XXL Nutrition

Is strongliften nou echt om spieren te krijgen of om sterk te zijn?

bodybuil

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
45kg
Zeg maar, ik wil niet echt bodybuilder worden alleen maar [veel] meer spieren krijgen dan ik nu heb. Ik heb een leuk schema gevonden maar ik zie dat dit allemaal met zware gewichten is en meer om sterk te zijn dan echt specifiek elke spier trainen.
Dus kan iemand mij dit ff uitleggen??

Ga nou maar eerst trainen, dan zie je dat wat ''meer spieren krijgen dan ik nu heb'' wel wat meer tijd en moeite kost dan dat je aanvankelijk dacht.

Het is om sterk te worden, massa pak je daar niet mee. Maar je kan wel valsspelen door creatine + shakies kuur te doen!

:eyes:

1m60 43kg

Laatst bewerkt:
je moet minder k*ttopics aanmaken en meer eten/trainen.

43 kg... & dan ga jij je al zorgen maken om zulke dingen?

Just eat

(geen reclame overigens voor "just eat", even terzijde)

• Topic Starter Topic Starter
Het is om sterk te worden, massa pak je daar niet mee. Maar je kan wel valsspelen door creatine + shakies kuur te doen!

:eyes:

1m60 43kg
Dan heb ik echt de verkeerde te pakken, ik wil alleen gespierder worden. En iets dikker, niet bulky.
Bovendean kosten deadlifts ook veel geld voor de grote hoeveelheid gewichten.
Maar wat is dan een beter schema voor mij?: iets van full body of split ofzo?

Naar de sportschool.

Nog niets gedaan en zich al af gaan vragen wat voor super high-tech schema hij moet met dropsets en allesss

Nee maar plz ik wil wel mijn resultaat kunnen bereiken. Is dan het beste een full body of split schema ub & lb??
Of eerst starting strength en dan wat hierboven staat?

Kies wat je wil maar hou het wel een tijd vol. Volhouden/volharden is een belangrijk aspect van deze sport. Je weegt 43 kg, ga trainen, wordt zwaarder, train nog meer.

Je kan beginnen met jezelf aan te melden bij een sportschool. Gewoon lekker full body trainen en zo kennis maken met de oefeningen.

Ga eerst maar es ff 10 jaar keihard trainen, daarna zien we wel verder.

Zou ik niet doen. Je hebt weinig aan 1hh per set als je net begint. Het maakt niet zoveel uit wat je doet, doe gewoon rippetoe of 3/4 daagse split. Alle sets minstens 5hh en veel eten. Dan komt het vanzelf wel goed.

En over je vraag, powerliften en bbing overlapt elkaar natuurlijk, zeker als beginner.

starting strength texas method is voor als je iets verder gevorderd bent, doe eerst gewoon starting strength en voeg daar na een maand of 2 de assistance oefeningen aan toe die in het boek/de starting strength wiki beschreven zijn zodat je bovenlichaam niet erg achter laat lopen

Terug
Naar boven