- Waardering
- 973
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 102kg
Nogmaals, 'De Moslim' bestaat niet en je kan moelijk een moslim vergelijken met SGP-achtige figuren die inderdaad een zeer achterhaald wereldbeeld hebben. Nu wil ik niet ontkennen dat op sommige vlakken in landen waar de islam groot is de problemen op veel vlakken groter zijn dan in het Westen, maar goed de problemen in Suriname zijn bijvoorbeeld ook groot en volgens mij heeft toch niemand het idee dat Surinamers van Nederland een rimboestaat willen maken.
Het Westen zal er aan moeten geloven dat culturen mettertijd veranderen. Alleen volledig afgesloten culturen kunnen hun eigen identiteit volledig behouden, maar die culturen zijn vaak ook de culturen waar xenofobie het ergste heerst. Azie kent een aantal van dat soort monoculturen waar weinig invloeden van buitenaf zijn geweest, dat zijn vaak ook culturen waar nationale trots is omgeslagen in een ongezonde afkeer van alles wat anders is.
De Thai kennen dat probleem, daar kon een partij winnen die Thai Rak Thai heet (oftewel Thaise mensen houden van Thaise mensen). De Japanners kennen dat probleem eveneens, veel op met de buitenwereld hebben ze ook niet. Buiten het geld wat ze er aan kunnen verdienen dan. Zo zijn er nog wel wat landen die gesloten wilden blijven, uit angst dat anders hun cultuur zou verdwijnen.
De kracht van een cultuur kan gemeten worden aan de aanpasbaarheid beide kanten op. Dat betekent niet waarden opgeven, maar wel openstaan voor verandering.
Dat kan juist wel! Ook al zijn er variaties in.
Ik zal niet veel vrienden gaan maken in dit topic, maar ben het over het algemeen roerend met DBC01 eens!
Gezien mijn zwaar Christelijke achtergrond en multiculturele omgeving heb ik een antenne voor dit soort volk. Ik wordt niet vrolijk van de meeste intolerante visies.
Nogmaals heb ik ook mijn moslimvrienden, dus zie me niet als een hollandse outsider ik weet waar ik over praat.

kern hier