- Waardering
- 499
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
waarom moet ik bij het lezen van sommige reakties hieraan denken?
YouTube - Retarded Preacher
YouTube - Retarded Preacher
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Radicalen zullen idd niet snel gaan overheersen ofzo, maar punt blijft voor mij wel dat het als een snel verspreidend virus is dat de Westerse samenleving steeds meer aantast. Er word nog veel teveel toegegeven aan eisen vanuit de gelovige bevolking. Waarom moet het bouwen van kerken en moskeeën gesubsidieerd worden? O.a. met geld van de niet-gelovige bevolking? Het slaat werkelijk nergens op. Het importeren van de islam in Europa blijft een slechte zaak en kan je best gewoon stopzetten, of het nu radicalen zijn of niet. Gisteren hoor ik dat in Lier de 'allochtone gemeenschap' (waarom trouwens steeds zo opdelen in hokjes en gemeenschappen) tegen het hoofddoekenverbod in loketten opkomt. Dat zijn dus zogenaamd niet radicale gelovigen, maar ze eisen wel dat hun geloof boven de wet moet staan. Dit geloof is gewoon niet klaar om opgenomen te worden in een seculier land.Overgrote moslims die naar hier komen hangen geen extreem geloof na dan wat osama bin laden en dergelijken predikt.
Herinner je nog die topic van EricR : haal de slingers maar uit de kast, minder moslims dan verwacht.
Een aanzienkelijk deel van die zogenaamde moslims waren afvalligen, pasten zich aan hun omgeving. Ik geloof niet dat een minderheid(moslims waarbij elk moslimindividu niet gelijk is aan elkaar) een meerderheid (westerse waarden) kan neerhalen. Integendeel, de westerse waarden beïnvloedt de moslims in hun denken en doen. In de ogen van osama bin laden is iedere moslim in de eu een keiharde ketter, hij zou zelfs spiertje16 een ketter vinden. Er blijft wel een deel die zwaar gestoord is (wederom spiertje16), maar zelfs 'zoiets' zie ik niet als dreigend. In spiertjes geval is het zelfs een blaffend hond die niet bijt.
Je hebt wel gelijk dat we ons niet laks moeten opstellen en dus dat we niet moeten toegeven aan islamitische regels die haaks staan op westerse seculiere waarden.
Hoe kun je over vrijheid van mening spreken wanneer het uitdragen van bepaalde ideeën strafbaar is?
) en de evolutietheorie moet verketteren op school: die vrijheid van meningsuiting is echt wel strafbaar/zal leiden tot (flinke) consequenties. En terecht.Nee, maar altijd nog beter dan zo'n dom schaap als jou.
Radicalen zullen idd niet snel gaan overheersen ofzo, maar punt blijft voor mij wel dat het als een snel verspreidend virus is dat de Westerse samenleving steeds meer aantast. Er word nog veel teveel toegegeven aan eisen vanuit de gelovige bevolking. Waarom moet het bouwen van kerken en moskeeën gesubsidieerd worden? O.a. met geld van de niet-gelovige bevolking? Het slaat werkelijk nergens op. Het importeren van de islam in Europa blijft een slechte zaak en kan je best gewoon stopzetten, of het nu radicalen zijn of niet. Gisteren hoor ik dat in Lier de 'allochtone gemeenschap' (waarom trouwens steeds zo opdelen in hokjes en gemeenschappen) tegen het hoofddoekenverbod in loketten opkomt. Dat zijn dus zogenaamd niet radicale gelovigen, maar ze eisen wel dat hun geloof boven de wet moet staan. Dit geloof is gewoon niet klaar om opgenomen te worden in een seculier land.

Idd goede zaak dat ze niet toegeven. Maar de verontwaardiging bij die moslims dan, alsof wij iets onmenselijks vragen ofzo. Laten we niet vergeten dat het ook maar enkel om de loketten gaat, in alle andere werkruimten blijft het toegestaan (imo onterecht). Integratie betekent imo dat je ook je kleding aanpast, zolang dat niet het geval is blijf je met een zij/wij gevoel zitten. Dit kan nooit tot een homogene en harmonieuze samenleving leiden.Ik vind dat je wat overdramatiseert.
Je zei bevoorbeeld dat overheid niet zou mogen toegeven tegen gelovigen en dat deden ze ook niet gisteren ivm het loketten in lier. Het is normaal dat moslims ijveren voor zoveel mogelijk het toepassen van hun godsdienst, dat zou elk gelovige willen.
Omdat de islam in die mate verschilt met de huidig gesubsidieerde religies dat ze nog 100 jaar achterlopen en dus nog denken volgens radicale standpunten die door andere religies al lang geëlimineerd zijn. Waarom denkt iedereen altijd dat elke religie gelijk is aan de andere? Er zijn wel degelijk grote verschillen en de overheid kan deze maar beter tijdig erkennen.En elke 'grote' religie wordt hier gesubsidieerd, dus waarom daarvoor de islam 'haten' of 'bang' van worden ? Het zou niet mogen eigenlijk, maar dat is toch geen punt om te zeggen dat je terecht een islamofoob kan genoemd worden.
De media houd alleen een spiegel van de maatschappij voor. De realiteit kan je niet wegstoppen. Jij kan wel zeggen dat onbekend onbemind maakt, maar hoe bekender ik word met deze religie, hoe meer ik lees uit die koran, hoe minder bemind het mij maakt... ik denk eerder dat wie dat gevaar niet merkt, er juist te onbekend mee is...Maar gisteren heeft democratie gesproken en ze zullen zich ook aanpassen. Ik zie geen reden om te wijzen naar een bepaald probleem hier.
Over het algemeen vind ik dat iedereen die echt islamofoob is, gewoon bang is voor de onwetende. Onbekend maakt onbemind. Men baseert zich op wat men hoort op de meest sensatievolle media en maakt men een conclusie: moslims zijn een gevaarlijk volk! En dat is niet serieus te nemen vind ik.
Juist.Elke stap waar religie een stap achteruit gaat juich ik toe natuurlijk en de overheid moet zich dan ook absoluut, maar dan ook écht absoluut, neutraal profileren. Dat houdt ook een non-subsidiëring van kerken, synagogen, moskeen, en dergelijke. Wat mensen dan weer belijden in hun privé leven, daar kan je moeilijk restricties op plakken.