animaljako
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 9
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
1. Ik zit net op dit forum, ik ken Nicolas24 niet en het boeid me ook niet.Dat is de signature van nicolas24... lekker origineel maat.
Ik denk niet dat je God uberhaupt kan voorstellen als een normale verschijning, handen, voeten e.d. Meer als een soort verschijning of whatever, dus zulke vragen zijn overbodig
Kan god een object creëren dat zo zwaar is dat zelfs hij hem niet op kan tillen?
1. Ik zit net op dit forum, ik ken Nicolas24 niet en het boeid me ook niet.
2. Lekker origineel is Nicolas24, deze vraag is al miljoenen keren gesteld over het hele internet op miljoenen forums. Het is niet alsof Nicolas24 deze vraag zelf bedacht heeft.
3. Ik heb nooit gezegd dat ik probeerde origineel te zijn, maat.
Kan god het woord 'Hippopotomonstrosesquippedaliofobie' binnen 0,5 seconden achterstevoren zeggen terwijl hij rijdend op een driewieler gestolen plasmaschermen probeert te verkopen aan een nymfomane Axolotl?
Dit vraagstuk is een non-argument. Je bewijst er niks mee.
Het wordt altijd aangehaald door onnozele mensen die denken door deze vraag te stellen a) heel slim te zijn en b) even heel het 'god' probleem uit de wereld te helpen. Want het is een paradox, dus hij kan niet almachtig zijn.
Nou en? Wat dan nog. Dat bewijst toch niet dat hij niet bestaat en niet alles heeft gemaakt?
Jij gaat toch ook niet zeggen tegen je baas: Ja, sorry maar jij kan ook niet alles dus jij hebt geen recht om baas te zijn hoor.
God hoeft niet almachtig, in de letterlijke zin, te zijn om God te kunnen zijn.
Waarom heb ik geloofwaardigheid nodig bij het stellen van een vraag?Je snapt natuurlijk wel dat je geloofwaardigheid 0,0 is nu he?
Naja, hij kon wel alles in 6 dagen maken toch?
ALLES. Dat is best veel wel ****in' veel (http://www.videosift.com/video/IBM-Powers-Of-Ten-amazing-9-minute-science-video)
En hij is alwetend.
Zou hij voor zo'n eenvoudige paradox ook 'een oplossing' moeten hebben... lijkt me...
Dat hij alles in 6 dagen gemaakt heeft is ook voor meerdere uitleg vatbaar. Sommigen halen een andere bijbeltekst aan waarin wordt gezegd dat een "dag voor 1000(en) jaren" gezien kan worden bij de uitleg van de bijbel. Dat zou dus al meer overeenkomen met onze koolstof datering.
Dat het universum zelf 13 miljard jaar oud is heeft er geen invloed op. Volgens het bijbelverslag was het universum, in heel ruwe vorm, al gemaakt voordat de officiele scheppingsdagen ingingen. In de scheppingsdagen maakte God de aarde klaar voor bewoning.
Maar dat God dit alles kan maakt hem hééél erg machtig, maar misschien niet almachtig in de letterlijke zin. Maar dat hoeft toch ook niet om God te kunnen zijn?
Kan god een object creëren dat zo zwaar is dat zelfs hij hem niet op kan tillen?