AndroidHealthClinic

Kcal tijdens Cut

Roba

Cool Novice
Waardering
0
ik zou graag m'n buikvet willen wegwerken. Met mijn berekening kom ik op 2300Kcal uit tijdens de cut. Ik heb een BMR van 1900.
Nu is mijn vraag; als ik cardio ga doen probeer ik rond de 600Kcal te verbranden. Als ik nu op 1 dag 2 cardio sessies doe van 600 Kcal elk, kan ik dan beter meer gaan eten dan die 2300Kcal om spierverlies te voorkomen? Of gewoon 2300Kcal aanhouden.
Alle info is welkom.

Als je BMR 1900 is, en je gaat 2 keer per dag cardio doen en ik denk dat ge ook Krachttraining erbij doet, dan heb je een zeer zware week. Moet ge je BMR maal 1.9 doen omwille van je zware activiteiten. Dan kom je ongeveer neer op 3610 kcal voor onderhoud !!!! 20% ervan voor te cutten kom je op 2888 kcal per dag. Dus gaat ge 2 cardio sessies doen, dan is het normaal dat ge ook meer moet eten !!!

Een gematigd dieet gaat uit van een calorie-tekort van 20%

In en onder sommige omstandigheden kun je tijdelijk een agressievere aanpak gebruiken. Echter hou wel rekening met een nog meer beperkt verrnogen tot herstellen onder die omstandigheden.

Alleen cardio lijkt me niet zn goede optie. beter doe je dan cardio plus kt op 1 dag.

Ik zou gewoon 1 zo'n cardio sessie van 600 caloriën per dag doen 6x/week na je kt. Zorg er wel voor dat je eiwitten binnen hebt voor je je cardio doet om spier afbraak te voorkomen. Zo'n cardio sessie + een calorie tekort van 15-20% zorgt er echt wel voor dat je een halve kilo vet/week zou moeten kunnen verliezen. Good luck in ieder geval :)

• Topic Starter Topic Starter
oké, dus als ik het goed begrijp moet ik zo'n 20% onder m'n dagelijks behoefte zitten.
Ik doe 1 dag KT + cardio van 400 a 500 Kcal
en 1 dag doe ik buikoefeningen + cardio van 600 a 800 Kcal.
6 dagen in de week.
Ik heb dit 2 maand geleden al eens gedaan maar dan at ik gewoon op m'n onderhoud (+/- 3000 Kcal)
alleen m'n buikvet verdween niet echt. Ik ga nu proberen 20% onder m'n onderhoud te zitten. Bedankt voor de info

Op dagen dat ik alleen cardio en m'n buik doe, eet ik smorgens alleen een whey shake laag in carbs + 1 eetlpl MCT olie.
Op dagen dat ik KT + cardio doe, eet ik smorgens wel koolhydraten.
Ik heb het ook maar gehoord van iemand.

Laatst bewerkt:
Op de dag dat je cardio+buik doet, doe je die cardio+buik gelijk nadat je die shake etc op hebt? Zo niet dan zou ik toch een goede maaltijd naar binnen werken. Ik neem aan dat je bekent bent met waarom een goed ontbijt belangrijk is en ook op die dag zou ik dat dus doen, tenzij je dus na je shake + olie gelijk je cardio doet zodat je effectiever en sneller je vet reserves pakt en na de training wel gelijk goed eet.

Op de dag dat je cardio+buik doet, doe je die cardio+buik gelijk nadat je die shake etc op hebt? Zo niet dan zou ik toch een goede maaltijd naar binnen werken. Ik neem aan dat je bekent bent met waarom een goed ontbijt belangrijk is en ook op die dag zou ik dat dus doen, tenzij je dus na je shake + olie gelijk je cardio doet zodat je effectiever en sneller je vet reserves pakt en na de training wel gelijk goed eet.

ik sta op om 07:00 eet na het plassen die whey shake + olie
en om 08:00 begin ik er aan.
Misschien beter een uurtje blijven liggen?

Laatst bewerkt:
nog even dit,
ik heb m'n eetschema op 2400 Kcal gezet met een 45/35/20
kan ik hiermee buikvet wegwerken of zit ik nog te hoog in koolhydraten
je leest hier namelijk van alles ???

Persoonlijk zou ik dan gewoon om 7:00 normaal ontbijten en dan als je om 8 uur begint met je cardio+buik eerst de buikspieren trainen en daarna cardio doen zodat je efficienter je lichaamsvet weg brandt.

nog even dit,

Good question. Ik neem aan dat je getallen respectievelijk staan voor carbs, proteïne en vet. Als dat zo is, ziet het er verder prima uit i.m.o. De reden dat je veel verschillende meningen leest is dat ieder lichaam natuurlijk anders is en ergens anders op reageert. Je zou ook 50/30/20 kunnen aanhouden, zolang je in ieder geval maar 3-4gram eiwit per kilo lichaamsgewicht kunt halen om in ieder geval spier afbraak te voorkomen.
Als je die 3-4gram niet haalt door 50/30/20 aan te houden, blijf dan bij je 45/35/20 en kijk of dat voor jou goed werkt. Voordeel van iets hoger in carbs gaan is dat je energie wat beter op pijl blijft, wat natuurlijk niet verkeerd is.

Good luck met cutten :)

Gewoon wakker worden ???

nog even dit,

Het gaat gewoon om het geheel -> goede en de juiste hoeveelheid voeding icm KT+cardio. En probeer niet alles klakkeloos aan te nemen van wat je hoort of lees...

Verhouding van je voeding is op zich goed, maar als je geen progressie maakt kun je natuurlijk altijd wat aanpassen. Het verschilt ook per persoon.

Persoonlijk zou ik dan gewoon om 7:00 normaal ontbijten en dan als je om 8 uur begint met je cardio+buik eerst de buikspieren trainen en daarna cardio doen zodat je efficienter je lichaamsvet weg brandt.

Dat zal ook wel meevallen als je alleen je buikspieren gaat trainen. Of je moet zeker een half uur hevig zijn en dat lijkt me sterk als je alleen je buikspieren gaat trainen :o

Good question. Ik neem aan dat je getallen respectievelijk staan voor carbs, proteïne en vet. Als dat zo is, ziet het er verder prima uit i.m.o. De reden dat je veel verschillende meningen leest is dat ieder lichaam natuurlijk anders is en ergens anders op reageert. Je zou ook 50/30/20 kunnen aanhouden, zolang je in ieder geval maar 3-4gram eiwit per kilo lichaamsgewicht kunt halen om in ieder geval spier afbraak te voorkomen.
Als je die 3-4gram niet haalt door 50/30/20 aan te houden, blijf dan bij je 45/35/20 en kijk of dat voor jou goed werkt. Voordeel van iets hoger in carbs gaan is dat je energie wat beter op pijl blijft, wat natuurlijk niet verkeerd is.

Good luck met cutten :)

+1

Idd. het verschilt gewoon per individu. Je moet gewoon aankijken wat het beste voor jou werkt. Suc6 verder :)

ik zit aan 213 gram eiwitten in 6 maaltijden, dus dat zit wel goed denk ik.
Ik las dat cardio in de ochtend heel doeltreffend is maar er werd op gewezen om je eerste maaltijd laag in koolhydraten te houden, daarom wou ik het eens op die manier proberen. Bedankt voor alle info jongens.

Hoeveel kwark eten jullie voor het slapen gaan. Zo 1 bakje is 500gr wat 48gr aan eiwitten oplevert. Isdat niet wat teveel. Het is ook lastig om je andere 5 maaltijden in te delen omdat het zo'n eiwitten bom is. Of toch beter een half bakje.

Ik pak zelf meestal een halve bak kwark met nog iets anders erbij (mostly een handje "gezondere" nootjes), but that's just the way I like to do it en ik zit momenteel niet in een cut (begin over 2 maanden).

@ PilatesMeisje: geloof 't of niet, maar ik train inderdaad 30 minuten lang mijn buikspieren :P Soms sta ik er even niet bij stil dat weinig mensen inderdaad zo lang hun buikspieren trainen maar inderdaad vind ik dus ook met zo'n buikspiertraining het effectier om het voor de cardio te doen ;)

Doe nou niet zo moeilijk....
Wil je vet verliezen, eet dan minder dan je nodig hebt of maak het verschil met KT en cardio. Niets aan toch.
Hoe ongeduldiger je bent hoe meer je het verschil met onderhoud laat oplopen.
Hoe sneller hoe groter de kans op spierverlies.

Take your pick!

Terug
Naar boven