MuscleMeat

Islamitische groep dreigt met Aanslagen in NL

capricik zei:
je oogst wat je zaait. perfecte natuurlijke proces. als je niet wilt dat er modder op jouw kleren zitten moet je er geen steentjes tegen werpen...zo simpel is het.

Aan de andere hand, jay impel, ik ben moslim, mijn buren zijn moslim... doen wij ooit iets verkeerd ? Hoeveel keer ben ik, mijn buren, mijn moslim kennissen op tv of gazet geweest ? Richt je woede tegen het persoon, niet tegen het religie. Islam predikt niet om geweld te gebruiken. En er bestaat niets als radicale moslim. Je bent ofwel moslim, ofwel niet. Radicaal, of abtract, of kredicaal moslim, dat is onzin. Mensen die met vrede leven tegenover anderen zijn moslim, en hoewel de "radicale" moslims die aanslagen plegen etc.. beweren dat ze dat doen "in naam van god", ze zijn heel verkeerd bezig en doen dat ZEKER en vast tegen de wil van islam. Ik bv. heb mij geen kloot aan gegeven ofdat nu theo of marc of gerard nu iets tegen islam heeft of niet. Ik doe wat ik wil, hij doet wat hij wilt. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat hij doet. Maar aan de andere kant moet je weten dat er mensen zijn die niet zoals mij denken, en die kost wat kost de "overprater" het mond gaan willen snoeren, mede uit zijn heldhaftigheid, of de drang naar beroemdheid, of psychologische problemen.

Al bij al, ik koester zeker geen liefde voor iemand die ons als geitenn**ker noemt. Maar haat koester ik er ook niet voor. Want wat hij denkt, of doet, kan me geen bom schelen omdat zo'n mensen in mijn ogen minder waarde hebben dan een regenworm..... respect.... that's all i'm asking for.

Klopt, je oogst wat je zaait.

Er zijn inmiddels al zoveel dingen gebeurt, waarbij wordt gezegd.. het is de wil van Allah.. Jihad.. etc.

Hoe moet ik dan het verschil zien tussen moslims, en de extremisten.. degenen die in jouw ogen de Islam misbruiken..

Ik ken jouw geloof niet.. Er is ook nog nooit iemand geweest die het moslim wezen aan mij heeft willen uitleggen..

En toch, de bedoelde groepering en waarschijnlijk zelfs mensen die jij kent.. scheren ons, Nederlanders, ook over 1 kam..

Ik ben tegen het geweld dat nu toegepast wordt.. ik ben op zoveel dingen tegen.. en toch een klein groepje Nederlanders doen rare dingen.. en ik mag straks mijn hart vast houden.. want stel je voor dat er een aanslag gaat komen en iemand die ik ken en liefheb komt daarbij om.. Dat kleine groepje pakken ze er toch niet mee..

twjunk zei:
de islam predikt wel om geweld te gebruiken, zelfs tegen vrouwen en als je dat ontkend dan ken je je eigen godsdienst niet, maar dat is ook logisch aangezien in de meeste moskee's in het arabisch word gepredikt

Greeetzzz

ps: ik daag je uit om te bewijzen dat de islam een vredelievende godsdienst is

Denk je dat het cristendom, jodendom of welk ander geloof dan zoveel meer vredelievend is..

Het gaat om de wijze waarop je je geloof betuigt en niet om wat er geschreven staat.. ik geloof dat de meeste gelovigen echt wel weten dat de wereld veranderd.. dat wat er gezegd wordt soms anders opgevat moet worden dan dat het er staat..

Om dat een bepaalde groep binnen de grote groep er anders over denkt.. is zoals een ander al zei.. idd een probleem van de Moslim gemeenschap.. zij moeten in eerste instantie op treden tegen hun..

Red devil zei:
Je hoort anders nog maar al te vaak dat de broers de eer van de familie moeten redden door te vermoorden omdat ze in de ogen van de familie iets gedaan heeft wat niet door de beugel kon.

Precies, het gaat om die achterlijke cultuur. Dat ze moslim zijn, is maar 1 factor. Het andere is die gedachte dat als je mijn eer krenkt ik je moet wraken vanwege de groep of familie eer. Dus wraakt men als de eer van het geloof is aangetast. Waren ze daar in Marokko echter katholiek, dan denk ik dat we hier Christen fundies zouden hebben. Het gaat om die achterlijke cultuur van eer en wraak en denken in familielijnen en eigenvolk lijnen. Die cultuur zie trouwens ook in sommige Zuid Europese en Latijns Amerikaanse landen. Altijd je broeder blijven steunen al is het nog zo'n crimineel omdat het je broeder is.

Behappys-babe zei:
Denk je dat het cristendom, jodendom of welk ander geloof dan zoveel meer vredelievend is.. nowp

Het gaat om de wijze waarop je je geloof betuigt en niet om wat er geschreven staat.. ik geloof dat de meeste gelovigen echt wel weten dat de wereld veranderd.. dat wat er gezegd wordt soms anders opgevat moet worden dan dat het er staat.. moslims mogen de koran niet vrij interpreteren

Om dat een bepaalde groep binnen de grote groep er anders over denkt.. is zoals een ander al zei.. idd een probleem van de Moslim gemeenschap.. zij moeten in eerste instantie op treden tegen hun..
en als zij het niet doen dan zullen wij hun wel een handje helpen

Greetzzz

leGionellz zei:
"We vragen jullie voor de laatste keer en jullie hebben nog steeds een kans, om te stoppen met aanvallen op onze moskeeën, scholen en de moslimgemeenschap in Holland want anders betalen jullie een hoge prijs",
Euhm, wie waren er ook alweer begonnen? :rolleyes:
(wat niet wegneemt dat die “aanslagen” op die scholen werkelijk belachelijk zijn).

Misschien niet alle moslims zijn verantwoordelijk voor dit gewld, maar vrijwel alle geweld is tegenwoordig wel veroorzaakt door moslims. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. Het geduld van de rest van de wereld wordt steeds meer op de proef gesteld op deze manier. Het enige wat de 'vredelievende' moslims doorgaans bijdragen aan de discussie is dingen roepen als "nu zijn wij weer de dupe :sob: ". Die mensen zitten midden in de wereld van moskeeen en imams maar hebben al die jaren niks gedaan aan het opkomende extremisme. Daarom is elke gelovige moslim in Nederland deels medeverantwoordelijk voor wat er nu gebeurt. Wat een dankbaarheid voor onze jarenlang gastvrije en vrijgevige houding dat we van hen alleen maar verwijten krijgen.

tkomt er op neer dat ze allemaal beter gewoon in hun land gebleven waren. Ze hadden hier nooit moeten zijn...

Die mannen zeggen dat wij rascisten zijn maar ze zijn zelf 10 keer erger!!!

en **** degene die hier negatief karma op geven...

Ik denk dat NL eens een grote kuis nodig heeft. Meer razzia's, meer onderzoek, meer geld voor anti-terreur etc.

En niet meer de zachte knuffel aanpak, die het gemaakt heeft zoals het nu is. Als je kinderen opvoed moet je hen ook discipline, respect e.a. leren, dat is net hetzelfde bij integratie van andere culturen.

Behappys-babe zei:
Uiteraard helpen wij anders wel mee...

maar is dat idd zo.. dat een de koraan niet vrij mag worden geinterpretreerd..

weer wat geleerd..

[Link niet meer beschikbaar]

know your enemy

Greetzzzz

Daar ben ik het mee eens, hier geldt de nederlandse grondwet! en niet de bijbel of de islam! We leven allemaal samen, en allemaal onder diezelfde nederlandse grondwet...wil je volgens de regels van je geloof leven, dan moet je lekker opdonderen naar het land waar ze dat toestaan, maar niet in een ander land proberen de wet naar eigen hand te zetten.

Centaur zei:
Daar ben ik het mee eens, hier geldt de nederlandse grondwet! en niet de bijbel of de islam! We leven allemaal samen, en allemaal onder diezelfde nederlandse grondwet...wil je volgens de regels van je geloof leven, dan moet je lekker opdonderen naar het land waar ze dat toestaan, maar niet in een ander land proberen de wet naar eigen hand te zetten.

idd moeten ze maar lekker blijven doen, van die dreigementen, staat er binnekort helemaal geen moskee meer, nee ik praat die acties niet goed maar zo komen wel een paar mafkezen op verkeerde gedachten.

Wie haat zaait zal haat oogsten is dan de lijn die gevolgd zl worden

Terug
Naar boven