AndroidHealthClinic

Je fiets is gestolen, alwéér, dus...

Peiling Peiling Je fiets is gestolen, alwéér, dus...

• Totaal stemmers
    50
  • Peiling gesloten .
Nogmaals, of je nou een aankoopbon hebt of niet, de koper van een gestolen fiets heeft ook rechten en je kan dus niet zomaar je fiets claimen. Dit soort voorvallen zijn er redelijk vaak en je krijgt niet zomaar je fiets terug.

spiertje16 zei:
ONZIN
helemaal niet
als mijn aankoop bon overeenkomt met het serie nummer dat onder op de fiets staat is de fiets van mij en kan hij dus niet aantonen dat het zijn fiets is

Kan jij ook aantonen dat jij die fiets niet via internet of een krantje heb doorverkocht, en nu gewoon je fiets terug wil en je geld wil houden?

Ben bang dat je je eigen fiets moet terugkopen van die aardige meneer/mevrouw ;)

Jopske zei:
verkapte " kijk_mij_ik_kan_coleman_KO_slaan_tenminste_dat_denk_ik" post :p

geloof me COLEMAN gaat neer
wld3.jpg

Jopske zei:
Kan jij ook aantonen dat jij die fiets niet via internet of een krantje heb doorverkocht, en nu gewoon je fiets terug wil en je geld wil houden?

Ben bang dat je je eigen fiets moet terugkopen van die aardige meneer/mevrouw ;)
zo werkt het niet
een bon is een bon
bon=rechtmatige eigenaar

HET WORD MOOIER!!!!!!!
zodra jij op een gestolen fiets rijd ben je schuldig aan een misdrijf(heling) en ben je dus strafbaar
je ontvang een een boete van 160 euro en een strafblad+ik krijg mijn fiets terug

Laatst bewerkt:
ik koop een auto.. :D

Ik denk, dat ik mini-alarmsysteempjes ga verkopen voor fietsen, met gps-zendertje, die je kunt verstoppen onder je zadel. Dat zal wel lopen, denk ik.:D

ik heb gekozen voor koop een andere maar dan wel een 2e handse of ik ga lopens verder

spiertje16 zei:
zo werkt het niet
een bon is een bon
bon=rechtmatige eigenaar

HET WORD MOOIER!!!!!!!
zodra jij op een gestolen fiets rijd ben je schuldig aan een misdrijf(heling) en ben je dus strafbaar
je ontvang een een boete van 160 euro en een strafblad+ik krijg mijn fiets terug

Sjeezes Christ, dat geloof je toch zelf niet hoop ik ???

ontopic; Als mijn fiets gejat wordt, jat ik er gewoon 2 andere en verkoop er 1tje voor 10 euro ofsow, kom maar op DBC; leef je uit:roflol:

Niks, want de mijne wordt niet gejat, klaar. Ik leef in een peaceful brabodorpje en we zijn hier nog boers-lief tegen elkaar.

hier in roeselare, belgie stelen de flikken de fietsen :spaz:

m'n ma's fiets was gestolen, we gingen dan aangifte doen, zag ik haar fiets in een verdoken hoekje :duh: :duh:

gelukkig terug gekregen, anders

[Afbeelding niet meer beschikbaar]:D

Ik haal gewoon hulk hogan erbij! ben net terug vant stappen woehooooeeew

• Topic Starter Topic Starter
@Spiertje: Heerlijk zoals jij je druk kan maken over de letter van de wet! :D

Weet je wat het ergste is: In de praktijk gaat het er tóch anders aan toe! :roflol:

@Benchbrabo: That's it. Nú ga ik verhuizen! :mad:

spiertje16 zei:
zo werkt het niet
een bon is een bon
bon=rechtmatige eigenaar

HET WORD MOOIER!!!!!!!

Laat het nu nog mooier worden zodra ik op een gestolen fiets rijd en ik word aangehouden, dan is er niets aan de hand. Dan kan ik kiezen om afstand te doen van de fiets of inderdaad een procesverbaal aangaan. Dan doe je natuurlijk altijd afstand want ja hoe kon jij nou weten dat die fiets van de zwarte markt gestolen was?

spiertje16 zei:
zo werkt het niet
een bon is een bon
bon=rechtmatige eigenaar

HET WORD MOOIER!!!!!!!
ja, en de praktijk wijst uit dat als jij zegt dat wist ik niet de fiets afstaat en je gewoon weer naar de fietsenhandel in die garage om de hoek gaat, je nergens last van hebt:cool:

lieve lieve spiertje, laat 1 ding tot je doordringen, wetten zijn heel lief leuk en aardig, maar helaas zul je er in de toekomst nog vaak achter komen dat ze niet altijd gehandhaafd worden zoals jij zou willen zien:o

Terug
Naar boven