Allesbehalve angst, ik werk dagelijks met moslims, simpelweg omdat er in mijn beroep veel allochtonen werken, vooral veel jongeren.
Ik heb er eentje bijzitten die zo de Intifada kan vergezellen maar hij wordt zelfs gemeden door andere (moslim)collega's.
Zegt dus wat van de praktijk en die ken ik maar al te goed.
Relativering is mij niet vreemd kerel, maar wat ik hoor van mijn collega's over hun vrienden -en kennissenkring is daarentegen wél zorgelijk. Iedereen kent wel iemand die de radicale richting op is gegaan.
Jij schildert mij graag ten overstaan van DBB af als een doorgeslagen volksmennend figuur dat met het vingertje wijst naar islam, maar gelukkig kunnen sommige mensen je verdeel en heers-truc doorzien.
Iemand apart zetten en hem een bordje omhangen is een beproefd succesvol middel maar zoveel straf verdient opa niet hoor.
Ik maak dingen bespreekbaar waar anderen zich liever niet aan branden, en da's niet zo erg.
Maar wat jij wenst, is dat ik in élke post de politiek correcte zin ga gebruiken die begint met: 'onder een bepaald gedeelte van de islam-aanhang bespeur ik', maar nee, zover ga ik niet. Om maar vooral te laten zien dat je niet 'tegen-hun-allemaal' bent. Dat weet men nu wel.
Als ik tegen alles wat moslim was zou zijn, man dan woonde ik niet eens meer in Nederland laat staan dat ik een baan zou hebben waarin omgaan en werken met deze mensen zo actueel is.
Stop dus eens met bordjes omhangen en pogingen tot relativeren die beginnen met iemand belachelijk maken, zelf zul je nooit van je leven toegeven dat er een beweging is die naar de verkeerde kant opschuift, ook al staan ze aan je voordeur vriend, van jou geen politiek-oncorrect zinnetje want je zal maar betrapt worden op zoiets. Een schande toch!
Tegen die tijd hou ik wel een plaatsje vrij op mijn ark voor je, en kun je genietend van de zondvloed met een kopje Rooibos op het eerste dek uit het raampje koekeloeren.
Vaar je mee?
Kusje,
Opa.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]