MuscleMeat

Islamofobie in Nederland groeit

Ik denk dat de islamofoben het eerder bij zichzelf moeten zoeken, angst voor de islam in zijn geheel en de discriminatie die daarop volgt is niet iets normaals. Ga een keertje een gesprek aan met een moslim of zoek een psycholoog ofzo, want sommige leden op het forum zijn gewoon niet gezond.

:thumbup:

Denk dat het voor de meeste toch echt een stap te ver is. Dit geld echter ook voor de 'andere' kant ook die blijven terug vallen op hun eigen sociale netwerk.

Als ik op die manier zou denken zou ik dan ook bang moeten zijn voor blanken omdat er groepen skinheads zijn?
Die vergelijking gaat niet op. Skinheads hebben geen poot om op te staan en stellen niets voor. Terwijl islam met een enorme snelheid Europa aan het veroveren is. Mede dankzij slappe ruggegraatloze politici en religieuze figuren die hen alles geven wat ze maar vragen.

Ik denk dat de islamofoben het eerder bij zichzelf moeten zoeken, angst voor de islam in zijn geheel en de discriminatie die daarop volgt is niet iets normaals. Ga een keertje een gesprek aan met een moslim of zoek een psycholoog ofzo, want sommige leden op het forum zijn gewoon niet gezond.
Nee islamofobie is niet normaal, normaal zou zijn dat mensen geen angst hoefden te hebben, blijkbaar hebben ze dat wel, en dan zit er meestal een reden achter. Mensen die boeken als de bijbel en koran letterlijk nemen en belangrijker vinden dan de wetten van de democratie hebben eerder een psycholoog nodig, dan ben je zeker niet gezond in je bovenkamer.

Je bent toch ook een treurig figuur eigenlijk, veel verder dan dit soort opmerkingen en wat neo nazi propaganda kom je niet. Leg mij eens uit hoe ik de vrijheden bedreig? Of doel je er op dat ik het er mee eens ben dat holocaust ontkenners in het cachot verdwijnen?
Je probeerd mensen met racistische, anti-zionistische, anti-homofiele of antisemitische gedachten te kleineren, kortom hun monddood te krijgen door hen in hoeken te drijven waar je van weet dat ze om justitiële of maatschappelijke redenen niet uit kunnen zonder consequenties. Ondertussen spreek je over hoe belangrijk het vrije woord is, dan mag je jezelf eens gaan afvragen hoe vrij dat vrije woord voor jou eigelijk is.

Ik vermoed dat jij zo'n figuur bent die een mop over joden veroordeeld maar het hardste lacht om een Belgen- of blondinemop.

Jou niveau en dat van Builder B zijn beneden alle peil, puur uit op het uitlokken van zaken. De vrijheid van mening wordt door mensen als jullie zwaar onder druk gezet alsook andere vrijheden die een ieder mens zou moeten hebben.

Bang zijn voor islamieten :roflol:

Angst voor een godsdienst is epic failure (lees: echt belachelijk)

Er zijn geen goede redenen daarvoor, althans, ik heb het nooit gelezen.

Je probeerd mensen met racistische, anti-zionistische, anti-homofiele of antisemitische gedachten te kleineren, kortom hun monddood te krijgen door hen in hoeken te drijven waar je van weet dat ze om justitiële of maatschappelijke redenen niet uit kunnen zonder consequenties. Ondertussen spreek je over hoe belangrijk het vrije woord is, dan mag je jezelf eens gaan afvragen hoe vrij dat vrije woord voor jou eigelijk is.

Ik vermoed dat jij zo'n figuur bent die een mop over joden veroordeeld maar het hardste lacht om een Belgen- of blondinemop.

Jou niveau en dat van Builder B zijn beneden alle peil, puur uit op het uitlokken van zaken. De vrijheid van mening wordt door mensen als jullie zwaar onder druk gezet alsook andere vrijheden die een ieder mens zou moeten hebben.

If it walks, talks and shits like a Nazi it must be a Nazi. Het is toch logisch dat anti wat dat ook figuren bestreden worden, zeker als dat soort figuren staan voor verderfelijke praktijken of deze verdedigen.

Jij hebt net zo goed recht op je vrijheid van meningsuiting maar als dat smadelijk is of daarmee wetten worden overtreden dan mag dat van mij keihard worden bestreden. Ook aan de vrijheids van meningsuiting zijn grenzen namelijk.

If it walks, talks and shits like a Nazi it must be a Nazi. Het is toch logisch dat anti wat dat ook figuren bestreden worden, zeker als dat soort figuren staan voor verderfelijke praktijken of deze verdedigen.

Jij hebt net zo goed recht op je vrijheid van meningsuiting maar als dat smadelijk is of daarmee wetten worden overtreden dan mag dat van mij keihard worden bestreden. Ook aan de vrijheids van meningsuiting zijn grenzen namelijk.
Wanneer er grenzen zijn is er gen vrijheid maar is er sprake van een beperking.

Jij bent een perfect voorbeeld van hypocriete houdingen ten opzichte van mensen die bijv. discrimineren.

Angst? Nee. Afkeer? Ja.

Maarja, ieder zijn eigen ding.

Angst voor een godsdienst is epic failure (lees: echt belachelijk)

Er zijn geen goede redenen daarvoor, althans, ik heb het nooit gelezen.
Zoek eens wat op over de kruistochten, het taliban regime etc etc zijn maar enkele voorbeelden waarom religies gevaarlijk zijn. Hitler was een overtuigt christen btw. Conflict Israel-Palestina, terrorisme ga zo maar door. Wie geen angst heeft voor religie is compleet naïef en stekeblind.

Zoek eens wat op over de kruistochten, het taliban regime etc etc zijn maar enkele voorbeelden waarom religies gevaarlijk zijn. Hitler was een overtuigt christen btw. Conflict Israel-Palestina, terrorisme ga zo maar door. Wie geen angst heeft voor religie is compleet naïef en stekeblind.

Overgrote moslims die naar hier komen hangen geen extreem geloof na dan wat osama bin laden en dergelijken predikt.
Herinner je nog die topic van EricR : haal de slingers maar uit de kast, minder moslims dan verwacht.
Een aanzienkelijk deel van die zogenaamde moslims waren afvalligen, pasten zich aan hun omgeving. Ik geloof niet dat een minderheid(moslims waarbij elk moslimindividu niet gelijk is aan elkaar) een meerderheid (westerse waarden) kan neerhalen. Integendeel, de westerse waarden beïnvloedt de moslims in hun denken en doen. In de ogen van osama bin laden is iedere moslim in de eu een keiharde ketter, hij zou zelfs spiertje16 een ketter vinden. Er blijft wel een deel die zwaar gestoord is (wederom spiertje16), maar zelfs 'zoiets' zie ik niet als dreigend. In spiertjes geval is het zelfs een blaffend hond die niet bijt.
Je hebt wel gelijk dat we ons niet laks moeten opstellen en dus dat we niet moeten toegeven aan islamitische regels die haaks staan op westerse seculiere waarden.

Wanneer er grenzen zijn is er gen vrijheid maar is er sprake van een beperking.

Jij bent een perfect voorbeeld van hypocriete houdingen ten opzichte van mensen die bijv. discrimineren.

Ah we moeten dus discriminatie toestaan en anti semitisme en racisme ook maar voor lief nemen? Dat soort zaken bij grondwet geregeld dus dat heeft weinig met hypocrisie te maken. Of je moet de grondwet hypocriet vinden, gelet op je uitingen zal dat wel het geval zijn.

Het woord is nog steeds vrij, dat het bepaalde zaken zo makkelijk in een hoek drijft, maakt die zaken beperkt, niet het vrije woord. Zionisme ben ik verder totaal geen fan van, maar anti-homofielen en anti-semieten zijn gek in hun kop. Ziek.

Ach, iemand die in Erich von Däniken de persoon ziet die met z'n boeken de evolutietheorie volledig onderuit haalt, kan me meer vertellen over niveau.

:roflol:

Niveau zegt ie.

En leer de taal van 'je cultuur' eens.

Het woord is nog steeds vrij, dat het bepaalde zaken zo makkelijk in een hoek drijft, maakt die zaken beperkt, niet het vrije woord. Zionisme ben ik verder totaal geen fan van, maar anti-homofielen en anti-semieten zijn gek in hun kop. Ziek.

Ach, iemand die in Erich von Däniken de persoon ziet die met z'n boeken de evolutietheorie volledig onderuit haalt, kan me meer vertellen over niveau.

Niveau zegt ie.

En leer de taal van 'je cultuur' eens.

Jij kan echt alleen maar mensen afkraken en zeiken over als er eens een letterfoutje in zit zodra je met de neus op de feiten word gedrukt.Deze jongen heeft gewoon groot gelijk en dan moet jij niet meteen janken stakker.

Ik weet dat het een gevoelige plek is voor je maar dan gooi je het maar op een letterfoutje waar je een half uur naar heb moeten zoeken.

Jij kan echt alleen maar mensen afkraken en zeiken over als er eens een letterfoutje in zit zodra je met de neus op de feiten word gedrukt.Deze jongen heeft gewoon groot gelijk en dan moet jij niet meteen janken stakker.

Nee, ik doe dat als diezelfde mensen hoog van de toren blazen over 'cultuur' of 'ras' of 'zuiverheid' en meer van dat soort bullcrap.

Daarnaast begint m'n post met een redenering over z'n argumentatie. (Die weer eens van het niveau van een dement dwergkonijn is) Dat je dat even 'vergeet' verbaast me overigens niet.

Ik weet dat het een gevoelige plek is voor je maar dan gooi je het maar op een letterfoutje waar je een half uur naar heb moeten zoeken.

Een half uur :rolleyes: Die verdenking zegt wel wat over jou.
So speak for yourself.

Hoe kun je over vrijheid van mening spreken wanneer het uitdragen van bepaalde ideeën strafbaar is?

Hoe kun je over vrijheid van mening spreken wanneer het uitdragen van bepaalde ideeëm strafbaar is?

Omdat sommige ideeen nou eenmaal aan kunnen zetten tot haat, discriminatie, ontkenning van feiten of andere idioterie. Onbegrensde vrijheid van meningsuiting zal je zelfs in een anarchie niet vinden zonder dat je er de gevolgen voor moet dragen.

Ik denk dat jij, Cirkel, het gewoon anders interpreteert dan voor wat het echt bedoeld is. Het is natuurlijk geen 'volledge' vrijheid van meningsuiting en dat is maar goed ook.

islamofoben, moslims en wilders fanatici, wat is de wereld toch een mooie om in te leven :)

degeneratie van het gezonde verstand, als dat er ooit al geweest is.

Terug
Naar boven