Fitness Seller

Kan iemand mij helpen met een bodybuilding voedingsschema?

Ruve

Cool Novice
Waardering
0
hallo

ik zit al weken lang te kloten met een voedingsschema temaken.
het wil mij maar niet lukken.
de staat overal dat het zo simpel is.
ik heb moeite met reken zit op speciaal onderwijs volg onderwijs uit groep 6 a 7 dus dat is nogal moeilijk voor mij.
zou iemand mij een beetje hulp kunnen geven met het maken van een schema het liefst samen?

gewicht 60
Lengte 1,80

als je meer moet weten vertel me dan even hoe ik dat uitreken:D

Mvg Ruve

heey
leuk dat je aan de sport doet!
verder zou ik gewoon veel eten
dingen zoals
havermout
brinta
en pindakaas

goed veel ete! zodat je spieren genoeg voeding krijgen, zodat ze groter worden!

succes!

Als ik jou was; geen schema!

Eet gewoon lekker, veel en gezond.
Is een stuk prettiger dan dat je de hele dag aan je schema moet denken.
Eet gewoon een maaltijd om de ± 2 uur, drink eenaantal liter melk per dag en je zult groeien.

Om Wesley's lijstje even aan te vullen: melk!

• Topic Starter Topic Starter
oke
bedankt

ik was al met havemout begonnen 2 x perdag
moet ik veel eiwitten binnen krijgen ?
nou ja veel mensen zeggen dat is het ook waar

mijn vetverbanding is heel snel heeft dat invloed op mijn spiermassa ?

oke
bedankt

met die havermout zit je al goed, nu nog proteine poeder erdoor ;) eventueel met honing
een snelle vetverbranding, stofwisseling, heeft zeker invloed, jij moet niet denken aan een schema maar gewoon alles eten wat je opkrijgt!

oke
bedankt

Eiwitten: richtlijn is zo'n 2/2.5 keer eigen lichaamsgewicht (in kg's) voor het aantal grammen eiwit.
Maar met een shit load aan pindakaas en melk zit je al in de goede richting.

Als je vetverbranding snel is, moet je veel eten om te zorgen dat er wat overblijft in je lichaam om te groeien.

• Topic Starter Topic Starter
Oei dan wordt dat nog knap lastig

kunnen jullie de belangrijste producten noemen dan weetje ik een beetje wat ik zowel moet eten

dit als aanvulling op wesley:

oa;

melk
magere kwark
eieren
kipfillet
tonijn in blik of andere soorten vis

aub!

eieren, melk, biefstuk, paardefilet, rosbief, kippefilet, kalkoenfilet, pindakaas, makreel, tonijn, zalm, koolvis, struisvogel, volkoren brood, havermout, brinta, bambix, muesli, yoghurt, kwark, pasta, aardappelen, rijst, noten, bananen, appels, brocolli, spinazie,...

platte kaas! en een hele bak gespreid over de dag te beginnen bij ontbijt en eindigend voor het slapen gaan, garant voor 55 gr eiwitten!

hey peepz !! paar vragen .... je carbs binnekrijgen ,is dat het beste in de morgen ,middag ,avond. weet dat prot, best zijn te observeren in de morgen en in de avond !!
mijn geval is ik kom niet over mijn l 70 kilo ik ben 177 ,70 kilo ben van 65 naar 70 gegaan since ik 3X pdg prot. shakes en creatine x pand DRINK WAS HET VERSCHIL DUIDELIJK te merken nu denk ik dat het door de voeding komt of omdat me spier clutamine nivo daalt ik eet ,fruit ,steaks (droog) kip ,pasta ,veel brood en drink alleen maar sappies !
ik rust veel ik pak per dag een spiergroep 5 dgn in de week en 1 ervan baantjes trekken in het zwembad wat is hier fout wat doe ik fout ??

Groei je niet?? >>> meer eten!! (helpt echt)

met 60-70KG zou ik me niet teveel zorgen maken over wat je eet. je kan je zelf heel goed bedenken wat wel en niet goed zal zijn voor je!!

wat in elk geval goed helpt is om echt omde twee uur te eten... neem altijd wat eten mee, je gaat vanzelf meer trek krijgen suc6

DUs ETEN+EtEN= meer gewicht

wat in elk geval goed helpt is om echt omde twee uur te eten... neem altijd wat eten mee, je gaat vanzelf meer trek krijgen suc6

DUs ETEN+EtEN= meer gewicht

niet alleen meer gewicht. je sport prestaties gaan ook met sprongen vooruit!

ik train nu 3 maanden en het is denk ik tijd om meer te weten over voedsel.
eet zowieso elke dag 3 eieren, pindakaas, melk.
en probeer zo vaak mogelijk kip en rundvlees enzo te eten.
heeft iemand nog tips voor goeie voeding en hoe vaak ik zou moeten eten?

Stuur me ff pm voor een volledig weekschema.

Greetz

Aron

Nou ik ben dus van plan om te gaan cutten, dus heb ook geprobeerd om een voedingsschema te maken... Ik heb nu 3 jaar volop gebulkt en heb best massa opgebouwd. In die tijd was ik er nog niet zo mee bezig maar ik heb hierdoor toch een vetpercentage van 23% :eek:

Ben net een paar uur bezig geweest om een cutschema in excel te maken. Ik dacht altijd dat ik moeite had om genoeg voedsel binnen te krijgen. Maar ik heb de afgelopen 3 jaar tijdens het bulken toch wel rond de 4000-4500 kcal en rond de 300 g eiwitten binnengekregen per dag blijkt nu ik het allemaal eens heb uitgerekend.
Mijn onderhoud heb ik berekend op 3085 kcal (ben 1.92m en 98,5 kg)... Als ik me daaraan ga houden krijg ik gewoon honger. En dan moet ik daar dus ook nog veel cardio bij gaan doen. Hoop dat ik er een beetje aan kan wennen.

Ik heb gewoon van alle dingen die ik dagelijks eet de voedingswaarde genoteerd. Ik hoef dan ook alleen de aantallen van een product in te vullen en dan rekent excel de rest uit. Zo weet ik precies hoeveel ik per dag aan Kcal, koolhydraten, vetten en eiwitten binnenkrijg. En hoeveel ik die dag nog kan eten!

---------- Toegevoegd om 20:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------

Nou ik ben dus ook van plan om te gaan cutten... Ik heb nu 3 jaar volop gebulkt en heb best massa opgebouwd. In die tijd was ik er nog niet zo mee bezig maar ik heb hierdoor toch een vetpercentage van 23% :eek:

Ben net een paar uur bezig geweest om een cutschema in excel te maken. Ik dacht altijd dat ik moeite had om genoeg voedsel binnen te krijgen. Maar ik heb de afgelopen 3 jaar tijdens het bulken toch wel rond de 4000-4500 kcal en rond de 300 g eiwitten binnengekregen per dag blijkt nu ik het allemaal eens heb uitgerekend.
Mijn onderhoud heb ik berekend op 3085 kcal (ben 1.92m en 98,5 kg)... Als ik me daaraan ga houden krijg ik gewoon honger. En dan moet ik daar dus ook nog veel cardio bij gaan doen. Hoop dat ik er een beetje aan kan wennen.

Ik heb gewoon van alle dingen die ik dagelijks eet de voedingswaarde genoteerd. Ik hoef dan ook alleen de aantallen van een product in te vullen en dan rekent excel de rest uit. Zo weet ik precies hoeveel ik per dag aan Kcal, koolhydraten, vetten en eiwitten binnenkrijg. En hoeveel ik die dag nog kan eten!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven