MuscleMeat

Je fiets is gestolen, alwéér, dus...

Peiling Peiling Je fiets is gestolen, alwéér, dus...

• Totaal stemmers
    50
  • Peiling gesloten .
als je student bent met weinig liquide middelen en je fiets wordt gestolen heb je weinig andere keuze dan een fiets terug te jatten

van een junk kopen heeft weinig zin, die is immers ook gejat

DBC01 zei:
Het gaat erom in deze vraagstelling dat ie 'alwéér is gejat'.
Ik vraag me namelijk dit af: (Ik ben al lang door die grens gegaan sinds 2 keer in korte tijd 2 nieuwe fietsen gestolen zijn, jat ik ze dus terug want ik kan het me niet veroorloven zonder fiets te zitten maar ook niet om er elke maand eentje nieuw te kopen)

Stel dat je ooit eens je fiets verliest. Dan koop je een nieuwe dat snap ik. Maar als je fiets achter-elkaar-gestolen wordt...dan gaat er een trigger in eenieder af tenzij je miljonair bent. Wanneer komt die trigger er voor jou?

Want mensen die zelf geen sloten openbreken maar wel van een junk kopen zijn even fout; alleen te lui om het slot er zelf vanaf te halen.

Inderdaad, vanmiddag kwam ik erachter dat mijn fiets -weer- gestolen is, maar wat me meer bezorgde was wáár het gebeurde: In de beveiligde catacomben van het complex, waar alleen bewoners komen.
Mja, zou zoiets echt zelf mee moeten maken om daar antwoord op te kunnen geven.

Mijn fiets is gelukkig nog nooit gestolen terwijl ik in een stad woon waar het een soort van rage is om fietsen te jatten :P

Ik verander mijn stem dus in: Ik ben benchMarc.

DBC01 zei:
Het gaat erom in deze vraagstelling dat ie 'alwéér is gejat'.
Ik vraag me namelijk dit af: (Ik ben al lang door die grens gegaan sinds 2 keer in korte tijd 2 nieuwe fietsen gestolen zijn, jat ik ze dus terug want ik kan het me niet veroorloven zonder fiets te zitten maar ook niet om er elke maand eentje nieuw te kopen)

Stel dat je ooit eens je fiets verliest. Dan koop je een nieuwe dat snap ik. Maar als je fiets achter-elkaar-gestolen wordt...dan gaat er een trigger in eenieder af tenzij je miljonair bent. Wanneer komt die trigger er voor jou?

Want mensen die zelf geen sloten openbreken maar wel van een junk kopen zijn even fout; alleen te lui om het slot er zelf vanaf te halen.

Inderdaad, vanmiddag kwam ik erachter dat mijn fiets -weer- gestolen is, maar wat me meer bezorgde was wáár het gebeurde: In de beveiligde catacomben van het complex, waar alleen bewoners komen.

HA FEEL MY PAIN!!!!
EN NU DAT MAAR DAN 8 KEER:mad::mad::mad::(:(:(:(:whip:JA 8 ****ING KEER BEAT THAT !!!:splat::headbang::fire::yell:ALS IK OOIT IEMAND ZIE OP MIJN FIETS KAN HIJ BETER ****ING HARD GAAN RENNEN
:shoot:

• Topic Starter Topic Starter
EricR zei:
Zo is mijn laatste bike ook gestolen, uit de afgesloten ruimte van het appartementencomplex waar ik woonde. Wijze les, een extreem goed slot kopen en de dieven maken weinig kans. Natuurlijk is ieder slot te kraken, maar ze gaan echt geen kwartier lopen slijpen om een fiets te bemachtigen.

Wat voor slot raad jij aan?> Zeker een slot van €80. Weet je, ik denk dat mijn fiets veiliger af is, geklonken aan de stalen paal buiten op straat voor de deur van het complex dan binnen waar hij weliswaar op slot maar niet vast staat.

ik mis de optie: FIETS???WIE WAT WAAR HOE??NIET SPOTTEN MET MIJN FIETS:mad:

spiertje16 zei:
HA FEEL MY PAIN!!!!
EN NU DAT MAAR DAN 8 KEER:mad::mad::mad::(:(:(:(:whip:JA 8 ****ING KEER BEAT THAT !!!:splat::headbang::fire::yell:ALS IK OOIT IEMAND ZIE OP MIJN FIETS KAN HIJ BETER ****ING HARD GAAN RENNEN

tsssss:finger:

en dat predikt over zinloos geweld?:rolleyes:

spiertje16 zei:
HA FEEL MY PAIN!!!!

Waarom zou ik moeten gaan rennen als ik een fiets van iemand koop voor 25 euro. Je kan me dan niets maken bro.. ;)

Verder jat ik geen fietsen en koop ook geen gestlolen fietsen. Ik koop eerder een goed slot of een oud fietsje op het politiebureau die ze om de zoveel tijd een keer verkopen.

DBC01 zei:
Wat voor slot raad jij aan?> Zeker een slot van €80. Weet je, ik denk dat mijn fiets veiliger af is, geklonken aan de stalen paal buiten op straat voor de deur van het complex dan binnen waar hij weliswaar op slot maar niet vast staat.

http://www.bikesonline.nl/shop/shop_lst.asp?GroupID=203

De Konig Blue Chain, er zijn inmiddels hardere sloten maar gelet op de prijs vind je niet snel een beter slot. De iets duurdere Abus Steelochain is ook erg goed. De Bluechain is te koop rond de € 35,-.

Brutez zei:
Waarom zou ik moeten gaan rennen als ik een fiets van iemand koop voor 25 euro. Je kan me dan niets maken bro.. ;)

Verder jat ik geen fietsen en koop ook geen gestlolen fietsen. Ik koop eerder een goed slot of een oud fietsje op het politiebureau die ze om de zoveel tijd een keer verkopen.

OW ****ING GELOOF HET MAAR AL BEN JE NET ZO BREED ALS COLEMAN
JE GAAT NEER HOE DAN OOK:mad::mad::mad::mad::mad:

anders pak je toch gewoon een fiets van "dat ene dak" waar vorige maand iedereen een fiets op zijn manier op heeft gegooid?

spiertje16 zei:
OW ****ING GELOOF HET MAAR AL BEN JE NET ZO BREED ALS COLEMAN
JE GAAT NEER HOE DAN OOK:mad::mad::mad::mad::mad:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je me niks kan maken omdat ik die fiets eerlijk heb gekocht voor 25 euro. Sterker nog, ik zou jou fiets nadat jij hem hebt teruggepikt en mij neer hebt geslagen weer van de politie terug krijgen :D plus een dikke schadevergoeding.

dan moet je me maar eerst te pakken krijgen
en politie zou je niks geven als ik de aankoopbon laat zien!!!

Spiertje, helaas maar een koper van een gestolen fiets heeft ook rechten als die kan aantonen dat hij niet wist dat de fiets gestolen was. In de meeste gevallen is dat vrij simpel en je kan dus niet zomaar als eigenaar een gestolen fiets terughalen.

• Topic Starter Topic Starter
Spiertje moet nog even wat bijles volgen geloof ik. Wetskennis mag beter :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

youre going down!!

Ik koop een nieuwe fiets en een beter slot

DBC01 zei:
Spiertje moet nog even wat bijles volgen geloof ik. Wetskennis mag beter :D

ONZIN
helemaal niet
als mijn aankoop bon overeenkomt met het serie nummer dat onder op de fiets staat is de fiets van mij en kan hij dus niet aantonen dat het zijn fiets is

Terug
Naar boven