XXL Nutrition

Kerkklok is verboden, moskee gelal ies okay

Ben het met DBC eens. Het komt nog zo ver dat we net als in Engeland straatnamen in zowel NL als Arabisch krijgen. Feit blijft dat het opgedrongen wordt door teveel toe te staan. Je mag niet met twee maten meten (Gelal wel, kerkklok niet), dan beide niet of beide wel.

Het lijkt wel of onze regering baat heeft bij deze pro-moslim houding. Eigenlijk wel begrijpelijk omdat je als regering meer aan segregatie hebt, dan integratie (problemen leveren namelijk mooie gelegenheden op om privacy in te dammen en meer grip op burgers te krijgen). Angst regeert, zeg ik maar voor het gemak.

Angst regeert :roflol: Ja die angst zien we hier dagelijks voorbij komen in threads. Ieder incident wordt voorgesteld als de norm en we staan volgens sommigen op de rand van een assimilatieproces door de moslimbevolking.

Ben het met DBC eens. Het komt nog zo ver dat we net als in Engeland straatnamen in zowel NL als Arabisch krijgen. Feit blijft dat het opgedrongen wordt door teveel toe te staan. Je mag niet met twee maten meten (Gelal wel, kerkklok niet), dan beide niet of beide wel.

Het lijkt wel of onze regering baat heeft bij deze pro-moslim houding. Eigenlijk wel begrijpelijk omdat je als regering meer aan segregatie hebt, dan integratie (problemen leveren namelijk mooie gelegenheden op om privacy in te dammen en meer grip op burgers te krijgen). Angst regeert, zeg ik maar voor het gemak.

was jij ook geen christen fundi?

was jij ook geen christen fundi?

Ben inderdaad christen, maar geen pro Islam. En ik kan me heel goed vinden in een verbod op de kerkklok en het gelal uit een moskee.

De klok is eigenlijk niets meer en minder ontstaan in de tijd dat men geen geld had om een klok of horloge te kopen. Tegenwoordig heeft iedereen een wekker, dus ja, de kerkklok is overbodig.

Dat gelal ook btw.

goeie vergelijking dbc, tijd voor je pensioen idd :thumbup:

Ach gewoon zorgen dat je in een behoorlijke buurt woont. Hier in de omgeving is in de wijde omtrek geen moskee te bekennen.

Dat gejengel hoort in geen enkele Nederlandse buurt.
Kerkklokken zijn een overblijfsel van vroeger tijden, maar dat zijn wel Nederlandse vroegere tijden (als het aan mij ligt schaffen ze het luiden van kerklokken ook af).
Ik snap niet dat we geluidsoverlast tolereren die werkelijk niets te maken heeft met de Nederlandse cultuur. Religieuze vrijheid & verdraagzaamheid is prima hoor, maar niet als dat betekend dat mensen een paar keer per dag moeten luisteren naar iemand die klinkt alsof z'n spijkerbroek een paar maten te strak zit.

ga nu op pensioen in benidorm voor het te laat is diebiesie !!! :eek: :wazzup:

@ DBC; een kerklok noem jij een kerklok, waarom noem jij "Ezan" dan moskee-gelal?
Overigens vind ik de naam van deze thread ook weinig respectvol.
OT;
Ik woon in Zeeland, daar hoor ik op zondag de hele dag door de kerklok en ik stoor me daar niet aan. Het galmt werkelijk de hele stad door maar ik heb er weinig op tegen.
Nederland is een multiculturele samenleving. Ik hoef niemand hier uit te leggen wat dit inhoudt.
Het is de bedoeling dat iedereen EVENVEEL vrijheid of beperking van deze vrijheid.
Gelijke monniken gelijke kappen?

@ DBC; een kerklok noem jij een kerklok, waarom noem jij "Ezan" dan moskee-gelal?
Overigens vind ik de naam van deze thread ook weinig respectvol.
OT;
Ik woon in Zeeland, daar hoor ik op zondag de hele dag door de kerklok en ik stoor me daar niet aan. Het galmt werkelijk de hele stad door maar ik heb er weinig op tegen.
Nederland is een multiculturele samenleving. Ik hoef niemand hier uit te leggen wat dit inhoudt.
Het is de bedoeling dat iedereen EVENVEEL vrijheid of beperking van deze vrijheid.
Gelijke monniken gelijke kappen?

Het zijn geen gelijke monniken. De geluidsoverlast van kerkklokken wordt door de meeste mensen getolereerd omdat het bij nederland hoort. Ezan hoort niet bij nederland, dus waarom zouden we nog meer religieus geluidsoverlast tolereren?
In Nederland krijg je heel veel vrijheid om je geloof zo te belijden als jij dat wilt, maar wat mij betrefd wordt er een grens getrokken zodra andere mensen daar overlast van ondervinden. En dat onverstaanbare gejammer vind ik overlast.
Een multiculturele samenleving kan alleen functioneren als iedereen bereidt is een compromis te sluiten. En volgens mij is dat al gebeurd, er mogen moskeën gebouwd worden in dit land. Dus dan lijkt mij het niet meer als eerlijk als de Moslimgemeenschap besluit geen luidspreker in de minaret te hangen.

ik erger me al groen en geel aan het irritante DoingDoingDoingDoing op de zondagochtend, daar hoeft van mij geen Jaaalllalalalaaaaalalaaaalalalaaa bij.

Laatst bewerkt:
@ lauw;
Ik snap je argumenten en ik ben het grotendeels met je eens.
Een kerkklok hoort bij Nederland inderdaad maar nogmaals Nederland is een multiculturele samenleving en daarbij moet je ook zeggen 'kerkklok mag, ezan ook dan".
Anderzijds ben ik van mening dat men beide zou moeten schrappen.
Een christen weet heus wel waneer het tijd is om naar de kerk te gaan net zoals een moslim weet wanneer het tijd is om naar de moskee te gaan of om te bidden en beiden hebben daar geen kerkklok of ezan voor nodig.
Het is onnodig overlast voor omwonenden IMO.

Dit mag dus niet

Maar dit is dik in orde...

Het wordt steeds duidelijker in Nederland.:p
Wtf, dat bestaat al in Nl of wat? Haha zouden ze hier niet moeten proberen, binnen het kwartier maakt iemand dan wel een einde aan dat kattegejank.

Maar ff serieus: hier ben ik het echt wel mee eens, dat gejengel is een stap te ver. Wie moet zich nu eigenlijk aan wie aanpassen? Waar zijn we in godsnaam mee bezig zeg? Dat het plaatselijke bestuur dit heeft goedgekeurd gaat er bij mij niet in.

@ Eric: je kan zeggen wat je wilt over angst, maar dit kan echt niet meer, ik vind trouwens ook dat klokkenluiden niet meer hoeft. We leven niet meer in de middeleeuwen.Je kan mensen niet verplichten om dat lawaai te moeten verdragen.

@ Hordas: als het aan mij ligt dan mag religie alleen nog beleden worden in kleine huiselijke kring, moskeën en kerken voegen niets toe aan de huidige samenleving imho.

o.t.
hoewel ik ook een flinke hekel heb aan de kerkklok, denk ik dat die wel meer rechten heeft in dit land als Ezan. Puur vanwege het feit dat het bij de nederlandse cultuur hoort. Dat er hier moskeën gebouw worden is voor mij absoluut niet iets vanzelfsprekends. Wij laten dat toe in Nederland uit tolerantie, niet omdat de moslimgemeenschap er recht op heeft.
Een moslimgemeenschap heeft recht op een Moskee in een Islamitisch land, en in zo'n land heeft een Jood bijvoorbeeld geen enkel recht op een synagoge, dat wordt hooguit getolereerd (in mijn idyllische wereld vol verdraagzaamheid dan)

Weer een paar stemmen voor Geert erbij....want gelijk heeft hij net zoals Pimmetje overigens....

ga nu op pensioen in benidorm voor het te laat is diebiesie !!! :eek: :wazzup:

Gelijk heb je,als bij mij de 10e dat staatslot eindelijk eens valt,zit ik ook binnen een maandje hier ergens aan de Spaanse kust,er zijn genoeg leuke appartementjes te koop,voor de prijs waar je in Nederland...idd uitkijkt op een Moskee.
je bent trouwens niet de enige....in 2006 hebben er een record aantal mensen Nederland de rug toegekeerd,omdat er zo goed naar hen geluisterd werd door het kabinet.....

@ Hordas: als het aan mij ligt dan mag religie alleen nog beleden worden in kleine huiselijke kring, moskeën en kerken voegen niets toe aan de huidige samenleving imho.

o.t.
hoewel ik ook een flinke hekel heb aan de kerkklok, denk ik dat die wel meer rechten heeft in dit land als Ezan. Puur vanwege het feit dat het bij de nederlandse cultuur hoort. Dat er hier moskeën gebouw worden is voor mij absoluut niet iets vanzelfsprekends. Wij laten dat toe in Nederland uit tolerantie, niet omdat de moslimgemeenschap er recht op heeft.
Een moslimgemeenschap heeft recht op een Moskee in een Islamitisch land, en in zo'n land heeft een Jood bijvoorbeeld geen enkel recht op een synagoge, dat wordt hooguit getolereerd (in mijn idyllische wereld vol verdraagzaamheid dan)

Point taken maar dan kom ik weer met mijn "multiculturele samenleving BS".
Jij zegt dat een moslimgemeenschap recht heeft op een moskee in een islamitisch land.
De joodse gemeenschap heeft recht op een synagoge in een Joods land.
Goed tot op zekere hoogte heb je gelijk.
Maar wat is Nederland dan?
Een christelijk land?"
Er leven hier zoveel verschillende religies bij elkaar dat ik het niet kan zeggen, jij wel?
Voor alle duidelijkheid: kerkklokken en ezan hoeven allebei niet wat mij betreft.
Zeeland moet het veelal hebben van toerisme natuurlijk.
Het lijkt mij dat op het moment dat de ezan 5x op een dag te horen is dat het toerisme aardig terug zal lopen.
Niemand zit erop te wachten maar op een kerkklok ook niet.
Mensen willen uitslapen als ze op vakantie zijn toch?

@ Eric: je kan zeggen wat je wilt over angst, maar dit kan echt niet meer, ik vind trouwens ook dat klokkenluiden niet meer hoeft. We leven niet meer in de middeleeuwen.Je kan mensen niet verplichten om dat lawaai te moeten verdragen.

De angst wordt vooral vormgegeven in het uitlichten van incidenten en dat voorstellen als de norm. Van mij hoeft dit gejengel ook niet maar ik zie het niet als een aanzet tot een overname van 'onze' cultuur. Welke cultuur is dat eigenlijk? Want ik ken wel wat exemplarische Wilders stemmers maar aan dat soort figuren zou ik 'mijn' cultuur toch ook niet willen toevertrouwen.

Een cultuur van teveel tolerantie is niet goed, maar een cultuur van haat leidt alleen maar tot verdergaande onverdraagzaamheid. Het sluiten van grenzen of deporteren van bevolkingsgroepen gaat in ieder geval niks opleveren. Of we moeten als Nederland er voor willen kiezen dat we de paria in de EU en de Westerse wereld worden.

Maar wat is Nederland dan?
Een christelijk land?"
Jep... Dat merk je nog het duidelijkst in Zeeland en in dorpjes op de veluwe haha. :D

Er leven hier zoveel verschillende religies bij elkaar dat ik het niet kan zeggen, jij wel?
Ik ook niet. Dat vind ik ook prachtig aan Nederland, ben je Moslim? prima. Ben je Jood's? ook prima. Christen? ook fijn. Je kan hier in Nederland aanbidden wat je maar wilt, zolang anderen daar niet (teveel) last van ondervinden.

Voor alle duidelijkheid: kerkklokken en ezan hoeven allebei niet wat mij betreft. Niemand zit erop te wachten maar op een kerkklok ook niet.
Mensen willen uitslapen als ze op vakantie zijn toch?
Juist! Maar ook in mijn eigen bed in mijn eigen huis! Morgenvroeg om 9 uur is het weer zover.... DoingDoingDoing. :(
9 uur zondag 's ochtends is gevoelsmatig nog midden in de nacht man :(

samengevat. moskees met de grond gelijk maken. kerken ook voor mijn part

Terug
Naar boven