- Waardering
- 2.657
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat is de definitie van vol?
Ons werkeloosheidcijfer? Deze bedroeg in september 2010 4,4% en is daarmee één van de laagste van Europa.
Aantal mensen per vierkante km? In 2009 bedroeg deze ongeveer 500 inwoners per vierkante km. (let wel: gemiddeld in NL, grote steden kennen deze aantallen maal factor 5 á 6)
Maak daar maar 8 tot 10 van. Den Haag is zelfs 11,5 keer dichter bevolkt dan het gemiddelde van bijna 500 inwoners per vierkante kilometer.
Wat klaas zegt, Nederland is erg dichtbevolkt. Oorzaak? Juist simpelweg te veel mensen op een klein stuk land. Dus ja, Nederland is vol.
Ja apartheid was best een goed systeem natuurlijk. Ik wil ook weer kunnen genieten van een blank strand aan de blanke top der duinen!

Maak daar maar 8 tot 10 van. Den Haag is zelfs 11,5 keer dichter bevolkt dan het gemiddelde van bijna 500 inwoners per vierkante kilometer.
Nederland is veel te vol. Het is ook geen land meer, maar 1 grote stad. Vooral in de randstad en rondom de grote steden is er geen sprake meer van een stad, je gaat naadloos van de 1 naar de andere stad met als enig verschil een plaatsnaambordje ergens op een 50 km weg. Je hoeft de snelweg of provinciale weg niet meer op door de weilanden en bollenvelden heen om in de volgende stad te komen, alle steden zijn in elkaar over gevloeid.
Nee Nederland is niet vol. Er zou plek genoeg zijn als er wat meer landbouwgrond werd vrijgegeven voor woningbouw.

Dat heb ik niet gezegd. Ik vind de landbouw nuttig en waardevol en gun de boeren in Nederland een beter bestaan dan ze nu hebben. Het is keihard werken voor een hongerloontje door alle ingewikkelde regels en subsidies en de hollanders die goedkoop voer willen.
Dus jij wilt de landbouw zowiezo al opgeven wat we al zo weinig hebben ? Even die landbouwgrond innemen kost mensen zijn werk en miss wel meer als ze niks vinden..
fail
Dat heb ik niet gezegd. Ik vind de landbouw nuttig en waardevol en gun de boeren in Nederland een beter bestaan dan ze nu hebben. Het is keihard werken voor een hongerloontje door alle ingewikkelde regels en subsidies en de hollanders die goedkoop voer willen.
Maar als een boerderij wordt opgeheven, bijvoorbeeld omdat er geen kinderen zijn of die hebben andere ambities, wat is er dan op tegen om de grond een andere bestemming te geven?
Ik heb het woord "innemen" dus ook niet gebruikt. Zie wel dat hier in de buurt een stuk weidegrond al lang te koop staat. Blijkbaar heeft er niemand belangstelling, of een nuttige bestemming, voor.