MuscleMeat

Islamitisch Terrorisme

Bezoekers in dit topic

Had dat dan gezegd!
:lol:

roxy.php?image=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2Fimages%2Fecb6078edac91e6bf43b42eb50ef104b%2Ftenor.gif
 
Tja aan alle linkse meisjes : Pak uit goedheid een bij op, en maak kennis met de begrenzingen van je goedheid.
Geeft wel even te denken hoe de doorvoede westerlingen zonder enkel geloof straks weerstand moeten gaan bieden tussen gemotiveerde nietsontziende bloeddorstige moordenaars die gesteund door onze regeringen massaal binnen kunnen komen en op moment X los kunnen gaan. Hoeveel IS mannen lopen er al rond in Europa inmiddels?
 
Geeft wel even te denken hoe de doorvoede westerlingen zonder enkel geloof straks weerstand moeten gaan bieden tussen gemotiveerde nietsontziende bloeddorstige moordenaars

het vrije westen is en blijft op alle vlakken superieur aan Arabieren ,de eerste slag kunnen ze winnen door het element van verrassing en hun bloeddorstigheid

maar daarna is het feest vrij snel over voor Ali en Mo ,hoe fel ze ook beginnen bij serieuze weerstand storten ze al vrij snel in ,nog sneller dan Nederland in Wo2
 
Tja aan alle linkse meisjes : Pak uit goedheid een bij op, en maak kennis met de begrenzingen van je goedheid.
Enkel vrouwelijke bijen steken. Ik snap 'm ;)
 
Geradicaliseerde man verwondt twee bewakers uit “wraak”

a6a77f28-3f3f-11e9-a0cf-839301ca9422_web_scale_0.0669643_0.0669643__.jpg

De Franse ordediensten hebben dinsdagavond een interventie uitgevoerd in de zwaar beveiligde gevangenis van Condé-sur-Sarthe, waar een geradicaliseerde gedetineerde eerder op de dag twee cipiers had verwond met een mes. De aanvaller had zich sinds dinsdagochtend samen met zijn vrouw verschanst in een gezinseenheid van de gevangenis, maar kon bij de politieactie worden opgepakt. De vrouw overleefde de politieactie niet.

De 27-jarige gedetineerde, Michaël Chiolo, had dinsdagmorgen met een keukenmes twee cipiers verwond. De bewakers wilden hem namelijk weghalen uit de gezinseenheid van de gevangenis, waar Chiolo samen met zijn vrouw enige tijd had doorgebracht. Na de uithaal met het mes, had de man zich samen met zijn vrouw in die gezinseenheid verschanst.

Na meer dan tien uur voerden de Franse ordediensten uiteindelijk een operatie uit om het koppel daar weg te halen. Daarbij werden zowel Chiolo als zijn vrouw neergeschoten. De vrouw is daarna aan haar verwondingen overleden. De twee hadden steekwapens bij zich, maar geen explosieven, zo zegt een gerechtelijke bron nog. Chiolo raakte lichtgewond aan de wang.

De twee gewonde cipiers zijn dertigers en zijn naar een ziekenhuis overgebracht, hun leven is niet in gevaar, bevestigde FO-vakbondsafgevaardigde Alassane Sall. Eén van de twee bewakers moet een heelkundige ingreep ondergaan na volgens de politie aan de thorax te zijn geraakt. De andere is aan het gelaat verwond.

Een bron bij de politie bevestigde dat de 27-jarige messentrekker in de gevangenis geradicaliseerd is. Hij vertoefde evenwel niet in de in september geopende afdeling voor geradicaliseerden.

Met zijn actie wilde Chiolo de dader van de aanslag op de kerstmarkt van Straatsburg, in december 2018, “wreken”. Dat zegt Rémy Heitz, de procureur van Parijs. Chiolo zou ook ‘Allah Akbar’ geroepen hebben.

De aanslag op de kerstmarkt in Straatsburg werd gepleegd door de 29-jarige Chérif Chekatt. Er vielen vijf doden en elf gewonden. Na een klopjacht van twee dagen werd hij door een politiepatrouille doodgeschoten in een zuidelijke wijk van de stad. Hij had trouw aan ISIS (Islamitische Staat) gezworen volgens een video die de speurders op een USB-stick vonden.
 
" De twee hadden steekwapens bij zich, maar geen explosieven, zo zegt een gerechtelijke bron nog. "

Vreemde zin. Waarom zouden ze explosieven hebben? Dit zie ik voor de rest ook nergens in het artikel staan.

Hoe ze aan een keukenmes komen vind ik trouwens ook vreemd.
 
Het kalifaat is dood, maar Islamitische Staat springlevend

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.jpg

Het is een kwestie van uren voordat Islamitische Staat de witte vlag hijst in Baghouz of – waarschijnlijker – tot de laatsten van de meest fanatieke jihadistische strijder is gedood. Het laatste stukje kalifaat is daarmee dan veroverd door de Syrische Democratische Strijdkrachten (SDF), dankzij Amerikaanse luchtsteun.

Een terrein ter grootte van een paar voetbalvelden was wat er uiteindelijk restte van dat archaïsche kalifaat dat in 2016 de helft van Syrië en tweederde van Irak omvatte. De terreurbeweging IS had de controle over grondgebied waar meer dan tien miljoen mensen woonden. Er werd geregeerd volgens streng islamitische wetgeving en er werden tal van religieuze belastingen geheven.

Vandaag, morgen of anders overmorgen is het verzet van de allerlaatste hardliners gebroken, zeggen SDF-commandanten ter plaatse. Maar wie denkt dat de organisatie Islamitische Staat daarmee verleden tijd is, maakt een grote vergissing. De jihadisten zijn al ruim een jaar bezig met een exit-scenario, volgens experts. Operationele capaciteit wordt al enige tijd overgeheveld of verstopt in slapende cellen. In Irak en ook in Syrië telt Islamitische Staat bovendien nog duizenden handlangers en sympathisanten. Zij zetten de strijd (voorlopig) clandestien voort met (zelfmoord)aanslagen en bedreigingen.

Europese veiligheidsdiensten twijfelen er niet aan dat ook in Europa de slapende cellen zijn aangevuld. Ze kunnen geactiveerd worden voor straatterreur als eerder in Parijs. Regelmatig worden terugkerende strijders en IS-sympathisanten opgepakt. Ook in Rusland en vooral in Noord-Afrika is men op zijn hoede wanneer voormalige IS-strijders terugkeren naar hun geboorteland. Tunesië was hofleverancier aan het kalifaat.

Hoewel er weleens strijders zijn overgelopen, blijven er grote verschillen tussen IS en Al-Qaida dat nu de wind in de zeilen meent te hebben. De laatste heeft zich meer dan eens gedistantieerd van IS. Al-Qaida heeft uit tactische overwegingen (nog) geen staat willen vestigen en vroeg IS vergeefs daarmee te wachten. De opvolgers van Osama bin Laden geven de voorkeur aan spectaculaire aanslagen om de aandacht van de wereld vast te houden en zo politiek gewicht in de schaal te leggen. De wereldschokkende gruwelmethoden (onthoofdingen, massaverkrachting, slavernij) van IS waren zelfs Al-Qaida teveel. In Mosul voerde IS bijvoorbeeld een etnische zuivering uit, waarbij vrijwel alle christenen, jezidi’s en vele moslims de stad uit werden gejaagd, bekeerd of geëxecuteerd.

Anders dan Al-Qaida dat vooral de Verenigde Staten in het vizier houdt als historische vijand zoekt IS veel lokalere slagvelden. Al-Qaida financiert zichzelf grotendeels door giften van rijke sponsors in de Emiraten en in Saoedi-Arabië terwijl IS in allerlei illegale activiteiten zit om de strijd te bekostigen, van vrouwenhandel tot mensensmokkel. Al worden Saoedi-Arabië en Qatar vaak ook genoemd als gulle geldschieters in de begintijd. Er worden door beide organisaties verbonden gesloten met lokale geestverwanten als bijvoorbeeld gebeurde in Libië. IS belooft dan van alles en is minder strikt in de leer. Ook in Mali wordt door IS-gevochten. Net als in Egypte en Jemen is IS actief als concurrent van Al-Qaida.

Ook in Azië heeft IS inmiddels de vleugels uitgeslagen, ondermeer in Indonesië en op de Filippijnen. Dat de organisatie wereldwijd terreuraanslagen kan plegen, maakt IS nog steeds zeer gevaarlijk.
 
" De twee hadden steekwapens bij zich, maar geen explosieven, zo zegt een gerechtelijke bron nog. "

Vreemde zin. Waarom zouden ze explosieven hebben? Dit zie ik voor de rest ook nergens in het artikel staan.

Hoe ze aan een keukenmes komen vind ik trouwens ook vreemd.

Wellicht uit die gezinseenheid. (of binnengesmokkeld door diens vrouw)


https://www.bbc.com/news/world-europe-47467821
It was thought she had smuggled in a ceramic knife, Justice Minister Nicole Belloubet said.

Snap dat van het explosief ook niet. Misschien claimden ze een IED te hebben toen ze zich barricadeerden en moet het officiele rapport noemen dat niks gevonden is, zoiets?

Of simpelweg omdat die justice minister het een terror attack noemde dat men wel wil benadrukken daar geen explosieven bij betrokken waren en ze dus best lieve terroristen waren.
 
Wellicht de associatie tussen moslims en explosieven. :roflol:
 
" De twee hadden steekwapens bij zich, maar geen explosieven, zo zegt een gerechtelijke bron nog. "

Vreemde zin. Waarom zouden ze explosieven hebben? Dit zie ik voor de rest ook nergens in het artikel staan.

Hoe ze aan een keukenmes komen vind ik trouwens ook vreemd.

Wellicht de associatie tussen moslims en explosieven. :roflol:

https://www.channelnewsasia.com/new...who-stabbed-prison-guards-dies-after-11315182

"(He) said he wanted to avenge Cherif Chekatt," Heitz told reporters. "He said he was wearing an explosive belt and threatened to use it." The belt turned out to be fake.

Speelde toch weer stereotypen in de hand
 
Sowieso een epic fail voor een 'zwaar beveiligde gevangenis'. Ik zie dit niet gebeuren in ADX Florence.
 
Twee keer ontsnapt aan onthoofding en bewaakt door elfjarige kindsoldaat
Zes keer werd hij de voorbije jaren gevangengenomen door terreurgroep Islamitische Staat (ISIS). Tweemaal kwam het zelfs zover dat hij uit zijn cel gehaald werd om onthoofd te worden. En toch leeft de 31-jarige Syriër Ani Hussein Mosa nog. In The sunday times doet hij zijn hallucinant verhaal. “Ik wist zeker dat ik ging sterven”, zegt de smokkelaar er.

Gevaarlijke fanatici. Zo kijken de aanhangers van de conservatieve moslimgroepering Shaitat naar ISIS. En daarom voeren ze in Syrië aan de zijde van de Syrian Democratic Forces (SDF) een bloederige strijd tegen de terroristen.

Een van de Shaitat-aanhangers is Ani Hussein Mosa. De 31-jarige Syriër is een smokkelaar die - zo zegt hij zelf - om die reden al tot zesmaal toe gevangengenomen werd door ISIS. In een interview met The sunday times heeft hij voor het eerst uit de doeken gedaan wat hij allemaal meegemaakt heeft in gevangenschap.

Gijzelaars nemen doet ISIS frequent om die te kunnen gebruiken als menselijke pasmunt. Het gebeurt redelijk willekeurig, vaak op momenten waarop de tegenstander verzwakt is. Zo werd Mosa in januari tijdens een zandstorm in Baghuz samen met tientallen anderen uit het bed getild en meegenomen door terroristen.

“Ze hebben toen 53 van ons in een caravan gezet en ons een plastic zeil gegeven om op te plassen. Lucht was er niet. Een man werd na drie dagen erg ziek en overleed ’s nachts”, zegt Mosa. “De volgende ochtend hebben ze hem in een graf naast de caravan gelegd. De dag erna namen ze willekeurig vijf mensen mee naar een huis om ze daar dood te schieten.”

“Ik heb al veel folteringen ondergaan”, aldus Mosa. “Maar de zes keer waarop ze mij gevangengenomen hebben, hebben ze me telkens weer vrijgelaten.” Eén keer gebeurde dat toen zijn familie in een brief aan kalief Abu Bakr al-Baghdadi vroeg om hem te pardonneren en vrij te laten. Het lukte.

Toch kwam hij telkens weer in de handen van ISIS terecht en overleefde het elke keer. Nochtans was het twee keer erg nipt toen hij uitgekozen werd om geëxecuteerd te worden. De eerste keer gebeurde dat toen hij in een gebouw gesleurd werd terwijl hij gefilmd werd. Hij moest knielen naast drie andere mannen in de oranje outfits die we kennen uit de onthoofdingsvideo’s van ISIS.

“De keel van een van hen werd overgesneden door een beul”, aldus Mosa. “Daarna duwden ze mij op mijn knieën en zetten een mes tegen mijn keel. Ik wist dat ik ging sterven.” Maar om onduidelijke reden werd hij weer rechtgetrokken en in zijn cel gezet waar hij bewaakt werd door een gehersenspoelde elfjarige.

Een maand later werd hij opnieuw uitgekozen voor executie, samen met negen anderen en opnieuw schijnbaar willekeurig. “Waar gaan we naartoe, vroeg ik aan de ISIS-strijders. Naar je dood, antwoordde een van hen. We werden met de wagen naar de buitenwijken van Baghuz gebracht en daar op onze knieën geduwd terwijl een beul mijn hoofd in het woestijnzand duwde. Plots hoorde ik iemand Vlucht roepen en voelde ik de druk op mijn rug en hoofd wegvallen. De ISIS-strijders waren gevlucht en de gijzelaars en ik konden vluchten naar SDF-soldaten. Ik heb iedereen daar geknuffeld. Mijn leven was weer begonnen. Ik ging van dood naar levend in tien minuten.”
 
Back
Naar boven