XXL Nutrition

Juiste schema bb

willis

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m90
Massa
79kg
Vetpercentage
11%
Beste forum genoten,

Ik zit met een grote twijfel hoe ik mijn schema ga inrichten en hoe ik het beste processie kan maken in massa
Hier het gebruikelijke doel van mijn training
  • Hoelang je traint
    vroeger gesport in de sportschool ervaring met oefeningen maar begin weer opnieuw
  • Wat je doel is
  • Echt massa te vergroten en beetje kracht erbij
  • Waar je prioriteiten liggen
  • Rug/schouders/kuiten en beetje armen
  • Beschikbare apparatuur
    Vrijwel alles, redelijk uitgebreide gym
  • Beschikbare tijd
4x per week
Zoals jullie dus weten is de bedoeling van mijn training om dus echt massa aan te leggen.
Ik hoor en lees verschillende schemas van upperbody/ lowerbody van split schema tot upper/lower en core.
Mijn gewicht is 77 KG 11,2%BF en ben 1,91M
Ik zou dus graag willen weten wat de beste methode is,.

Zelf dacht ik aan
Dag 1 Borst Schouders
Dag 2 Rug
Dag 3 Benen/ core
Dag 4 Armen

Deze 4 dagen kunnen dan worden verspreid over de week, ik zou graag willen weten wat jullie hier aanraden.
Zelf weet ik voldoende oefeningen per spiergroep alleen weet ik niet was juist is voor een 18 jarige die massa wilt maken.
Wat is de juiste rep range 8-12? en dan 85% van 1rm ??

Mijn voeding is voldoende krijg genoeg eiwitten en koolhydraten binnen dus dat zit wel juist.

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Bedankt alvast

William

Je bent nog een beginner zo te zien? Ik zou je een fullbody schema aanraden, 3x pw. Dat zeker voor de eerste maanden.
Hou het dan bij de basisoefeningen met wat aanvullingen en dan gaat dat je verder brengen dan dit schema, waar je alles 1xpw traint.

• Topic Starter Topic Starter
ja zo kan je het zien, ik heb 1.5 jaar getraind toen ik 13 was maar dat was niet heel erg serieus, heb vorige jaar ook een goede start gemaakt maar heeft niet lang geduurd. Heb nu wel de tijd en motivatie gevonden om wel serieus te gaan.
Ben nu al maandje begonnen met van alles beetje trainen maar ben van plan om juist te gaan trainen.
Dus als ik je goed begrijp 3x per week full body workout en dan hoe zwaar ongeveer?

bedankt alvast

Stronglifts 5x5

Eén van de bekendste full body schema´s, perfect om een solide basis mee te bouwen.

Hoelang raden jullie dit aan?

Stronglifts 5x5

Eén van de bekendste full body schema´s, perfect om een solide basis mee te bouwen.
Wat bedoel je precies 'Solide basis' Ik ben nu maantje aan het trainen en gaat wel goed imo.
Waarom precies de 5x5 want het motiveert mij niet echt :$
Ik zou liever een spiergroep per keer trainen maar waarom raden jullie dat niet aan

Wat bedoel je precies 'Solide basis' Ik ben nu maantje aan het trainen en gaat wel goed imo.
Ik zou liever een spiergroep per keer trainen maar waarom raden jullie dat niet aan
Heel lang verhaal, komt erop neer dat je spieren gewoon 2x per week (7 dagen) stimilus nodig hebben om efficiënt te groeien. Je kunt alles gaan brosplitten en 7 dagen per week in de gym hangen, maar dat is voor de meesten niet weggelegd. Gewoon lekker 5x5 gaan en eten als een motherf*cker gezien je gewicht, de kilo's vvm zullen eraan vliegen in het begin.

Spiergroep per keer is minder effectief voor natuurlijke atleet dan 3x pw full body. Vooral voor massa is dit het geval

Goede vraag. Je kunt uiteraard gewoon je split blijven doen en ook wat sterker en gespierder worden, maar in deze fase is het eigenlijk gewoon zonde van je tijd. Het is misschien leuk, maar zeker niet optimaal. Met programma's als Stronglifts 5x5 of STarting Strength bouw je bijna letterlijk een fundering op voor je trainingen van de komende jaren. Als beginner is dit het moment om in korte tijd het maximale uit je trainingen te halen voor de bekende "beginnergains", je gaat namelijk nooit meer zo snel zoveel massa en kracht pakken als in deze periode. En dan is een full body prima geschikt: je traint spiergroepen meer dan 1x per week en je leert tegelijk alle grote en belangrijke lifts. Wanneer je uiteindelijk echt vastloopt hierop kun je gerust een splitvorm uitkiezen, maar dan squat je inmiddels wel dik meer dan 100kg in plaats van 50. Tel uit je winst.

Ik ga het eens een paar weken proberen, kijken hoe het bevalt en wat mijn resultaat gaat worden.
Hou jullie op de hoogte, bedankt.

Terug
Naar boven