Fitness Seller

jullie mening

ja ik ben ook op jefit bezig om een schemaatje te maken wat me leuk lijkt
denk dat ik hier voor ga
borst triceps schouders
benen
rug schouders biceps
rust enzovoort

vindt me schouders achter lopen wil die op deze manier 2 keer per week pakken :)
Ik zou dan gewoon PULL PUSH LEGS doen en op je pull dag rear delts doen met facepulls en op push dag front en side delts met side raises en overhead press.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou dan gewoon PULL PUSH LEGS doen en op je pull dag rear delts doen met facepulls en op push dag front en side delts met side raises en overhead press.
ja ga ook pull push legs doen maar ik doe gewoon bij push en pull hele schouders omdat ze achter lopen de leg day gebruik ik dan om mijn schouders een dagje rust te geven.

Push
Flat/Incline Bench press 4 sets
Flat/Incline dumbell fleyes 4 sets
Machine Chest press 4 sets
Cable cross over 4 sets
Dumbell Schoulder press 4 sets
Front Lateral raises 3 sets
Side lateral raises 3 sets
tricep dips 4 sets
rope pull down 4 sets
Buik 15 Min

Leggs
Squats 4 sets
Leg extansion 4 sets
Legg press 4 sets
Leg curls 4 sets
staandle leg curls met touw weet de naam niet precies 4 sets
Kuiten 15 min

Pull
Pull ups 4 sets
Barbell row 4 sets
Lat pulldown 4 sets
Cable row 4 sets
deadlift 3 sets
STANDING BENT-OVER WITH ONE ARM USING A LOWER CABLE 4 sets
STANDING BENT-OVER WITH DUMBBELLS 4 sets
Bicep Curls 6 sets
Traps/OnderArm 15 min

heb even gekeken en ben hier op uit gekomen.
als ik iets ben vergeten of iets anders hoor ik het graag :)

1000 miljoen aan oefeningen voor upperbody, wat super onnodig is. Je legday is wel gewoon goed.

4 chest oefeningen vindt je te veel ?
ik wil perse zoveel oefeningen voor schouders omdat ik ze vindt achterlopen haha :treuren:

In mijn ogen ziet het er wel wat als veel uit, maar ben niet super veel thuis in split schema's. Als je schouders achterlopen kun je beter kijken naar andere oefeningen in plaats van meer.
Ik raad je echt aan om aan je kracht te werken zodat je vervolgens veel meer massa kunt winnen.

In mijn ogen ziet het er wel wat als veel uit, maar ben niet super veel thuis in split schema's. Als je schouders achterlopen kun je beter kijken naar andere oefeningen in plaats van meer.
Ik raad je echt aan om aan je kracht te werken zodat je vervolgens veel meer massa kunt winnen.
ja snap je ik dacht ik doe dumbell schoulder press om aan me kracht te werken zou ook militair press kunnen pakken ofzo maar die vindt ik maar niks :scratch:

Je draait evenveel volume voor je borst als voor je rug, captain upperbody. Klinkt dat als je daarover nadenkt niet een beetje gek?

Volgens mij is dit al een hele tijd geleden allemaal aan Sjors uitgelegd...

Die push dagen zou voor mij gegarandeerd een slijmbeurs ontsteking betekenen.

Ik zou toch eens kijken hoe je gaat op 3 a 4 trainingen per week, fullbody of ub/lb met gewoon basisoefeningen.
Ik doe zelf meestal zoiets:
A
1. Row variant 3-5 sets
2. Bench flat of decline variant 3-5 sets
3. Squat of lunges variant 3-5 sets
4. Curl 2 sets
5. Facepulls 2-3 sets

B
1. Chin- of pulldown variant 3-5 sets
2. Overhead of incline press variant 3-5 sets
3. Deadlift/ glute game raise variant 3-5 sets
4. Triceps pressdown of extension 2 sets
5. Paar sets buik

Dus in elke training een pull een push een legs en wat extra oefeningetjes. Voordeel van zo een opzet is dat je niet muurvast aan een oefening zit maar toch elke training de basis pakt.

Je draait evenveel volume voor je borst als voor je rug, captain upperbody. Klinkt dat als je daarover nadenkt niet een beetje gek?
Nou heb voor borst 4 oefeningen en voor rug 5
en ik hoor mensen altijd zeggen dat overtrainen een fabeltje is dus als ik iets meer oefeningen doe dan een gemiddeld persoon dan maakt het toch ook niet uit..
ik heb zon mindset van beter te veel dan te weinig :nut:

Nou heb voor borst 4 oefeningen en voor rug 5
en ik hoor mensen altijd zeggen dat overtrainen een fabeltje is dus als ik iets meer oefeningen doe dan een middeld persoon dan maakt het toch ook niet uit..
ik heb zon mindset van beter te veel dan te weinig :nut:

Als je DL meetelt echt als rug oefening wel ja. En dan nog, is de logica ver te zoeken?
Hoeveel keer groter en complexer is je rug dan je borst? Veel in ieder geval.
Dus de verdeling van het volume is scheef.

En beter teveel dan te weinig gaat natuurlijk ook niet altijd op. Maar dat lijkt me logisch.

Als je DL meetelt echt als rug oefening wel ja. En dan nog, is de logica ver te zoeken?
Hoeveel keer groter en complexer is je rug dan je borst? Veel in ieder geval.
Dus de verdeling van het volume is scheef.

En beter teveel dan te weinig gaat natuurlijk ook niet altijd op. Maar dat lijkt me logisch.
wat zou volgens jou ideaal zijn dan nog meer rug oefeningen pakken of minder chest pakken ?
ik heb deadlifts altijd als een rug oefening gezien.

wat zou volgens jou ideaal zijn dan nog meer rug oefeningen pakken of minder chest pakken ?
ik heb deadlifts altijd als een rug oefening gezien.

DL vind ik echt een oefening die zoveel spieren gebruikt dat het niet echt als 'rug' te typeren is.

Denk dat je volume voor rug al aan de hoge kant is, dan kan je echt geen intensiteit waarborgen de hele training.
Dat van borst is dus relatief gezien NOG hoger. Mag allemaal wel wat omlaag wat mij betreft.
Maar ik draai dan ook sowieso weinig volume.

DL vind ik echt een oefening die zoveel spieren gebruikt dat het niet echt als 'rug' te typeren is.

Denk dat je volume voor rug al aan de hoge kant is, dan kan je echt geen intensiteit waarborgen de hele training.
Dat van borst is dus relatief gezien NOG hoger. Mag allemaal wel wat omlaag wat mij betreft.
Maar ik draai dan ook sowieso weinig volume.
ja snap ik.
maar jij weet vast wel of ik elke spier nu te pakken heb met rug ik vindt het met rug altijd lastig omdat hij is veel verschillende stukken is verdeeld.
thx

Volgens mij is dit al een hele tijd geleden allemaal aan Sjors uitgelegd...

Ja precies, Sjors lijkt ook wel wat op AKFIT en nog een flink aantal anderen die samen een soort aparte categorie vormen die steeds groter lijkt te worden:

"Ik stel wel gerichte vragen maar ik luister eigenlijk alleen maar naar de antwoorden die bevestigen wat ik graag wil horen"

Helaas komt wat men graag wel wil horen (en geloven) meestal niet overeen met het behalen van de gewenste resultaten in de praktijk.
Gevolg = ze blijven steeds weer terug komen om opnieuw dezelfde vragen te stellen.

Niet om jou persoonlijk af te willen branden Sjors, maar gewoon een algemene conclusie vanuit jarenlang observeren......

Laatst bewerkt:
ik geef je groot gelijk :thumbs:
ik twijfel gewoon te veel in plaats van het gewoon te doen en daarom zie je mij elke keer weer terug.
maar vindt het ook gewoon gezellig om met jullie te praten :wave2:

Terug
Naar boven