XXL Nutrition

Istanbul lijkt op een warzone

Stond dat er maar, in plaats van dit: "According to the international media, five people were killed and 93 injured in the context of the elections There was a massive police presence everywhere and the atmosphere was threatening, according to the observer.

The ruling AKP party used public transport to take voters to meetings of the party, which officials were forced to attend under duress, according to the informant.

the AKP tried to register 18 000 non-existent voters and that 180 voters were registered at a single address which turned out to be a stable."

Israel en Rusland zijn OOK verwerpelijk bezig op de punten die je noemt, maar we hebben het nu over Turkije. Volg je het nog een beetje?

Wat was er waar van deze aantijgingen? Ik geloof Europese rapporten al lang niet echt meer.

En men had het over het kopen van stemmen met rijst, en toen ik bewijzen vroeg kreeg ik deze link, en in deze link stond het niet. HEt is dus zeer typerend leugens te roepen.

Was het trouwens een park die moest verdwijnen? Ging het niet om het trimmen van bestaande bomen?

Wat was er waar van deze aantijgingen? Ik geloof Europese rapporten al lang niet echt meer.

En men had het over het kopen van stemmen met rijst, en toen ik bewijzen vroeg kreeg ik deze link, en in deze link stond het niet. HEt is dus zeer typerend leugens te roepen.

Was het trouwens een park die moest verdwijnen? Ging het niet om het trimmen van bestaande bomen?

picard+riker+facepalm+meme+4chan+lol+wtf+double+facepalm.jpg

Op een officiele site van de EU (.eu) staat dat onafhankelijke Deense waarnemers dit geconstateerd hebben.
Kritisch naar je bronnen kijken is goed, maar http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Dit zul je waarschijnlijk ontkennen omdat ik merk dat je steeds feller je standpunt verdedigt. Je hebt tot nu toe alle tegenargumenten verworpen. Relativering komt niet meer voor.

"Backfire effect [edit]
A similar cognitive bias found in individuals is the backfire effect, in which individuals challenged with evidence contradictory to their beliefs tend to reject the evidence and instead become an even firmer supporter of their initial belief.[32][33] The phrase was first coined by Brendan Nyhan and Jason Reifler in a paper entitled "When Corrections Fail: The persistence of political misperceptions"

Op een officiele site van de EU (.eu) staat dat onafhankelijke Deense waarnemers dit geconstateerd hebben.
Kritisch naar je bronnen kijken is goed, maar http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Dit zul je waarschijnlijk ontkennen omdat:

"Backfire effect [edit]
A similar cognitive bias found in individuals is the backfire effect, in which individuals challenged with evidence contradictory to their beliefs tend to reject the evidence and instead become an even firmer supporter of their initial belief.[32][33] The phrase was first coined by Brendan Nyhan and Jason Reifler in a paper entitled "When Corrections Fail: The persistence of political misperceptions"
Ik kan lezen en weet wie het gerapporteerd heeft.
Ik ken het begrip, ik heb ook 101 psychology gekregen aan de unief.
Maar weet je, Saddam kreeg ook zogezegd onafhankelijke onderzoekers over de vloer die achteraf cia agenten bleken te zijn. So spare me this bull shit;

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 20:39 ----------

Je kan wel een mooi plaatje posten, maar niemand kan ontkennen dat op zowat iedere zender of nieuwssite iets anders of zelf tegenstrijdig staat.

Turken weten hoe Turkije werkt.

Degenen die dit verwekt hebben, wisten wat er ongeveer gebeuren zou.
Als ze me maar niet erger verwacht hadden. Wie zijn schuld is het dan?
Is Erdogan dan slecht omdat hij ook voor andere volkeren uitkomt.
Tis een spel, en niet die alleen van Turkije.

Maar weet je, Saddam kreeg ook zogezegd onafhankelijke onderzoekers over de vloer die achteraf cia agenten bleken te zijn. So spare me this bull shit;

Je kan wel een mooi plaatje posten, maar niemand kan ontkennen dat op zowat iedere zender of nieuwssite iets anders of zelf tegenstrijdig staat.

Plaatje was perfect. Als je dit topic had gevolgd en had gezien wat werd gepost, was deze onnozele vraag onnodig. Maar om toch antwoord te geven op je vraag: het ging om laatste stuk groen/park in taksim dat weg moest. Burgers wouden dit niet, maar hadden totaal geen invloed op besluitvorming. Belanghebbenden gingen naar de rechter. De recht had de zitting opgeschort totdat partijen beter werden gehoord, maar iedereen weet dat rechterlijke macht niet ingaat op wat Erdogan wil. Park zou dus verdwijnen, daarom gingen ze daar verblijven in het park om te protesteren, maar werden kwaadaardig weggejaagd. Terwijl demonstreren een grondrecht is. Deze mensen waren geen terroristische groepering, maar enkel vredige mensen. Dit was de druppel die de emmer liet vollopen, mensen waren het zat dat zij niet werden gehoord. Wat erdogan zei, was wil.

Video die whami had gepost:

http://www.facebook.com/photo.php?v=519020978145151

En wat meer uitleg van iemand die daar is:

[Link niet meer beschikbaar]

Bush heeft de waarnemers daar met maar 1 doel naar toe gestuurd en dat is om WoMD te vinden. 90% van de Amerikanen dacht dat Saddam persoonlijk verantwoordelijk was voor 9/11. Hij heeft het congres en de senaat voorgelogen. Dit is je ongetwijfeld allemaal bekend. Ik wil er mee zeggen dat de US heel duidelijk gestuurd hebben op een invasie terwijl de EU zich volledig afzijdig houd van de situatie in Turkijke. Alleen wij, gewone burgers, maken ons er druk om. Turkije was en is bovendien 1 van onze belangrijkste bondgenoten in de regio van het midden oosten. We hebben ze 700 miljoen subsidie gegeven, zoals je een stukje terug kunt lezen. Daarom begrijpelijk dat de EU geen kritiek levert (onterecht maar begrijpelijk)

Wat jij zegt, dat Europese rapporten biased zijn en Turkije willen zwartmaken is dus onlogisch. In ieder geval zul je moeten onderbouwen wat dan motieven zouden zijn om Turkije zwart te maken.

Laatst bewerkt:
agent orange is een ontbladeringsmiddel, waarom dat direct op mensen spuiten, daar zijn vast andere middelen voor

Ik weet er niet exact wat er allemaal daar gebeurd maar Erdogan heeft in 10 jaar turkije aanzienlijk verbeterd snap echt niet waarom mensen opeens anti erdogan daar nu zijn. Wat een protest daar zeg duizenden mensen die wegen etc blokkeren tuurlijk vraag je dan om geweld. Er zijn in turkije ook vaak mensen met slechte bedoelingen die een protest als een kans zien om alles kapot te maken en te plunderen

Voorspelling;
President Gul zal Erdogan vriendelijk verzoeken om af te treden. (Het beste om de rust te bewaren)
En pas als je iets niet meer hebt, zul je het gaan missen.
Hopelijk dat de opvolgers van Erdogan ook zo meegaand zijn met de welvaart van Turkije en niet zozeer met het vullen van hun eigen zakken.
Je kan zeggen wat je wilt over Erdogan maar in mijn ogen een van de beste politici die Turkije ook heeft gehad.

De vraag is dan: Komt dat door Erdogan of ondanks Erdogan?
Het heeft niks met Erdogan te maken, de andere partijen zitten nu te stoken om hem weg te krijgen omdat hij toch weer wordt geselecteerd. Hij heeft de welvaart van turkije echt heel erg verbeterd en mensen zijn altijd ondankbaar. Ze willen hem ook nu btw weg omdat die strengere alcoholcontrole wilt uitvoeren. Op een YT clip kan je zien dat die zegt dat je bijvoorbeeld s' avonds geen drank bij tankstations mag halen etc en daar worden mensen woest om, wat een volk daar pff

Ik weet er niet exact wat er allemaal daar gebeurd maar Erdogan heeft in 10 jaar turkije aanzienlijk verbeterd snap echt niet waarom mensen opeens anti erdogan daar nu zijn. Wat een protest daar zeg duizenden mensen die wegen etc blokkeren tuurlijk vraag je dan om geweld. Er zijn in turkije ook vaak mensen met slechte bedoelingen die een protest als een kans zien om alles kapot te maken en te plunderen
* Verkiezingfraude
* Geen persvrijheid
* Rechten worden steeds meer beperkt
* Verandert (fundamentele) wetten
* Verplicht Islam op lage leeftijd op school
* Autoritair: houdt 0 rekening met wensen van het volk
* Zou journalisten en anderen om politieke redenen gevangen zetten (heb ik niet opgezocht, maar gebeurde zeker in het verleden dus zou me niet verbazen dat hij zich hier schuldig aan maakt.
* Wil gescheiden staat en godsdienst weer samenvoegen
* Heeft politie in zijn zak (een voorbeeld dat gegeven werd, hij ging op stap en kwam beeld tegen dat hij niet mooi vond, volgende dag was het weg...)
* Nog vééél meer

En Turkije verbeterd d8 ik eerst ook tot ik info begon op te zoeken...blijkt juist omgekeerde te zijn. Heeft bv wel schuld aan IMF wel afbetaald maar staatsschuld omhoog, is dat goed?

En kijk wat van mn posts terug nog veel uit te leren, ga niet alles herhalen

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 22:40 ----------

De vraag is dan: Komt dat door Erdogan of ondanks Erdogan?
Ik ben akkoord nu.

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 22:43 ----------

Voorspelling;
President Gul zal Erdogan vriendelijk verzoeken om af te treden. (Het beste om de rust te bewaren)
En pas als je iets niet meer hebt, zul je het gaan missen.
Hopelijk dat de opvolgers van Erdogan ook zo meegaand zijn met de welvaart van Turkije en niet zozeer met het vullen van hun eigen zakken.
Je kan zeggen wat je wilt over Erdogan maar in mijn ogen een van de beste politici die Turkije ook heeft gehad.
Ja man :roflol: zoek eens info op ipv zo blind te zijn als ik was over Turkije. Lekker makkelijk als je niet weet wat er echt gebeurt.

Verschil tussen wat je ziet en wat er werkelijk gebeurt.

Kijk eens wat mensen die er wonen zeggen. Niet voor niets dat studenten, midden klasse en hogere klasse op straat komen. Als studenten op straat komen is wat goed mis, kijk maar naar de geschiedenis.
Er is hier al boodschap erover gepost met FB van Belg in Turkije...
Als je niets opzoekt, weet je het niets. Mag je Erdogan zo veel prijzen als je wilt, je zit met je kop in het zand.

Ik vond Erdogan ook eerst goed enzo, maar door de berichten ben ik beginnen info opzoeken...zou je beter ook doen. Waar rook is is vuur, en alle bewijzen spreken tegen Erdogan.

Laatst bewerkt:
Bush heeft de waarnemers daar met maar 1 doel naar toe gestuurd en dat is om WoMD te vinden. 90% van de Amerikanen dacht dat Saddam persoonlijk verantwoordelijk was voor 9/11. Hij heeft het congres en de senaat voorgelogen. Dit is je ongetwijfeld allemaal bekend. Ik wil er mee zeggen dat de US heel duidelijk gestuurd hebben op een invasie terwijl de EU zich volledig afzijdig houd van de situatie in Turkijke. Alleen wij, gewone burgers, maken ons er druk om. Turkije was en is bovendien 1 van onze belangrijkste bondgenoten in de regio van het midden oosten. We hebben ze 700 miljoen subsidie gegeven, zoals je een stukje terug kunt lezen. Daarom begrijpelijk dat de EU geen kritiek levert (onterecht maar begrijpelijk)

Wat jij zegt, dat Europese rapporten biased zijn en Turkije willen zwartmaken is dus onlogisch. In ieder geval zul je moeten onderbouwen wat dan motieven zouden zijn om Turkije zwart te maken.

Ik zei dat de rapporten biased zouden kunnen zijn.
Maar ik vind je betoog zeer overtuigend.

Ik heb ook nooit gezegd dat ik goedkeur wat Erdogan doet. Wel stel ik me vragen bij de vele versies van berichtgeving. Machete vertelde over het park, wat ik reeds wist, maar ik had dat"verhaal" reeds in vraag gesteld omdat je overal andere versies hoort en leest.
En ook vind ik dat men hem niet zomaar een dictator mag noemen. Dat woord wordt iets te gemakkelijk gebruikt vind ik. Is hij een "echte "democraat, zoals wij dat interpreteren? Neen, dat denk ik niet.
Ik hij een goede leider die het algemeen belang van zijn land vooropstelt? Dat geloof ik wel.
Ik geloof trouwens niet dat hij Turkije islamistisch wil maken. Wie de Turken in Turkije kent weet dat daar totaal geen draagvlak voor is.
Wat betreft de huidige rellen: de betogers in het park waren vreedzaam, de overheid pakte het slecht aan, en er ontstonden schermutselingen. Maar ik vermoed ook dat het protest is gegijzeld door de oppositie die de rellen wel eens zou kunnen "stimuleren".

• Topic Starter Topic Starter
Bereid je maar voor op de toekomst. De EUROPESE POLITIE komt naar je toe deze zomer!

[Link niet meer beschikbaar]

Dafuq is this shit? En waarom staat Turkije er in hemelsnaam ook op?! :(

Terug
Naar boven