Paar weken geleden zat ik in een best wel k*t situatie. Samengevat: meisje werd lastig gevallen, ik kwam er tussen, dude reageert agressief. Hoe reageer je erop?
Hij begon een beetje te duwen en zei: "Waar bemoei jij je mee!" Ik merkte wel dat hij agressief werd. Ik probeerde hem rustig te houden door te zeggen dat zijn gedrag niet normaal was en dat het meisje het niet leuk vond (hij leek me niet helemaal helder, misschien wel onder invloed). Na een paar duwen van zijn kant naar mij toe balde hij zijn vuisten en riep hij dat hij m'n neus ging breken. Ik zei dat ie helemaal niemands neus ging breken en dat ie rustig moest doen. Hij deed een paar keer alsof hij uit wilde halen, maar sloeg uiteindelijk niet.
Ik denk dat als de 2de man niet was gekomen het wel wat minder leuk uit had kunnen pakken. Hij kwam echt heel agressief over. Had hem deze keer nog best kunnen hebben, maar had em een volgende keer dan niet tegen willen komen. Heb er wel later een melding van gemaakt bij de politie.
---
Dus hoe zou ik moeten reageren in zo'n situatie? Rustig proberen te maken? Agressief terug doen in de hoop dat hij bang wordt en weg gaat? Weglopen en de politie bellen?
je hebt IMO goed gehandeld, je bent rustig gebleven en hebt de controle over de situatie behouden.
weglopen en de politie bellen is nooit juist, beter de dader ter plekke confronteren met zijn actie en voor zijn neus de politie bellen ( en signalement geven)

ben je helemaal gek geworden ?