XXL Nutrition

Kan god..

Dat is de signature van nicolas24... lekker origineel maat.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is de signature van nicolas24... lekker origineel maat.
1. Ik zit net op dit forum, ik ken Nicolas24 niet en het boeid me ook niet.
2. Lekker origineel is Nicolas24, deze vraag is al miljoenen keren gesteld over het hele internet op miljoenen forums. Het is niet alsof Nicolas24 deze vraag zelf bedacht heeft.
3. Ik heb nooit gezegd dat ik probeerde origineel te zijn, maat.

Ik denk niet dat je God uberhaupt kan voorstellen als een normale verschijning, handen, voeten e.d. Meer als een soort verschijning of whatever, dus zulke vragen zijn overbodig

Zulke vragen zijn juist heel belangrijk. Het is belangrijk altijd kritisch en sceptisch te zijn, zelfs over de dingen die zo duidelijk lijken. Als je er echt van overtuigd bent dat je niet kritisch en sceptisch moet zijn en zulke vragen niet moet stellen, dan ben je redelijk gehersenspoeld.

Het is heel simpel, god kan niet almachtig zijn, er is een onoplosbare paradox(de vraag van dit topic)

1. Ik zit net op dit forum, ik ken Nicolas24 niet en het boeid me ook niet.
2. Lekker origineel is Nicolas24, deze vraag is al miljoenen keren gesteld over het hele internet op miljoenen forums. Het is niet alsof Nicolas24 deze vraag zelf bedacht heeft.
3. Ik heb nooit gezegd dat ik probeerde origineel te zijn, maat.

Je snapt natuurlijk wel dat je geloofwaardigheid 0,0 is nu he?

Kan god het woord 'Hippopotomonstrosesquippedaliofobie' binnen 0,5 seconden achterstevoren zeggen terwijl hij rijdend op een driewieler gestolen plasmaschermen probeert te verkopen aan een nymfomane Axolotl?

Kan god het woord 'Hippopotomonstrosesquippedaliofobie' binnen 0,5 seconden achterstevoren zeggen terwijl hij rijdend op een driewieler gestolen plasmaschermen probeert te verkopen aan een nymfomane Axolotl?

Hahaha, geniaal!

Hippopotomonstrosesquippedaliofobie betekend toch angst voor lange woorden?

Ik vraag me af wat god zijn stats zijn

Kan god ons tonen dat hij werkelijk bestaat?

Dit vraagstuk is een non-argument. Je bewijst er niks mee.

Het wordt altijd aangehaald door onnozele mensen die denken door deze vraag te stellen a) heel slim te zijn en b) even heel het 'god' probleem uit de wereld te helpen. Want het is een paradox, dus hij kan niet almachtig zijn.

Nou en? Wat dan nog. Dat bewijst toch niet dat hij niet bestaat en niet alles heeft gemaakt?

Jij gaat toch ook niet zeggen tegen je baas: Ja, sorry maar jij kan ook niet alles dus jij hebt geen recht om baas te zijn hoor.

God hoeft niet almachtig, in de letterlijke zin, te zijn om God te kunnen zijn.

loopt dit topic echt nog...???

Dit vraagstuk is een non-argument. Je bewijst er niks mee.

Het wordt altijd aangehaald door onnozele mensen die denken door deze vraag te stellen a) heel slim te zijn en b) even heel het 'god' probleem uit de wereld te helpen. Want het is een paradox, dus hij kan niet almachtig zijn.

Nou en? Wat dan nog. Dat bewijst toch niet dat hij niet bestaat en niet alles heeft gemaakt?

Jij gaat toch ook niet zeggen tegen je baas: Ja, sorry maar jij kan ook niet alles dus jij hebt geen recht om baas te zijn hoor.

God hoeft niet almachtig, in de letterlijke zin, te zijn om God te kunnen zijn.

Het hele idee van de vraag is niet zozeer een concreet antwoord - want die is er niet omdat het een paradox is - maar meer dat het concept van een god vrij wankel is en zelf-contradictior. Niemand zal ooit kunnen bewijzen of er wel of geen god is, tenminste, niet empirisch. Maar daarom kan ook niemand claimen exclusieve eigenschappen te kennen en zijn wil te weten.

• Topic Starter Topic Starter
Het is gewoon leuk om zo'n vraag te stellen en te kijken hoe mensen erop reageren,
en hoe sommige er helemaal van over de rooie gaan.

Je snapt natuurlijk wel dat je geloofwaardigheid 0,0 is nu he?
Waarom heb ik geloofwaardigheid nodig bij het stellen van een vraag?

Naja, hij kon wel alles in 6 dagen maken toch?
ALLES. Dat is best veel wel ****in' veel (http://www.videosift.com/video/IBM-Powers-Of-Ten-amazing-9-minute-science-video)
En hij is alwetend.
Zou hij voor zo'n eenvoudige paradox ook 'een oplossing' moeten hebben... lijkt me...

Dat hij alles in 6 dagen gemaakt heeft is ook voor meerdere uitleg vatbaar. Sommigen halen een andere bijbeltekst aan waarin wordt gezegd dat een "dag voor 1000(en) jaren" gezien kan worden bij de uitleg van de bijbel. Dat zou dus al meer overeenkomen met onze koolstof datering.

Dat het universum zelf 13 miljard jaar oud is heeft er geen invloed op. Volgens het bijbelverslag was het universum, in heel ruwe vorm, al gemaakt voordat de officiele scheppingsdagen ingingen. In de scheppingsdagen maakte God de aarde klaar voor bewoning.

Maar dat God dit alles kan maakt hem hééél erg machtig, maar misschien niet almachtig in de letterlijke zin. Maar dat hoeft toch ook niet om God te kunnen zijn?

Dat hij alles in 6 dagen gemaakt heeft is ook voor meerdere uitleg vatbaar. Sommigen halen een andere bijbeltekst aan waarin wordt gezegd dat een "dag voor 1000(en) jaren" gezien kan worden bij de uitleg van de bijbel. Dat zou dus al meer overeenkomen met onze koolstof datering.

Dat het universum zelf 13 miljard jaar oud is heeft er geen invloed op. Volgens het bijbelverslag was het universum, in heel ruwe vorm, al gemaakt voordat de officiele scheppingsdagen ingingen. In de scheppingsdagen maakte God de aarde klaar voor bewoning.

Maar dat God dit alles kan maakt hem hééél erg machtig, maar misschien niet almachtig in de letterlijke zin. Maar dat hoeft toch ook niet om God te kunnen zijn?

Zie mijn vorige post.

Terug
Naar boven