MuscleMeat

Je fiets is gestolen, alwéér, dus...

Peiling Peiling Je fiets is gestolen, alwéér, dus...

• Totaal stemmers
    50
  • Peiling gesloten .
Spiertje ga NIET, lees NIET bij de politie je bent nu al irritant :D.

koop een nieuwe en een paar sloten, zet hem altijd aan twee wielen vast, etc..

Kijk je kunt er ook een jatten, maar de politie let er sterk op. Vaak ook undercover, heb de verhalen al meerdere malen gehoord (in Amsterdam welteverstaan). Als je gepakt wordt en voor die paar euro's een strafblad oploopt... Lijkt me zonde (met ook op toekomst, etc) Mocht je dat niets kunnen schelen, dan gewoon jatten.

spiertje16 zei:
lach maar
wedden dat je neergaat als je zo een tegen je aan krijgt:mad:
[afbeelding niet meer beschikbaar]
blééér

Weet je wat het mooie is van het door jouw aanbeden rechtssyteem in nederland? Als het jou al lukt om die knuppel bij mij in m'n nek te leggen, dan ben jij degene die flink de lul is. Het feit "gestolen fiets" wordt snel vergeten als er een zaak als mishandeling met voorbedachtte rade aan vastgeknoopt wordt, wat heet, laten we er gelijk poging tot doodslag van maken! Ik loop weer buiten, stap op jouw fiets, en fiets naar de bank om jouw geld te pinnen, die ik heb gekregen van jou, via mijn advocaat. Met jouw geld zal ik dan ook de schappelijkheid opbrengen om een ansichtkaartje vanaf Aruba naar je toe te sturen als je zit weg te kwijnen in een penitraire inrichting.

Dus alsjeblieft, leg die knuppel in mijn nek, en bid god op je blote knieen dat ik in één keer neer ga. :D (of allah voor mijn part)

Centaur zei:
blééér

Weet je wat het mooie is van het door jouw aanbeden rechtssyteem in nederland? Als het jou al lukt om die knuppel bij mij in m'n nek te leggen, dan ben jij degene die flink de lul is. Het feit "gestolen fiets" wordt snel vergeten als er een zaak als mishandeling met voorbedachtte rade aan vastgeknoopt wordt, wat heet, laten we er gelijk poging tot doodslag van maken! Ik loop weer buiten, stap op jouw fiets, en fiets naar de bank om jouw geld te pinnen, die ik heb gekregen van jou, via mijn advocaat. Met jouw geld zal ik dan ook de schappelijkheid opbrengen om een ansichtkaartje vanaf Aruba naar je toe te sturen als je zit weg te kwijnen in een penitraire inrichting.

Dus alsjeblieft, leg die knuppel in mijn nek, en bid god op je blote knieen dat ik in één keer neer ga. :D (of allah voor mijn part)
moet je me wel eerst zien te pakken;)

eduardjanssen zei:
Laat het nu nog mooier worden zodra ik op een gestolen fiets rijd en ik word aangehouden, dan is er niets aan de hand. Dan kan ik kiezen om afstand te doen van de fiets of inderdaad een procesverbaal aangaan. Dan doe je natuurlijk altijd afstand want ja hoe kon jij nou weten dat die fiets van de zwarte markt gestolen was?

dit was dus niet het geval bij een vriend van mij
ze vertelde hem dat hij tekort kwam door niet te kijken of de fiets nou wel of niet gestolen is en het dus voor de hand ligt dat de fiets gestolen is
pech jammer had je er maar achteraan moeten gaan

Sport2000 zei:
ja, en de praktijk wijst uit dat als jij zegt dat wist ik niet de fiets afstaat en je gewoon weer naar de fietsenhandel in die garage om de hoek gaat, je nergens last van hebt:cool:

lieve lieve spiertje, laat 1 ding tot je doordringen, wetten zijn heel lief leuk en aardig, maar helaas zul je er in de toekomst nog vaak achter komen dat ze niet altijd gehandhaafd worden zoals jij zou willen zien:o
het gaat helemaal niet om hoe IK ze zou willen zien
het gaat erom dat de wet gehandhaafd moet worden en je er de middelen voor krijgt als ambtenaar om die wet te handhafen

Centaur zei:
Dat doet oom agent wel voor me. Poging tot doodslag gaan ze net iets vlotter achteraan dan een fiets die gestolen is.

je bedoelt ome rechercheur;)
poging tot doodslag zal het al wel niet worden
mits die knuppel jouw alleen ko slaat
maarjah dat blijft alleen maar gissen

Optie 3: Ik bel Spiertje z'n collega's!

Ik denk dat het enige gepaste antwoord hier is rel gaan zoeken id dichtsbijzijnde supermarkt, liefst met een gepensioneerde

• Topic Starter Topic Starter
Centaur zei:
blééér

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

DBC01 zei:
@Benchbrabo: That's it. Nú ga ik verhuizen! :mad:
:D Tja, en ik heb gewoon een dure fiets ook nog. Zet hem altijd overal neer, gewoon met een normaal slot, niet eens met een ketting ofzo. Nog nooit gejat. Heb sowieso nog nooit gehad dat er ook maar één fiets is gejat van me.

benchMarc zei:
:D Tja, en ik heb gewoon een dure fiets ook nog. Zet hem altijd overal neer, gewoon met een normaal slot, niet eens met een ketting ofzo. Nog nooit gejat. Heb sowieso nog nooit gehad dat er ook maar één fiets is gejat van me.

Die van jouw valt ook zo op

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

nog nooit een fiets gejat?
dat kan niet
iedereen zn fiets is wel eens gejat

Als ik uit de kroeg kom en ik moet een fiets, bestaat er de kans dat ik een junk tegenkom die er een verkoopt. Dan ding ik af tot een prijs tussen de 5 en 10 euro. Ik pak een hand kleingeld en begin hardop te tellen "2.. 3... 5... Hier heb je 8,zoveel, is dat goed?" Ik geef die asielzoeker een hand stuivers en voordat hij het na heeft kunnen tellen ben ik al hard weggefietst op een brik voor minder dan een knaak.

Het nadeel van deze bikes is dat ze slechts een week meegaan alvorens de ketting erafloopt. Liever steel ik zelf ergens een nieuwe. Ik ga dan in nuchtere toestand de buurt snachts wat afschuimen op zoek naar een geschikte prooi. Deze sleep ik dan mijn hol binnen, alwaar ik hem in 5 minuten van sloten, lampen, bagagedragers, delen van spatborden en kinderzitjes ontdoe. Dan is het nauwelijks nog nodig om te spuiten maar als ik iets kan vinden gaat er nog een likje verf overheen. Op deze manier heb je een fiets die lang meegaat en ook nog eens een leuk klein avontuurtje gehad.

Terug
Naar boven