MuscleMeat

Israël heeft gefaald

poeh!! sterke topic hoor jongens.
Feit blijft dat Isreal er helemaal niet hoort te zijn.
Het hele gebied was oorspronkelijk van de arabieren. Maar aangezien ze een sterke leger kunnen ze landje veroveren om hun heen en ''Isreal'' steeds uitbreiden.
Tijdens de Jom-kipboer oorlog hadden ze hun lesje geleerd en moesten ze geallieerden erbij halen om de klusje op te knapen.

Maar goed... Hopelijk wordt het wat met Iran en leren ze alsnog hun lesje.:thumb:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Eerlijk jongens deze man heeft de grootste ballen ooit
:bow:

Spreek normaal gozer! Ahmadinejad is totaal niet te vergelijken met die Hezbollah strijders die vochten voor hun eigen dorp en hun dorpsgenoten.

Het Mullah's regime van Ayetolla gaat verder dan Nazi-praktijken.

Op dat gebied ben ik het ook niet met Thinkalot eens.

Zo dat kostte ff wat moeite maar het hoge woord is eruit. :D

De golfstaatjes laten zien dat Westerse invloeden en oliegeld prima samengaan. De snelst groeiende economie ter wereld in de VAE momenteel. Die zijn zo slim dat ze Westerlingen niet als vijand zien en hun regering is ook niet zo achterlijk dat ze onnodig repressief zijn t.o.v. de eigen bevolking.

Wel t.o.v. Aziaten, maar dat is weer een ander verhaal. Voor veel Aziaten blijft het een gouden kans om daar te werken.

Waren maar meer landen zo slim. Helaas staat het geloof verzoening vaak in de weg.

@Cyan, denk dat we langs elkaar heen praten zo. Die opmerking van Thinkalot zelfde doelde ik niet eens op. Maar wel dat een ooit welvarend Libanon dat net aan het opbouwen nu door Israel weer onnoemlijk wordt terug geworpen.

Daarom vond ik de vergelijking tussen andere landen nu een beetje scheef, Libanon heeft veel betere tijden gekend.

Ik sta dus niet achter de uitspraak van Thinkalot dat Arabische landen in opbouw zomaar worden teruggeworpen terwijl ze nog herstellende zijn.

Maar goed mijn eerste opmerking was ook niet op jou gedoeld, dan krijg je al snel een spraakverwarring.

Zo dat kostte ff wat moeite maar het hoge woord is eruit. :D

Dat kost helemaal geen moeite, dat is jouw imaginaire steun die ik zou hebben voor Thinkalot. Als ik het ergens niet mee eens ben zeg ik dat altijd, ongeacht met wie.

Daarom vond ik de vergelijking tussen andere landen nu een beetje scheef, Libanon heeft veel betere tijden gekend.

Dat heb ik nu zo'n stuk of 5 keer gehoord(zonder overdrijven), maar nog steeds niet precies gehoord op welk vlak(via thinkalot: economisch en educatief) + met bewijzen liefst.

De snelst groeiende economie ter wereld in de VAE momenteel. Die zijn zo slim dat ze Westerlingen niet als vijand zien en hun regering is ook niet zo achterlijk dat ze onnodig repressief zijn t.o.v. de eigen bevolking.

Dit is een heel interessant punt, ik stelde mezelf laatst de vraag wat er zou gebeuren als alle arabische landen zò rijk waren. Spyker en Ferrari auto's, vrouwen, alcohol, feesten en clubs, moderne gebouwen, stranden...

Ik denk niet dat er nog religie bedreven wordt als dit materieel en dergelijke rijkdom voor ze voor handen zou zijn... dan zul je pas ècht zien hoeveel die religie waard is...

In Dubai worden nu ook feesten gehouden als hier, durf te wedden dat het niet lang zal duren voordat er ook Xtc geslikt wordt aangezien ze het feesten ook naar de top v/d wereld willen brengen daar. En met al die rijkelui, zal er ook zat coke zijn, en hoererij...

Dit is een heel interessant punt, ik stelde mezelf laatst de vraag wat er zou gebeuren als alle arabische landen zò rijk waren. Spyker en Ferrari auto's, vrouwen, alcohol, feesten en clubs, moderne gebouwen, stranden...

Ik denk niet dat er nog religie bedreven wordt als dit materieel en dergelijke rijkdom voor ze voor handen zou zijn... dan zul je pas ècht zien hoeveel die religie waard is...

In Dubai worden nu ook feesten gehouden als hier, durf te wedden dat het niet lang zal duren voordat er ook Xtc geslikt wordt aangezien ze het feesten ook naar de top v/d wereld willen brengen daar. En met al die rijkelui, zal er ook zat coke zijn, en hoererij...

Dat is leven toch !

Dat heb ik nu zo'n stuk of 5 keer gehoord(zonder overdrijven), maar nog steeds niet precies gehoord op welk vlak(via thinkalot: economisch en educatief) + met bewijzen liefst.

Alle vlakken, waarom denk je dat Libanon de Riveira van het Midden Oosten werd genoemd? Het was een land waar Christenen en Moslims vredig leefden, tot de burgeroorlog uitbrak.

Welke bewijzen wil je, cijfers uit die tijd?

Ze zijn nog wel redelijk strikt in het belijden van hun religie. Dat de Westerling feest en de rijke autochtoon zegt nog niet dat ze het allemaal doen. Maar ze kennen wel redelijk wat vrijheden, een wereld van verschil met buurland Saudi Arabie.

Alle vlakken, waarom denk je dat Libanon de Riveira van het Midden Oosten werd genoemd? Het was een land waar Christenen en Moslims vredig leefden, tot de burgeroorlog uitbrak.

Welke bewijzen wil je, cijfers uit die tijd?

Ja liefst. Je hebt het kennelijk ergens gelezen right ?

Ja liefst. Je hebt het kennelijk ergens gelezen right ?

Ja in boeken en docu's en dan nog is het niet zo makkelijk om historische cijfers boven water te halen. Echter moge ruim bekend dat Libanon bekend stond als stabiele factor in de regio, tot de burgeroorlog in de jaren 70.

Waar het om ging is dat Libanon nu net weer aan het opbouwen na jarenlange strijd en Israel dat land weer keihard terugwerpt. Dat is met een reden, ze hebben wel vaker de boel daar gedestabiliseerd. Ook wel eens om Syrie uit Libanon te krijgen.

Lebanon traditionally has had a dynamic economy. In the years leading up to the Civil War, the country enjoyed high growth rates, an influx of foreign capital, and steadily rising per capita income. Although imports were often five or six times greater than exports, earnings from tourism, transit trade, services, and remittances from abroad counterbalanced the trade deficit.

In 1973 (the last prewar year for which detailed figures were available in late 1987), GDP at current prices totaled US$2.7 billion, compared with just US$1.24 billion in 1966. In 1974 GDP rose to around US$3.5 billion because of an increase in the value of the Lebanese pound. Per capita GDP rose from around US$560 in 1966 to US$1,023 in 1973 because productivity increased faster than population growth and because the Lebanese pound gained ground against the dollar. The Lebanese economy was healthy in the years leading up to the Civil War. The service sector grew fastest during this period. Commerce grew at almost the same rate and by 1973 accounted for almost one-third of GDP. The growth of commerce had important implications because customs duties were a major part of government revenues, sometimes amounting to nearly half of the government's total income. The Lebanese pound was strong, credit was easy, and there was a balance of skilled and unskilled labor. Internal markets were protected, and Lebanese industry was finding increasingly useful outlets abroad, notably in the Persian Gulf countries.

[Link niet meer beschikbaar]
Heb je wat cijfers, waaruit duidelijk wordt dat hun valuta sterk was in die tijd en dat ze geld binnensleepten via toerisme o.a. In de jaren 70 toch vrij uniek voor een land in die regio.

Het is een trieste zaak wat er in Libanon gebeurt, en Israel is daar zeker medeverantwoordelijk voor, maar Syrië Iran en Hezbollah hebben minstens net zoveel schuld.

Ja in boeken en docu's en dan nog is het niet zo makkelijk om historische cijfers boven water te halen. Echter moge ruim bekend dat Libanon bekend stond als stabiele factor in de regio, tot de burgeroorlog in de jaren 70.

Waar het om ging is dat Libanon nu net weer aan het opbouwen na jarenlange strijd en Israel dat land weer keihard terugwerpt. Dat is met een reden, ze hebben wel vaker de boel daar gedestabiliseerd. Ook wel eens om Syrie uit Libanon te krijgen.

dat bedoelde ik dus.

En wat is de reden hiervoor? Bang dat Libanon groter en sterker wordt dan Israel ?

Rare moslim ben je dan voor mij.
Beetje je broeders verlochenen.
Jij als moslim zou toch moeten weten dat niet alle Moslim landen fundamentalistich zijn, laatstaan alle Moslims.

Als zodanig is iemand fundamentalistisch wanneer hij zich laat leiden door vaststaande principes of fundamenten, zijn waarden en normen, en zich niet opportunistisch gedraagt, niet op eigen voordeel uit is.
Dit wordt gezien als eerbaar door de fundamentalist zelf.

Zolang de fundamentalist zijn normen en waarden op zichzelf toepast en tolerant is jegens zijn medemens, is er meestal niets aan de hand.
Anders wordt het als hij zijn waarden en normen aan een ander wil opleggen. Dan komen we op de meest gangbare opvatting over het begrip fundamentalisme namelijk:

Het handelen vanuit een geheel van normen en waarden waarbij die normen en waarden algemeen geldend worden geacht en waarbij er tevens geen ruimte is voor het wijziging van die normen en waarden.
Dan is er geen enkele mogelijkheid meer tot een compromis met een ander.

Israel je bent een !@##$%@#$%^&*
Natuurlijk heeft Israel gefaalt,..dat doen ze al tig jaar.
En niet alleen de regering maar ook hun democratische burgers.
Ze denken vast daar, als we maar genoeg bidden om vergeving dan kunnen we doen wat we willen..
Israel krijgt het zwaar,..heel zwaar.

Jij als moslim zou toch moeten weten dat niet alle Moslim landen fundamentalistich zijn, laatstaan alle Moslims.

Als zodanig is iemand fundamentalistisch wanneer hij zich laat leiden door vaststaande principes of fundamenten, zijn waarden en normen, en zich niet opportunistisch gedraagt, niet op eigen voordeel uit is.

Zolang de fundamentalist zijn normen en waarden op zichzelf toepast en tolerant is jegens zijn medemens, is er meestal niets aan de hand.
Anders wordt het als hij zijn waarden en normen aan een ander wil opleggen. Dan komen we op de meest gangbare opvatting over het begrip fundamentalisme namelijk:

Het handelen vanuit een geheel van normen en waarden waarbij die normen en waarden algemeen geldend worden geacht en waarbij er tevens geen ruimte is voor het wijziging van die normen en waarden.

Ze denken vast daar, als we maar genoeg bidden om vergeving dan kunnen we doen wat we willen..

juist eindelijk iemand die het snapt, je krijgt karma!

als ik het ook krijg :P

• Topic Starter Topic Starter

huh broeders?

ze zouden hun eigen moslimbroeder de keel oversnijden als ie maar iets miszegt over allah/mo'

Terug
Naar boven