AndroidHealthClinic

Kalender 2013 - Strongman

Bezoekers in dit topic

Wat zal het niveau ongeveer zijn? Vorig jaar was deze vrij licht toch
ik was er vorig jaar bij om te coachen. toen iets van 50kg farmers voor afstand en 150 yoke op tijd...laadrace met objecten van max 50kg. als het een C is, dan is het een lichte C
 
50? Daar rent Sanne mee man..
 
Als het serieus rond 50 kg is dan ga ik echt wel mee doen haha. Yoke kan wel tot 200 kg ofzo op tijd, ik ren er misschien wel iemand uit dan. :P
 
Het is idd een echte c-wedstrijd. Wel goed dat die nog georganiseerd worden trouwens.
Dit waren de onderdelen en gewichten vorig jaar:

-Anker deadlift: aanvangsgewicht 150 kg
-Stones of strength: 4 ballen vanaf 65 kg, oplopend naar 95 kg
-Log lift: aanvangsgewicht 70-75 kg
-Yoke race over afstand, gewicht moet nog bepaald worden
-Laadrace in het thema van de haven, 4 a 5 objecten van zo'n 50 kg per stuk. Denk aan trossen, kettingen etc.

Edit, weet niet of er op het laatste moment toen nog iets veranderd is aan de onderdelen, zo stond het in de aankondiging vorig jaar.
 
Laatst bewerkt:
Het is idd een echte c-wedstrijd. Wel goed dat die nog georganiseerd worden trouwens.
Dit waren de onderdelen en gewichten vorig jaar:

-Anker deadlift: aanvangsgewicht 150 kg
-Stones of strength: 4 ballen vanaf 65 kg, oplopend naar 95 kg stones wogen aan het eind een stuk minder, want de helft brak af gedurende het onderdeel
-Log lift: aanvangsgewicht 70-75 kg log was leeg 80/85 - handvaten niet goed bevestigd en daardoor amper te pressen (slechts 2 deelnemers)
-Yoke race over afstand, gewicht moet nog bepaald worden 150kg = hardlopen, ook voor een beginner
-Laadrace in het thema van de haven, 4 a 5 objecten van zo'n 50 kg per stuk. Denk aan trossen, kettingen etc. dit werd puur een wedstrijdje wie het snelst kon sprinten en verst kon gooien
- farmers op afstand: 50m.

Edit, weet niet of er op het laatste moment toen nog iets veranderd is aan de onderdelen, zo stond het in de aankondiging vorig jaar.
commentaar is niet slecht bedoeld overigens - puur mijn observaties van afgelopen jaar. Als allereerste wedstrijd is deze absoluut wel leuk en geschikt. Alleen dan moeten atleten als Klaas Liemburg wel thuis blijven...
 
commentaar is niet slecht bedoeld overigens - puur mijn observaties van afgelopen jaar. Als allereerste wedstrijd is deze absoluut wel leuk en geschikt. Alleen dan moeten atleten als Klaas Liemburg wel thuis blijven...

Ik doe zelf niet mee hoor, maar er trainen een paar jongens bij mij in de garage die wel meedoen, en zij hebben nog nooit een wedstrijd gedaan. Voor zulke jongens is deze wedstrijd bedoeld, lijkt mij. De meer ervaren mannen kunnen inderdaad beter wegblijven. Punt is echter wel dat er echt erg weinig wedstrijden zijn dit jaar, en vooral voor de mannen die op b-niveau zitten maar nog niet sterk genoeg zijn voor de kwalificaties is er bar weinig te doen als ik het zo eens bekijk.
 
Weinig wedstrijden ? Kijk anders even over de grens :P

Wedstrijden 2013 België

..... NSMB Sterkste man van Antwerpen

juni NSMB Sterkste man van Vlaams-Brabant Leuven

6/7 juli NSMB Highlanders VS Strongman Torhout

27 juli NSMB Sterkste man van Vlaanderen Bazel (Kruibeke)

24 augustus NSMB Sterkste man van West-Vlaanderen Bredene

1 september NSMB Sterkste man van Limburg Zonhoven


Hoe zou het eigenlijk in Duitsland bv. zitten met wedstrijden ?!
 
Hoe zit het met de sterkste junior dan? Iemand al info hierover?
 
komt dit jaar nog wel een b / c wedstrijd hoor.
 
Zijn er wss genoeg, men weet alleen de weg naar dit forum niet te vinden.
 
2 Juni - 4e kwalificatie Sterkste man van NL - Brunssum
 
Heb deze vorig jaar meegedaan, was vrij licht inderdaad, maar diverse dingen waren aangepast.
Was mijn 1e wedstrijdje, was een mooie dag.

Het is idd een echte c-wedstrijd. Wel goed dat die nog georganiseerd worden trouwens.
Dit waren de onderdelen en gewichten vorig jaar:

-Anker deadlift: aanvangsgewicht 150 kg Was 175 geworden.
-Stones of strength: 4 ballen vanaf 65 kg, oplopend naar 95 kg Laatste stone was een JOEKEL qua grootte en woog 110 ofzo.
-Log lift: aanvangsgewicht 70-75 kg Was ook 85 geworden, en een k*t ding zonder balans.
-Yoke race over afstand, gewicht moet nog bepaald worden Was 175 geworden ofzo. (yoke + 150 kg)
-Laadrace in het thema van de haven, 4 a 5 objecten van zo'n 50 kg per stuk. Denk aan trossen, kettingen etc.
Farmers waren licht (+/-50 kg) alleen zo ver mogelijk mee lopen. Laten vallen was einde oefening.
Max 2-3 minuten was het geloof ik.


Edit, weet niet of er op het laatste moment toen nog iets veranderd is aan de onderdelen, zo stond het in de aankondiging vorig jaar.

Zeker niet zware wedstrijd, maar de nummer 1 was een dikke klasse sterker dan de rest.
 
Ik heb de volgende informatie over de sterkste havenman van Terneuzen via mail gekregen van Jordy Wieland.

We hadden het idee om de farmer walk te verzwaren, het gewicht van de farmers was vorig jaar 45-50 kg per stuk.
Die willen we dus wel wat verzwaren, naar ongeveer zo'n 60-70 kg per stuk.

De deadlift is max gewicht, dus die beurten kun je zelf invullen.

De log was vorig jaar nogal zwaar dus die zal juist wat makkelijker moet worden.

Wat betreft de stones, daarvan wil ik er nog 1 bij maken. Dan hebben we er in totaal 5.
De stap tussen de 3e en 4e steen was namelijk nogal groot. Ik geloof dat alleen de winnaar de laatste steen op de vrachtwagen heeft gekregen.

De yoke houd ik wat mij betreft zoals die is. Dat vond ik prima zo. Die was 180 kg, plus dat je een kleine helling hebt waarmee je rekening moet houden.

Ook de laadrace zal er ongeveer hetzelfde uit zien. Een paar zware objecten, en wat minder zware.
De zwaarste was een schakel van 70 kg, de lichtste een ankertje van 30 kg. Ik ga wel kijken of ik hier nog wat dingen voor kan vinden ter variatie.

Zo iets dus.

Ik las iets in Sarek's log over oerzeeuw 2013, is hier al meer informatie over?
 
Ik heb de volgende informatie over de sterkste havenman van Terneuzen via mail gekregen van Jordy Wieland.

Gewoon zelfde onderdelen dus?
Mijn broertje heeft zich dit jaar opgegeven, ben benieuwd of ie mee mag doen.
Mag ik de coach zijn :)
 
Back
Naar boven