Strongman1988
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 66
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 130kg
- Vetpercentage
- 14%
Lijkt mij ook...
We gaan ervoor Niels! Wel allemaal teringver rijden... Behalve de finale dan![]()
Zo is dat man!!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lijkt mij ook...
We gaan ervoor Niels! Wel allemaal teringver rijden... Behalve de finale dan![]()
ik was er vorig jaar bij om te coachen. toen iets van 50kg farmers voor afstand en 150 yoke op tijd...laadrace met objecten van max 50kg. als het een C is, dan is het een lichte CWat zal het niveau ongeveer zijn? Vorig jaar was deze vrij licht toch
weet ik man... Zou leuk zijn als Sanne daar meedoet en een hoop gasten verslaat
commentaar is niet slecht bedoeld overigens - puur mijn observaties van afgelopen jaar. Als allereerste wedstrijd is deze absoluut wel leuk en geschikt. Alleen dan moeten atleten als Klaas Liemburg wel thuis blijven...Het is idd een echte c-wedstrijd. Wel goed dat die nog georganiseerd worden trouwens.
Dit waren de onderdelen en gewichten vorig jaar:
-Anker deadlift: aanvangsgewicht 150 kg
-Stones of strength: 4 ballen vanaf 65 kg, oplopend naar 95 kg stones wogen aan het eind een stuk minder, want de helft brak af gedurende het onderdeel
-Log lift: aanvangsgewicht 70-75 kg log was leeg 80/85 - handvaten niet goed bevestigd en daardoor amper te pressen (slechts 2 deelnemers)
-Yoke race over afstand, gewicht moet nog bepaald worden 150kg = hardlopen, ook voor een beginner
-Laadrace in het thema van de haven, 4 a 5 objecten van zo'n 50 kg per stuk. Denk aan trossen, kettingen etc. dit werd puur een wedstrijdje wie het snelst kon sprinten en verst kon gooien
- farmers op afstand: 50m.
Edit, weet niet of er op het laatste moment toen nog iets veranderd is aan de onderdelen, zo stond het in de aankondiging vorig jaar.
commentaar is niet slecht bedoeld overigens - puur mijn observaties van afgelopen jaar. Als allereerste wedstrijd is deze absoluut wel leuk en geschikt. Alleen dan moeten atleten als Klaas Liemburg wel thuis blijven...

2 Juni - 4e kwalificatie Sterkste man van NL - Brunssum
Het is idd een echte c-wedstrijd. Wel goed dat die nog georganiseerd worden trouwens.
Dit waren de onderdelen en gewichten vorig jaar:
-Anker deadlift: aanvangsgewicht 150 kg Was 175 geworden.
-Stones of strength: 4 ballen vanaf 65 kg, oplopend naar 95 kg Laatste stone was een JOEKEL qua grootte en woog 110 ofzo.
-Log lift: aanvangsgewicht 70-75 kg Was ook 85 geworden, en een k*t ding zonder balans.
-Yoke race over afstand, gewicht moet nog bepaald worden Was 175 geworden ofzo. (yoke + 150 kg)
-Laadrace in het thema van de haven, 4 a 5 objecten van zo'n 50 kg per stuk. Denk aan trossen, kettingen etc.
Farmers waren licht (+/-50 kg) alleen zo ver mogelijk mee lopen. Laten vallen was einde oefening.
Max 2-3 minuten was het geloof ik.
Edit, weet niet of er op het laatste moment toen nog iets veranderd is aan de onderdelen, zo stond het in de aankondiging vorig jaar.
We hadden het idee om de farmer walk te verzwaren, het gewicht van de farmers was vorig jaar 45-50 kg per stuk.
Die willen we dus wel wat verzwaren, naar ongeveer zo'n 60-70 kg per stuk.
De deadlift is max gewicht, dus die beurten kun je zelf invullen.
De log was vorig jaar nogal zwaar dus die zal juist wat makkelijker moet worden.
Wat betreft de stones, daarvan wil ik er nog 1 bij maken. Dan hebben we er in totaal 5.
De stap tussen de 3e en 4e steen was namelijk nogal groot. Ik geloof dat alleen de winnaar de laatste steen op de vrachtwagen heeft gekregen.
De yoke houd ik wat mij betreft zoals die is. Dat vond ik prima zo. Die was 180 kg, plus dat je een kleine helling hebt waarmee je rekening moet houden.
Ook de laadrace zal er ongeveer hetzelfde uit zien. Een paar zware objecten, en wat minder zware.
De zwaarste was een schakel van 70 kg, de lichtste een ankertje van 30 kg. Ik ga wel kijken of ik hier nog wat dingen voor kan vinden ter variatie.
Ik heb de volgende informatie over de sterkste havenman van Terneuzen via mail gekregen van Jordy Wieland.