Fitness Seller

Nieuws Kanker door zonnebank

Ohjah, een gezond vetgehalte is ook enorm belangrijk om bepaalde soorten kanker te voorkomen. Weer je kanker af, dan krijg je weer een anders soort ziekte straks:( Het leven is k*t...

deze soort artikels zijn altijd zo waardeloos, ze zeggen dat het risico op deze soort kanker verhoogt met 75%, maar wat het risico op deze kanker in het algemeen is wordt nergens vermeld,
als het namelijk bv 1/200 is boeit het niet zoveel als het nu 1,75/200 is geworden.

edit: en het smerige hieraan is dat de meeste mensen die 'met' als een 'tot' interpreteren, en zich overdreven veel zorgen gaan maken:)

Laatst bewerkt:
melanotan ftw !

je loopt maar kans op huidkanker indien je lichaam meer dan 50 uur per jaar aan volle zon wordt blootgesteld en zoals voor alles geldt ook hier 'overdaad schaadt'.

melanotan ftw !

je loopt maar kans op huidkanker indien je lichaam meer dan 50 uur per jaar aan volle zon wordt blootgesteld en zoals voor alles geldt ook hier 'overdaad schaadt'.
Een goeie week vakantie dus....

Overigens zijn zonnebanken voornamelijk UV-A straling en die zorgen met name voor huidveroudering. UV-B is vooral gevaarlijk voor huidkanker. Waar je vooral voor moet oppassen is dat je niet verbrand.

Tsjah ga nooit onder de zonnebank maar heb afgelopen week wel iedere dag in de zon liggen bakken. Zal het wel merken dan over een aantal decennia.

ik ga er nooit onder, prima dus

ke*ker hé dat is ff balen, ik ga al vanaf mijn 16de onder de bank :(

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij is kanker trouwens voor het grootste deel een erfelijke/genetische zaak.

Dit heb je eerder gezegt, en toen reageerde ik ook zo (niet meer vergeten he! ;)):

Speciaal voor jou big T:

Environmental and heritable factors in the causation of cancer--analyses of cohorts of twins from Sweden, Denmark, and Finland.

BACKGROUND: The contribution of hereditary factors to the causation of sporadic cancer is unclear. Studies of twins make it possible to estimate the overall contribution of inherited genes to the development of malignant diseases. METHODS: We combined data on 44,788 pairs of twins listed in the Swedish, Danish, and Finnish twin registries in order to assess the risks of cancer at 28 anatomical sites for the twins of persons with cancer. Statistical modeling was used to estimate the relative importance of heritable and environmental factors in causing cancer at 11 of those sites. RESULTS: At least one cancer occurred in 10,803 persons among 9512 pairs of twins. An increased risk was found among the twins of affected persons for stomach, colorectal, lung, breast, and prostate cancer. Statistically significant effects of heritable factors were observed for prostate cancer (42 percent; 95 percent confidence interval, 29 to 50 percent), colorectal cancer (35 percent; 95 percent confidence interval, 10 to 48 percent), and breast cancer (27 percent; 95 percent confidence interval, 4 to 41 percent). CONCLUSIONS: Inherited genetic factors make a minor contribution to susceptibility to most types of neoplasms. This finding indicates that the environment has the principal role in causing sporadic cancer. The relatively large effect of heritability in cancer at a few sites suggests major gaps in our knowledge of the genetics of cancer

De zon schijnt voor geen meter, het is wel warm, maar alleen maar bewolking, en vandaag waaide me zonnebril zowat van me neus toen ik ff buiten liep.

Dus echt zomer kan ik het niet noemen.

Ach er zit af en toe een wolkje voor, maar als je buiten bent word je er echt wel bruin van hoor.

uiteindelijk krijgt iedereen kanker.

Je moet toch ergens aan doodgaan?

Ik heb liever huidkanker dan elke dag binnen zitten en op je 40e erachter komen dat je prostaatkanker hebt of alvleesklierkanker, slokdarmkanker enz.

Dit heb je eerder gezegt, en toen reageerde ik ook zo (niet meer vergeten he! ;)):
En jij hebt het eerder ook niet begrepen net zoals nu ;)

Als ik zeg dat het grotendeels een erfelijke/genetische zaak is, dan bedoel ik dat de mensen die kanker krijgen waarschijnlijk gevoeliger waren om kanker te krijgen, en de omgevingsfactoren wegen dan ook zwaarder door dan bij anderen. Uiteraard word kanker vooral veroorzaakt door exogene factoren.
Niet meer vergeten nu he! ;)

Tegenwoordig is alles slecht voor je wat ontspanning geeft, of een gezellige middag /avond/nacht. Alles gaat er tegenwoordig om om zo lang mogelijk te leven zodat we zolang mogelijk geld kunnen inbrengen in de belastingspot van de overheid.

Straks mag je geen coïtus meer hebben omdat je aan teveel bacteriën word blootgesteld.
straks mogen we niet meer bodybuilden omdat het slecht voor de huid is die teveel uitrekt en op 'latere' leeftijd het gezondheidsproblemen oplevert.

Tegenwoordig is alles slecht voor je wat ontspanning geeft, of een gezellige middag /avond/nacht. Alles gaat er tegenwoordig om om zo lang mogelijk te leven zodat we zolang mogelijk geld kunnen inbrengen in de belastingspot van de overheid.

Straks mag je geen coïtus meer hebben omdat je aan teveel bacteriën word blootgesteld.
straks mogen we niet meer bodybuilden omdat het slecht voor de huid is die teveel uitrekt en op 'latere' leeftijd het gezondheidsproblemen oplevert.

Je moet lekker zelf weten wat je doet, maar dan niet gaan jammeren dat je kanker krijgt straks.

• Topic Starter Topic Starter
Ach er zit af en toe een wolkje voor, maar als je buiten bent word je er echt wel bruin van hoor.

Ja maar daar heb ik het geduld niet voor, de zon moet volop schijnen wil ik het uithouden, buiten op een stoel zitten en niks doen daar word ik helemaal gek van.

Terug
Naar boven