En ik vind het wel illegaal.
het gaat er niet om wat jij vindt of wat de vn vindt.. Israel heeft de kans gekregen om haar eigen staat op te richten en heeft die kans gegrepen en nogmaals dat land was voor de oprichting van zowel joden,moslims en christenen.dus je kunt het niet bekijken als inpikken van land tenminste ik zie het niet zo! israel wil vrede maar wil haar doel ook niet zomaar opgeven.. ze willen de palestijnen niet verdrijven maar zolang ze niet samen met de israeli's samen willen leven dan hebben ze geen keus en het lijkt erop dat dat het probleem is... de gemiddelde israeli heeft geen probleem met moslims de bevolking van israel is 20% moslim al geloof ik dat dat nu aan het dalen is maar dat is niet omdat ze niet welkom zijn de moslims kunnen het gewoon niet verdragen om in een joods land te leven was er nou sprake van etnische zuivering dan zou ik je gelijk geven maar ik ben zelf in Israel geweest en je hebt hele arabische buurten met moskee's en al.... die mensen hebben gewoon dezelfde rechten en is dus geen sprake van rascisme IMO zijn die mensen zelfs nog beter af onder israelisch beleid dan onder die corrupte honden die zich daarvoor zogenaamd zouden inzetten voor het palestijnse volk Het is maar hoe je die Artikel 49 van de Vierde conventie van Geneve uitlegt en hoe je het vestigen van Joden in de bezette gebieden noemt. En dan nog de muur, ook zo illegaal als wat. Maar je moet toch met mij eens zijn, wanneer je als land vrede wilt, ga je toch geen nederzettingen en een muur bouwen wat gewoon tegen de regels is. Zelfs de Vn heeft in verschillende resoluties nederzettingen bekritiseerd en gesteld dat ze een blokkade vormen op de weg naar vrede. Waarom toch doen? Dan vind ik het argument van jou, dat het land van niemand is wel heel makkelijk. Dit bewijst toch dat Israel helemaal geen vrede wil?
Israel wilt best vrede maar niet ten koste van alles ze gaat niet buigen voor terrorisme en extremisme ! Israel is bang dat als ze in het heetst vd strijd land opgeven dat het daarbij niet eindigt en daar is eerder bewijs voor geweest Israel is best bereid om te onderhandelen.. de muur is trouwens een reactie op het hoogte punt van alle aanslagen... de laffe acties van de extremisten hebben het Israelische volk zo pissig en bang gemaakt dat ze met een tijdelijke oplossing kwamen ''een muur'' : we willen kosten wat het kost geen aanslagen meer in het binnenland
die is niet neergezet met als doel land inpikken ! dan mag jij ook wel wat meer gaan inlezen... begrijp dat buitenstaanders roepen dat het illegaal is maar is makkelijk gezegd als je niet in dezelfde situatie zit
Ik stel voor dat je eens obejctief naar de situatie daar kijkt en je wat beter inleest, want dit kan ik niet serieus nemen. Om maar 1 argument aan te voeren, de rest mag je zelf even goed uitzoeken:
Je moet echt met betere dingen aankomen gozer anders kan ik je echt niet meer serieus nemen.
ben wel benieuwd waar je dit vandaan hebt ! alle palestijnse mannen gearresteerd dood of gewond ?
sorry geloof ik geen moer van... ik kan zoveel informatie posten maar post expres geen info van pro-israel sites of bronnen ik probeer wel objectief te blijven
Het zijn niet alleen de militairen. Lees de feiten nou eens. Begin met het stukje hierboven.
Ook generaliseer je WEER. Met dat de Palestijnse bevolking hamas voor 100% steunt. Kom eens met cijfers dan, die betrouwbaar zijn? Jij komt alleen maar met aannames.
wat zeg jij dan ? dat een klein gedeelte maar de hamas steunt? kom jij maar met cijfers dat het niet zo is.... ik weet gewoon dat de hamas een grote groep volgelingen heeft niet alleen palestijnen maar een hoop moslims over de hele wereld precieze cijfers weet ik idd niet maar ze zitten niet voor niks aan het bestuur
Wellicht verkeerde woordkeuze van mij, excuus. Maar dat verandert niets aan mijn stelling/vraag. Vind jij moslims in het algemeen niet jouw slag volk?
moeilijk antwoord op te geven... ik heb niks tegen het geloof perse of de zeg maar ''brave'' moslims het is meer iets wat ik tegen hun manier van leven heb wat mij gewoon niet bevalt dingen die je ziet over de hele wereld van die gasten.... je kunt wel zeggen (als we het bv over NL hebben)het is maar een klein groepje jongeren die problemen geven maar die jongeren hebben ouders en families en die zijn allemaal heel close met elkaar en met hun vaderlanden, die daar tegen op horen te treden en dat gebeurd gewoon niet en ik heb mijn hele leven in A'dam gewoond en heb gewoon echt erge last van die mensen gehad en heb meerdere incidenten meegemaakt... bv een nichtje van mij die op het leidseplein half is aangerand en in elkaar is geslagen door een groepje marokkanen omdat ze niet inging op een versierpoging en ja dat kun je niet op iedere moslim afschuiven maar toch heeft het mijn ogen geopend over hoe hun cultuur soms uitschieters kan hebben... ik heb nog nooit een volk gezien wat zich (niet iedereen)zo erg kan misdragen en dat is toch een verhaal wat je telkens hoort terug komen en komt ergens vandaan of het nou geloof of cultuur is weet ik niet maar weet wel dat het mij niet bevalt