AndroidHealthClinic

jullie mening/hulp over dieet van Lyle Mcdonald

streetdisciple

Cool Novice
Waardering
9
Lengte
1m70
Massa
74kg
Vetpercentage
13%
Beste dbb'ers,

Ik heb jullie mening en hulp nodig over dieet van Lyle Mcdonald.

begin dit jaar wou ik met IF beginnen en ik had een logje gemaakt om alles bij te houden, maar mn dochter werd ziek en heb toen nix gedaan. Nu mijn dochter klaar is met de behandeling wil ik beginnen met een dieet. ik heb ud 2.0 gelezen en sprak mij aan.

Mijn stats: 87kg 170cm en vet percentage is denk ik tussen 16 en 18%, maar weet ik niet zeker. (bekijk foto)

dieet ziet er als volgt uit:

maandag tot woensdag 50% van onderhoud eten. (1500kcal)
donderdag voor het trainen eet je zelfde als ma tot woe.
donderdag na trainen + vrijdag beginnen met carbloaden tot 200% caloriebehoeften. (6000 kcal)
za + zo eet je -20% van onderhoud (2400kcal).

Training:
ma + di fullbody depletion training. 3 x 15
woe rust
do fullbody tension training. 3 x 12
vrij rust
za fullbody. 3 x 6
zo rust.

Ik heb gelezen dat als je dieet + training goed en strikt volgt dat je een heel nette resultaat haalt.

Is het iets voor mij?

Graag jullie mening, hulp en advies!!!

IMG_3375.jpg

IMG_3377.jpg

IMG_3393.jpg

Zonde van de moeite om daar nu al mee te beginnen. Zou eerst op de 'conventionele' manier cutten tot 10-11% en dan naar UD denken.

UD2.0 werkt heel goed, maar is zo zwaar als maar kan en kan je dus beter doen als onder de 10 wil komen

Prima voor als je een natural bent die aan wilt komen in spiermassa, terwijl je in vetmassa afneemt.

• Topic Starter Topic Starter
Zonde van de moeite om daar nu al mee te beginnen. Zou eerst op de 'conventionele' manier cutten tot 10-11% en dan naar UD denken.

UD 2.0 lijkt mij een zwaar dieet, omdat je alles goed moet doen en heeft verschillende fases... low carb, carb loaden en de rest.

Mijn doel is rond de 10%vet en als lager kan dan is het natuurlijk beter.

Waarom niet IF tot 10% en dan UD 2.0?

IF, dat moet je maar net kunnen. Zeker de huidige methode. IF slaat oorspronkelijk op het ramadam dieet: s'ochtends een grote maaltijd, s' avonds een grote maaltijd..Met de huidige methode ben ik continue gestresst, en heel moe nadat ik een maaltijd tot mij heb genomen. Het komt allemaal op een calorie tekort neer. Het maakt dus niet uit hoeveel maaltijden je eet. Al zitten er aan IF weer andere voordelen aan verbonden.

Hoe snel wil je vermageren? Je kan de eerste twee weken het Rapid fatt loss dieet van Lyle volgen, om daarna een keto-, of low-carb dieet te volgen? Zeg maar, dat je eerst snel afvalt om zo aangemoedigd te worden om door te gaan. Dat dieet is wel erg pittig btw.

IF, dat moet je maar net kunnen. Zeker de huidige methode. IF slaat oorspronkelijk op het ramadam dieet: s'ochtends een grote maaltijd, s' avonds een grote maaltijd..Met de huidige methode ben ik continue gestresst, en heel moe nadat ik een maaltijd tot mij heb genomen. Het komt allemaal op een calorie tekort neer. Het maakt dus niet uit hoeveel maaltijden je eet. Al zitten er aan IF weer andere voordelen aan verbonden.

Hoe snel wil je vermageren? Je kan de eerste twee weken het Rapid fatt loss dieet van Lyle volgen, om daarna een keto-, of low-carb dieet te volgen? Zeg maar, dat je eerst snel afvalt om zo aangemoedigd te worden om door te gaan. Dat dieet is wel erg pittig btw.

ik wil me niet snel vermageren. ik wil rond 1kg per week.

ik dacht aan zig-zag methode van BFFM...3 dagen -20% onder onderhoud en 4de dag +10%. wat denken jullie daarover?

Tja, door 500kcal onder je onderhoud te eten, verlies je elke week een halve kilo. Je zult dus extremer moeten cutten, als je 1kg per week wilt afvallen.

Ben bijna klaar met mijn UD2 cycle voor bulk, zit nu in mn 8e week en neem daarna even rust.

Erg enthousiast over de resultaten, ben wat vet kwijt en heb heel wat kracht (en ga er voor het gemak vanuit ook massa) mee gewonnen. Zat toen ik begon rond de 20% schat ik. Het boek is niet alleen geschreven voor mensen die heel deep <10% willen cutten; ook degenen die op de klassieke methodes (kcal surplus = spier erbij / kcal deficit = vet eraf) weinig resultaat boeken hebben er iets aan. Bulken maakte mij vooral een fatty en amper sterker.

Het is geen makkelijk schema, maar het heeft z'n lichtpuntjes. Zaterdagtraining (power) is heerlijk. Ontbijten met ei+spek is heerlijk.

Nooit geweten dat UD2 ook toegepast kan worden tijdens bulk. Interessant!

Ben bijna klaar met mijn UD2 cycle voor bulk, zit nu in mn 8e week en neem daarna even rust.

Erg enthousiast over de resultaten, ben wat vet kwijt en heb heel wat kracht (en ga er voor het gemak vanuit ook massa) mee gewonnen. Zat toen ik begon rond de 20% schat ik. Het boek is niet alleen geschreven voor mensen die heel deep <10% willen cutten; ook degenen die op de klassieke methodes (kcal surplus = spier erbij / kcal deficit = vet eraf) weinig resultaat boeken hebben er iets aan. Bulken maakte mij vooral een fatty en amper sterker.

Het is geen makkelijk schema, maar het heeft z'n lichtpuntjes. Zaterdagtraining (power) is heerlijk. Ontbijten met ei+spek is heerlijk.

dus je raadt me aan om UD 2.0 cut variant te doen? ik zit momenteel op 2200kcal per dag en probeer elke dag 30min cardio te doen. 3 x per week op nuchter maag en 2 x s 'avonds. ik let wel op dat ik rond 150g KH binnen krijg per dag 180g Eiwitten en de rest aanvullen met vet.

Ik vraag me altijd heel erg af waarom er altijd zo extreem veel moeite gedaan wordt (en het ook jezelf moeilijk maken is) om echt dat minimale verschil te fixen.

Als je zo'n hoog VP hebt, je ziet er trouwens best goed uit. Waarom dan niet gewoon een 'normale' cut, je macro's bijhouden zorgen dat je ongeveer 2xkg eiwitten haalt. Voor de rest onder onderhoud en gewoon lekker knallen. Dan zorgen dat je op 10% zit, dat zit je waarschijnlijk toch al best snel. Daarna lekker te knallen in de leanbulk. In plaats van zulke 'extreme' methodes toe te passen. Waarom niet gewoon lekker makkelijk dat als je wilt cutten je iedere dag onder onderhoud eet en als je wilt bulken je boven je onderhoud eet? Je lichaam denkt niet in 24 uur cycles.

Ik vraag me altijd heel erg af waarom er altijd zo extreem veel moeite gedaan wordt (en het ook jezelf moeilijk maken is) om echt dat minimale verschil te fixen.

Als je zo'n hoog VP hebt, je ziet er trouwens best goed uit. Waarom dan niet gewoon een 'normale' cut, je macro's bijhouden zorgen dat je ongeveer 2xkg eiwitten haalt. Voor de rest onder onderhoud en gewoon lekker knallen. Dan zorgen dat je op 10% zit, dat zit je waarschijnlijk toch al best snel. Daarna lekker te knallen in de leanbulk. In plaats van zulke 'extreme' methodes toe te passen. Waarom niet gewoon lekker makkelijk dat als je wilt cutten je iedere dag onder onderhoud eet en als je wilt bulken je boven je onderhoud eet? Je lichaam denkt niet in 24 uur cycles.

Eigenlijk heb je groot gelijk Beasten! ik wil ook graag met een normaal cut doen en ik ben nu ook ermee bezig en het gaat heel goed, want ik doe 4-5 x in de week cardio erbij en het schilt echt als ik cardio doe.

de enige reden om bijvoorbeeld de UD 2.0 te doen, is omdat ik me dan zelf motiveer. dan heb ik een soort schema om eraan te houden en bovendien probeer ik iets nieuws.

Mee eens hoor! Als je op andere manieren je doelen kan bereiken, zou ik dat eerst proberen.

dus je raadt me aan om UD 2.0 cut variant te doen? ik zit momenteel op 2200kcal per dag en probeer elke dag 30min cardio te doen. 3 x per week op nuchter maag en 2 x s 'avonds. ik let wel op dat ik rond 150g KH binnen krijg per dag 180g Eiwitten en de rest aanvullen met vet.

Probeer 3 dagen onder de 60 gram kh en wat hoger in je eiwitten en de 4de dag refeed. Cardio op een lege maag moet je erin houden en als je in de avond traint cardio na je kt wel HIT om te beginnen Max 20 min. Kijk dan over een maand hoe je ervoor staat

Ik ga nu proberen door te cutten tot * 12%. en als ik dieper wil dan ga ik mijn koolhydraten verlagen naar *75g per dag, maar dan haal ik het uit groente, rouwkorst en kwark en niet uit Brinta, havermout of brood.

van Ma - Vrij gaat cutten perfect alleen zaterdag en zondag heb ik wat moeite mee. zaterdag probeer ik ook nog sochtends op nuchter maag te cardio'en en ja zondag probeer ik me in te houden om niet bijv te gaan snoepen enzo... maar het blijft moeilijk!!!

iemand enig advies voor weekend?

Terug
Naar boven