Fitness Seller

KCAL - Macro's die scheef zitten

Minder spier opbouw, geen energie, hormonen in de war. Ligt aan welke macro's hoog of laag zitten.

Ik heb wel eens een weekje dat ik ze heb verneukt. Zorg iig dat je eiwitten altijd on point zitten voor je massa.

Momenteel zit ik wat minder in KH en vet ivm zondag zuipen. Paar dagen ervoor wordt aangeraden minimaal vet te eten. Dus ben kcal aan het sparen en vet aan het skippen.

Wss geen reet. Hooguit suboptimale gains over een langere periode gezien, tenzij je een dieet van suikerwater oid bedoelt. Beetje context zou dus geen overbodig luxe zijn bij zulke vragen.

Ik heb wel eens een weekje dat ik ze heb verneukt. Zorg iig dat je eiwitten altijd on point zitten voor je massa.

Momenteel zit ik wat minder in KH en vet ivm zondag zuipen. Paar dagen ervoor wordt aangeraden minimaal vet te eten. Dus ben kcal aan het sparen en vet aan het skippen.

Hoe kom je hierbij?

[Link niet meer beschikbaar]

• Zorg dat je die dag heel laag in vetten zit. Alcohol remt de vetverbranding en zodra je in een calorieoverschot komt met het drinken, zal je het overschot ook daadwerkelijk opslaan.
  • Zorg dat je voldoende eiwitten binnen krijgt, om te zorgen dat je in ieder geval je spiermassa kunt sparen. Zorg voor magere bronnen, zoals kip, eiwitten, eiwitpoeder, magere kwark, etc.
  • Zorg dat je je koolhydraat inname grotendeels beperkt tot vezelrijke groenten.
  • Drink zoveel mogelijk drank die laag in kcal is (shots, droge rode wijn, etc.)

drink wodka of iets met cola zero ipv vieze rode wijn of nare shots

• Zorg dat je die dag heel laag in vetten zit. Alcohol remt de vetverbranding en zodra je in een calorieoverschot komt met het drinken, zal je het overschot ook daadwerkelijk opslaan.
  • Zorg dat je voldoende eiwitten binnen krijgt, om te zorgen dat je in ieder geval je spiermassa kunt sparen. Zorg voor magere bronnen, zoals kip, eiwitten, eiwitpoeder, magere kwark, etc.
  • Zorg dat je je koolhydraat inname grotendeels beperkt tot vezelrijke groenten.
  • Drink zoveel mogelijk drank die laag in kcal is (shots, droge rode wijn, etc.)

Weer wat geleerd, thanks man! :)

Nog even een vraagje.
Wat wordt er verstaan onder heel laag in vet? Moet ik hierbij denken aan ong 0.5 gr per kg lichaamsgewicht?

Opvallend weinig reacties. Vind het ook wel interessant. En hiernaast, hoe bepaal je dan je ideale macro verhouding. ..

Opvallend weinig reacties. Vind het ook wel interessant. En hiernaast, hoe bepaal je dan je ideale macro verhouding. ..

De ideale macro verhouding is zoals iedereen hier op het forum roept:

- ca. 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht
- ca. 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht
- de rest van je caloriebudget opvullen met koolhydraten

Voor de rest is de vraag nogal vaag en daardoor nauwelijks te beantwoorden. Wat zit er scheef en in welke mate?

Terug
Naar boven