Fitness Seller

Kan god..

ff wat anders;

Als het vandaag 0 graden is, en het is morgen 2x zo koud, hoe koud is het dan?

"koud" is geen representatie van een getal en kan dus niet verwerkt worden in een berekening.

Het probleem is dat temperatuur en ondergrens heeft van -273,15°C of 0 Kelvin, en een bovengrens van oneindig.

Maar als god almachtig is, kan hij dus alles. Hij maakt dan een hele zware steen. Als hij die steen niet kan optillen, kan hij dus niet alles. En als hij hem wel kan optillen kan hij geen steen maken die te zwaar is om op te tillen, en kan hij dus niet alles.

Het is niet met ja of nee te beantwoorden.

Dat is dus onze beperking. Als God almachtig is, dan kan hij dingen doen die ons verstand voorbij gaan. Dus is het wel met ja of nee te beantwoorden, het is maar net of je in God gelooft of niet.

Dan geef je het woord "perfect" een andere definitie.

idd,...ik gooi het op een andere boeg.

Er zullen altijd tegenstrijdigheden zijn in het leven en dus ook in geloof. Ik kan wel 100 slimme dingetjes bedenken. "als god alles kan;.dan kan ie ook een betere versie van zichzelf maken. maar als ie alles al kan;..wat valt er dan te verbeteren".

Alles kunnen is per definitie onmogelijk. Dus vind ik dat almachtig betekent dat iemand alle macht heeft. Of hij dan ook alles kan is een 2de.

Onzin beredenering, zo zou warmte, stroom, weerstand etc niet te presenteren zijn in getalen.

0 graden celsius is 32 farenheit. 16 farenheit is -8,9 graden celcius.

Juist.

Er zullen altijd tegenstrijdigheden zijn in het leven en dus ook in geloof. Ik kan wel 100 slimme dingetjes bedenken. "als god alles kan;.dan kan ie ook een betere versie van zichzelf maken. maar als ie alles al kan;..wat valt er dan te verbeteren".

Alles kunnen is per definitie onmogelijk. Dus vind ik dat almachtig betekent dat iemand alle macht heeft. Of hij dan ook alles kan is een 2de.

De almachtigheid van God is niet rationeel te benaderen.

Onzin beredenering, zo zou warmte, stroom, weerstand etc niet te presenteren zijn in getalen.

0 graden celsius is 32 farenheit. 16 farenheit is -8,9 graden celcius.

Ook onzin.

0 graden celcius is 273,15 Kelvin. /2 = 136,575 = -136.575 graden celsius.
Je krijgt dus een andere waarden als je eerst converteerd naar een andere schaal, slaat nergens op.

De definitie van almachtig in de bijbel, is alles kunnen.

Juist.

Geloof is irrationeel.

Juist.

natuurlijk wel. Als god uberhaupt al bestaat dan heeft ie ons hersens gegeven om te denken. En het lijkt me dat als god iets niet wilt;..dan is het wel dat wij mensen stoppen met kritisch kijken naar dingen.

Alle oorlogen die zich in religieus jasje bevinden hebben juist als oorzaak dat mensen zelf niet denken. "twijfel niet aan gods woord" etc. En als iemand dan logische vragen gaat stellen....dan is het antwoord snel: "dat kan je niet in woorden of logica bevatten". lekker makkelijk

Maar je hebt 1 punt in dat het niet met onze ratio lukt. God heeft voor ons een universum geschapen. En elke wereld is gebonden aan wetten en regels. Alleen al natuurfysische. Kan god vallen en stijgen tegelijkertijd? dat soort vragen worden nu gesteld. Maar je gaat er dan vanuit dat god zich ook aan onze regels moet houden. en dat is nog maar de vraag. Sla god dus niet om de oren met de beperkingen die onze wereld kent, de wereld die hij aan jou gegeven heeft.

natuurlijk wel. Als god uberhaupt al bestaat dan heeft ie ons hersens gegeven om te denken. En het lijkt me dat als god iets niet wilt;..dan is het wel dat wij mensen stoppen met kritisch kijken naar dingen.

Alle oorlogen die zich in religieus jasje bevinden hebben juist als oorzaak dat mensen zelf niet denken. "twijfel niet aan gods woord" etc. En als iemand dan logische vragen gaat stellen....dan is het antwoord snel: "dat kan je niet in woorden of logica bevatten". lekker makkelijk

Maar je hebt 1 punt in dat het niet met onze ratio lukt. God heeft voor ons een universum geschapen. En elke wereld is gebonden aan wetten en regels. Alleen al natuurfysische. Kan god vallen en stijgen tegelijkertijd? dat soort vragen worden nu gesteld. Maar je gaat er dan vanuit dat god zich ook aan onze regels moet houden. en dat is nog maar de vraag. Sla god dus niet om de oren met de beperkingen die onze wereld kent, de wereld die hij aan jou gegeven heeft.

Dat probeer ik juist te zeggen. De mogelijkheden die God heeft vallen niet door onze fysische kennis te beschrijven/verklaren. Bij de wetenschap is er nooit absolute waarheid; telkens wordt er een model gemaakt, waar later dan weer een fout wordt in gevonden. Ik geloof dan ook dat niet alles te verklaren valt door de wetenschap. Er is volgens mij toch ergens een kracht/iets dat alles verklaart, iets dat niet door de wetenschap kan worden gevonden...

:orly:

Je snapt niet wat ik bedoel. Wat voor ons per definitie oplosbaar is, hoeft voor God niet zo te zijn. Inderdaad, zodra een paradox oplosbaar zou zijn, is het geen paradox. Dus als God alle paradoxen kan oplossen dan bestaan er (voor Hem) dus geen paradoxen.

Als God alles kan, dan kan hij paradoxen creëren en oplossen.

Hoe kan God in godsnaam paradoxen oplossen ? Wat voor een argument is dat eigenlijk: Maar god kan het wel !?
Haha, of je kan het opheffen of je kan het niet. Er zijn geen andere mogelijkheden. Dat god 'andere mogelijkheden' heeft is gewoon een ongelooflijk slechte redevoering :roflol:

klopt, je kende die grap zeker al of ben je slimmer dan je eruit ziet?

Wat is dan de rede dat je eerst naar fahrenheit converteerd, en niet naar kelvin?

Dit is weer iets typisch menselijks. Zo arrogant zijn om te denken dat het universum op de een of andere manier van ons is.

Dat probeer ik juist te zeggen. De mogelijkheden die God heeft vallen niet door onze fysische kennis te beschrijven/verklaren. Bij de wetenschap is er nooit absolute waarheid; telkens wordt er een model gemaakt, waar later dan weer een fout wordt in gevonden. Ik geloof dan ook dat niet alles te verklaren valt door de wetenschap.

Dit is confabuleren. Je verzint iets onzinnigs om het concept van een god staande te houden.

Dit is weer iets typisch menselijks. Zo arrogant zijn om te denken dat het universum op de een of andere manier van ons is.

hahah jij komt zelf niet met tegenargumenten. Jij zoekt een klein puntje in onze redenering waar je wel een bijdehandte opmerking over kan maken. Dat is niet discussieren...dat is gewoon de bijdehandte eikel uithangen lol.
Je wisselt daarnaast net zovaak van statement als ik van biertje.. Wat is nu eigenlijk je punt? Want als het je om het slap lullen gaat dan haak ik af

klopt, je kende die grap zeker al of ben je slimmer dan je eruit ziet?

Hahaha, ik kon 'm nog niet maar het maakte me wel nieuwsgierig dus ik dacht laat ik het omrekenen naar Fahrenheit.

Wat betreft dat Kelvin, om terug te komen op Luke1984, ik snap geen ruk van Natuurkunde verder (ben een ontzettende alfa) maar ik vermoed dat jij 'm niet gebruikt zoals je die zou moeten gebruiken. Tot zover ik ervan begrijp is het zo dat Kelvin geen vaste constante is maar een dynamische eenheid.

Hoe kan God in godsnaam paradoxen oplossen ? Wat voor een argument is dat eigenlijk: Maar god kan het wel !?
Haha, of je kan het opheffen of je kan het niet. Er zijn geen andere mogelijkheden. Dat god 'andere mogelijkheden' heeft is gewoon een ongelooflijk slechte redevoering :roflol:

:roflol: Ik zeg helemaal niet dat God dat kan. Wat ik wel zeg, is dat als God almachtig is, hij inderdaad in staat is om paradoxen op te lossen. Eigenlijk is het een paradox van de beperkte rationele denkwijze van de mens; hoe kan almachtigheid bestaan als er per definitie zaken zijn die niet opgelost kunnen worden?

Dit is confabuleren. Je verzint iets onzinnigs om het concept van een god staande te houden.

Fout, ik zeg alleen maar dat de mogelijkheid bestaat dat er iets is dat onbegrijpbaar is voor ons. Heb namelijk geen belang om aan anderen het concept van God staande te houden. Wat ik wel wil proberen is om dat ondoordringbare concept dat zegt dat wetenschap in staat is alles te verklaren, mijn inziens, een fabeltje is.

ho ho;..JIJ vindt het onzinnig.
Als je in god gelooft en je leest het woord van de bijbel (en ik heb m helemaal gelezen)....dan zie je duidelijk dat god de wereld voor de mens geschapen heeft. Naar zijn beeld van ons.
Dan kan je onze wetten niet op hem toetsen.

Ik hoor je al blerren:

- En god creerde de zee

Luke: "hey god;...kende gij nu door die zee elke keer sneller zwemmen? Da kende ge nie he? want elke keer sneller is een paradox want dat zou impliceren dat er nooit een maximum is en da kan nie.."

haha zal ie blij mee zijn :p....maar nogmaals.;....je kan onze limieten niet aan hem toetsen

Terug
Naar boven