Fitness Seller

Islam: een sceptisch perspectief

Bezoekers in dit topic

Spier, de intelligentie zelve, monster interpunctie en grammaticaskills.

Nee, ik weet er inderdaad geen ruk van, daarom vind ik het wel interessant. Maar volgens mij weet jij der ook geen ruk van want een deftige weerlegging van bovenstaande, aldus jouw onjuiste stellingen, heb ik ook nog niet terug gevonden.

laat 'm ff, z'n hele wereldbeeld is net ingestort. Als die jaren van adoratie van een waanidee eist zo z'n tol...
 
laat 'm ff, z'n hele wereldbeeld is net ingestort. Als die jaren van adoratie van een waanidee eist zo z'n tol...

Jaren? Hij is nog maar net ermee begonnen :p
 
Jaren? Hij is nog maar net ermee begonnen :p

:D Wil net zeggen, zijn geveinste radicalisatie is net gestart. Puberteit begint wat later bij Spiertje.
 
:D Wil net zeggen, zijn geveinste radicalisatie is net gestart. Puberteit begint wat later bij Spiertje.

ach ja, hij zal terug moeten gaan naar zijn zero-tolerance-police-idea :p
 
laat 'm ff, z'n hele wereldbeeld is net ingestort. Als die jaren van adoratie van een waanidee eist zo z'n tol...
Der is heel wat meer nodig dan een dit stukje brij om mij van mijn geloof doen te wankelen
:D Wil net zeggen, zijn geveinste radicalisatie is net gestart. Puberteit begint wat later bij Spiertje.

Ach ik heb zat broeders in de moskee die ver over de 30 en ver heengaan
Allemaal puberteit toch :D ?
 
Der is heel wat meer nodig dan een dit stukje brij om mij van mijn geloof doen te wankelen


Ach ik heb zat broeders in de moskee die ver over de 30 en ver heengaan
Allemaal puberteit toch :D ?
Inderdaad, pubers en zwakzinnigen.
 
Zielig dit, moge allah jullie iig maar op het rechte pad leiden
Ik ben hier weg
 
Als ze net zo radicaal zijn of zich zo willen voordoen is het geen puberteit meer, maar wel tijd om die elementen uit de samenleving te halen.

Oh en ik heb GPS, Allah is achterhaald om de weg te wijzen.
 
Ik ben tot de conclusie gekomen dat je gelovigen niet moet proberen te overtuigen dat hun geloof op drijfzand is gebaseerd. Hoe harder je het probeert hoe meer ze in jou een 'beproeving' of test herkennen, en hoe vaster ze van hun gelijk overtuigd raken. Die ongelovigen moeten wel één of andere geheime satanische opdracht hebben, anders zouden ze de gelovige niet van het pad der wijsheid af proberen te houden.

Pas als je ze gewoon hun gang laat gaan (zolang ze jou niet met hun geloof lastigvallen) en je eigen prettige leven zonder religieze ketens vol overtuiging voortzet beginnen ze te twijfelen. Waarom zijn al die ongelovigen toch zo gelukkig zónder dat ze de 'verlosser' kennen? Waarom kijken ze me zo meewarig aan?

Volgens mij is dat de juiste weg om met gelovigen om te gaan. In de jaren zestig en zeventig is juist doordat zo schouderophalend met het geloof werd omgegaan de ontkerkelijking zo hard gegaan. Nu iedereen zo actief kritisch staat tegen het nieuwe fanatieke geloof, de islam, wordt die alleen maar sterker. Het wordt tijd de gelovigen lekker hun tijd te laten verspillen aan sprookjes zónder je daar druk om te maken. :)
 
Als ze net zo radicaal zijn of zich zo willen voordoen is het geen puberteit meer, maar wel tijd om die elementen uit de samenleving te halen.

Oh en ik heb GPS, Allah is achterhaald om de weg te wijzen.

:roflol: mwuhahaha :roflol:
 
Wtf? Ik ben helemaal niet radicaal man ???
En hun ook niet, ik heb niet de dwang om ongelovigen te doden ofzo hoor:scratch:
Maar alsnog EricR, hoop ik dat allah je op het rechte pad kan wijzen
 
Ik ben tot de conclusie gekomen dat je gelovigen niet moet proberen te overtuigen dat hun geloof op drijfzand is gebaseerd. Hoe harder je het probeert hoe meer ze in jou een 'beproeving' of test herkennen, en hoe vaster ze van hun gelijk overtuigd raken. Die ongelovigen moeten wel één of andere geheime satanische opdracht hebben, anders zouden ze de gelovige niet van het pad der wijsheid af proberen te houden.

Pas als je ze gewoon hun gang laat gaan (zolang ze jou niet met hun geloof lastigvallen) en je eigen prettige leven zonder religieze ketens vol overtuiging voortzet beginnen ze te twijfelen. Waarom zijn al die ongelovigen toch zo gelukkig zónder dat ze de 'verlosser' kennen? Waarom kijken ze me zo meewarig aan?

Volgens mij is dat de juiste weg om met gelovigen om te gaan. In de jaren zestig en zeventig is juist doordat zo schouderophalend met het geloof werd omgegaan de ontkerkelijking zo hard gegaan. Nu iedereen zo actief kritisch staat tegen het nieuwe fanatieke geloof, de islam, wordt die alleen maar sterker. Het wordt tijd de gelovigen lekker hun tijd te laten verspillen aan sprookjes zónder je daar druk om te maken. :)

Al was ik niet meer christelijk of zo, mijn godsbeeld moest wel op de schop o.a. door discussies hier op DBB :D

Maar ik vind het een toffe post. (al is er in gristenland ook genoeg nieuw fanatisme!)
Mocht het werken dat is dat weer een puntje op de conto van Skinner :D
 
Ik ben tot de conclusie gekomen dat je gelovigen niet moet proberen te overtuigen dat hun geloof op drijfzand is gebaseerd. Hoe harder je het probeert hoe meer ze in jou een 'beproeving' of test herkennen, en hoe vaster ze van hun gelijk overtuigd raken. Die ongelovigen moeten wel één of andere geheime satanische opdracht hebben, anders zouden ze de gelovige niet van het pad der wijsheid af proberen te houden.

Pas als je ze gewoon hun gang laat gaan (zolang ze jou niet met hun geloof lastigvallen) en je eigen prettige leven zonder religieze ketens vol overtuiging voortzet beginnen ze te twijfelen. Waarom zijn al die ongelovigen toch zo gelukkig zónder dat ze de 'verlosser' kennen? Waarom kijken ze me zo meewarig aan?

Volgens mij is dat de juiste weg om met gelovigen om te gaan. In de jaren zestig en zeventig is juist doordat zo schouderophalend met het geloof werd omgegaan de ontkerkelijking zo hard gegaan. Nu iedereen zo actief kritisch staat tegen het nieuwe fanatieke geloof, de islam, wordt die alleen maar sterker. Het wordt tijd de gelovigen lekker hun tijd te laten verspillen aan sprookjes zónder je daar druk om te maken. :)

Als je dat denkt, vind het nog zieliger voor je
Ik vind het zielig uit medelijden, want ik vind het jammer dat je niet de waarheid kan aannemen. Behoed jezelf voor het hellevuur, voor het te laat is:rolleyes:
 
Dat ik nog de moeite neem om dit te plaatsen, fout maar kan het niet laten
Ga maar lekker verder samen discussieren, gezien de inslag ga ik me er dus echt niet mee bemoeien

Misvatting: De Islaam is verspreid met het Zwaard

Wanneer vele niet-Moslims aan de Islaam denken, beelden zij zich religieuze fanatiekelingen op kamelen in, met een zwaard in de ene hand en een Qor-aan in de andere.

Deze mythe, die in Europa populair was gemaakt ten tijde van de Kruistochten, is totaal ongefundeerd.

Ten eerste, de Qor-aan zegt duidelijk: “Laat er geen dwang zijn in de religie”.

Daarnaast onderwijst de Islaam dat iemands geloof puur en oprecht moet zijn, dus het is zeer zeker niet iets dat aan iemand opgedrongen kan worden. In het ontmaskeren van de mythe dat de Islaam is “verspreid met het zwaard” schreef de (niet-Moslim) historicus De Lacy O’Leary: “De geschiedenis maakt echter duidelijk dat de legende van de fanatieke Moslims die over de wereld gingen en de Islaam met de punt van hun zwaard opdrongen aan overwonnen rassen, één van de meeste fantasierijke, absurde mythes is die historici ooit hebben geaccepteerd.” (Islaam at the Crossroads, London, 1923, pag. 8.)

Wat ook bekend zou moeten zijn is dat de Moslims 800 jaar Spanje overheersten. Gedurende deze tijd, tot het moment waarop zij uiteindelijk verdreven werden, waren de niet-Moslims in leven en floreerden zij. Daarnaast hebben Christelijke en Joodse minderheden eeuwenlang overleefd in de landen van het Midden-Oosten. Landen zoals Egypte, Marokko, Palestina, Libanon, Syrië en Jordanië hebben allemaal Christelijke en/of Joodse minderheden. Als de Islaam onderwees dat alle mensen zouden moeten worden vermoord of Moslim moeten worden, hoe konden al die niet-Moslims dan zo lang overleven in het Islamitische Rijk?

Daarnaast, als iemand het kleine aantal van Moslims overweegt, dat aanvankelijk de Islaam verspreidde van Spanje en Marokko in het Westen tot India en China in het Oosten, zou je moeten realiseren dat zij met veel te weinig waren om mensen te dwingen tegen hun wil tot een religie toe te treden. Tevens had het grote rijk en de beschaving dat werd gevestigd door de Moslims een geweldige blijvende macht, en de bewoners waren trots er deel van uit te maken.

De verspreiding van de Islaam staat in contrast met de daden van de volgelingen van het Christendom, die vanaf de tijd van Keizer Constantijn vrijelijk gebruik maakte van het zwaard - die hun gedrag vaak ontleenden aan Bijbelse verzen. Dit was vooral gedurende de kolonisatie van Zuid-Amerika en Afrika, waar de oorspronkelijke bewoners systematisch werden afgeslacht of gedwongen te bekeren. Het is ook interessant om te noemen dat toen de Mongoliërs grote delen van het Islamitische Rijk binnenvielen en veroverden, zij de religie overnamen in plaats die te vernietigen. Dit is een unieke verschijning in de geschiedenis - de veroveraars die de religie van de veroverden aannemen! Omdat zij de overwinnaars waren, konden zij zeker niet gedwongen zijn om Moslims te worden! Vraag één van de meer dan miljard Moslims die vandaag de dag op deze wereld leven of zij zijn gedwongen! Het grootste Moslimland van de wereld is Indonesië - en daar zijn nooit veldslagen gevochten! Dus waar was het zwaard
 
hellevuur, dat geloof je toch zelf niet.

als allah zo machtig is en alles van tevoren weet waarom schept hij dan mensen waarvan hij bij voorbaat al weet dat ze hem niet zullen volgen?
 
Indrukwekkend grondig. Uiteraard kan men voor bijbelteksten een soortgelijke argumentatie opbouwen. Voor mij als vrijdenker is het geenszins een probleem. Ook weldenkende mensen die menen dat heilige boeken een goede leidraad zijn en veel nuttige en zinnige regels bevatten die een universeel karakter hebben zullen geen aanstoot nemen aan deze argumentatie. Deze mensen hebben een genuanceerde blik en proberen lessen te trekken uit een "goed voorbeeld", wat alleen maar kan toegejuicht worden.

Voor diegenen die het houden bij letterlijk interpretatie van "heilige" teksten en geen nuances kunnen of willen aanbrengen is argumentatie van het soort dat hierboven geciteerd wordt moeilijker hanteerbaar.

Mijn respect voor gelovigen en niet-gelovigen is er niet minder om. De vraag is natuurlijk of dit wederzijds is...


Juist, weinig aan toe te voegen. :thumbup:
 
Dat ik nog de moeite neem om dit te plaatsen, fout maar kan het niet laten
Ga maar lekker verder samen discussieren, gezien de inslag ga ik me er dus echt niet mee bemoeien

Misvatting: De Islaam is verspreid met het Zwaard

Wanneer vele niet-Moslims aan de Islaam denken, beelden zij zich religieuze fanatiekelingen op kamelen in, met een zwaard in de ene hand en een Qor-aan in de andere.

Deze mythe, die in Europa populair was gemaakt ten tijde van de Kruistochten, is totaal ongefundeerd.

Ten eerste, de Qor-aan zegt duidelijk: “Laat er geen dwang zijn in de religie”.

Daarnaast onderwijst de Islaam dat iemands geloof puur en oprecht moet zijn, dus het is zeer zeker niet iets dat aan iemand opgedrongen kan worden. In het ontmaskeren van de mythe dat de Islaam is “verspreid met het zwaard” schreef de (niet-Moslim) historicus De Lacy O’Leary: “De geschiedenis maakt echter duidelijk dat de legende van de fanatieke Moslims die over de wereld gingen en de Islaam met de punt van hun zwaard opdrongen aan overwonnen rassen, één van de meeste fantasierijke, absurde mythes is die historici ooit hebben geaccepteerd.” (Islaam at the Crossroads, London, 1923, pag. 8.)

Wat ook bekend zou moeten zijn is dat de Moslims 800 jaar Spanje overheersten. Gedurende deze tijd, tot het moment waarop zij uiteindelijk verdreven werden, waren de niet-Moslims in leven en floreerden zij. Daarnaast hebben Christelijke en Joodse minderheden eeuwenlang overleefd in de landen van het Midden-Oosten. Landen zoals Egypte, Marokko, Palestina, Libanon, Syrië en Jordanië hebben allemaal Christelijke en/of Joodse minderheden. Als de Islaam onderwees dat alle mensen zouden moeten worden vermoord of Moslim moeten worden, hoe konden al die niet-Moslims dan zo lang overleven in het Islamitische Rijk?

Daarnaast, als iemand het kleine aantal van Moslims overweegt, dat aanvankelijk de Islaam verspreidde van Spanje en Marokko in het Westen tot India en China in het Oosten, zou je moeten realiseren dat zij met veel te weinig waren om mensen te dwingen tegen hun wil tot een religie toe te treden. Tevens had het grote rijk en de beschaving dat werd gevestigd door de Moslims een geweldige blijvende macht, en de bewoners waren trots er deel van uit te maken.

De verspreiding van de Islaam staat in contrast met de daden van de volgelingen van het Christendom, die vanaf de tijd van Keizer Constantijn vrijelijk gebruik maakte van het zwaard - die hun gedrag vaak ontleenden aan Bijbelse verzen. Dit was vooral gedurende de kolonisatie van Zuid-Amerika en Afrika, waar de oorspronkelijke bewoners systematisch werden afgeslacht of gedwongen te bekeren. Het is ook interessant om te noemen dat toen de Mongoliërs grote delen van het Islamitische Rijk binnenvielen en veroverden, zij de religie overnamen in plaats die te vernietigen. Dit is een unieke verschijning in de geschiedenis - de veroveraars die de religie van de veroverden aannemen! Omdat zij de overwinnaars waren, konden zij zeker niet gedwongen zijn om Moslims te worden! Vraag één van de meer dan miljard Moslims die vandaag de dag op deze wereld leven of zij zijn gedwongen! Het grootste Moslimland van de wereld is Indonesië - en daar zijn nooit veldslagen gevochten! Dus waar was het zwaard
Een boel blabla, maar nog steeds is geen enkele stelling uit de beginpost weerlegd. Je kopieert een stukje dat een kerel geschreven heeft, big deal. In de starterspost staan tal van citaten die gewoon onweerlegbaar zijn.
8:12-17: "Ik zal paniek zaaien in de harten van de ongelovigen, jullie moeten hen boven hun nekken treffen en al hun vingertoppen afhakken. Het zijn niet jullie die ze afgeslacht hebben; het was Allah."
8:39: “En vecht tegen hen totdat er geen tumult en tegenstand meer is, en gerechtigheid prevaleert, en het geloof overal in Allah is. Maar als zij capituleren, waarlijk Allah ziet alles wat ze doen.”
9:5: “Maar als de verboden maanden voorbij zijn, bevecht en vermoord de ongelovigen waar jullie hen maar vinden, en val hen aan, beleger hen, en lig in hinderlaag voor hen in elke mogelijke vorm van oorlogsstrategie. Maar als ze op hun schreden terugkomen, regelmatig binnen en regelmatig aalmoezen geven, open dan de weg voor hen, want Allah is vergevingsgezind.
9:14: "Strijdt tegen (doodt ze) (de niet-Moslims) en Allah zal ze straffen (folteren) door middel van uw handen en zal ze met schaamte bedekken."
9:29: Vecht tegen hen die in Allah noch in de Dag des Oordeels geloven, en die niet handelen volgens wat Allah heeft verboden, noch het geloof van de waarheid erkennen, zelfs als ze Joden of Christenen zijn, totdat ze beschermingsgeld betalen met waarlijke onderwerping.
Reageer daar dan eens inhoudelijk op ipv van als een mongooltje een ander tekstje te plakken. Laat je simpelheid eens achterwege en blaas ons eens weg met een staaltje overredingskracht om bang van te worden.
 
Als je dat denkt, vind het nog zieliger voor je
Ik vind het zielig uit medelijden, want ik vind het jammer dat je niet de waarheid kan aannemen. Behoed jezelf voor het hellevuur, voor het te laat is:rolleyes:

Kap nu eens dude:roflol: met je hellevuur:roflol:
 
Mischien moet je eens beter lezen, ik heb juist niet op die citaten gereageerd omdat die allemaal verschrikkelijk uit zn contexten zijn gerukt
Ik heb dit stukje geplaats als reactie op dat stuk van dat de citaten niet uit hun contexten zijn gerukt, maar historisch kloppen(verspreiding, zwaard)
Maar nergens, als je de hele koran hebt gelezen zul je vinden dat moslims zomaar iemand mogen doden, integendeel
En ja er staan geweldadige dingen in, maar dat is niet gek
De islam heeft gewoon een krijgshaftige inslag, daar waar het nodig is
 
Back
Naar boven