Behappys-babe
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 0
capricik zei:je oogst wat je zaait. perfecte natuurlijke proces. als je niet wilt dat er modder op jouw kleren zitten moet je er geen steentjes tegen werpen...zo simpel is het.
Aan de andere hand, jay impel, ik ben moslim, mijn buren zijn moslim... doen wij ooit iets verkeerd ? Hoeveel keer ben ik, mijn buren, mijn moslim kennissen op tv of gazet geweest ? Richt je woede tegen het persoon, niet tegen het religie. Islam predikt niet om geweld te gebruiken. En er bestaat niets als radicale moslim. Je bent ofwel moslim, ofwel niet. Radicaal, of abtract, of kredicaal moslim, dat is onzin. Mensen die met vrede leven tegenover anderen zijn moslim, en hoewel de "radicale" moslims die aanslagen plegen etc.. beweren dat ze dat doen "in naam van god", ze zijn heel verkeerd bezig en doen dat ZEKER en vast tegen de wil van islam. Ik bv. heb mij geen kloot aan gegeven ofdat nu theo of marc of gerard nu iets tegen islam heeft of niet. Ik doe wat ik wil, hij doet wat hij wilt. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat hij doet. Maar aan de andere kant moet je weten dat er mensen zijn die niet zoals mij denken, en die kost wat kost de "overprater" het mond gaan willen snoeren, mede uit zijn heldhaftigheid, of de drang naar beroemdheid, of psychologische problemen.
Al bij al, ik koester zeker geen liefde voor iemand die ons als geitenn**ker noemt. Maar haat koester ik er ook niet voor. Want wat hij denkt, of doet, kan me geen bom schelen omdat zo'n mensen in mijn ogen minder waarde hebben dan een regenworm..... respect.... that's all i'm asking for.
Klopt, je oogst wat je zaait.
Er zijn inmiddels al zoveel dingen gebeurt, waarbij wordt gezegd.. het is de wil van Allah.. Jihad.. etc.
Hoe moet ik dan het verschil zien tussen moslims, en de extremisten.. degenen die in jouw ogen de Islam misbruiken..
Ik ken jouw geloof niet.. Er is ook nog nooit iemand geweest die het moslim wezen aan mij heeft willen uitleggen..
En toch, de bedoelde groepering en waarschijnlijk zelfs mensen die jij kent.. scheren ons, Nederlanders, ook over 1 kam..
Ik ben tegen het geweld dat nu toegepast wordt.. ik ben op zoveel dingen tegen.. en toch een klein groepje Nederlanders doen rare dingen.. en ik mag straks mijn hart vast houden.. want stel je voor dat er een aanslag gaat komen en iemand die ik ken en liefheb komt daarbij om.. Dat kleine groepje pakken ze er toch niet mee..