AndroidHealthClinic

Israël heeft gefaald

De reden dat ze Irak aanvielen was toch niet omdat ze ontwikkeld waren (eerder om de olie). En wat boeit het als een arabisch land ontwikkeld? Wat vindt 'we', de westerse wereld, er zo slecht aan ?

En je hebt al gezegd dat Irak verder zat, maar ik heb geen argumenten gezien of bewijzen. Ik zeg niet dat je liegt hoor, maar ik kan niet geloven dat israel/amerika arabische landen aanvalt omdat ze zich ontwikkeld hebben.???

Er is ook niks mis mee dat een Arabisch land zich ontwikkelt.

Wel is het typisich Arabisch om jezelf in de slachtoffer-rol te duwen.
Altijd jammeren, altijd klagen, wij zijn altijd slachtoffer van het gemene Westen als het erop aankomt. Nóóit een slecht woord over Arabieren, nooit de hand in eigen boezem steken, nóóit eens zeggen: Ja dat is door ons veroorzaakt.
Over de Arabische landen geen kwaad alstublieft, zij zijn een voorbeeld voor de hele wereld.

:rolleyes:

Libanon en Irak waren ooit lichtbakens in de regio, zeker Libanon. Hoe kan je huidige cijfers nou als vergelijk nemen tussen die landen?

In 1975 was Libanon nog gewoon 1 van de meest welvarende landen in de regio, daarna werd het teruggeslagen naar een niveau vergelijkbaar met Egypte of zo. Misschien nog wel lager. In de jaren 90 is er nog wel een redelijk herstel geweest, maar met de aanvallen van Israel en wat interne strijd is inmiddels weer een economische stilstand of achteruitgang bereikt.

Irak is een ander geval, ook was dat qua ontwikkeling wel een land dat voorliep in de regio. Echter Saddam heeft met de inval in Koeweit, noodzakelijk geworden door de oorlogskosten vanuit de strijd met Iran, echter het land tientallen jaren teruggeworpen. De boycot heeft scholing en GDP-groei geen goed gedaan.

Libanon is dus zeker wel naar de t*ring geholpen en er wordt niet een slag in de rondte geluld. Eerst lezen, dan oordelen.

Wel is het typisich Arabisch om jezelf in de slachtoffer-rol te duwen.
Altijd jammeren, altijd klagen, wij zijn altijd slachtoffer van het gemene Westen als het erop aankomt. Nóóit een slecht woord over Arabieren, nooit de hand in eigen boezem steken, nóóit eens zeggen: Ja dat is door ons veroorzaakt.

Dat geldt voor vele arabieren/turken hier. Eerder om personen dan landen.

Libanon en Irak waren ooit lichtbakens in de regio, zeker Libanon. Hoe kan je huidige cijfers nou als vergelijk nemen tussen die landen?

In 1975 was Libanon nog gewoon 1 van de meest welvarende landen in de regio, daarna werd het teruggeslagen naar een niveau vergelijkbaar met Egypte of zo. Misschien nog wel lager. In de jaren 90 is er nog wel een redelijk herstel geweest, maar met de aanvallen van Israel en wat interne strijd is inmiddels weer een economische stilstand of achteruitgang bereikt.

Irak is een ander geval, ook was dat qua ontwikkeling wel een land dat voorliep in de regio. Echter Saddam heeft met de inval in Koeweit, noodzakelijk geworden door de oorlogskosten vanuit de strijd met Iran, echter het land tientallen jaren teruggeworpen. De boycot heeft scholing en GDP-groei geen goed gedaan.

Libanon is dus zeker wel naar de t*ring geholpen en er wordt niet een slag in de rondte geluld. Eerst lezen, dan oordelen.

Jij zou beter moeten lezen, want Thinkalot zei duidelijk dat het over Arabische landen gingen en naar mijn weten is saudi arabie een arabisch land en altijd economisch gezien de sterkste geweest. Je zegt dat 'libanon de welvarendste was in ZIJN REGIO'. Dat kan wel zijn, maar zegt niks over de vergelijking met andere landen (marokko, algerije etc...).

En Saddamn, zoals je zelf zegt, heeft zijn eigen land aan de t*ring geholpen, niet de Westen. Ok, dat heb jij niet gezegd, maar je gehele post was tegen mij bedoelt dacht ik zo.

Wist je dat nog niet DBC? Alle armoede in de wereld is de schuld van het westen. Ze houden namelijk niet van mensen met een donkere huidskleur dus zorgen ze er op slinkse wijze voor dat deze allemaal arm blijven en dat ze oorlogszuchtig en crimineel worden. En dat lukt vrij goed: Zelfs als deze mensen naar het rijke westen verhuizen blijven ze bovengemiddeld arm en crimineel, generatie na generatie. Ze worden namelijk zo gemanipuleerd dat ze op school een bedroevend laag niveau halen. En durf nou niet te beweren dat deze mensen daar zelf ook maar iets aan kunnen doen.

En in de landen waar het niet lukt voor armoede te zorgen omdat het oliegeld er maar binnen blijft stromen, zorgt het westen ervoor dat er veel onrecht is, je moet die mensen toch op de een of andere manier te grazen nemen nietwaar?

Dat komt allemaal omdat álle westerlingen racisten zijn.

Wist je dat nog niet DBC? Alle armoede in de wereld is de schuld van het westen. Ze houden namelijk niet van mensen met een donkere huidskleur dus zorgen ze er op slinkse wijze voor dat deze allemaal arm blijven en dat ze oorlogszuchtig en crimineel worden. En dat lukt vrij goed: Zelfs als deze mensen naar het rijke westen verhuizen blijven ze arm en crimineel, generatie na generatie. En durf nou niet te beweren dat deze mensen daar zelf ook maar iets aan kunnen doen.

En in de landen waar het niet lukt voor armoede te zorgen omdat het oliegeld er maar binnen blijft stromen, zorgt het westen ervoor dat er veel onrecht is, je moet die mensen toch op de een of andere manier te grazen nemen nietwaar?

Dat komt allemaal omdat álle westerlingen racisten zijn.

Ah okay nu vat ik 'em, bedankt Zelda. Ik zal snel m'n bidkleedje voor de ramen hangen, verlost mij dat van de schuld die ik als Westerling moet voelen?

Trouwens wel een keiharde foto die ik zag van de week; een vette sportauto met daarin steenrijke Libanezen rijdt langs de puinhopen in een gebombardeerde stad, de andere mensen in verbazing achterlatend.
Wat veel mensen vergeten is dat door alle ellende heen, Libanon nog steeds een mondaine gemeenschap heeft die er nog volop op los leeft. Wat zijn dat dan? Nep-Arabieren???

Jij zou beter moeten lezen, want Thinkalot zei duidelijk dat het over Arabische landen gingen en naar mijn weten is saudi arabie een arabisch land en altijd economisch gezien de sterkste geweest. Je zegt dat 'libanon de welvarendste was in ZIJN REGIO'. Dat kan wel zijn, maar zegt niks over de vergelijking met andere landen (marokko, algerije etc...).

En Saddamn, zoals je zelf zegt, heeft zijn eigen land aan de t*ring geholpen, niet de Westen. Ok, dat heb jij niet gezegd, maar je gehele post was tegen mij bedoelt dacht ik zo.

Nee, maar dat maakt niet uit.

Saudi Arabie is overigens helemaal niet zo sterk. Dat is zo langzamerhand een dumpland, niks waard qua BNP per hoofd van de bevolking.

Waarom zou ik trouwens beter moeten lezen? Ik zie het even niet. We hebben het over de regio en ja Libanon was het baken van licht in die regio. Op vele vlakken. Die zandzooi in Saudi Arabie is alleen maar zand hoor, wat rijke gasten en meer niet. Ze hebben wel een hoog BNP per hoofd van de bevolking gehad, maar verder is het een land dat zo backwards is dat je zou denken dat je in de middeleeuwen bent beland. Op de expatwijken na dan.

De vergelijking met Marokko, Algerije etc maak jij, op basis van huidige cijfers. Thinkalot zegt zelf ook al waarom je niet de cijfers haalt van voor de burgeroorlog in Libanon? Toen was Libanon namelijk het baken van licht in de regio.

Nu bouwt Libanon zich weer op een knalt Isreal het net zo hard weer terug, wat Thinkalot dus ook al zegt.

Een land kan je wel blijven opbouwen natuurlijk, maar je begint steeds verder achter te lopen op de rest. Daarom is de vergelijking tussen Libanon vlak voor het conflict met Isreal niet zo interessant eigenlijk. Libanon was toen al verworden tot een staat die op gelijke voet economisch staat als de rest van de landen in de regio (excl mini golfstaatjes).

Wat Libanon betreft is het een duidelijke zaak Eric; als dat land zich terug ontwikkelt staat Israel klaar om het aan puin te schieten met een rotexcuus.

Maar wat Thinkalot graag generaliserend roept; dat elk Arabisch land dat zich ontwikkelt aan puin wordt geholpen, da's eersteklas onzin.
Veel Arabische landen zijn juist niet ontwikkelt, willen alles bij de aloude wetten houden. Libanon is nog steeds mondain op bepaalde plekken en al jaren een hotspot voor internationale stappers.
Nederlandse deejays vliegen er wekelijks heen voor de meest uitzinnig luxe parties, dat wat wij niet op TV zien maar er wel is.

* edit: vrijheid van menings uiting mag niet als het pro islam is.

Laatst bewerkt:
Napoleon, je wil geloof ik een korte carriere hier maken?

Israel had nog wel veel verder mogen gaan. Oorlog is prachtig als buitenstaander.

Mensen gaan dood dus minder overbevolking
We verdienen aan de wapenverkoop
We hebben weer wat op CNN te kijken
etc

Precies DBC, dat was de reden van mijn cynische stukje. Het is aperte onzin om te beweren dat het westen al die arabische landen arm houdt. Dat doen ze zelf. Net zoals mensen met een arabische cultuur die in het westen leven zo vaak ook niet de rijke kansen weten te benutten maar liever binnen in de 19e eeuw blijven leven.

Daar zit het hem nou net. We hadden het niet over de regio.
Ik citeer Thinkalot :
ze hebben libanon gewoon veel schade willen toebvrengen omdat ze terug op hun pootjes waren gekomen na de burgeroorlog. En elk arabisch land die terug op zijn pootjes komt moet er aan geloven.

Duidelijk toch?

Thinkalot zegt zelf ook al waarom je niet de cijfers haalt van voor de burgeroorlog in Libanon?

Dat heb ik gezegd. Ik zei dat mijn cijfers vrij recent waren(vergelijking ging niet op), daarom vroeg ik aan Thinkalot of ie wat oude cijfers heeft om te bewijzen hoe precies Libanon voor zat tov andere arabische landen.

Nu bouwt Libanon zich weer op een knalt Isreal het net zo hard weer terug, wat Thinkalot dus ook al zegt.

Toch niet elk arabisch land? Bedoel, wat wil je hiermee zeggen?
Beetje paranoïde als je denkt dat ze elk arabische land aanvallen als ze maar 'te' onwtikkeld zijn voor ons.

Verder gaf ik Saudi arabië als enige voorbeeld, maar er waren nog 6 landen boven Libanon (onder andere dubai dacht ik) Ga je me zeggen dat juist allemaal in die 6 landen sprake is van grote onrecht, dat juist niet was in Libanon ? Ik weet het niet, maar zou me sterk verwonderen.

De cijfers van het dodental in Libanon en de schade vallen zeker niet mee.

En toch is Hezbollah de grote overwinnaar, het Israelische leger heeft met gevechtsvliegtuigen, luchtaanvallen, grondtroepen het 5de machtigste leger in de wereld hun 2 militaieren en niet door teruggekregen.

Hezbollah is niet meer dan een groepering die illegaal wapens heeft gekocht, hun capaciteit is niet eens 1 20ste van wat Israel had. Israel schiet er maar op los. Verder dacht iedereen dat het met een aantal dagen gebeurd zou zijn, met een guerilla oorlog hebben ze Israel afgehouden.

De strijders, die gewoon burgers waren, hezen de vlag van Hezbollah op hun in puin geschoten huis en schreeuwen "Allah zegend ons!". Daar moet je toch een strong mind voor hebben... ze hadden niets meer.

Andere tegenhangers van Israel hebben gezien dat stand houden met fundementalisme werkt, en zullen bij een nadere confrontatie nòg meer in hun strijd geloven.

Wat Libanon betreft is het een duidelijke zaak Eric; als dat land zich terug ontwikkelt staat Israel klaar om het aan puin te schieten met een rotexcuus.

Maar wat Thinkalot graag generaliserend roept; dat elk Arabisch land dat zich ontwikkelt aan puin wordt geholpen, da's eersteklas onzin.
Veel Arabische landen zijn juist niet ontwikkelt, willen alles bij de aloude wetten houden. Libanon is nog steeds mondain op bepaalde plekken en al jaren een hotspot voor internationale stappers.
Nederlandse deejays vliegen er wekelijks heen voor de meest uitzinnig luxe parties, dat wat wij niet op TV zien maar er wel is.

Op dat gebied ben ik het ook niet met Thinkalot eens. De golfstaatjes laten zien dat Westerse invloeden en oliegeld prima samengaan. De snelst groeiende economie ter wereld in de VAE momenteel. Die zijn zo slim dat ze Westerlingen niet als vijand zien en hun regering is ook niet zo achterlijk dat ze onnodig repressief zijn t.o.v. de eigen bevolking.

Wel t.o.v. Aziaten, maar dat is weer een ander verhaal. Voor veel Aziaten blijft het een gouden kans om daar te werken.

ik haat israel,echt een egoistisch strontland

Terug
Naar boven