Fitness Seller

'Islam onderwerpt zwak Europa'

jullie lachen er allemaal mee, maar dit doemscenario heb ik ook al regelmatig overnagedacht in mijn hoofd, ik zeg niet dat de islam europa zal overnemen, maar ik vrees wel dat binnen een aantal jaren (spreek nu niet over 5 jaar ofzo, maar veel langere periode) er in europa burgeroorlogen zullen uitbreken

Het is een feit dat wij in dit kikkerlandje bijna niet meer aan inheemse cultuur doen. Ik snap Ericr wel met zijn relativeringen en links denken, maar een feit blijft dat moslims hier en elders meer aan hun cultuur hangen dan wie dan ook in de westerse wereld.

Om te spreken van een overname vind ik extreem gedacht, ze te vergelijken met nazi's eveneens. Maar dat ze dominant zijn en terrein willen winnen staat vast. En praat eens met die gasten, die lopen 40 jaar achter met hun manier van denken. Ik weet goed over wat ik het heb. Ik ben totaal niet bang dat ze de wereld gaan beheersen, maar ben wel bang voor het extremisme wat ze zaaien.

Als we naar Nederland kijken 40 jaar terug was dat extremisme hier in de Christelijke vorm. Als we over cohesie praten was die hier ook zeker aanwezig binnen onze zuilen. Ik ben blij dat die haat en nijd over is, maar realiseer me eveneens dat die normen ook goede kanten hadden en dit extremisme in geen vergelijk is met het extremisme van nu binnen de Islam.

We hebben de kettingen ontdaan en zijn gaan leven naar vrijheid, zoveel vrijheid dat deze vrijheid misbruikt door anderen een gevaar oplevert voor onszelf. Kijk naar politiek Nederland en alle verhalen hier rondom.

Een gemiddeld Nederlands kind zal niet eens weten wat Nederland voor cultuur heeft, en leert op school over andere culturen. Feit. Sterker nog onze cohesie is geen cohesie meer, maar een verdeeld land met verschillende visies. De Nederlandse cultuur is volgens sommigen reeds dood, of heeft niet eens bestaan...Wat mij tegen het zere been is.

Feit is dat we zwak staan door eigen toedoen tegen een bindende factor als deze religie (Islam) en andere zaken. Ik geef ze nu extra veel credits aangezien ik deze aandacht gegrond vind omdat men vergeet hoe achterlijk extremisme zich uit binnen deze kring. Dit extremisme is anders dan al het andere extremisme wat we kennen. Wie dit ontkent steekt zijn kop in het zand.

Ik verbaas me trouwens nog steeds over de moord op iemand als Theo van Gogh.
Hoe snel kun je iets in de doofpot smijten en bezegelen met een: Zo ga je niet met elkaar om!

Blijft staan dat 'De Moslim' niet even Europa gaat onderwerpen. Als je ziet dat zelfs in de UK, met de grootste vertegenwoordiging van moslims die openstaan voor radicalisme, er grotendeels hang is naar Europese waarden dan is al die bangmakerij nergens voor nodig.

Een stukje uit het onderzoek dat in een andere thread naar voren komt :
However, there is also considerable diversity
amongst Muslims, with many adopting
a more secular approach to their religion.
The majority of Muslims feel they have as
much, if not more, in common with non-
Muslims in Britain as with Muslims
abroad.
Zaak is om radicalisatie hard aan te pakken, maar daarbij niet gelijk de moslims aanpakken die juist de Westerse waarden accepteren. Groepen in een slachtofferrol drukken heeft nog nooit voor iets goeds gezorgd.

jullie lachen er allemaal mee, maar dit doemscenario heb ik ook al regelmatig overnagedacht in mijn hoofd, ik zeg niet dat de islam europa zal overnemen, maar ik vrees wel dat binnen een aantal jaren (spreek nu niet over 5 jaar ofzo, maar veel langere periode) er in europa burgeroorlogen zullen uitbreken

Idd ik denk niet dat het direct te maken heeft met het geloof maar vooral met de cultuurverschillen de gewoontes van die mensen.

Ik denk dat we dingen zoals in Parijs nog veel vaker tegen komen in Europa.
Laatst waren in Spanje ook alweer van die rellen uitgebroken tussen een groep Hispanics en autochtonen. En toen had je ook van die extreem-rechtse figuren die de boel weer gingen aanwakkeren zodat het nog erger werd. Daar moet je ook vooral op letten op de radicale imams en de rechts radicale leiders. Want deze mensen hebben veel macht bij bepaalde groepen.

Blijft staan dat 'De Moslim' niet even Europa gaat onderwerpen. Als je ziet dat zelfs in de UK, met de grootste vertegenwoordiging van moslims die openstaan voor radicalisme, er grotendeels hang is naar Europese waarden dan is al die bangmakerij nergens voor nodig.

Een stukje uit het onderzoek dat in een andere thread naar voren komt :
Zaak is om radicalisatie hard aan te pakken, maar daarbij niet gelijk de moslims aanpakken die juist de Westerse waarden accepteren. Groepen in een slachtofferrol drukken heeft nog nooit voor iets goeds gezorgd.

Ben ik met je eens...

Ik capituleer niet, nooit!

Wacht maar tot de moslims Rotterdam bombarderen dan piep je wel anders:D

Edit;Ow nee daar staat de grootste moskee van Nederland he

• Topic Starter Topic Starter
Het is een feit dat wij in dit kikkerlandje bijna niet meer aan inheemse cultuur doen. Ik snap Ericr wel met zijn relativeringen en links denken, maar een feit blijft dat moslims hier en elders meer aan hun cultuur hangen dan wie dan ook in de westerse wereld.

Om te spreken van een overname vind ik extreem gedacht, ze te vergelijken met nazi's eveneens. Maar dat ze dominant zijn en terrein willen winnen staat vast. En praat eens met die gasten, die lopen 40 jaar achter met hun manier van denken. Ik weet goed over wat ik het heb. Ik ben totaal niet bang dat ze de wereld gaan beheersen, maar ben wel bang voor het extremisme wat ze zaaien.

Als we naar Nederland kijken 40 jaar terug was dat extremisme hier in de Christelijke vorm. Als we over cohesie praten was die hier ook zeker aanwezig binnen onze zuilen. Ik ben blij dat die haat en nijd over is, maar realiseer me eveneens dat die normen ook goede kanten hadden en dit extremisme in geen vergelijk is met het extremisme van nu binnen de Islam.

We hebben de kettingen ontdaan en zijn gaan leven naar vrijheid, zoveel vrijheid dat deze vrijheid misbruikt door anderen een gevaar oplevert voor onszelf. Kijk naar politiek Nederland en alle verhalen hier rondom.

Een gemiddeld Nederlands kind zal niet eens weten wat Nederland voor cultuur heeft, en leert op school over andere culturen. Feit. Sterker nog onze cohesie is geen cohesie meer, maar een verdeeld land met verschillende visies. De Nederlandse cultuur is volgens sommigen reeds dood, of heeft niet eens bestaan...Wat mij tegen het zere been is.

Feit is dat we zwak staan door eigen toedoen tegen een bindende factor als deze religie (Islam) en andere zaken. Ik geef ze nu extra veel credits aangezien ik deze aandacht gegrond vind omdat men vergeet hoe achterlijk extremisme zich uit binnen deze kring. Dit extremisme is anders dan al het andere extremisme wat we kennen. Wie dit ontkent steekt zijn kop in het zand.

Ik verbaas me trouwens nog steeds over de moord op iemand als Theo van Gogh.
Hoe snel kun je iets in de doofpot smijten en bezegelen met een: Zo ga je niet met elkaar om!

Top geschreven. :thumbs:

Zelfrelativering en humor? Het is iets wat islam vreemd is.
Zaken als humor en ruimte voor andersdenkenden zie je alleen bij zeer vooruitstrevende mensen van Arabische komaf die de islam gekénd hebben maar hem niet (meer) aanhangen. Zij kunnen naast homo's en abortuswetten, bikini's op het strand en varkensvlees leven.

De islam zelf kent absoluut geen ruimte voor relativering, alles is vrij zwart wit, goed/slecht en hun aanhangers hebben meer iets weg van vreugdeloze individuen dan blije karakters.

Overigens net als zwaar-Christelijke figuren alleen dreigen die niet met Fatwa's en heilige Oorlogen. Zelfs die gereformeerde tak van nederland weet dat het tijdperk van elkaar de oorlog verklaren omwille van De Heere ver achter ons ligt, dus blijkbaar leeft islam in een heel heel ver verleden. En juist dat is gevaarlijk. Men is nog steeds niet vergeten hoe men tot aan midden-Spanje kwam aanstormen en vervolgens Europa is uitgejaagd.

En maar herhalen dat 'De Islam' bestaat. Nog lachwekkender om de Moorse invasie te vergelijken met nu. Haal dan gelijk de Ottomaaanse overheersing van de Balkan er bij, die is nog recenter. en toen is totaal geen druk er op gelegd om moslim te worden in de landen die veroverd waren.

Deze quote slaat natuurlijk helemaal nergens op :

De islam zelf kent absoluut geen ruimte voor relativering, alles is vrij zwart wit, goed/slecht en hun aanhangers hebben meer iets weg van vreugdeloze individuen dan blije karakters.

Alsof in landen waar de Islam groot is alleen maar vreugdeloze indivduen leven, wie denkt er hier nu zwart/wit? Ook al is dit niet meer zwart/wit, dit is gewoon zwart. Goed bestaat niet meer en iedere moslim is gewoon een sikkeneurige intolerante wereldveroveraar volgens deze visie.

Het erge is Eric, dat heb ik niet van mezelf.

Dat wordt de gewone moslim steeds voorgehouden in preken en geschreeuwd op Al Jazeera. Slaat ook nergens op maar als men het zelf roept moeten wij het dan negeren? Ik dacht het niet.

Heb je nooit discussies gehad met moslims die jou herinnerden aan Kruistochten? Stond je toen ook niet te klapperen met je oren? Want what the f*** hebben wij nou met Kruistochten te maken? Ik wist het niet.
Maar het werd wel uitdrukkelijk genoemd.

Je vermogen tot relativeren van angstig nieuws is fenomenaal en altijd goed onderbouwd hoor, dat mag je zeker weten, maar soms sla je een beetje door naar de 'alles is rustig en er is niks aan het handje' kant.

Ook al zijn de signalen nog zo sterk en staat er over 10 jaar een burgeroorlog op uitbreken, je zal jou nooit horen zeggen dat het 5 voor 12 is.
Het is altijd iets in de strekking van 'het valt allemaal mee, er is niks aan de hand'. Geen wonder dat bepaalde mensen op dit forum jouw woorden aar al te graag herhaald zien.

Mooi subjectief stukje, ik zou het haast gaan geloven

Ja ik heb contacten met moslims en nee die hebben het niet over kruistochten. Degene die hier doorslaat ben jij en dat gaat nu wel erg ver zelfs, een hele groep afschilderen als zuurpruimen zonder enige relativisme is gewoon erg bezijden de waarheid. Zwart/wit betekent dat je al lang het verschil tussen radicalisme en gematigdheid niet meer kan onderscheiden.

Ik ontken niet en zal nooit ontkennen dat er een hang is naar vernieuwd radicalisme onder een bepaald gedeeld van de moslimbevolking wereldwijd. Dus mij niet in een richting duwen van iemand die ingeslapen is en niet wil zien hoe de realiteit er uit ziet. De realiteit is echter ook niet zo zwartgallig als jij stelt, dat is het andere uiterste. Vanwaar die ongegronde angst?

Allesbehalve angst, ik werk dagelijks met moslims, simpelweg omdat er in mijn beroep veel allochtonen werken, vooral veel jongeren.
Ik heb er eentje bijzitten die zo de Intifada kan vergezellen maar hij wordt zelfs gemeden door andere (moslim)collega's.
Zegt dus wat van de praktijk en die ken ik maar al te goed.

Relativering is mij niet vreemd kerel, maar wat ik hoor van mijn collega's over hun vrienden -en kennissenkring is daarentegen wél zorgelijk. Iedereen kent wel iemand die de radicale richting op is gegaan.

Jij schildert mij graag ten overstaan van DBB af als een doorgeslagen volksmennend figuur dat met het vingertje wijst naar islam, maar gelukkig kunnen sommige mensen je verdeel en heers-truc doorzien.
Iemand apart zetten en hem een bordje omhangen is een beproefd succesvol middel maar zoveel straf verdient opa niet hoor.

Ik maak dingen bespreekbaar waar anderen zich liever niet aan branden, en da's niet zo erg.

Maar wat jij wenst, is dat ik in élke post de politiek correcte zin ga gebruiken die begint met: 'onder een bepaald gedeelte van de islam-aanhang bespeur ik', maar nee, zover ga ik niet. Om maar vooral te laten zien dat je niet 'tegen-hun-allemaal' bent. Dat weet men nu wel.

Als ik tegen alles wat moslim was zou zijn, man dan woonde ik niet eens meer in Nederland laat staan dat ik een baan zou hebben waarin omgaan en werken met deze mensen zo actueel is.

Stop dus eens met bordjes omhangen en pogingen tot relativeren die beginnen met iemand belachelijk maken, zelf zul je nooit van je leven toegeven dat er een beweging is die naar de verkeerde kant opschuift, ook al staan ze aan je voordeur vriend, van jou geen politiek-oncorrect zinnetje want je zal maar betrapt worden op zoiets. Een schande toch!

Tegen die tijd hou ik wel een plaatsje vrij op mijn ark voor je, en kun je genietend van de zondvloed met een kopje Rooibos op het eerste dek uit het raampje koekeloeren.
Vaar je mee?

Kusje,

Opa.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Europa 'overnemen' is niet realistisch. Maar het feit dst in 2050 30% van de bevolking allochtoon is (waarvan een groot deel moslim), gecombineerd met het feit dat in Engeland 37% van de jonge moslims de sharia ingevoerd wil zien, zou zelfs voor de meest nuchtere persoon toch een wenkbrauw moeten doen rijzen. Ik weet niet of wat er in Engeland gebeurt onder de moslimjeugd een voorbode is voor wat ons te wachten staat, maar dat moet je natuurlijk wel goed in de gaten houden. Gegeven de cijfers is het geen onrealistisch scenario dat straks een aanzienlijk deel van de bevolking er ideeën op nahoudt die een gevaar vormen voor onze manier van leven.

Nogmaals, ik denk niet dat 'de moslims' Europa gaan overnemen, er is inderdaad geen homogene groep moslims met één gemeenschappelijke agenda. Bovendien blijft het een minderheid, die ook nog eens zwaar ondervertegenwoordigd is op de belangrijke maatschappelijke posities. Waar ik echter wél bang voor ben, en dat wordt wel degelijk gelegitimeerd door de cijfers, dat het een realistische mogelijkheid is dat er grote maatschappelijke onrust kan gaan ontstaan, inclusief grote rellen, aanslagen, gijzelingen, moorden enzovoorts, en dat gedurende lange tijd. Ik zeg niet dát het gebeurt, maar we moeten wel waakzaam blijven, en niet alles in de doofpot blijven stoppen.

Publieke Omroep: Generieke Mediaplayer :D

Allesbehalve angst, ik werk dagelijks met moslims, simpelweg omdat er in mijn beroep veel allochtonen werken, vooral veel jongeren.
Ik heb er eentje bijzitten die zo de Intifada kan vergezellen maar hij wordt zelfs gemeden door andere (moslim)collega's.

Relativering is mij niet vreemd kerel, maar wat ik hoor van mijn collega's over hun vrienden -en kennissenkring is daarentegen wél zorgelijk. Iedereen kent wel iemand die de radicale richting op is gegaan.

Jij schildert mij graag ten overstaan van DBB af als een doorgeslagen volksmennend figuur dat met het vingertje wijst naar islam, maar gelukkig kunnen sommige mensen je verdeel en heers-truc doorzien.
Iemand apart zetten en hem een bordje omhangen is een beproefd succesvol middel maar zoveel straf verdient opa niet hoor.

Ik maak dingen bespreekbaar waar anderen zich liever niet aan branden, en da's niet zo erg.

Maar wat jij wenst, is dat ik in élke post de politiek correcte zin ga gebruiken die begint met: 'onder een bepaald gedeelte van de islam-aanhang bespeur ik', maar nee, zover ga ik niet. Om maar vooral te laten zien dat je niet 'tegen-hun-allemaal' bent. Dat weet men nu wel.

Als ik tegen alles wat moslim was zou zijn, man dan woonde ik niet eens meer in Nederland laat staan dat ik een baan zou hebben waarin omgaan en werken met deze mensen zo actueel is.

Stop dus eens met bordjes omhangen en pogingen tot relativeren die beginnen met iemand belachelijk maken, zelf zul je nooit van je leven toegeven dat er een beweging is die naar de verkeerde kant opschuift, ook al staan ze aan je voordeur vriend, van jou geen politiek-oncorrect zinnetje want je zal maar betrapt worden op zoiets. Een schande toch!

Tegen die tijd hou ik wel een plaatsje vrij op mijn ark voor je, en kun ej genietend van de zondvloed met een kopje Rooibos op het eerste dek uit het raampje koekeloeren.

Kusje,

Opa.

Thnx!

Ik kan heel goed met je meekomen gezien mijn eigen ervaringen, verder mengen in deze discussie heeft imo weinig zin meer gezien het een welles-nietes spelletje wordt. Zorgen maken waar ze niet zijn hoeft niet, maar dit onderwerp verdient de aandacht. Ik spreek dus voor de laatste keer een gematigde welles uit;) Gematigd omdat ik ook veel productieve gesprekken heb met moslims die wel tolerant zijn. Echter toch een welles gezien ik veel meemaak dat me zorgen baart bij deze gasten, zorgen die ik heb als Nederlands burger. Wat de oplossing is, blijft een vraag. Relativeren iig niet.

No worries... kruistochtje houden onder een pedofiele nazi paus en de shit is weer tha bomb...

Tegen die tijd hou ik wel een plaatsje vrij op mijn ark voor je, en kun je genietend van de zondvloed met een kopje Rooibos op het eerste dek uit het raampje koekeloeren.
Vaar je mee?

Kusje,

Opa.

:roflol: Gozer jij moet schrijver worden!

Zinloze discussie dus wederom, ik ga maar weer eens tegen de muur praten omdat die nog zinniger discussies voortbrengt. Bedankt voor je bijdrage, het was weer aangenaam. Je zou caberetier moeten worden, grappig ben je al.

Zodra het te dichtbij jou komt, wordt de ander bedankt voor de discussie, maar andersom mag jij andere leden wél persoonlijk aanspreken gezien je vorige posts:

...Degene die hier doorslaat ben jij en...

Van waar toch die ongegronde angst?

Terug
Naar boven