden peil was, zal ik nooit weten is ook een heel makkelijke drogreden om maar te blijven gebruiken.

Ik accepteer de risico's en maak voor mezelf uit waar ik naartoe wil qua fysiek en of de bijbehorende risico's het mij waard zijn. Familie en gezondheid komen op de eerste plaats, maar zolang dat goed blijft gaan, zal ik ook gewoon AAS blijven gebruiken.

Inmiddels heb ik wel geleerd, dat ik nooit een "posterfysiek" zal bereiken.

Terug
Naar boven