XXL Nutrition

Bloedbad bij raid Israëlische marine op hulpkonvooi Gaza

ik reageer morgen! Ben nu brak en moe
ok.. wat ik er wel nog ff bij wou zeggen is dat ik vind dat jij doet alsof israel constant palestijnen aan het verjagen is en land in beslag blijft nemen wat ook een beetje vertekend beeld geeft want van wat ik lees is er al een lange tijd geen nieuwe nederzetting gebouwd

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Wie zegt dat het hele Palestijnse volk hamas steunt, volgens mij zijn er ook mensen die het niet eens zijn met alles wat hamas doet. Net zoals niet alle Israeli's hun overheid steunt.
Je laat het uitschijnen alsof de Palestijnen schuldig zijn omdat ze hamas steunen maar de Israeli's onschuldig omdat ze land willen teruggeven. Volgens mij is er nog altij een heel groot deel onder de Israeli's die geen centimeter land willen teruggeven omdat het 'hun beloofde land' is.
nou ja misschien niet het HELE volk maar hamas heeft nou eenmaal wel de touwtjes in handen en is gekozen door een meerdeheid van het volk terwijl die daarvoor verantwoordelijk was voor tientallen aanslagen... en idd niet alle joden willen land ''terug'' geven vooral de fanatieke niet maar een hoop zijn ook moe van deze situatie maar zijn ook bang wat er gebeurd als de grenzen weer een stuk terug schuiven en eventueel weer open gaan

Die AAACEEE is toch lekker bezig he met zijn middelbare schoolplein debating stylo. Dat is er zo eentje die nadat hij zijn gedrocht van een argument geschreven heeft en met zijn muispointer richting de "Snel Reageren" button gaat half hardop fluistert "Zo, uitgelult mannetje.." met een lichte glunder op zijn gezicht.

[waarom doen ze het dan wel? omdat het van niemand is ! er zijn in het verleden wel vaker bepaalde landen onstaan waar toch 2 of meer verschillende bevolkingsgroepen aanwezig zijn dat het voor de 1 minder leuk dan voor de ander is begrijp ik wel maarja dan zijn er volgens jou dus over de hele wereld illegale nederzettingen in verschillende landen

maar misschien is het op dit moment niet verstandig dat ben ik met je eens ! maar dat het illegaal is ben ik niet met je eens
!

En ik vind het wel illegaal. Het is maar hoe je die Artikel 49 van de Vierde conventie van Geneve uitlegt en hoe je het vestigen van Joden in de bezette gebieden noemt. En dan nog de muur, ook zo illegaal als wat. Maar je moet toch met mij eens zijn, wanneer je als land vrede wilt, ga je toch geen nederzettingen en een muur bouwen wat gewoon tegen de regels is. Zelfs de Vn heeft in verschillende resoluties nederzettingen bekritiseerd en gesteld dat ze een blokkade vormen op de weg naar vrede. Waarom toch doen? Dan vind ik het argument van jou, dat het land van niemand is wel heel makkelijk. Dit bewijst toch dat Israel helemaal geen vrede wil?

Dat je zegt dat Palestijnen niet als vuil behandeld worden, sorry hoor, maar dat kun je niet menen.je leest ook verkeerd! deze situatie is op dit momentvoor de palestijnen niet ideaal nee maar dat is niet altijd zo geweest ! op hun eigen grond kunnen ze toch doen wat ze willen... dit is niet HET beleid van Israel dit is langzaam zo gegroeid ! als ze naar Israel willen is idd nu heel moeilijk voor hen maar er wordt van eigen kant ook helemaal niks gedaan om de situatie beter te maken en ga maar eens kijken hoeveel financiele hulp er wel niet naar de palestijnen is gegaan en kijk maar wat daarmee is gebeurd ! de israeli's hebben van de hulp die ze hebben gekregen WEL gebruik gemaakt vroeger en hebben iets voor lange termijn opgebouwd

Ik stel voor dat je eens obejctief naar de situatie daar kijkt en je wat beter inleest, want dit kan ik niet serieus nemen. Om maar 1 argument aan te voeren, de rest mag je zelf even goed uitzoeken:
RAMALLAH, 4 maart 2010 (IPS) - De Israëlische blokkade en de vele sluitingen, wegblokkades, invallen en arrestaties hebben de Palestijnse economie ernstig schade toegebracht en steeds meer Palestijnse vrouwen zien zich genoodzaakt te werken om de eindjes aan elkaar te knopen. Dat heeft ook positieve gevolgen, want de werkende vrouwen voelen zich onafhankelijker en geëmancipeerder.

De Wereldbank waarschuwde langer dan een jaar geleden al dat de Palestijnse economie verder zou verslechteren als Israël de bewegingsvrijheid op de Westelijke Jordaanoever niet zou verbeteren. Vorige maand publiceerde de Bank een nieuw rapport over de vernietigende impact van de Israëlische bezetting voor de Palestijnen, en vrouwen in het bijzonder.

Nu veel Palestijnse mannen - de traditionele broodwinners – gearresteerd, gedood of gewond zijn, worden de vrouwen steeds meer gedwongen om nieuwe manieren te vinden om hun gezin in leven te houden.

Het aandeel vrouwen op de Palestijnse arbeidsmarkt hoort tot het laagste in de wereld, maar het stijgt langzaam: van 14 procent in 2000 naar 16 procent in 2007. Die periode komt overeen met de tweede Palestijnse Intifada en de bouw van de Israëlische muur, die dorpelingen en boeren van hun land afsneed. Duizenden Palestijnen kunnen sindsdien bovendien niet meer in Israël komen om er te werken als dagloner.

Je moet echt met betere dingen aankomen gozer anders kan ik je echt niet meer serieus nemen.

Ik vind dat jij het onderscheid niet kunt maken tussen radicale moslims/groeperingen en Palestijnse burgers die inhumaan behandeld worden. Omdat Hamas in de regering zit, moeten die burgers maar inhumaan behandeld worden? het onderscheid maken tussen gewone burgers en radicalen is voor jou misschien makkelijk via de tv maar voor de soldaten aan de frontlinie niet het is niet dat ze een uniform aanhebben ofzo en gebruiken hele smerige methoden om Israel aan te vallen maar dat soort dingen krijg jij vaak niet te zien vandaar dat er zo strak opgetreden wordt
wat ik me kan voorstellen dat dat in sommige ogen inhumaan is

vind zoiezo dat veel media pro-palestijns is en ik geloof niet alles wat ik zie op het nieuws over het platgooien van palestijnse huizen met kinderen er in en dat soort verhalen....en nogmaals het palestijnse volk is niet geheel onschuldig in dit verhaal aangezien ze de hamas voor 100% steunen en niet alle Israeli's steunen alle acties van Israel en zijn ook voor vredesprocessen en terug geven van land

Het zijn niet alleen de militairen. Lees de feiten nou eens. Begin met het stukje hierboven.
Ook generaliseer je WEER. Met dat de Palestijnse bevolking hamas voor 100% steunt. Kom eens met cijfers dan, die betrouwbaar zijn? Jij komt alleen maar met aannames.

Verder, dat het jouw slag mensen niet is, prima. Hoop wel dat je dat ene bepaalde groepje bedoelt die kwaad wil hoop dat jij ook ziet dat het helemaal niet zo een heel klein groepje is bij elkaar opgeteld, ook door de steun van Iran en andere landen en dat er door middel van religieuze schotel televisie over een hele hoop moslims over de hele wereld haat een strijdlust wordt gezaaid over Israel,(ook via internet trouwens+dat er ook veel wapens en financiele steun komt van rijke arabieren) heb het gevoel dat jij het nogal onderschat onder wat voor dreiging Israel leeft ben het met je eens dat het niet alle moslims zijn maar een ''klein groepje'' is onderschatting

Wellicht verkeerde woordkeuze van mij, excuus. Maar dat verandert niets aan mijn stelling/vraag. Vind jij moslims in het algemeen niet jouw slag volk?

Laatst bewerkt:
Ongelooflijk dat wij nog miljarden geven in tijden van crisis aan deze beroofde zelfbenoemde 'joodse'staat.

Als onze heerschers ook maar 1 keer ruggengraat toonden konden we af zijn van dat slachtofferrolmentaliteit.

En ik vind het wel illegaal.het gaat er niet om wat jij vindt of wat de vn vindt.. Israel heeft de kans gekregen om haar eigen staat op te richten en heeft die kans gegrepen en nogmaals dat land was voor de oprichting van zowel joden,moslims en christenen.dus je kunt het niet bekijken als inpikken van land tenminste ik zie het niet zo! israel wil vrede maar wil haar doel ook niet zomaar opgeven.. ze willen de palestijnen niet verdrijven maar zolang ze niet samen met de israeli's samen willen leven dan hebben ze geen keus en het lijkt erop dat dat het probleem is... de gemiddelde israeli heeft geen probleem met moslims de bevolking van israel is 20% moslim al geloof ik dat dat nu aan het dalen is maar dat is niet omdat ze niet welkom zijn de moslims kunnen het gewoon niet verdragen om in een joods land te leven was er nou sprake van etnische zuivering dan zou ik je gelijk geven maar ik ben zelf in Israel geweest en je hebt hele arabische buurten met moskee's en al.... die mensen hebben gewoon dezelfde rechten en is dus geen sprake van rascisme IMO zijn die mensen zelfs nog beter af onder israelisch beleid dan onder die corrupte honden die zich daarvoor zogenaamd zouden inzetten voor het palestijnse volk Het is maar hoe je die Artikel 49 van de Vierde conventie van Geneve uitlegt en hoe je het vestigen van Joden in de bezette gebieden noemt. En dan nog de muur, ook zo illegaal als wat. Maar je moet toch met mij eens zijn, wanneer je als land vrede wilt, ga je toch geen nederzettingen en een muur bouwen wat gewoon tegen de regels is. Zelfs de Vn heeft in verschillende resoluties nederzettingen bekritiseerd en gesteld dat ze een blokkade vormen op de weg naar vrede. Waarom toch doen? Dan vind ik het argument van jou, dat het land van niemand is wel heel makkelijk. Dit bewijst toch dat Israel helemaal geen vrede wil? Israel wilt best vrede maar niet ten koste van alles ze gaat niet buigen voor terrorisme en extremisme ! Israel is bang dat als ze in het heetst vd strijd land opgeven dat het daarbij niet eindigt en daar is eerder bewijs voor geweest Israel is best bereid om te onderhandelen.. de muur is trouwens een reactie op het hoogte punt van alle aanslagen... de laffe acties van de extremisten hebben het Israelische volk zo pissig en bang gemaakt dat ze met een tijdelijke oplossing kwamen ''een muur'' : we willen kosten wat het kost geen aanslagen meer in het binnenland

die is niet neergezet met als doel land inpikken ! dan mag jij ook wel wat meer gaan inlezen... begrijp dat buitenstaanders roepen dat het illegaal is maar is makkelijk gezegd als je niet in dezelfde situatie zit

Ik stel voor dat je eens obejctief naar de situatie daar kijkt en je wat beter inleest, want dit kan ik niet serieus nemen. Om maar 1 argument aan te voeren, de rest mag je zelf even goed uitzoeken:

Je moet echt met betere dingen aankomen gozer anders kan ik je echt niet meer serieus nemen.ben wel benieuwd waar je dit vandaan hebt ! alle palestijnse mannen gearresteerd dood of gewond ? :roflol: sorry geloof ik geen moer van... ik kan zoveel informatie posten maar post expres geen info van pro-israel sites of bronnen ik probeer wel objectief te blijven

Het zijn niet alleen de militairen. Lees de feiten nou eens. Begin met het stukje hierboven.
Ook generaliseer je WEER. Met dat de Palestijnse bevolking hamas voor 100% steunt. Kom eens met cijfers dan, die betrouwbaar zijn? Jij komt alleen maar met aannames. wat zeg jij dan ? dat een klein gedeelte maar de hamas steunt? kom jij maar met cijfers dat het niet zo is.... ik weet gewoon dat de hamas een grote groep volgelingen heeft niet alleen palestijnen maar een hoop moslims over de hele wereld precieze cijfers weet ik idd niet maar ze zitten niet voor niks aan het bestuur

Wellicht verkeerde woordkeuze van mij, excuus. Maar dat verandert niets aan mijn stelling/vraag. Vind jij moslims in het algemeen niet jouw slag volk? moeilijk antwoord op te geven... ik heb niks tegen het geloof perse of de zeg maar ''brave'' moslims het is meer iets wat ik tegen hun manier van leven heb wat mij gewoon niet bevalt dingen die je ziet over de hele wereld van die gasten.... je kunt wel zeggen (als we het bv over NL hebben)het is maar een klein groepje jongeren die problemen geven maar die jongeren hebben ouders en families en die zijn allemaal heel close met elkaar en met hun vaderlanden, die daar tegen op horen te treden en dat gebeurd gewoon niet en ik heb mijn hele leven in A'dam gewoond en heb gewoon echt erge last van die mensen gehad en heb meerdere incidenten meegemaakt... bv een nichtje van mij die op het leidseplein half is aangerand en in elkaar is geslagen door een groepje marokkanen omdat ze niet inging op een versierpoging en ja dat kun je niet op iedere moslim afschuiven maar toch heeft het mijn ogen geopend over hoe hun cultuur soms uitschieters kan hebben... ik heb nog nooit een volk gezien wat zich (niet iedereen)zo erg kan misdragen en dat is toch een verhaal wat je telkens hoort terug komen en komt ergens vandaan of het nou geloof of cultuur is weet ik niet maar weet wel dat het mij niet bevalt
...

Laatst bewerkt:
Ga zo naar mn vriendin, vanavond laat of morgen reageer ik, kan eigenlijk niet wachten, zie weer een hoop onzin staan:D

Laatst bewerkt:
Jullie twee zullen het zeker niet op gaan lossen.

Die AAACEEE is toch lekker bezig he met zijn middelbare schoolplein debating stylo. Dat is er zo eentje die nadat hij zijn gedrocht van een argument geschreven heeft en met zijn muispointer richting de "Snel Reageren" button gaat half hardop fluistert "Zo, uitgelult mannetje.." met een lichte glunder op zijn gezicht.
Dat is IMHO beter dan persoonlijke aanvallen doen maar ja!

Lees dat stukje van mij nou eens GOED, die ik heb gepost. Dat is maar een voorbeeld, wat trouwens een verslag is van een rapport van de Wereldbank, of is die ook zo anti-semitisch zoals jij steeds stelt over de media hier. Had de bron er even bij moeten vermelden idd, was een Belgische nieuwszender. Maar je kan een hoop vinden hoor op internet, ook over het rapport van de Wereldbank.

Paar voorbeeldjes
http://www.volkskrant.nl/buitenland...ie_steeds_afhankelijker_van_buitenlandse_hulp
http://www.nrc.nl/buitenland/article2364309.ece/Palestijnse_boeren_drogen_langzaam_uit

De rest mag je zelf lekker opzoeken, als je dat kan, vooral die cijfers ben ik erg benieuwd naar;)

Brengt mij ook bij het 2e en 3e stukje van jou. Als jij je ogen sluit voor oordelen vande VN, internationale gerechtshof en in dit geval ook de Wereldbank, ja, dan heeft het ook geen zin om verder te discussieren. Dan heb je wel een bord voor je kop zeg en wil je het gewoon niet zien.

En met je cijfers, jij komt met een bewering, die zou ik dan moeten ontkrachten met cijfers? Zo werkt het niet natuurlijk. Jij moet je eigen beweringen hard maken.

ik heb het gevoel dat jij je doodstaart alleen op hoe de situatie nu is, en ja ik begrijp dat het sympathie voor het palestijnse volk opwekt want zij zijn inmiddels de zwakkere geworden en het ''gewone volk'' daar het op dit moment zwaar te verduren krijgt wat ik hun iig niet gun. Israel en de Palestijnen zijn daar BEIDEN schuldig aan en daar moet zeker een einde aan komen

maar het MO conflict gaat zoveel verder dan een paar kranten berichtjes en een paar onderzoeken van NU... ik denk dat jij te weinig weet over het verleden en dus geen duidelijk beeld hebt van het heden... je kunt niet zomaar even naar het nieuws kijken of wat je ook leest of kijkt en even nu een oordeel klaarhebben

ik heb de stukjes gelezen die jij post en als het waar is is dat heel vervelend voor de palestijnen maar ik wil dat jij ook eens gaat kijken hoe dit ge-evolueerd (spelling;)) is en dat de joden in dit gebied en ,zoals je natuurlijk wel weet, over de hele wereld zware tijden achter de rug hebben(en dan druk ik me nog zacht uit) en dat ze op dit moment zichzelf en hun eigen land verkiezen boven de rest de arabieren in dit gebied hebben in het verleden zware misbruik gemaakt van de joden en hebben ze ook vaak verjaagd en uitgemoord en geloof me als dat mogelijk was HADDEN ZE DAT NU NOG STEEDS GEDAAN

als je echt door wilt gaan met deze discussie stel ik voor dat je dit stuk eens leest http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=107 want ik merk gewoon aan hoe jij praat dat je je misschien net verdiept hebt in dit verhaal of misschien wel alleen nieuwsberichten leest/kijkt

en dan kijken hoe je naar de situatie van nu kijkt

Laatst bewerkt:
Wat een kakstuk :

Beloofde land
Veel mensen – en zeker niet alleen joden – zien Gods aan Abraham gedane landbelofte als doorslaggevend. De ‘grootlandbelofte’ (Genesis 15:18) geldt niet alleen voor de nakomelingen van Izaak maar ook voor die van Ismaël en alle andere nakomelingen van de aartsvader.

18 Die dag sloot de HEER een verbond met Abram. ‘Dit land, ‘zei hij, ‘geef ik aan jouw nakomelingen, van de rivier van Egypte tot aan de grote rivier, de Eufraat:
19 het gebied van de Kenieten, Kenizzieten en Kadmonieten,
20 de Hethieten, Perizzieten en Refaïeten,
21 de Amorieten, Kanaänieten, Girgasieten en Jebusieten.’

Maar ja het is weer eens een totaal niet objectieve bron dat Vecip.

waarom is het een kakstuk en is het niet objectief

leg eens uit

trouwens ook vrij snel geoordeeld want post het 1 minuut geleden en het is een vrij lang stuk

heb je het helemaal gelezen dan? waarschijnlijk niet...

geef jij eens aan welke stukken er niet kloppen aub

Laatst bewerkt:
Vecip is een janksite die vooral de nadruk legt op de religieuze aspecten binnen het conflict. Dat ze iets over het beloofde land in hun stukken zetten zegt me al genoeg eigenlijk. Donder toch op met je beloofde land, een niet bestaand entiteit kan niks beloven.

Kom eens met objectieve bronnen i.p.v. dit soort troep.

Een goed voorbeeld van hun objectiviteit :

[Link niet meer beschikbaar] geweld&onderwerp=245

Palestijns geweld besproken zonder enige nuance

[Link niet meer beschikbaar] geweld&onderwerp=244

Israelisch geweld besproken waarbij wel nuances worden aangebracht

Vecip is een janksite die vooral de nadruk legt op de religieuze aspecten binnen het conflict. Dat ze iets over het beloofde land in hun stukken zetten zegt me al genoeg eigenlijk. Donder toch op met je beloofde land, een niet bestaand entiteit kan niks beloven.

Kom eens met objectieve bronnen i.p.v. dit soort troep.
sorry als je het stuk helemaal gelezen had (waar je te lui voor bent of geen interesse voor hebt) had je ook gezien dat er maar een heel klein gedeelte over de religie gaat en dat de rest gewoon objectieve geschiedenis is over het verleden israel palestina...

ik ben zelf niet religieus en vind dat ook niet interessant maar als jij dat zo ff wegwuivelt alsof het niks betekend in dit en een hoop andere conflicten, ga ik met jou al helemaaaal niet in discussie

de joden en de moslims handelen beiden voor een gedeelte uit religie dus kun je wel heel stoer gaan doen maar helaas is dat gewoon een feit dus als je iets over dit conflict wilt weten zul je je daar ook in moeten verdiepen

dus donder zelf lekker op

Ik heb die zooi al eens gelezen en er worden regelmaten nuances aangebracht die vooral in het voordeel van Israel spreken. Dan ben je niet bezig met feiten weergeven maar met opinie.

Als Israël “ongeldig” verklaard wordt, dan moet dat evenzeer gaan gelden voor andere landen.

Het zou unfair zijn de hoge criteria alleen aan de Joden van Israël op te leggen. Toch blijven veel toeschouwers Israël als een illegale staat zien, op gestolen land.

Kan zo nog meer regels ophalen die gebaseerd zijn op een opinie en niet op feiten.

Ik begrijp niet dat mensen nog in discussie gaan met AAACEEE. Die gast kan zonder dat hij het zelf doorheeft niet objectief naar bepaalde situaties kijken. Ik bedoel als je geen kritische houding hebt ten aanzien van je bronmateriaal dan is het einde zoek natuurlijk, riekt nogal naar de methode van ik zoek vooral op berichten die mijn vermoeden doen versterken. Zo'n beetje de manier waarop men onderzoeken deed voor de Verlichting, 500 jaar geleden. Niet bepaald een kritisch denkwonder die jongen, daar hebben wel meer mensen last van. Het verwarren van objectieve observatie met het zoeken naar bevestiging van de eigen denkpatronen.

Ik heb die zooi al eens gelezen en er worden regelmaten nuances aangebracht die vooral in het voordeel van Israel spreken. Dan ben je niet bezig met feiten weergeven maar met opinie.

Kan zo nog meer regels ophalen die gebaseerd zijn op een opinie en niet op feiten.
misschien lijkt het alsof ze in het voordeel van Israel spreken omdat israel in sommige dingen gelijk heeft :rolleyes: MISSCHIEN

ik vind dat dit stuk een duidelijk beeld geeft van het verleden tussen Israel en palestijnen en ik kom eerlijk gezegd weinig verzinsels tegen als jij die wel tegenkomt mag je ze wel ff quoten anders

het is een samenvatting waarin de Israeli's niet continu in een goed daglicht worden gezet vind ik... mij hoor je trouwens ook niet zeggen dat dit HET stukje is waarin alles duidelijk wordt of dat ik zeg: zie je ik heb gelijk

maar vond het wel interessant en er staat veel info in wat de gemiddelde mong**l die alleen oordeelt via het kijken van het nieuws niet weet (zoals (kl)auswitz)

BTW ik vind dit zinnetje ''Als Israël “ongeldig” verklaard wordt, dan moet dat evenzeer gaan gelden voor andere landen''

juist de spijker op zijn kop slaan

vertel mij maar waarom dat niet klopt dan

en je mag eveneens wel jouw ''goeie bronnen'' posten die wel een eerlijk beeld schetsen van het verleden tussen Israel en de Palestijnen

Laatst bewerkt:
Ik bepaal zelf wel welke bronnen ik plaats maar bronnen die stukken opinie plaatsen in hun weergave van feiten daar kots ik op. Ik prefereer overigens over het algemeen bronnen in boekvorm waarbij veel dieper op bepaalde zaken kan worden ingegaan. Zolang er maar geen opinie wordt weergegeven, als ik opinie wil lezen dan verkies ik opiniestukken waarbij van te voren bekend is welke kant iemand gekozen heeft. Over het algemeen wordt je daar niet veel wijzer van qua feitelijkheden maar zorgt het wel voor een beter totaalplaatje.

Ik geef toe dat boeken lezen met alleen droge feiten soms saai kan zijn maar dat verkies ik toch boven stukken waarbij de mening van een schrijver ook wordt verwoord. Een zinnetje 'als Israel ongeldig verklaard wordt...' betreft een mening en hoort niet thuis in een weergave van feitelijkheden.

Terug
Naar boven