MuscleMeat

Juiste squattechniek? comment pls.

• Topic Starter Topic Starter
Gratis trainen in Gent? Studenten van de Gentse universiteit kunnen daar niet van profiteren zeker?

Alle Hogeschool Gent studenten kunnen er terecht. Universiteit misschien ook, maar hebben jullie niet die unief-gym aan de watersportbaan? Voordeel aan de HoGent powertraining-zaal is dat ik er ten allen tijde terecht kan, vanwege m'n topsportstatuut aan de hogeschool. :cool: Voor de andere leerlingen zijn er beperkte openingsuren. :D :p Anyway, als je eens wil komen trainen PM je maar, en dan regelen we dat wel.

OT: thx voor de tips en de filmkes. In vergelijking met die gasten sta ik inderdaag erg voorover gebogen tijdens het squatten.
Als ik het dus goed begrijp moet ik vooral:
-Rug rechter/natuurlijke kromming houden
-Minder voorover buigen
-Stang iets lager op m'n rug leggen ipv hoog op de traps
-Dieper squatten
Anything else? ;)

Die stang hoog op je traps of niet is persoonlijk. Er zijn hier op DBB genoeg mensen die dat fijner vinen aanvoelen. Dus dat moet niet per se. Doe gewoon wat voor jou het natuurlijkst is.

Die stang hoog op je traps of niet is persoonlijk. Er zijn hier op DBB genoeg mensen die dat fijner vinen aanvoelen. Dus dat moet niet per se. Doe gewoon wat voor jou het natuurlijkst is.

hoe lager je de stang kan houden hoe minder druk er op je onderrug komt te staan.

Als ik mij niet vergis is olympic style squatten toch close-stance en high bar. Je gaat die mensen toch niet vertellen dat ze fout bezig zijn?

Alle Hogeschool Gent studenten kunnen er terecht. Universiteit misschien ook, maar hebben jullie niet die unief-gym aan de watersportbaan? Voordeel aan de HoGent powertraining-zaal is dat ik er ten allen tijde terecht kan, vanwege m'n topsportstatuut aan de hogeschool. :cool: Voor de andere leerlingen zijn er beperkte openingsuren. :D :p Anyway, als je eens wil komen trainen PM je maar, en dan regelen we dat wel.

OT: thx voor de tips en de filmkes. In vergelijking met die gasten sta ik inderdaag erg voorover gebogen tijdens het squatten.
Als ik het dus goed begrijp moet ik vooral:
-Rug rechter/natuurlijke kromming houden
-Minder voorover buigen
-Stang iets lager op m'n rug leggen ipv hoog op de traps
-Dieper squatten
Anything else? ;)

Nuja, ik zou gewoon in Gent een tweede gym kunnen gebruiken waar ik wat zou kunnen benchen, squatten op mijn off days of 's morgens vroeg.

Ik ben een olympisch gewichtheffer en basistrainingen doe ik met een groep gewichtheffers dicht bij het van beverenplein.

Terug
Naar boven