MuscleMeat

Je fiets is gestolen, alwéér, dus...

Peiling Peiling Je fiets is gestolen, alwéér, dus...

• Totaal stemmers
    50
  • Peiling gesloten .
ik zal de dader in elkaar slaan

:p Lekker tegenstrijdig he :P

Ik woon op 100 meter van een station vandaan. Het lenen van elkaars fiets is hier gewoon ingeburgerd. Keuze is voor mij dus duidelijk.

Guido20 zei:
Ik woon op 100 meter van een station vandaan. Het lenen van elkaars fiets is hier gewoon ingeburgerd. Keuze is voor mij dus duidelijk.

Doet me denken aan aantal jaar geleden, toen hadden ze hier op het station echte leen fietsen neer gezet, fel gekleurd enzo en die mocht je gewoon meenemen en daarna weer terug zetten op het station..

Werkte voor geen meter natuurlijk, binnen 1 week waren ze allemaal overgespoten :)

Er zit een wezelijk verschil tussen lenen en "lenen".

Steph@n zei:
Doet me denken aan aantal jaar geleden, toen hadden ze hier op het station echte leen fietsen neer gezet, fel gekleurd enzo en die mocht je gewoon meenemen en daarna weer terug zetten op het station..

Werkte voor geen meter natuurlijk, binnen 1 week waren ze allemaal overgespoten :)

Haha, dat waren die groene toch? Heb je hier ook nog gehad. Waren best lekkere fietsen, alleen waren ze zo weg inderdaad...

ik koop een gestolen fiets :)

Zie alleen mijn fiets niet snel gestolen worden gelet op de sloten die ik heb, maar zou dus een nieuwe kopen.

Ik loop een keer langs de fietsenstalling. Als er daar 1tje staat die niet op slot zit dan leen ik die een tijdje. Anders koop ik een andere van een junk ofzo.

kopen..

Ik heb in het verleden wel eens een paar keer een fiets meegenomen die zonder slot ergens voor oud vuil gedumpt lag. Ik zal nooit een slot openbreken.

Ik zal idd nooit zelf een fiets jatten, maar als mijne nu weer gestolen wordt koop ik er eentje van een junk voor 10 euro, ik blijf niet aan de gang.

Ik zou dan een nieuwe kopen. Echter, ik woon in een omgeving waar niet echt veel gestolen wordt, dus is het voor mij niet echt relevant.:D

Stelletje moraalridders, ik zou gewoon een andere fiets terug jatten, het enige waar ik op let is dat het geen fiets met kinderzitjes is.

Kopen, diegene heeft misschien lang voor zijn nieuwe fiets moeten sparen en jij neemt die zomaar mee...

Jij wil niet dat jouw fiets gejat wordt, waarom zou je dan wel eentje van iemand anders meenemen?

@DBC01: Waarom wil jij dit weten? :D Vanmiddag fiets gejat en begint je geweten nu te knagen? :P

Nee, hij verwacht dat dit topic binnen de kortste keren een andere richting in zal slaan.

• Topic Starter Topic Starter
Het gaat erom in deze vraagstelling dat ie 'alwéér is gejat'.
Ik vraag me namelijk dit af: (Ik ben al lang door die grens gegaan sinds 2 keer in korte tijd 2 nieuwe fietsen gestolen zijn, jat ik ze dus terug want ik kan het me niet veroorloven zonder fiets te zitten maar ook niet om er elke maand eentje nieuw te kopen)

Stel dat je ooit eens je fiets verliest. Dan koop je een nieuwe dat snap ik. Maar als je fiets achter-elkaar-gestolen wordt...dan gaat er een trigger in eenieder af tenzij je miljonair bent. Wanneer komt die trigger er voor jou?

Want mensen die zelf geen sloten openbreken maar wel van een junk kopen zijn even fout; alleen te lui om het slot er zelf vanaf te halen.

Inderdaad, vanmiddag kwam ik erachter dat mijn fiets -weer- gestolen is, maar wat me meer bezorgde was wáár het gebeurde: In de beveiligde catacomben van het complex, waar alleen bewoners komen.

Zo is mijn laatste bike ook gestolen, uit de afgesloten ruimte van het appartementencomplex waar ik woonde. Wijze les, een extreem goed slot kopen en de dieven maken weinig kans. Natuurlijk is ieder slot te kraken, maar ze gaan echt geen kwartier lopen slijpen om een fiets te bemachtigen.

ik zou er 1 stelen van spiertje16 :D

Terug
Naar boven