MuscleMeat

Is mijn cut schema goed?

jerryboy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
Hallo,

Ik ben sinds gisteren begonnen met cutten. Ik heb hiervoor een voedingsschema en een trainingsschema. Ik wou graag weten of mijn trainingsschema goed is:

UB Maandag
1) bench press (30-40 graden) 3x5
2) chin-up 3x5
3) incline dumbbell press 2x8-10-12
4) dumbbell row/seal dumbbell row/elevated inverted row (underhand grip) 2x8-10-12
5) overhead dumbbell extension 2x8-10-12
6) incline hammer curl/ 2x8-10-12
7) dumbbell shrugs/ 2x8-10-12
8) chest supported side raise 2x8-10-12

LB Dinsdag
1) /squat (high bar) 3x5
2) romanian deadlift 3x5
3) barbell split squat 2x8-10-12
4) standing legcurl 2x8-10-12
5) /leg press calf press 3x8-10-12
6) hanging crunch/weighted sit-up/decline weighted sit-up 2x8-10-12

UB Donderdag
1) overhead press 3x6-8-10
2) seated cable row 3x6-8-10
3) chest press 2x10-12-15
4) lat pull down (supinated)2x10-12-15
5) rope push down 2x10-12-15
6) preacher curl 2x10-12-15
7) face pull/2x10-12-15

LB Vrijdag
1) leg press/ 3x6-8-10
2) lying leg curl/ 3x6-8-10
3) dumbbell split squat 2x10-12-15
4)romanian dumbbell deadlift 2x10-12-15
5) one-leg calf raise 3x10-12-15

Hiervoor heb ik een lange tijd gebulkt. Ik moet zeggen dat dat aardig is gelukt en vooral in het begin was ik qua massa en kracht omhoog geschoten. Alleen ben ik het gewend om intensiever te trainen. Samen met iemand heb ik deze schema gemaakt. Wat vinden jullie ervan? Ik heb namelijk het idee dat elke spiergroep niet voldoende word aangesproken.

Graag jullie mening hierover.

Ik zal ze ff per dag voor je bekijken.

UB Maandag:
Hoe hoog is de incline db press? Als ie 45 graden of lager is zou ik nog een db shoulder press 3x8 erbij doen. En eventueel nog een 2x10 rear delt raise (als die chest supported side raise voor je mid delts is bedoeld)

LB dinsdag:
Dikke prima, goeie oefeningen gekozen

UB donderdag:
Ik zou er nog 2-3x6-10 incline bench bij gooien, je upper pecs gaan echt snel achterlopen zonder voldoende volume omdat het maar zo'n klein spiertje is.

LB vrijdag:
Ook weer prima, leg press ipv squats kan handig zijn voor je herstel als je gaat cutten.

Algemeen:
Ga je bij je sets tot failure/ alleen de laatste set etc?
Wat is je plan voor progressie, wil je uberhaupt nog progressie maken in je cut?
Hoelang zijn je rusttijden tussen sets?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal ze ff per dag voor je bekijken.

UB Maandag:
Hoe hoog is de incline db press? Als ie 45 graden of lager is zou ik nog een db shoulder press 3x8 erbij doen. En eventueel nog een 2x10 rear delt raise (als die chest supported side raise voor je mid delts is bedoeld)

LB dinsdag:
Dikke prima, goeie oefeningen gekozen

UB donderdag:
Ik zou er nog 2-3x6-10 incline bench bij gooien, je upper pecs gaan echt snel achterlopen zonder voldoende volume omdat het maar zo'n klein spiertje is.

LB vrijdag:
Ook weer prima, leg press ipv squats kan handig zijn voor je herstel als je gaat cutten.

Algemeen:
Ga je bij je sets tot failure/ alleen de laatste set etc?
Wat is je plan voor progressie, wil je uberhaupt nog progressie maken in je cut?
Hoelang zijn je rusttijden tussen sets?

Bedankt voor je reactie!
Mijn incline db press doe ik op 30 graden. Maar bedankt voor de tip ik zal dan db shoulder press erbij voegen samen met de rear delt raise.

Over het algemeen ga ik bij sommige oefeningen bij de laatste set tot failure. Zou het anders beter zijn om het bij alle sets te doen? Ik doe het eigenlijk alleen bij oefeningen waarvan ik weet dat ik het niet snel voel branden.

Eerlijk gezegd (klinkt misschien dom), maar dacht ik dat ik geen progressie kon maken in de cut. Ik heb hard gewerkt in mijn bulkfase en het liefst wil ik zo min mogelijk daarvan kwijt. Dat was dan ook mijn plan.
Als het kan zou ik nog progressie willen maken qua kracht, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van mijn voedingsschema.

Mijn rusttijden tussen de sets door zijn gemiddeld gezien 1/2 minuten. Meestal 1 minuut eerlijk gezegd.

ik vind het een cutschema :D

Nee serieus een prima schema, zou inderdaad ergens nog een military press, push press oid ingooien

• Topic Starter Topic Starter
ik vind het een cutschema :D

Nee serieus een prima schema, zou inderdaad ergens nog een military press, push press oid ingooien

Bedankt voor je feedback! Ik dacht dat ik met dit schema een beetje te kort kwam, maar zo te horen is het goed.

Terug
Naar boven