Fitness Seller

'Islam onderwerpt zwak Europa'

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
:roflol:

Doe ik er ook eentje:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik maak me wel ernstig zorgen.

Lees:
"Gesloten Koninkrijk" door Carmen bin Laden (de schoonzus van Osama)
"Gestolen gezicht" door Latifa
"Allah en Eva" door Betsy Udink

Deze boeken zijn geschreven door vrouwen die de onderdrukking van deze "godsdiemst" aan den lijve of zijdelings meegemaakt hebben.
En believe me: ook als westers georienteerde man heb je geen leven.

Als je deze boeken gelezen hebt weet je waarom deze "godsdienst" hier nooit vaste voet aan de grond mag krijgen.

Ik maak me wel ernstig zorgen.

Lees:
"Gesloten Koninkrijk" door Carmen bin Laden (de schoonzus van Osama)
"Gestolen gezicht" door Latifa
"Allah en Eva" door Betsy Udink

Deze boeken zijn geschreven door vrouwen die de onderdrukking van deze "godsdiemst" aan den lijve of zijdelings meegemaakt hebben.
En believe me: ook als westers georienteerde man heb je geen leven.

Als je deze boeken gelezen hebt weet je waarom deze "godsdienst" hier nooit vaste voet aan de grond mag krijgen.

Allemaal onzin en bangmakerij volgens Eric c.s. Vince, allemaal smerige propaganda die geen enkele waarheid in zich draagt.
(Net een kopje Muntthee op dus ben aardig omgedraaid).

Ik maak me zorgen, geen ernstige, maar wel zorgen. Zorgen over een verwijdering tussen groepen die wel gematigd kunnen denken. Een verwijdering omdat er van diverse kant radicaliserende groeperingen in opkomst zijn die een 'vijand' of 'heerser' willen overmeesteren.

Sommigen hebben volgens mij het idee dat ze niet gehoord worden, ze kunnen alleen nog maar hetzelfde roepen (of schreeuwen) om zogenaamd anderen wakker te schudden. Laat ik nou klaarwakker zijn, dus stop a.u.b. met schreeuwen. Mijn ogen staan open, mijn oren zijn gespitst en de wereld ken ik goed genoeg om er een oordeel over te vellen.

Overigens gaat deze thread verder niet om mij (of om DBC01). Iemands standpunten in twijfel trekken moet niet gelijk gezien worden als persoonlijke aanval en een reden om de thread maar totaal te ontregelen. De grappen zijn over en weer gemaakt, verder on-topic blijven.

Een beetje tegenwicht van Eric's kant is erg gezond voor sommige mensen hier. Je kan ook doorslaan. De mujahedeen staan nog niet aan de poorten.

Een beetje tegenwicht van Eric's kant is erg gezond voor sommige mensen hier. Je kan ook doorslaan. De mujahedeen staan nog niet aan de poorten.

Precies.

Zo'n vaart (in de zin van totale onderwerping) zal het niet lopen. Wel moeten we oppassen dat radicale elementen niet de grote gematigde groep gaan beinvloeden.

Precies.

Zo'n vaart (in de zin van totale onderwerping) zal het niet lopen. Wel moeten we oppassen dat radicale elementen niet de grote gematigde groep gaan beinvloeden.

Volgens mij hadden we om dat te voorkomen DBC01 jaren geleden al moeten bannen....

Je kans om nogeens op schoot te belanden bij Abu is dus verkeken Dani...

Dan maar weer een DBB'er met vaste relatie uitzoeken :(

Zodra het te dichtbij jou komt, wordt de ander bedankt voor de discussie, maar andersom mag jij andere leden wél persoonlijk aanspreken gezien je vorige posts:

Van waar toch die ongegronde angst?
Was dat niet een reactie op jou post:

"maar soms sla je een beetje door naar de 'alles is rustig en er is niks aan het handje' kant."

Waarom zou hij dat dan niet mogen terugkaatsen, immers is het zijn goed recht om dat te vinden. Pot-ketel verhaal...

Ik wil best aannemen dat jij bang bent van de opkomende radicale Islam, is gezien de terroristische aanslagen ook niet zo vreemd. Maar je vaak generaliserende uitspraken die duidelijk wijzen naar een veel grotere groep mensen die helemaal niets te maken hebben met dat fundamentalisme gaan te ver. En dit komt van iemand die zelf Nationalist is en achter een immigratiestop staat. Mijn sticky in dit forum heeft je blijkbaar helemaal niet aan het denken gezet want je gaat gewoon vrolijk verder op je oude manier. Je staat in de hoek van een boksring en aan de overkant staat 'De Islam' , maar met die houding zijn er nog nooit problemen opgelost, het enige resultaat daarvan is oorlog. Is het zo moeilijk om je wat te matigen? Gewoon je eigen post eens herlezen en hier en daar een woordje of zinnetje erbij of eruit.

Ik zal me even verduidelijken: Over fundi's gaat dit stuk eigenlijk helemaal niet.

Fundamentalisten zijn er in het verhaal bijgehaald.
Fundamentalisten zijn een miniscule groep narrow minded figuren die alles in het extreme doordraaien.

Daar gaat dit dus niet over voor mij.
Moet je iedereen die de islam een warm hart toedraagt en het liefst ziet dat Nederland islamitisch wordt een funda noemen? Ik vind van niet.

Net als zeer veel gereformeerden het liefst morgen nog hee Nederland in een plooirok en vlechten ziet lopen, bijbellezend en godvrezend, zo dromen islamieten ook van een islamitsche staat in Europa.

Dáár heb ik het over T. En dat zijn dan niet meteen extremisten.
Dat is een héél grote groep islamieten die als antwoord op het leven de islam aanhangen en daar hun levensovertuiging van hebben gemaakt. Maar diezelfde mensen hebbenw el een héél duidelijke mening over ons kuffar, de ongelovigen, wij varkens, laten we dat niet vergeten, hoe lief ze je ook aankijken in de rij bij Albert Heijn.

Die mensen willen óók het liefst dat heel Europa zich aansluit bij islamitische normen en waarden. Die mensen proberen islamitische normen en waarden erdoorheen te drukken in onze samenleving, net als christelijk Nederland tegen abortuswetten en koopzondagen vecht.

Is dit genuanceerd en netjes genoeg?

Nog maar eens dan, uit het onderzoek aangehaald in de opening :
However, there is also considerable diversity
amongst Muslims, with many adopting
a more secular approach to their religion.
The majority of Muslims feel they have as
much, if not more, in common with non-
Muslims in Britain as with Muslims
abroad.
Definieer eerst maar eens hoe groot die groep moslims is die volgens jou van Europa een Islamitische staat willen maken? 1/3 van de moslimjongeren in de UK wil de sharia invoeren, feit. Maar feit is ook dat op het vaste land het aantal veel lager ligt. Waarbij het dan ook nog eens qua verontrustende berichten uit de UK om jongeren gaat, die schoppen altijd meer tegen de gevestigde aan dan volwassenen. Zaak is om dat schoppen niet te laten doorijlen in de jaren dat ze nog verdere vorming ondergaan.

Laatst bewerkt:
Definieer eerst maar eens hoe groot die groep moslims is die volgens jou van Europa een Islamatische staat willen maken?

Niet haalbaar, weet je zelf ook wel. Of wil je iemand jarenlang veldonderzoek laten verrichten van deur tot deur met een pen en enqueteformulier?

Zie mijn post:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/islam-onderwerpt-zwak-europa-97585/index2.html#post1704797

Net als zeer veel gereformeerden het liefst morgen nog heel Nederland in een plooirok en vlechten ziet lopen, bijbellezend en godvrezend, zo dromen islamieten ook van een islamitsche staat in Europa.

Is dat schokkend? Welnee. Maar we moeten wel opletten.
En ondertussen wordt ons zand in de ogen gestrooid van rellende autochtone(!) jeugd die vooral laat zien hoe het niet moet. Wat je hier kunt flikken en maken. Het gemis aan respect voor ouders, uitvoerende macht, leraren, elke nieuwkomer in Nederland krijgt voorgeschoteld hoe slecht je je wel niet kunt gedragen in dit land. Met dank aan onszelf dus, ook een punt van kritiek.

Ik ben in staat om op verschillende valkken de hand in eigen boezem te steken maar of dat bij mijn islamitische buurman zo makkelijk gaat, nee.

Ik kan mij vergissen, maar volgens mij was er een onderzoek geweest naar de steun die een Islamitische partij in Nederland zou krijgen. Een partij die de sharia zou willen invoeren. Uit dat onderzoek bleek dat zo'n partij helemaal niet veel stemmen zou krijgen.

Indien zo'n partij een zeer grote partij kan worden (bijvoorbeeld zoals die van Wilders) dan zou ik mij wat meer zorgen gaan maken. Tot dat moment blijf ik relaxt :D

Nogmaals, 'De Moslim' bestaat niet en je kan moelijk een moslim vergelijken met SGP-achtige figuren die inderdaad een zeer achterhaald wereldbeeld hebben. Nu wil ik niet ontkennen dat op sommige vlakken in landen waar de islam groot is de problemen op veel vlakken groter zijn dan in het Westen, maar goed de problemen in Suriname zijn bijvoorbeeld ook groot en volgens mij heeft toch niemand het idee dat Surinamers van Nederland een rimboestaat willen maken.

Het Westen zal er aan moeten geloven dat culturen mettertijd veranderen. Alleen volledig afgesloten culturen kunnen hun eigen identiteit volledig behouden, maar die culturen zijn vaak ook de culturen waar xenofobie het ergste heerst. Azie kent een aantal van dat soort monoculturen waar weinig invloeden van buitenaf zijn geweest, dat zijn vaak ook culturen waar nationale trots is omgeslagen in een ongezonde afkeer van alles wat anders is.

De Thai kennen dat probleem, daar kon een partij winnen die Thai Rak Thai heet (oftewel Thaise mensen houden van Thaise mensen). De Japanners kennen dat probleem eveneens, veel op met de buitenwereld hebben ze ook niet. Buiten het geld wat ze er aan kunnen verdienen dan. Zo zijn er nog wel wat landen die gesloten wilden blijven, uit angst dat anders hun cultuur zou verdwijnen.

De kracht van een cultuur kan gemeten worden aan de aanpasbaarheid beide kanten op. Dat betekent niet waarden opgeven, maar wel openstaan voor verandering.

Ik kan mij vergissen, maar volgens mij was er een onderzoek geweest naar de steun die een Islamitische partij in Nederland zou krijgen. Een partij die de sharia zou willen invoeren. Uit dat onderzoek bleek dat zo'n partij helemaal niet veel stemmen zou krijgen.

Indien zo'n partij een zeer grote partij kan worden (bijvoorbeeld zoals die van Wilders) dan zou ik mij wat meer zorgen gaan maken. Tot dat moment blijf ik relaxt :D

Word. Wel reden de ontwikkelingen heel goed in de gaten te houden en te stoppen mensen al te snel te beschuldigen van paniekzaaien en racisme. Het heeft allemaal zover kunnen komen dankzij dit soort onderdrukkend gedrag van met name linkerzijde. Dankzij mensen als Bolkenstein kunnen we er nu meer openlijk over praten, hoewel de hang naar politiek correctheid nog steeds wel eens verstikkend kan werken.

Natuurlijk ook weinig steekhoudend om alleen links daarvan te beschuldigen, de VVD heeft jaren lang mee kunnen regeren. In de jaren 80 vooral en dat zijn wel de jaren waarin steken zijn laten vallen. CDA/VVD hadden het toen voor het zeggen en daar had links toch weinig invloed op. Een regering die zijn oren laat hangen naar de oppositie? Zou dan ook voor het eerst zijn geweest.

Het Westen zal er aan moeten geloven dat culturen mettertijd veranderen. Alleen volledig afgesloten culturen kunnen hun eigen identiteit volledig behouden, maar die culturen zijn vaak ook de culturen waar xenofobie het ergste heerst. Azie kent een aantal van dat soort monoculturen waar weinig invloeden van buitenaf zijn geweest, dat zijn vaak ook culturen waar nationale trots is omgeslagen in een ongezonde afkeer van alles wat anders is.

Tot op zekere hoogte wel waar, maar dat moet een geleidelijk proces zijn, niet een overrompelend proces. Het is goed als een cultuur verandert doordat de goede dingen van andere culturen worden overgenomen, het is heel wat anders als een cultuur ontwricht wordt door een plotselinge botsing met een cultuur die een veel opzichten onverenigbaar is. Je moet niet lijdzaam aanzien hoe zoiets gebeurt 'omdat dat nueenmaal zo gaat'. Dat is niet zo, in de geschiedenis zien we inderdaad geleidelijke veranderingen van cultuur. Maar plotselinge omslagen als nu zie je doorgaans alleen na een oorlog.

En ik voel er sowieso weinig voor om in cultureel opzicht meer te gaan lijken op het midden oosten, het spijt me zeer.

Natuurlijk ook weinig steekhoudend om alleen links daarvan te beschuldigen, de VVD heeft jaren lang mee kunnen regeren. In de jaren 80 vooral en dat zijn wel de jaren waarin steken zijn laten vallen. CDA/VVD hadden het toen voor het zeggen en daar had links toch weinig invloed op. Een regering die zijn oren laat hangen naar de oppositie? Zou dan ook voor het eerst zijn geweest.

Ik zeg ook met name. De VVD kon in de jaren tachtig niet zomaar in een keer het sentiment omgooien natuurlijk, dat was noodgedwongen een geleidelijk proces, als ze destijds hadden geroepen wat heden ten dage normaal wordt gevonden waren ze in de extreem rechtse hoek gezet. Zonder de VVD in de regering was het roer wellicht nog steeds niet om.

Terug
Naar boven