AndroidHealthClinic

Jumpersknie

kidmonster

Ripped Bodybuilder
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hallo DBBer's

Ik heb een vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met een Jumpersknie en sorry ik ben de naam vergeten maar op het plaatje staat de plek aan gegeven. Het is een lange naam van 3 woorden. Sartorius blabla... :S. Een jumpersknie weet ik ondertussen wat het is daar is ook veel van te vinden op het internet. Alleen die andere plek heb ik geen idee wat ik daar van moet denken.

(ik heb daar erg vaak steken in de knie) Heeft iemand ervaring met deze pijn? En heb je tips om er snel van af te komen. Ik ga binnenkort naar de fysio, alleen heb ik heel weinig tijd. Zijn er misschien tips om snel van een van deze 2 blessures af te komen? laat het me aub weten ;).

Ik doe een vooropleiding voor het leger en sport is een heel groot onderdeel. Alleen kan ik nu al 3 maanden niet mee doen en daar baal ik heel erg van. Ik ga achter lopen en dat heeft zo zijn nadelen.

Kun je me meer informatie geven vertel het me :D
Groetjes :)

Sartorius (1).png

Hey kidmonster,

Ik heb zelf ook ervaring met een jumpersknee en het is een erg vervelende/langdurige blessure. Bij mij zat het vooral bij de pattela tendon (pees onder de knieschijf). Deze blessure komt veel voor bij overbelasting van de knie / been. Voetbal je veel? Dit kan er ook mee te maken hebben namelijk. Wat voor mij werkte was werken met een coldpack en ook je knie aan te spannen dit iets van 5/10x doen en daarna rust. Fietsen om een goede doorbloeding te geven en rennen vermijden. Je kan wel rennen maar doe dit dan op gras niet op de straat dit is minder hard voor je knie. Weet ook niet wat voor schoenen je draagt maar daar kan ook mee te maken hebben. Geef je knie voldoende rust en probeer klappen te vermijden (rennen, zwaar tillen, te ver doorbuigen). Probeer ook als je staat niet je knieen te locken. Gebruik van braces raad ik ook af deze helpen je tijdelijk maar maken de spieren om je knie heen alleen maar slapper.

Groet,

SpidyT

• Topic Starter Topic Starter
tnx spidyt ;) jah loop er al lange tijd mee en is zwaar overbelast. Militaire opleiding zegt denk wel genoeg ;P rennen met kisten springen hindernisbaan en lopen met zware rugzakken blabla ga zo maar door. En door de pijntjes rennen wat ik te veel heb gedaan. Brace doe ik heel af en toe maar vind zoon ding zwaar irritant.
Wat bedoel je met coldpack, wanneer gebruik je dat. Na fietsen etc of gewoon dagelijks een keer??

Nog nooit gehoord van zo een jumperknee. Klinkt wel klote om ervan te herstellen :(

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

haha het komt in iedergeval niet van dat jumpgedoe van belgie ;P

tnx spidyt ;) jah loop er al lange tijd mee en is zwaar overbelast. Militaire opleiding zegt denk wel genoeg ;P rennen met kisten springen hindernisbaan en lopen met zware rugzakken blabla ga zo maar door. En door de pijntjes rennen wat ik te veel heb gedaan. Brace doe ik heel af en toe maar vind zoon ding zwaar irritant.
Wat bedoel je met coldpack, wanneer gebruik je dat. Na fietsen etc of gewoon dagelijks een keer??

Drie keer per dag doen. Iets van 5/10 min. Als hij teveel is belast probeer hem ook te ontzien en je been te ontspannen. Deze blessure heeft een hoop rust nodig als jij iedere keer volop gaat sprinten verpest je weer je herstel. Wat ook belangrijk is als je staat goed je knie te buigen. Dus niet echt super recht op staan (strak) maar beetje je knie buigen dan haal je ook de druk af van je knie pezen. Fiets iets van 20 min per dag in een normaal tempo in een niet te zware versnelling.

Ik heb dit gekregen door basketbal op mijn 13de en pas op mijn 16/17de was ik er van af. Ik twee jaar revalidatie ervoor gevolgd. Het idee hiervan was dat ik de rest van mijn beenspieren zou versterken zodat de beenspieren belasting van mijn knie konden overnemen. Na twee jaar waren volgens de fysiotherapeut mijn benen zo sterk geworden (test) dat het geen zin meer had 0_o. De klachten waren iig minder, want ik had het zo erg dat ik niet eens meer kon fietsen in het begin of trappen lopen.

De oefeningen die ik daar moest doen waren Leg press, Leg extension en Leg curl, 3x per week.

Hey kidmonster,

Ik dacht 2 jaar geleden ook last te hebben van een springersknie (wat ook werd vastgesteld door de fysio). Na enige tijd kwam een andere fysio ook naar mij kijken en hij concludeerde dat ik simpelweg te korte spieren heb in mijn benen. Ik was altijd al verre van lenig. Herken jij bij jezelf dat je ook absoluut niet lenig bent, dan zou ik eens proberen om je quads en hamstrings optimaal op te rekken, bij mij is dan de pijn in de pees weg.

mvg,
Aron

Allemaal bedankt voor de info :D hier kan ik zeker wat mee. Voor aron, ik denk dat bij mij mijn been spieren te lang zijn :P ik kan mijn knie niet normaal overstrekken. Meer dan andere mensen, dit had ik al voor ik er last van kreeg maar dit kan een reden zijn waarom mijn beenspieren slapper zijn.

Heb er bij mijn rechterknie ongeveer 1,5 jaar last van gehad..

voel de klachten nu bij mn linkerknie opkomen en hou mn hart vast voor een lange revalidatie..

Het is veruit de meest vervelende blessure die ik heb gehad.

Al wat je moet weten:

[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven