2green
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 553
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 119kg
- Vetpercentage
- 9%
Altijd vervelend om een mede bezoeker te corrigeren, misschien heeft de bedenker wel een heel goede reden hiervoor, maar mijninziens is het schema niet in belans. Er zitten vrij veel programmeerfouten in, zeker als dit een generiek schema moet voorstellen. Was hij bedoel om achterliggende spiergroepen te ontwikkelen dan had ik het kunnen begrijpen. Begin ik bij de eerste oefening dan zie ik een incline bench staan. Prima oefening, maar deze legt niet de volledige focus op de grote borstspieren, maar voor een significant deel op de schouder spieren die je ook verderop met de military press pakt, maar deze hele spier wordt vrijwel niet op de 2e uppper dag gepakt. Deze schouderspier heeft ook niet zoveel stimulans nodig om te groeien, dus zonde van de tijd en missende kans voor andere spieren. Zo kan ik bijna van ieder oefening en de positie in het schema iets zeggen.Thanks Bro!
Grap is dat ik hem (grotendeels) van onderstaande sticky heb![]()
Volume is ook aan de hoge kant, leuk als je graag wat conditie wilt opbouwen, maar echt niet nodig voor iemand die nog een 2 split van vier dagen in de week gebruikt.
Ik heb gewoon even een voorbeeld nodig waar ik massa op kan pakken en later kan doorontwikkelen.
Zal eens gaan verdiepen in Lyle mcdonald's generic bulking routine en dat vanaf morgen een weekje proberen en als het bevalt kijken of ik daar goed op kan gainen richting de 90kg!
Mooi hoe alles samen komt soms, neem lyle zijn schema, mooi in balans alle spieren worden geraakt en van grote spieren naar kleinere spieren, je lijf en je motivatie om te trainen zullen je dankbaar zijn. Wel zou ik de tweede upperdag en tweede lowerdag lichte variaties nemen op de eerste upper/lower dagen. houd het leuk voor jezelf.
Ook leuk aan lyle zijn schema, als je wat trainingen mist door ernstige ziekte of een zwaar ongeval (verder is er geen excuus te bedenken
), dan kun je even snel weer op niveau komen door alleen de A en B dagen twee maal in de week te pakken en twee maal in de week omhoog gaan tot het gewicht waar je op zat. Erg fijn schakelen met dat schema, andere splits zijn lastiger en vragen vaak dat je tijdelijk terugschakeld in split om snel op niveau te komen als je last van detraining hebt door afwezigheid.

.
Hoe meer inzichten hoe beter.
Tenzij je zo'n eiken bent die super gains maakt, dan hoor je nooit weer van mij natuurlijk