Fitness Seller

Is mijn schema goed?

TimeforTravel

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Hallo,

Ik zit nu een half jaar op fitness voor zowel conditie als kracht. Mijn doel is vooral het breder krijgen van mijn armen omdat vooral mijn armen redelijk iel zijn. Maar na een half jaar zie ik qua uiterlijk geen verschil. Vandaar dat ik hier vraag of mijn training/eet schema goed is.

Op het moment fitness ik 2 keer in de week op dinsdag en donderdagavond en doe ik hbeide avonden het volgende: (Alle toestellen zijn van Technogym).

- 10 min hardlopen op niveau 10.
- 10 min fietsen varierend van niveau 8 tot 11.
- 10 min crosstrainer varierend van niveau 10 tot 12
- 10 min roeien

Gewichten: Alles is twee sets van 12 herhalingen en 30 sec rust.

-Arm curl rond de 20 kg. Ik begon bij 10.
- Arm extension zo'n 30 kg, ik begon bij 15
- Leg curl is nieuw voor me, 50 kg
- dat buiktrain apparaat waarbij je twee banden over je schouders hangt. 25 kg (3 x 15 bij deze, krijg wel redelijk snel rugpijn)
- Rotary torso, 2 x 15 beide zijden en dan op 30 kg.
- Low row op 50 kg, ik begon rond de 30 denk ik.
- Chest Press volgens mij op 35, weet niet meer waar ik begon.

Sommige apparaten heb ik ook tijdelijk niet gehad omdat ze m'n schema wel eens aanpassen. Nu kunnen de instructeurs geen helder antwoord geven hoe ik mijn spieren verbeter, een zei dat je er wel gebouwd voor moest zijn... Klopt dat wel?

Wat ik ongeveer eet:

's ochtends 2 boterhammen wit
's middags 5 boterhammen bruin
's avonds bord redelijk vol aardappels en groenten en vlees erbij 9 meestal van dat verpakte vlees etc.
Tussendoortjes in de vorm van af en toe fruit en een koek etc.

Het eten wordt thuis gewoon gekookt dus ik heb niet zo heel veel vrijheid in vlees en groentekeus.

Kunnen jullie helpen? Als ik meer moet aanvullen, zeg het maar.

Laatst bewerkt:
je eten is k*t!
je training is k*t!
en je hoeft er niet voor gebouwd te zijn, kijk naar mij:)

• Topic Starter Topic Starter
Tips hoe het verbeterd kan worden? :)

Als er andere oefeningen in moeten: er staan een hoop Technogym apparaten (met die sleutel dus) inclusief dumbbells en een groot gewichtrek.

De instructeurs lijken niet zo veel verstand van zaken te hebben ook al laten ze je denken van wel. Nou ja, als ik mijn doel maar kan halen. een andere sportschool is geen optie, als de toestellen maar aanwezig zijn.

voedingsschema's maken ze trouwens niet daar.

tip van skinnie!

stickies lezen:)

Ik kan ze wel beter lezen maar ik weet niet hoeveel er van aangepast moet worden. Ook hebben Technogym toestellen een andere naam.

apparaten of losse toestellen maakt in principe niks uit.
die 2 setjes per oefening is ook te weinig.
als je bij trainingslogs kijkt zie je voldoende fullbody systemen waar je wat aan hebt.
en om te groeien moet je echt veel meer eten, je komt aardig wat eiwitten tekort

Cardio na de KT gaan doen(heb je meer energie over voor de KT), en ook wat minder.
Trainingsschema's bekijken op het forum, want ik denk dat er wel het een en ander verandert moet worden, meer free-weight training, dus minder machines.

En natuurlijk meer eten!
vlees op brood, melk drinken (werkt persoonlijk goed), verdeeld over de dag eten (elke 2 uur) en voor slapen gaan kwark.

Laatst bewerkt:
Er zijn wel dumbbells enzo en zo'n rek waar je op een bank gaat liggen en een stang met gewichten naar boven tilt. Verder zijn er machines. Die sticky geeft alleen maar vrije gewichtoefeningen aan. Dat moet toch ook uiteindelijk wel kunnen met machines als je bredere armen wilt krijgen/gespierder wilt worden?

Of moet ik voor schema's inclusief machines naar het fitness forum gaan? Want ik zie het verschil niet echt aangezien daar ook een spiersubforum is. Ik heb gewoon een beter schema nodig dan die instructeurs me geven en ik wil zeker zelf wat uitzoeken, ik weet alleen niet goed waar.

ik doe de helft van mijn oefeningen met machines, moet kunnen dus.

het is idd even zoeken tussen de stickies, je moet er wel even moeite voor doen.

Paar kleine veranderingen, de 2 sets zijn er nu 3. Verder geen roeien meer. Arm curl is vervangen door een oefening met dumbbells. Ik heb geen idee wat de naam is. Je gaat rechtop zitten op een bank, in elke hand 1 dumbbell, vervolgens haal je ze omhoog met je onderarm en draai je ze gelijk naar je toe, dit om en om.

Arm extension is vervangen door een ander apparaat, ook hier weet ik de naam niet van. Het is zo'n Technogym geval waarbij je staat en een bar aan een ketting omlaag trekt tot je bovenbeen, dan omhoog tot je armen 90 graden zijn. Voor je triceps dus.

Niet dat het trainingsprogramma nu veel beter is maar mijn vraag is: als ik deze oefeningen 2 keer in de week doe en goede voeding eet, gaat het dan effect hebben? Er zullen wel nadelen aan zitten enzo, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit in combinatie met goede voeding geen massa geeft op den duur.

Laatst bewerkt:
Still shit. Nee, van dit schema ga jij niet veel groeien, tuurlijk zal het 'iets' uithalen. Maar dit verschiet bij wat een goed schema voor je zou doen.

Je schema bevat veel isolatie en weinig compound oefeningen, iets wat jij als beginner juist nodig hebt. Ook is de volgorde van je oefeningen onzinnig, dus ik vermoed dat je fitness-instructeurs een stel klunzen zijn.

Je doet als ik het begrijp ook je cardio training voor je krachttraining? Ook dit is weer een teken dat je instructeurs niet weten waar ze mee bezig zijn.

Mijn tip; ga de stickies lezen in deze sectie en in de voedingssectie. Maak voor jezelf een trainingsschema( al doende zul je leren hoe dat gaat ) en maak een goed voedingsschema.
Schema's die ik je zou aanraden; 'Rippetoe's Starting Strength' en ' Stronglifts 5x5'.

Belangrijk is in de eerste instantie dat je 'grote' oefeningen gaat doen( compounds ), deze bouwen de meeste overall massa. Enkele voorbeelden:
- Squats
- Deadlifts
- Dips
- Chins
- Benchpress
- Overhead Press

Bedankt, ik begrijp het. Mijn schema's werden altijd samengesteld door of stagiars, of mensen die net afgestudeerd zijn op het MBO. Hier is niks mis mee natuurlijk maar als de twee (drie?) ervaren instructeurs me beter kunnen helpen zal ik eerst hun eens een e-mail sturen. Als ook zij me niet verder kunnen helpen zal ik nog eens kijken wat ik dan ga doen.

De volgorde heb ik trouwens uit de losse hand getypt. Arm, been en buik staan bij elkaar, conditie staat echter redelijk verspreid volgens mij.

Laatst bewerkt:
Goed, nieuwe schema:

Roeien 10 min

Squat 4x10
Leg Press 4x10
Barbell Bench Press 4x10
Lat Pulldown 4x10
Barbell Bent-over Row 4x10
Barbell Curl 4x10 (Mag je je lichaam lichtelijk meebewegen? die neiging krijg je heel erg)
Barbell Lying Triceps Extension 4x10

Abdominal Crunch machine 4x15

Crosstrainer 10 min

En?

Voedingsschema/gewicht wordt gemonitored, daar maak ik me niet druk om. Ook werk ik 'sochtends en 'savond een halve beker kwark naar binnen.

Laatst bewerkt:
Een military press erbij en het lijkt al véél beter dan je eerste schema. Persoonlijk vind ik 4x10 teveel.

Oh ja, die was ik vergeten erbij te zetten. Die doe ik met dumbbells.

Terug
Naar boven