MuscleMeat

Joost Eerdmans over beledigen

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Spot aan

Godzijdank mogen we beledigen in Nederland. Anders hadden we Joep Bertrams en Jos Collignon allang kunnen opsluiten, en Albert Verlinde ook. Voor de bunker van GeensT was een rood lint gespannen en cabaretiers konden omzien naar ander werk.

Beledigen is voor de wet al jaren strafbaar maar dan vooral als het samenhangt met smaad of laster of als het aanzet tot haat of geweld. In alle andere gevallen blijft het bij de rechter een potje discussiëren tussen 'beledigen' en 'je beledigd voelen'. Wat voor de een beledigend is, ziet de ander als compliment. Op het specifiek beledigen van onze Koning staat trouwens 5 jaar. Dat is namelijk majesteitsschennis en pas maar op.

In 1896 kreeg iemand drie maanden cel omdat hij op een fluit had geblazen op het moment dat de prinses langsreed. Wilhelmina hield niet zo van muziek. Maar uitgerekend onze huidige Hare Saaiemeid rakelt anno 2007 dit chapiter weer eens op. We mogen niet meer beledigen.

Waarom hoorde ik die oproep niet toen Pim Fortuyn om zeep werd beledigd? Of toen Minister Donner begon te herpleiten voor het aanpakken van godslastering direct na de moord op Theo van Gogh?

Ik ben voor het onmiddellijk intrekken van het strafrechtelijk verbod op zowel godslastering als majesteitsschennis. Iedereen moet kunnen beledigen. Alle geloof is betrekkelijk, ook het niet-geloven. Als ik mag kiezen tussen het korte-lonten geloof van veel islamieten versus de vrijheid van meningsuiting, dan ben ik klaar.

Ayaan had dus groot gelijk toen ze vorig jaar zei dat ze zich niet zal onderwerpen aan tirannieke eisen van mensen die niet accepteren dat de islam onderwerp van spot mag zijn. Hoe meer kritiek je kunt verstouwen, des te groter blijft je geloof in jezelf, in je prestaties of in wat dan ook. Zonder incasseringsvermogen stelt een geloof gewoon helemaal niks voor.

Joost Eerdmans

Joost is een lul.

Sommigen hebben duidelijk bijles nodig:
majesteitschennis is verboden omdat de koningin zich niet mag verdedigen.

pim fortuyn om zeep beledigd?

goed stuk man! Als ik dit stukje ga voor lezen in het bejaardenhuis, start ik een gigantische rel!

joost eerdmans? die is toch werkeloos

verrekte wachtgeld trekker, laat hem eens gaan werken voor zijn geld

hahaha ja, laten we NOG meer gaan beledigen met z'n allen.
Wordt het hier nog weer iets gezelliger.

Maar goed, omdat ie het zo leuk vind:

JOOST, JE BENT EEN SAAIE OETLUL.
Met een lelijke bril.

• Topic Starter Topic Starter
Vind ik ook. En de tirannieke eisen van mensen die niet accepteren dat de islam onderwerp van spot mag zijn, da's ook helemaal okee. :thumbs:

:rolleyes:

Vind ik ook. En de tirannieke eisen van mensen die niet accepteren dat de islam onderwerp van spot mag zijn, da's ook helemaal okee. :thumbs:

:rolleyes:

vind je? Ik niet.

Imo is er wel een verschil tussen spot en beledigen.

Spot:
DBC zal wel weer last hebben van een roidrage, getuige z'n hoeveelheid antimoslim propraganda.

beledigen:
DBC is een smerige nazi, met z'n antimoslim praktijken.

Hoe meer kritiek je kunt verstouwen, des te groter blijft je geloof in jezelf, in je prestaties of in wat dan ook. Zonder incasseringsvermogen stelt een geloof gewoon helemaal niks voor.
Volledig mee eens. Zelfspot is veel gelovigen vreemd, dat snap ik niet. Als je trots bent op je geloof, moet je hier allemaal tegen kunnen. Waarom reageren mensen zo fel? Zijn ze onzeker?

joost mag het weten

vind je? Ik niet.

Imo is er wel een verschil tussen spot en beledigen.

Spot:
DBC zal wel weer last hebben van een roidrage, getuige z'n hoeveelheid antimoslim propraganda.

beledigen:
DBC is een smerige nazi, met z'n antimoslim praktijken.

:)

En dat is het 'em juist: Jouw voorbeeld van spot wordt door bepaalde mensen en groeperingen al gezien als ZUIVERE belediging.

Anyways ik vind je voorbeeld een beetje zwakjes want wat jij aangeeft als belediging wordt dagelijks op dit forum neergezet als 'voorbeeld van spot die okee is' en 'gangbaar en toelaatbaar' dus moet je nagaan.

:roflol: Nee dat wordt niet gedaan. Niet liegen!!

Joost eerdmans... is dat niet die kerl van éénNL?

Yep die partij met 0 zetels! :D

:roflol: Nee dat wordt niet gedaan. Niet liegen!!

Euh, ik wil hierbij wel aangeven dat ik mods niet aankijk op de content van DBB maar er zijn legio sig's, topics etc te vinden waarin er dus niet gespot maar duidelijk beledigd wordt. Dit vangt aan op het moment dat men de discussie niet meer kan winnen, dan gaat men wat leugentjes over een persoon neerzetten die schadelijk zijn. Daarvan komen dan weer tientallen pm's van mensen die zich afvragen of het waar is wat er wordt gezegd en nogeens -tig pm's van mensen die in hun onwetendheid de beledigende partij nogeens steunen in hun leugentjes.

Vaak genoeg meegemaakt. Dus om terug te komen op het onderwerp: De scheiding tussen spot die duidelijk is te onderscheiden van belediging...is heel dun.

Een partij met 0 zetels zegt niks over de kwaliteit maar over de naamsbekendheid. Het overgrote deel van de kiezers stemt op de voor hun 'bekendste' partij, de partij waarmee ze zijn opgegroeid of de partij waar veel vrienden over spreken. Zelf weten ze vaak (te) weinig van de inhoud. :D

Euh, ik wil hierbij wel aangeven dat ik mods niet aankijk op de content van DBB maar er zijn legio sig's, topics etc te vinden waarin er dus niet gespot maar duidelijk beledigd wordt. Dit vangt aan op het moment dat men de discussie niet meer kan winnen, dan gaat men wat leugentjes over een persoon neerzetten die schadelijk zijn. Daarvan komen dan weer tientallen pm's van mensen die zich afvragen of het waar is wat er wordt gezegd en nogeens -tig pm's van mensen die in hun onwetendheid de beledigende partij nogeens steunen in hun leugentjes.

Vaak genoeg meegemaakt. Dus om terug te komen op het onderwerp: De scheiding tussen spot die duidelijk is te onderscheiden van belediging...is heel dun.

:roflol: je stelt jezelf weer veel belangrijker voor dan je bent. Of ben ik nu weer aan het beledigen :D Man je doet er net zo hard aan mee, niet mauwen. Tig pm's :roflol: Wat zou Pino er van vinden?

Laatst bewerkt:
Ik stuur je wel even een PM. Dat vindt Pino beter.:cool:

:)

En dat is het 'em juist: Jouw voorbeeld van spot wordt door bepaalde mensen en groeperingen al gezien als ZUIVERE belediging.

Anyways ik vind je voorbeeld een beetje zwakjes want wat jij aangeeft als belediging wordt dagelijks op dit forum neergezet als 'voorbeeld van spot die okee is' en 'gangbaar en toelaatbaar' dus moet je nagaan.

Daar zijn de mods voor. Als iemand erg sterk beledigend is, kan daar heel gemakkelijk wat aan gedaan worden. verder ligt de moraal op DBB wat dat betreft denk ik ook iets anders. Wat hier gespuid en geslikt wordt, daar hoef je irl niet echt mee aan te komen :D

Eerdmans, de grote NUL op lijst EEN. :D

In principe zijn mods daar wel op aan te kijken imo. Het is hun taak om het netjes te houden (binnen de zojuist al aangehaalde DBB moraal). Ik ben het verder wel met je post eens dat er op deze manier gebruik wordt gemaakt van het board. Sigs met 'owned for life' erin, met daarin een link naar een poll over een bepaald lid. Dat vind ik dus geen spot (zeker niet gezien het verschrikkelijke niveau van de gelinkte pagina).
Op zon moment vertel je echter meer over jezelf dan over een ander imo.

:roflol: je stelt jezelf weer veel belangrijker voor dan je bent. Of ben ik nu weer aan het beledigen :D Man je doet er net zo hard aan mee, niet mauwen. Tig pm's :roflol: Wat zou Pino er van vinden?

Ik maak me toch wat zorgen hoor. Eerst ga je ineens dood, dan begin je zaken over Sandrak te posten en nu ben je over Pino aan het verhalen...
Wats de matter? :D

Terug
Naar boven