Fitness Seller

Nieuws Kanker door zonnebank

uiteindelijk krijgt iedereen kanker.

Wehehe, uiteindelijk komt het hier wel op neer. Je kunt het volgens onderzoek onderhand overal van krijgen.

Ik vreet ook elke dag zo'n 6 blikken tonijn + 2 in olie al jaren lang. Hartstikke risicovol met al die zware metalen maar ja, als je tegenwoordig overal rekening mee moet houden heb je echt geen leven meer.

Btw, heb nooit gedacht dat er een verschil was tussen de zon en de zonnebank. Zonnebank is makkelijker en nauwkeuriger te doseren, onder de zon verbrand ik vaker dan dat ik een lekker kleurtje ermee pak. Of er gebeurt juist niets omdat de zon te zwak is. Zelf zon ik niet veel, maar af en toe de bank.

Milieu is gewoon naar de knoppen, gewoon maar hopen dat de protonen en neutronen in je lichaam niet uit hun baan worden geslagen, meer kun je niet doen.

Wehehe, uiteindelijk komt het hier wel op neer. Je kunt het volgens onderzoek onderhand overal van krijgen.

Ik vreet ook elke dag zo'n 6 blikken tonijn + 2 in olie al jaren lang. Hartstikke risicovol met al die zware metalen maar ja, als je tegenwoordig overal rekening mee moet houden heb je echt geen leven meer.

Btw, heb nooit gedacht dat er een verschil was tussen de zon en de zonnebank. Zonnebank is makkelijker en nauwkeuriger te doseren, onder de zon verbrand ik vaker dan dat ik een lekker kleurtje ermee pak. Of er gebeurt juist niets omdat de zon te zwak is.

Zelf zon ik niet veel, maar af en toe de bank.

als dat kwik in je tonijn verstoort de aanleg van nieuwe neurologische paden in de hersenen

• Topic Starter Topic Starter

Btw, heb nooit gedacht dat er een verschil was tussen de zon en de zonnebank. Zonnebank is makkelijker en nauwkeuriger te doseren, onder de zon verbrand ik vaker dan dat ik een lekker kleurtje ermee pak. Of er gebeurt juist niets omdat de zon te zwak is. Zelf zon ik niet veel, maar af en toe de bank.

Milieu is gewoon naar de knoppen, gewoon maar hopen dat de protonen en neutronen in je lichaam niet uit hun baan worden geslagen, meer kun je niet doen.

Ik ben van mezelf al vrij bruin, maar mijn armen bijvoorbeeld kleuren niet mee onder de zonnebank, mijn benen ook niet, maar als ik een dagje in de zon zit dan zijn ze aan 't eind van de dag toch flink aan het branden.

Zou zo maar kunnen, men moest eens weten hoe gevoelig de hypothalamus is.

Ik merk zelfs dat vlees m'n ontvankelijkheid op slot gooit, minder gevoel in m'n zenuwen van top tot teen.

---------- Toegevoegd om 12:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:00 ----------

Ik ben van mezelf al vrij bruin, maar mijn armen bijvoorbeeld kleuren niet mee onder de zonnebank, mijn benen ook niet, maar als ik een dagje in de zon zit dan zijn ze aan 't eind van de dag toch flink aan het branden.

Ja. En wat bereik je daar nou mee, als je het even laat varen dan verdwijnt het gewoon weer en ben je uiteindelijk weer vrij wit.

Ik zou zeggen veeg je reet af met de sociale model cultuur.

Ben vroeger ook regelmatig naar de zonnebank geweest, met als gevolg dat ik een jaar later (toen ik gelukkig al was gestopt) overal pigmentvlekken kreeg, donkere zwarte die nu nog steeds groter worden en die ik van nature niet had. Daardoor zou ik nu het liefst alle zonnebanken kapotslaan.:mad:

Ben vroeger ook regelmatig naar de zonnebank geweest, met als gevolg dat ik een jaar later (toen ik gelukkig al was gestopt) overal pigmentvlekken kreeg, donkere zwarte die nu nog steeds groter worden en die ik van nature niet had. Daardoor zou ik nu het liefst alle zonnebanken kapotslaan.:mad:
Dat is sowieso kanker.

Hehe nee, maar wel laten controleren...

• Topic Starter Topic Starter

Geen last van hoor.

Maargoed een kleurtje is gewoon chill, maar het zou leuk zijn als het na 1x bleef zitten indd :D

En jij hebt het eerder ook niet begrepen net zoals nu ;)

Als ik zeg dat het grotendeels een erfelijke/genetische zaak is, dan bedoel ik dat de mensen die kanker krijgen waarschijnlijk gevoeliger waren om kanker te krijgen, en de omgevingsfactoren wegen dan ook zwaarder door dan bij anderen. Uiteraard word kanker vooral veroorzaakt door exogene factoren.
Niet meer vergeten nu he! ;)

Wat je nu zegt is echt niet logisch Big T.

Als mensen die kanker krijgen waarschijnlijk gevoeliger waren om kanker te krijgen en bij die mensen de omgevingsfactoren dan ook zwaarder zouden wegen dan bij andere mensen, dan zouden genen dus wel een grote rol spelen. Dat is niet het geval.

Kanker hoeft overigens ook niet veroorzaakt te worden door exogene factoren.

Wat je nu zegt is echt niet logisch Big T.

Als mensen die kanker krijgen waarschijnlijk gevoeliger waren om kanker te krijgen en bij die mensen de omgevingsfactoren dan ook zwaarder zouden wegen dan bij andere mensen, dan zouden genen dus wel een grote rol spelen. Dat is niet het geval.
Zeer logisch. Als het alleen de omgeving zou zijn dan kregen we allemaal kanker. Dit blijkt niet het geval te zijn, zelfs als mensen in dezelfde omgeving wonen/leven. Mensen krijgen kanker door een combinatie van omgevingsfactoren en aanleg (gevoeligheid). Dat is waarom nonkel Jef 70 jaar kan roken zonder longkanker te krijgen en tante Truus levenslang gezond eet en op 40 sterft aan borstkanker.

Als ik zeg grotendeels genetisch dan heb ik het over een risicofactor die zeer bepalend is, maar daarom niet de uiteindelijke oorzaak is.

Kanker hoeft overigens ook niet veroorzaakt te worden door exogene factoren.
Daarom zei ik ook "vooral".

Wist je trouwens dat 1 enkele studie zo goed als waardeloos is in de wetenschap?

[Link niet meer beschikbaar]

gaat ook over zonnebanken vanaf 1;00

7xjc31z.jpg

:roflol: !!!!!!!

Zeer logisch. Als het alleen de omgeving zou zijn dan kregen we allemaal kanker. Dit blijkt niet het geval te zijn, zelfs als mensen in dezelfde omgeving wonen/leven. Mensen krijgen kanker door een combinatie van omgevingsfactoren en aanleg (gevoeligheid). Dat is waarom nonkel Jef 70 jaar kan roken zonder longkanker te krijgen en tante Truus levenslang gezond eet en op 40 sterft aan borstkanker.

Je begint met een stroman argument. Ik heb nooit gezegt dat het alleen de omgeving is. Jij zei dat het voornamelijk genen is en ik zei dat dat niet klopt.

Verder maak je hier de claim dat verschillende mensen verschillende gevoeligheid hebben voor kanker (let op: ik beweer niet dat dit niet waar is). Als het is zoals jij beschrijft hierboven, dan zouden genen inderdaad de grootste rol spelen bij kanker, maar dat is simpelweg niet wat gevonden is. Jij kan wel een stukje typen over hoe jij denkt dat het in elkaar zit, maar dat maakt het niet waar. Ik heb een bron die zegt dat het niet zo is, dus tenzij jij een degelijke bron hebt dat het anders is sta je erg zwak.

Als ik zeg grotendeels genetisch dan heb ik het over een risicofactor die zeer bepalend is, maar daarom niet de uiteindelijke oorzaak is.

Ik snap niet goed wat je bedoeld; wat is volgens jou precies het verschil tussen zeer bepalend en uiteindelijke oorzaak?

Wist je trouwens dat 1 enkele studie zo goed als waardeloos is in de wetenschap?

Come on Big T, je weet beter dan dat. Ben je nu op je tenen getrapt omdat ik je stuk ontkrachtig? Je kent mijn posts en je hoort te weten dat mijn kennis van de wetenschap meer dan adequaat is.

1 enkele studie is overigens helemaal niet zo goed als waardeloos in de wetenschap. Dat is gewoon iets wat niet wetenschappers zeggen omdat ze door de bomen het bos niet meer zien. Maar 1 studie kan ontzettend veel bewijstlast hebben afhankelijk van diens opzet. In dit geval is het zelfs een meta-analyse van 3 cohort studies met zeer grote aantallen. De bewijskracht van deze studie is enorm.

Maar wanneer je de hele studie leest wordt de genen, interactie genen-omgeving en pure omgevingsfactoren tov kanker discussie gewoon aangehaald.

Ik weet niet waarom je nu zo koppig er tegen ingaat, maar je zit echt fout.

Haha, Big T word hier ff naar scottland gestuurd door Dr. P.

Inderdaad. Ik vind Dr P zeer valide argumenten hebben.

Ik ben echter alleen bang dat hij binnenkort zomaar een ban aan zijn broek geslingerd krijgt.

Ik vind DR P maar irritant.. net zo'n jehova getuige die zijn gelijk wil halen :roflol:

Tegenwoordig krijg je overal kanker van... moe word je soms van die onderzoeken.

Ben benieuwd hoeveel mensen hun leefsT veranderen naar aanleiding van dit soort onderzoeken.

Terug
Naar boven