XXL Nutrition

kan .je elke dag trainen?

MaxMans96

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
72kg
Vetpercentage
11%
Ik ben een half jaar elke dag aan het trainen, maar wil graag weten of dat wel goed is. Ik doe dan wel elke dag andere spieren, dus dag 1 buik + benen, dag 2 armen + borst, dag 3 rug + schouders en dan weer opnieuw vanaf dag 1.

,Alvast bedankt

Ja, tuurlijk kan je elke dag trainen. Of het goed is verschilt per persoon. Alleen jouw trainingen zitten wel erg op elkaar. Je kan het beter ruimer splitten als je 7 dagen per week traint.

Ja hoor ik train ook elke dag..
en dan is het altijd goed.......

Kan prima! Probeer wel naar je lichaam te luisteren en tijdig wel rust te pakken om blessures te voorkomen.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, als ik het ruimer wil aanpakken hoe moet ik dat dan doen?

Kan in principe wel, maar als beginner is het IMO niet nodig om iedere dag te trainen. Gewoon een bekend beginnersschema aanhouden om kracht op te bouwen. Dan train je 3-4x per week.

Zo doe ik het, maar dat is toch wel voor aardig gevorderden vind ik zelf. Op deze manier pak je alle spieren direct en indirect 2x per week:

Ma: borst
Di: rug
Wo: hamstring + buik
Do: Schouders (indien deze dag rust, zaterdag schouders)
Vr: armen
Za: Rust (of indien donderdag rust, deze dag schouders)
Zo: Quads en calves

Zoals ze hierboven zeggen zou ik het idd wat meer verdelen! Voor de rest kan et geen kwaad om alle dagen te trainen! Maar als je lichaam een dagje rust nodig heeft is dat ook niet erg!

Tuurlijk; je traint 1-1,5 uur per dag, dus heb je 22,5-23 uur rust per dag. Zolang je maar niet 2 dagen achter elkaar dezelfde spiergroep traint.

voor mij helpt het om gefocused te blijven op mijn doelen.
''Overtraining is positive"

Terug
Naar boven