AndroidHealthClinic

Istanbul lijkt op een warzone

Erdogan geeft klein beetje toe

Ben benieuwd naar het resultaat. Ook als er een referendum zou worden gehouden, de ironie. Zelfs wij krijgen dat niet eens! Dan rest de vraag natuurlijk nog of hij dan niet sjoemelt met resultaten. Ik ben bang dat hij de hele Turkse democratie al in zijn zak heeft. Stemvee heeft hij ook genoeg. :(
Als ie nationale stemgang kan frauderen kan hij zo'n kleine stemactie zeker ook frauderen. Ik heb er dus geen geloof in.

---------- Post toegevoegd 14 June 2013 om 22:29 ----------

Gevonden in een post bij het bronartikel. Ik weet helaas niet wie de personen op de standbeelden zijn en waar ze voor stonden. Ook is de vraag waarom ze zijn weggehaald. Ik vertrouw Erdogan in ieder geval niet.
Heeft al vrij veel dingen die naar Ataturk en andere verwezen laten verwijderen. Schandalig.

Een referendum is ook niet bindend. Overheid mag dit laten gebeuren, maar moet hier geen gehoor aan geven.
Dus als de gerechtelijke uitspraak bepaald dat het allemaal wettelijk is, heeft hij vrij spel. Ook al zou een meerderheid zeggen dat ze dit niet willen.

Een referendum is ook niet bindend. Overheid mag dit laten gebeuren, maar moet hier geen gehoor aan geven.
Dus als de gerechtelijke uitspraak bepaald dat het allemaal wettelijk is, heeft hij vrij spel. Ook al zou een meerderheid zeggen dat ze dit niet willen.

In België is een referendum inderdaad niet in bindend, maar ben je er zeker van dat dat in Turkije ook het geval is? Zelf ben ik niet op de hoogte van de regelgeving in Turkije, maar in Zwitserland bijvoorbeeld is een referendum wel bindend.

• Topic Starter Topic Starter
Zwitserland is volgens mij dan ook nog het enige land dat fatsoenlijke functioneert in de schijndemocratie/autocratie van de EU.

Zwitserland is volgens mij dan ook nog het enige land dat fatsoenlijke functioneert in de schijndemocratie/autocratie van de EU.

Zwitserland is geen lid van de Europese Unie. Knap dat je over politiek wil meepraten, maar als je zoiets al niet weet kan ik je moeilijk serieus nemen.

In België is een referendum inderdaad niet in bindend, maar ben je er zeker van dat dat in Turkije ook het geval is? Zelf ben ik niet op de hoogte van de regelgeving in Turkije, maar in Zwitserland bijvoorbeeld is een referendum wel bindend.
Is niet bindend dat referendum, is al in het nieuws er rond gezegd, dus hij heeft gelijk.
Maar ze zouden idioot zijn zich er niet aan te houden.
Als ze bang zijn te verliezen zal Erdogan wel weer laten frauderen denk ik...

Is niet bindend dat referendum, is al in het nieuws er rond gezegd, dus hij heeft gelijk.
Maar ze zouden idioot zijn zich er niet aan te houden.
Als ze bang zijn te verliezen zal Erdogan wel weer laten frauderen denk ik...

Mijn reactie op wat MassiveBe zei was dan ook een vraag, en geen commentaar ;). Omdat hij zei dat "een" referendum niet bindend is, leek het alsof hij bedoelde dat het concept referendum zelf niet bindend is, terwijl het wel bindend kan zijn. Vandaar dat ik vroeg wat in Turkije de juridische status van een referendum is.

Als ie nationale stemgang kan frauderen kan hij zo'n kleine stemactie zeker ook frauderen. Ik heb er dus geen geloof in.

---------- Post toegevoegd 14 June 2013 om 22:29 ----------

Heeft al vrij veel dingen die naar Ataturk en andere verwezen laten verwijderen. Schandalig.

Als het referendum de betogers gelijk geeft, kan Erdogan onmogelijk daar tegenin gaan daar hij zich dan wel belachelijk zou maken: een referendum voorstellen maar dat dan niet volgen. Neen, daar is hij slim genoeg voor.
De betogers echter, als ze het referendum winnen, zullen ze de uitslag geloven en aanvaarden. Als het referendum het standpunt van Erdogan volgt, zullen de betogers zeggen dat Erdogan gefraudeerd heeft.
Daarom zijn de betogers blij met dit voorstel. Omdat ze er mee kunnen doen wat ze willen.

De politie heeft iedereen vooraf gevraagd het gebied te verlaten. Hierbij zijn de betogers gewaarschuwd dat de politie anders in gaat grijpen. Als die idioten dan blijven staan.. eigen schuld dikke bult

Mijn reactie op wat MassiveBe zei was dan ook een vraag, en geen commentaar ;). Omdat hij zei dat "een" referendum niet bindend is, leek het alsof hij bedoelde dat het concept referendum zelf niet bindend is, terwijl het wel bindend kan zijn. Vandaar dat ik vroeg wat in Turkije de juridische status van een referendum is.

Het kan bindend zijn, maar ik neem aan dat in een schijndemocratie als Turkije het niet zo zal zijn.
Zeker ben ik niet, dus pin me daar niet op vast :)

Zou het leuk vinden als er minder mensen voor Erdogan opdagen dan er betogers waren

Turkse politie gebruikt chemische wapens tegen het volk (mengen het met het water van de waterkanonnen):
34q4q9v.jpg

ygoaq.jpg

De politie heeft iedereen vooraf gevraagd het gebied te verlaten. Hierbij zijn de betogers gewaarschuwd dat de politie anders in gaat grijpen. Als die idioten dan blijven staan.. eigen schuld dikke bult

Had je wel eens gehoord van het recht op demonstratie? Alleen als de betogers de wet breken door geweld te gebruiken of te plunderen hoort de politie in te grijpen. Alle journalisten aanwezig geven aan dat de politie het geweld instigeert.

Door mensen zoals jij kunnen dictators aan de macht komen.

Terug
Naar boven