Fitness Seller

Kan niet kiezen uit trainingsschema's!

Ron Meijers

Cool Novice
Waardering
2
Massa
84kg
Vetpercentage
17%
Allright. Uitgangspunt is sowieso 4 dagen per week trainingen, nothing more, nothing less. Mijn lichaam heeft behoefte aan redelijk wat rust, derhalve zijn 5 of 6 dagen geen optie, hoewel ik dat graag zou willen!

Schema 1
: 4-dagensplit
4 oefeningen á 3 sets voor grote spiergroepen; 3 oefeninen á 3 sets voor de kleine. Op di en wo mikken op 8 herhalingen; 's weekends op 12.

Dinsdag
Borst
Triceps
Bui

Woensdag
Benen
Kuiten

Zaterdag
Schouders
Traps
Buik

Zondag
Rug
Biceps
Onderarmen

Schema 2: 2-dagensplit, 2x per week
2 oefeningen á 3 sets per spiergroep, voor zowel de grote als de kleine. Wederom ene tweetal trainingen 8 herhalingen, andere duo 12.

Dinsdag
Borst
Rug
Schouders
Traps
Buik

Woensdag
Benen
Kuiten
Biceps
Triceps

zaterdag
Rug
Borst
Schouders
Traps
Buik

zondag
Benen
Kuiten
Biceps
Triceps

Schema 3
: 2 dagen split, 2x per week
3 oefeningen á 3 sets voor de grote, 2 oefeningen á 3 sets voor de kleine spiergroepen.

dinsdag
Borst
Schouders
Traps
Triceps

woensdag
Benen
Rug
Biceps
Buik

zaterdag
Borst
Schouders
Traps
Triceps

zondag
Rug
Benen
Biceps
Buik

NB Oefeningen vul ik pas in na keuze voor split!

Persoonlijk zou ik gaan voor de 4-dagen split. Meer oefeningen, meer sets per spiergroep.

Grote spiergroepen (bv rug): 12 sets
Middelgrote spiergroepen (bv borst): 9 sets
Kleine spiergroepen (bv triceps): 6 sets

Aantal oefeningen je wilt doen voor een spiergroep kiezen en dan deel je het aantal sets door het aantal oefeningen.

Ps: Ik ben een onervaren beginneling dus hecht niet teveel belang aan mijn mening, maar dit is wat ik heb gelezen op het forum, ik volg het en het werkt bij mij.

Persoonlijk zou ik gaan voor de 4-dagen split. Meer oefeningen, meer sets per spiergroep.

Grote spiergroepen (bv rug): 12 sets
Middelgrote spiergroepen (bv borst): 9 sets
Kleine spiergroepen (bv triceps): 6 sets

Aantal oefeningen je wilt doen voor een spiergroep kiezen en dan deel je het aantal sets door het aantal oefeningen.

Ps: Ik ben een onervaren beginneling dus hecht niet teveel belang aan mijn mening, maar dit is wat ik heb gelezen op het forum, ik volg het en het werkt bij mij.

Dit is ook wat ik voorstel. Velen van ons volgen zoiets. Btw, wrm borst en been trainen met 8 reps en rug en schouders met 12? Beter kan je dit doen: week 1: 12 reps, week 2: 8 reps oid.

Terug
Naar boven